זוגיות

קרש ההצלה שמטביע אותך

חנה דיין

חנה דיין

טיפול זוגי ופרטני

״נכון. אבל קודם בוא ננסה להבין מה הם שני הקולות בנפש ומדוע הכרחי להשתלט על אחד הקולות כדי לטפל בתקיעות. יש את הרצון הטוב האמיתי והאלוקי שלך: גילוי האחדות שבין נשמתך לנשמת אשתך ויש את הרצון האחר, הרצון שמחובר לאגו שמחובר לתפיסה הנוקשה שיש לך – שאין מחילה״.

״אני לא מסוגל. אולי בעל אחר היה מסוגל לחיות איתה אחרי כל מה שהיא עשתה, אני לא. מבינה?״ הגיב דורון בייאוש.
״למרות שראית שהיא השתנתה לגמרי, עשתה תשובה, התחרטה מכל הלב? היא עושה הכול על מנת לפצות אותך ולבנות איתך חיים חדשים הרבה יותר טובים ממה שהיה לך, חיים הרבה יותר טובים ממה שתשיג היום בפרק ב׳״, אמרתי.
״כן, אבל אני לא מסוגל. אני כל כך מתאמץ, אני כופה על עצמי לחשוב מחשבות חיוביות עליה, אני מרגיש שהיא מזוהמת״.
״אז למה אתה נשאר בקשר הזה?״
״זהו, בדיוק זה מה שאני רוצה להבין. למה בכל זאת נשארתי כל כך הרבה שנים בקשר הזה כשאני בכלל לא מאמין באמת שאפשר לשקם אותו, זה ממש מכעיס אותי״.
״אתה אפילו כועס יותר על עצמך מאשר עליה!״.
״כן, היום אני מרגיש שהייתי צריך פשוט לעזוב אותה עוד אז ואני ממש כועס על עצמי שהייתי חסר עמוד שדרה. חשבתי על הילדים ועליה ואת עצמי פשוט שמתי בצד״, הגיב בעצב.
״חשוב לי מאוד לתת לרגשות שלך תוקף והכרה, כי הם באמת קשים עד בלתי אפשריים. דורון, כמעט כל אדם שהיה חווה כזה דבר, היה מרגיש את מה שאתה מרגיש וסביר להניח אפילו שהיה מפרק את הקשר הזה מזמן, ואילו אתה משקיע כל כך הרבה וסובל. ברור למה אתה עושה את כל המאמצים האלה – בנקודת האמת אתה יודע שהקשר הזה הוא נצחי״.
״מה נצחי? הוא נהרס עד היסוד״.
״נכון, הוא נהרס עד יסוד כי היה בנוי על תשתית רעועה ועכשיו הקשר נבנה מתוך יסודות חזקים, בריאים ומתוקנים שיחזיקו מעמד. התוכנית האלוקית היא מדויקת! הקשר צריך להשתקם מתוך הפגיעה האנושה והמהלך הזה מתנגש עם תפיסה יסודית שלך, אתה יודע איזו?״.
״כן. שיש פגיעות שאין עליהן סליחה וכפרה״.
״לא רק זה, אתה גם לא מאמין בתוכך שאתה יכול לחזור בתשובה באמת. שאפשר לעשות שינוי אמיתי בחיים ואז אתה משליך את זה עליה״, הסברתי לו.
״בגלל זה אני לא רוצה להמשיך בקשר הזה״, המשיך בכעס.
״נכון. אבל קודם בוא ננסה להבין מה הם שני הקולות בנפש ומדוע הכרחי להשתלט על אחד הקולות כדי לטפל בתקיעות. יש את הרצון הטוב האמיתי והאלוקי שלך: גילוי האחדות שבין נשמתך לנשמת אשתך ויש את הרצון האחר, הרצון שמחובר לאגו שמחובר לתפיסה הנוקשה שיש לך – שאין מחילה״.
״אני דווקא מרגיש שהאני האמיתי שלי זה לפרק את הקשר ואם אני סולח על הפגיעה הזו אני מוחק את עצמי״.
״מה זה עצמך?״ שאלתי.
״לא יודע״, ענה.
״זה קצת מורכב, אבל חשוב שתבין את זה״, אמרתי. ״להיות מזוהים עם הנפש האלוקית שלנו זה דבר קשה. זה משהו הרבה יותר פנימי מאשר האגו שלנו שקל להזדהות איתו. אנחנו מוצאים כל מיני דרכים אחרות להזדהות עם כל מיני תחליפים. אנחנו מזדהים עם מאבקים חברתיים, אנשים כריזמתיים, הפחדים שלנו ועוד מקומות שאנחנו בטוחים שזה באמת אנחנו, אבל זו לא האמת. זה בהחלט ניתן להחלפה ושינוי. אתה מזדהה כל כך עם הדעה שלך שאתה צריך לוותר על עצמך. האמת היא הפוכה בדיוק: רק אם תוותר על התפיסה הזו, תוכל לגלות את עצמך, שם נמצא נקודת החיבור לבורא״.
״את לא מבינה כמה אני מנסה לאפשר לקשר הזה להשתקם״, אמר.
״אתה עובד קשה מאוד, אבל לא תצליח גם עוד 20 שנה אם לא תהיה מוכן לוותר על התפיסה שלך״.
״מה אני צריך לעשות?״, שאל דורון.
״להבין שבזה שאתה משחרר את התפיסה הזו אתה לא מוותר על עצמך, אלא אתה מקבל את החיים שהיו לך בחזרה אבל משופרים. אתה נאחז בקרש הצלה שבעצם מטביע אותך״.
״איך אני עושה את זה?״ המשיך לשאול.
״ראשית להבין שאם זה אפשרי בעולם אז זה גם אפשרי בשבילי, להבין שכל מה שחשבת ותפסת כל החיים שלך זה לא בהכרח התפיסה היחידה שיכולה להיות ואתה מסוגל להזדהות גם עם תפיסה שונה. האמונה שלך לא מאפשרת לך לשקם את הקשר. היא עושה תשובה אמיתית ובעבודה בלתי פוסקת לכיוון הקשר, היא רוצה לתקן ואתה בתוכך גם רוצה אותה, אבל אתה מרגיש שיש משהו שהוא הרבה יותר חזק ממך. תפיסות זה משהו שניתן להחלפה״.
״איך זה יכול להיות?״ שאל דורון.
״איך שתפסת את החיים אתמול זה לא כמו שאתה תופס את החיים היום, נכון? אתה פשוט מרגיש, שאם תחליף את האמונה הזו, תשאר עם חלל קיומי מאוד קשה וכואב. לדעתי, הייאוש שאתה מרגיש היום זו הזדמנות חייך להתחיל להשקיע במקום הנכון את האנרגיות שלך״.
״אבל אני הייתי שמח ומאושר בקשר שלנו עד שהיא פגעה בי, למה היא עשתה את זה?״
״אתה צודק, חיצונית הקשר נראה מושלם, אבל לא הייתה אחדות אמיתית בתוך הקשר. עכשיו, מגיע לך ליהנות מזוגיות הרבה יותר טובה עם בת זוג שמוכנה לתקן את הקשר ולהילחם עליך. מתוך הפגיעה הקשה הזו, תיווצר צמיחה אמיתית. מה שצריך לעשות זה לאמץ אמונה חדשה ומתוקנת ולקשור אליה את כל כוחות הנפש״.

שתפו

Scroll to Top
גלילה למעלה