זוגיות

רגשות או ריגושים

שלומי פולמן

שלמה פולמן

מאמן אישי ויועץ זוגי

כיוון שאנו עוסקים בשאלה הרת גורל עם מי להתחתן, יש להתמקד ברגשות ופחות בריגושים.

שאלה:

אני רווק ויצאתי כבר עם הרבה בנות בחיי. לא זכיתי עד עכשיו לסיים את הקשר מתחת לחופה. כרגע, אני יוצא עם בחורה שמפתיעה אותי בכל פעם מחדש במגוון התכונות הנהדרות שיש לה, רק יש לי בעיה אחת שמפריעה לי: כמה שלא ניסיתי, ותאמינו לי שניסיתי, אני לא מצליח להתחבר למראה החיצוני שלה. פשוט לא יכול. הזנחתי את העניין כשהתחלנו לצאת בגלל שהיא הייתה כל כך מדהימה. לאחר מכן אמרתי לעצמי שבטח זה יעבור לי עם הזמן ואני אתמקד יותר בתכונות הנפלאות שלה. ובכן, זה פשוט לא קרה…
אני אובד עצות ואין לי מושג מה לעשות. להמשיך לצאת למרות שאין לי משיכה פיזית? יצאתי עם מאות בנות, רובן היו בדיוק הטעם שלי חיצונית אבל לא הסתדרתי עם האישיות שלהם והנה עד שכבר יש לי הזדמנות, לוותר על הכול? אני כבר לא רווק בן 20 ומרגיש שהגיע הזמן שלי לעשות החלטה ולקפוץ למים. אבל ככה?

תשובה:
שלום לך,
שאלה משמעותית ונפוצה שאלת. רבים וטובים נתקלים באתגר זה שמתעצם יותר ויותר בעולם התרבותי שטוף המדיה וההחצנה שאנו חיים בו.
אין ספק כי כדי להתחתן צריכה להיות נשיאת חן הדדית. שהרי "שלשה מרחיבין דעתו של אדם, אלו הן: דירה נאה ואשה נאה וכלים נאים" (ברכות נ"ז ב'). כדי להגיע לכך נדרשת נקודת מבט המדגישה את האופי והתכונות האישיותיות שהזכרת, בבחינת "חכמת אדם תאיר פניו" (קהלת ח', א').
מהו למעשה יופי? יופי מתחלק לאובייקטיבי וסובייקטיבי.
בצד האובייקטיבי היופי הוא סימטריה. אך בהקשר לשאלתך היופי הוא סובייקטיבי, תוצר של תרבות ונורמות חברתיות.
ראוי לציין כי חצי דרך כבר עשית כאשר ניתקת בין היופי החיצוני לאישיות המדהימה שהכרת, נוכחת במהלך היכרותכם כי יופי אינו תלוי באופי. וכיוון שלאחר החתונה חיים עם הדמות על שלל התכונות והמידות שבה, יש סבירות גבוהה לזוגיות טובה ביניכם, לאורך ימים ושנים.
כיוון שאנו עוסקים בשאלה הרת גורל עם מי להתחתן, יש להתמקד ברגשות ופחות בריגושים.
יופי חיצוני הוא בעיקר ריגושים, שייך לעולם של התאהבות ראשונית. אך רגשות שייכים לעולם של אהבה, לקשר עמוק ורגשי. יופי הוא תוצאה של הפרשנות שניתן למראה. יש להתמקד בתכונות והמידות הטובות, באישיות ובחלומות המשותפים, לחוש את הטוב שמקרינה האישיות מולך, להביט בעיניים שהם חלונות הנשמה, להתבונן בפנים המאירות ולראות את הטוב הניבט מהן.
אין לוותר על משיכה הדדית ונשיאת חן. עצם הרצון שלכם להיות יחד, השמחה וההתרגשות לקראת מפגש משותף הם הבסיס הנצרך לקשר משמעותי.
ייתכן כי מפגש במרחב חיים אחר ושונה כגון טיול משותף או בילוי אקסטרים יכול לשנות נקודת מבט ולפתח את הקשר ממקום אחר.
בנוסף, יש להבחין בין יופי לאסתטיקה. ייתכן שבעזרת טיפוח ודיוק של סגנון לבוש, איפור ותסרוקת תקבל מענה לציפייה שלך ליופי.
יש לשים לב כי לעתים הדרישה ליופי חיצוני יכולה להיות כיסוי ותירוץ לקושי אחר לגמרי, כגון: לקבל החלטה ו"לקפוץ למים", או דימוי עצמי חסר ש"אם רק אמצא את היפה ביותר אעצים בעיני עצמי או הסביבה את מעמדי והרגשתי כראוי ונחשב".
בהצלחה!

שתפו

Scroll to Top
גלילה למעלה