תאונות קטלניות של רוכבי אופנועים

אבי קנטרוביץ

אבי קנטרוביץ

מנכ"ל תנועה כהלכה

בחודש שעבר נהרגו שבעה רוכבי אופנועים וקטנועים, והם מצטרפים לעשרים רוכבים שנהרגו בארבעת החודשים הראשונים של השנה. בשנת 2019 נהרגו עשרים ואחד רוכבים בחמשת החדשים הראשונים של השנה.

אלו הן תאונות הרכב הדו-גלגלי הקשות בחודש האחרון:
ב-3 במאי נהרג רוכב קטנוע בן 35 בכביש 444 סמוך ליישוב חדיד לאחר שרכב שנסע מאחורי הקטנוע פגע בו בעוצמה.
ב-17 במאי נהרג רוכב קטנוע בן 25 בשדרות בגין בירושלים לאחר שהתנגש בשיחים שבצד הדרך.
ב-21 במאי נהרג רוכב קטנוע בן 35 בכביש 44 לאחר שהתנגש מאחור ברכב פרטי.

ב-23 במאי נהרג רוכב אופנוע בן 25 בכביש 85 לאחר שהתנגש מאחור ברכב פרטי.

ב-25 במאי נהרג רוכב קטנוע בן 20 בבני ברק לאחר שאיבד שליטה ופגע בעמוד תאורה.

ב-28 במאי נהרג רוכב אופנוע בן 40 במחלף מורשה לאחר שאיבד שליטה בירידה מהמחלף לכביש 4, החליק והתנגש במעקה בטיחות.

ב-30 במאי נהרג רוכב אופנוע בן 60 בכביש 25 לאחר שרכב פנה פתאום שמאלה וחסם את נתיב הנסיעה של האופנוע, וזה התנגש בו בעוצמה.

לצערנו שוב אנו עדים לתאונות קשות שמעורבים בהן רוכבי אופנועים וקטנועים, ואף שבחלק מהמקרים לא היו מעורבים כלי רכב נוספים (תאונות עצמיות) יש להתייחס לנעשה על הכביש וביחסי הגומלין בין רוכבי האופנוע והקטנוע לנהגים.

יש לזכור כי ארבעת הגלגלים של המכונית גורמים ליציבותה על הכביש ולהגברת הבטיחות, אך בדרך נוסעים גם כלי רכב ממונעים דו-גלגליים, כגון אופנוע וקטנוע, ורוכבים עליהם צעירים וגם מבוגרים וקשישים.

על נהגי הרכב המנועי להתייחס אל האופנועים כאל כלי רכב בעל מגבלות מיוחדות. הם נראים פחות בשל גודלם, צלליתם קטנה והם נעלמים מעיני הנהג בשטחים מתים.

היחס כלפי רוכבי האופנועים והקטנועים צריך להיות כאל הולכי רגל, מכיוון שכמעט כל התאונות שהם מעורבים בהן מסתיימות בפגיעות גוף.

אופנוע מחויב בבדיקות טסט וברישוי, ורוכב האופנוע חייב ללמוד ולהיבחן כדי לזכות ברישיון נהיגה. למרות זאת נמצא כי גישת רוכבי האופנוע דומה לזו של רוכב האופניים.

האופנוע מהיר מרוב כלי הרכב המנועי או המסחרי, רוכבי האופנוע מרבים לעקוף אותנו במהירות גבוהה, משמאל כחוק, ומימין שלא כחוק.

נקפיד להשתמש שימוש תכוף במראות וכך נימנע מההפתעה הבלתי נעימה של גיחתו הבלתי צפויה של רוכב האופנוע.

רוכבי אופנוע וקטנוע – הקפידו לחבוש קסדה, הקפידו על חוקי התעבורה ואל תפתיעו את משתמשי הדרך האחרים. אל תעלו על הכביש כשאתם עייפים או לא מרוכזים.

נהג רכב בעל ארבעה גלגלים ויותר – זכרו, אתם גדולים, חזקים, מהירים ומוגנים. אופנועים וקטנועים אינם חזקים כמוכם, שמרו עליהם!

הפינה מוקדשת לזכרו של שלומי מרק ז"ל שנהרג בתאונת דרכים

שתפו

Scroll to Top
גלילה למעלה