הולכים בטוח לבית הספר

אבי קנטרוביץ

אבי קנטרוביץ

מנכ"ל תנועה כהלכה

תנועה כהלכה | יקי פריד, אזרח שאכפת לו

זהירות בדרכים גליון 411
שלום כיתה אל"ף – הולכים בטוח לבית הספר

"שתוליכנו לשלום ותצעידנו לשלום… ותחזירנו לביתנו לשלום".
ביום ראשון הבא יחזרו התלמידים לבתי הספר, ועליהם יתווספו כ-150,000 תלמידי כיתות אל"ף שיגיעו בפעם הראשונה ובהתרגשות רבה לכיתות החדשות.
מומלץ מאוד לנצל את השבוע הקרוב להרגיל את ילדיכם למסלול החדש שיגיעו בו לבית הספר במהלך השנה. תנו יד לילדיכם והגיעו למדרכה הקרובה לביתכם, ושם עמדו בפניכם לכיוון הכביש, התכופפו לגובה של ילדיכם והביטו בכלי הרכב הנוסעים בכביש, ולא תאמינו למה שתראו… כי לא תראו כלום.
יתברר לכם כי כל מכונית גבוהה מילדיכם ומסתירה להם את הדרך. עם העובדה הזאת תצעדו איתם לבית הספר בדרך הבטוחה ביותר. נתון זה צריך להיות לנגד עינינו כשאנו מתכננים לילדינו את הדרך הבטוחה לבית הספר.

להלן כמה כללים להתנהגות נכונה בדרך:

1. יש להרגיל את הילדים לשגרת הליכה לבית הספר ולשגרת חזרה ממנו. יש לבחור מסלול בטוח להליכה ולחזרה: להימנע מחציות כבישים מיותרות ומהליכה במקומות מוסתרים וכדומה.
2. יש להקפיד על שעת יציאה קבועה מהבית, ואין לשנותה. כל שינוי מחייב את ההורים להביא בעצמם את הילד לבית הספר (הילדים חוששים לאחר לבית הספר ולכן מקצרים דרכים ומסתכנים).

להורים המסיעים את ילדיהם ברכבם
יש להקפיד לחגור את ילדיכם גם בנסיעה קצרה.
הילדים ירדו מהרכב רק מצידו הימני: יש לחנות בצמוד למדרכה מימין.
חשוב מאוד לקבוע מקום איסוף מדויק וקבוע לסיום יום הלימודים.

לילדים הנוסעים בהסעות
יש להשתדל לקבוע תחנת הסעה קרובה לביתכם בלי צורך לחצות כבישים.
תחנת ההסעה צריכה להיות במקום בטוח, גלויה ונראית הן לנהג הן לילדים.
חשוב שבימים הראשונים ההורים ילוו את הילדים ברכב ההסעה (תורנות הורים), כדי לבחון את רמת הבטיחות בהסעה, את התנהגות הילדים והנהג ועוד.

להורים
הילדים בכיתות אל"ף מתחילים מסגרת חדשה, ויש להקנות להם הרגלים נכונים. זו הזדמנות טובה גם לנו לחזור ולשנן את הכללים החשובים לשמירת חיינו בדרך.

הפינה מוקדשת לזכרו של שלומי מרק ז"ל שנהרג בתאונת דרכים

שתפו

Scroll to Top
גלילה למעלה