זוגיות

חמותי לעתיד?

שירלי והל מאמנת אישית ליצירת זוגיות

שירלי והל

מאמנת אישית ליצירת זוגיות

נפגשתי איתה רק פעם אחת וחשבתי שאני מתעלפת. כמה שאלות היא שאלה אותי, הרגשתי כאילו נכנסתי ללהב 433. מה זה? דמיינתי את החיים איתה בתור חמות וחטפתי חום… מה אתם מציעים לי לעשות?

שאלה:

יש לי בעיה ואני לא יודעת אפילו מאיפה להתחיל. אני ממש-ממש לא מסמפטת את אימא של הבחור שאני יוצאת איתו כבר שבועיים וקלטתי שהוא מאוד קשור אליה. כמעט בכל דייט הוא מרבה להזכיר אותה ולדבר עליה וכמה שחשוב לו שהיא תהיה מעורבת בחיים שלו. הלו בן אדם, אתה כבר בן 45, תתקדם מהסינר של אימא. חוץ מזה יש לו המון תכונות טובות שאני אוהבת ומעריכה אבל העניין של האימא מאוד מעיק עליי. נפגשתי איתה רק פעם אחת וחשבתי שאני מתעלפת. כמה שאלות היא שאלה אותי, הרגשתי כאילו נכנסתי ללהב 433. מה זה? דמיינתי את החיים איתה בתור חמות וחטפתי חום… מה אתם מציעים לי לעשות? לחתוך ולמנוע עגמת נפש בעתיד או להתעלם ולפטור את העניין בידיעה שעם כל הכבוד אני לא הולכת להתחתן עם אימא שלו?

תשובה:

היי יקרה.

ראשית מבינה ללבך. התיאור שלך אכן מצייר לכאורה תמונה מרתיעה ומפחידה שיוצרת כיווץ בגוף, מזינה תבניות בראש שלך מעברך ומעוררת רגשות ומחשבות שליליות.

אבל רגע… בואי נעצור לכמה דקות את הסרט שמוקרן לך בראש, ונתאר תמונה אחרת. הקשר טוב ומכבד בין האימא לבנה, אימא טובה שחוששת שבנה יפגע כמו שנפגע בעבר – על כן מבררת האימא עם הבחורה האם היא רואה את הטוב שבבנה ומרוב התרגשות שואלת שאלות ברצף. כבר נראה סרט נעים יותר לצפיה, שמאפשר חשיבה על נקודות נוספות.

חלק מבניית הקשר הזוגי, היא בניית הקשר עם המשפחה. במקרה הזה, עם אימו.

אתייחס לשני מישורים.

1. תפקיד בן הזוג, שהקשר חשוב, לכוון את אימו אלייך וההיפך . לתת לשתיכן ״הוראות הפעלה״ כדי להגיע אחת לשניה. לכן, בשלב הזה, חשוב שתשקפי לבן הזוג את החוויה שלך, כחלק מהעבודה המשותפת שלכם על הקשר. 

תשאלי, למה הוא מתכוון כשהוא מציין בפניך שחשוב לו שאימא שלו תהיה מעורבת. שיתן דוגמאות איך זה יתבטא בקשר. במה היא לא תהיה מעורבת (אם בכלל). תשקפי לו את ההסתכלות שלך על ההפרדה, בין המרחב הזוגי האישי למרחב המשפחתי.

השיחה על כך, תוכל לתת לך תמונה בהירה ומדויקת יותר, אם הוא מבין את הגבולות, האם יש לו גמישות, והאם את מרגישה שיש לך פרטנר לעבודה. יחד תבנו את קו ההפרדה בין המרחב הזוגי שלכם למרחב המשפחתי.

אם עדיין לא עשית זאת, כדאי לברר על המשפחה שלו. אם יש לו אחים נוספים אפשר לבדוק עם הגיסות האחרות.

2. במישור הבן אישי עם אימו. שלב א׳: כתבי רשימה של תכונות ומעשים טובים שלה ממה שלמדת מהסיפורים ותברכי אותה בליבך. שלב ב׳: השתמשי בתבונה הנשית שלך ולא באגו וכשאת נפגשת עמה, תגידי לה מילה טובה ותראי איך היא מגיבה במגננה או בהכלה. את אכן מתחתנת עם בן הזוג שלך ולא עם משפחתו אך יש השפעות רבות למשפחה.

כדאי לעיתים, להתייעץ עם איש מקצוע כדי לברר את הפרטים לעומקם.

בהצלחה.

שתפו

Scroll to Top
גלילה למעלה