כץ ולעניין

יהודי העולם וישראל

מיום שהוקמה מדינת ישראל היא מתמודדת באופן יומיומי עם מבקשי רעתה כולל מבקשי השמדתה. מדינה בה כל אזרח הוא חייל, ואשר עושה ככל שביכולתה על מנת להגן, לכבד, להציל ולהכיל גם את המתנגדים לה, ועושה כל מאמץ כולל סיכון חיי חייליה ובלבד שלא לחטוא בפשעי מלחמה, ולמרות זאת, יש יהודים העיוורים למציאות הישראלית ושופטים אותה ואותנו בעיניים אמריקאיות 

שילה כץ

מנהל היחידה ללימודי חוץ גבעת ושינגטון, יועץ זוגי ואישי

שילה כץ

מנהל היחידה ללימודי חוץ גבעת ושינגטון, יועץ זוגי ואישי

מנהל היחידה ללימודי חוץ גבעת ושינגטון, יועץ זוגי ואישי

01
לאחרונה פורסם ממצאי סקר שערך ארגון יהודי אמריקאי בשם: Jewish Electorate Institute בקרב 800 יהודים אמריקאים הגרים ברחבי ארה”ב.
הסקר נערך לאחר מבצע “שומר החומות” וממצאיו צריכים להדאיג עד להדאיג מאוד את כל מי שיחסי יהודי ארה”ב וישראל חשובים לו ובמיוחד את הממשלה בישראל שלה תפקיד מכריע ביחסי ישראל ויהודי ארה”ב: 31% מהנשאלים בסקר חושבים שישראל מבצעת רצח עם בפלסטינים. 28% מהנשאלים בסקר חושבים שמדינת ישראל הינה מדינת אפרטהייד (בעלת מאפיינים של הפרדה גזעית בהתנהלותה) 67% מהנשאלים בסקר סוברים שזה אנטישמי לקבוע ש״לישראל אין זכות קיום״.
לטעמי הנתונים הללו הינם קשים ביותר, בעיקר לאור העובדה שהסקר נערך בקרב יהודים בלבד.
רק לפני כשבועיים ציינו את צום תשעה באב בו חרבו 2 בתי המקדש גם בגלל שנאת חינם בין אחים. אנחנו היום 76 שנה לאחר סיום השואה הנוראה בה נרצחו 6 מיליון יהודים בגלל היותם יהודים, ו-73 שנה לאחר קום המדינה בה הוקם בית לאומי לכל יהודי באשר הוא ללא הבדל עדה, מידת דתיות או השקפה.
מיום שהוקמה מדינת ישראל היא מתמודדת באופן יומיומי עם מבקשי רעתה כולל מבקשי השמדתה. מדינה בה כל אזרח הוא חייל, ואשר עושה ככל שביכולתה על מנת להגן, לכבד, להציל ולהכיל גם את המתנגדים לה, ועושה כל מאמץ כולל סיכון חיי חייליה ובלבד שלא לחטוא בפשעי מלחמה, ולמרות זאת, יש יהודים העיוורים למציאות הישראלית ושופטים אותה ואותנו בעיניים אמריקאיות אשר כל מלחמותיהם ב-130 שנה האחרונות היו תמיד אלפי קילומטרים מהבית, כמעט ללא נגיעה אישית ובוודאי ללא חשש קיומי מפני השמדה. אם כן, מה גורם ליהודי מאן דהו בעולם לחשוב מחשבות נוראות כל כך על מדינת ישראל ואזרחיה היהודים? מדוע העיוורון כה עמוק ומוטה?
02
נדמה שאת השאלות הללו אין מה לשאול את אותם יהודים שענו על הסקר, אשר התנועה הפרוגרסיבית בארה”ב ובעולם שוטפת את מחשבת הכל ורואה תמיד את המיעוט כקרבן ללא הסתכלות אמיתית ובחינת כל מקרה לגופו, השאלות צריכות להיות מופנות לממשלת ישראל – ובעיקר למשרד התפוצות, למשרד החינוך ולמשרד החוץ – מה אתם עושים על מנת לשפר בצורה משמעותית את צורת ההסתכלות על מדינת ישראל ואזרחיה היהודים בעיני העולם בכלל ויהודי העולם בפרט ?
יחד עם משפחתי היינו שליחים 3 שנים בקהילה היהודית בפיניקס אריזונה ובלוס אנג’לס קליפורניה , ושם התוודעתי ליהדות מגוונת אוהבת ישראל, ציונית בדרכה ( משלחות / של נוער / משפחות לארץ, תרומה נכבדה של כסף לכלכלת ישראל, צעדות וכינוסים למען מדינת ישראל ועוד) וכל מעשינו שם היה להאהיב את מדינת ישראל, תורת ישראל ואזרחי ישראל על היהודים הגרים שם. אסור לנו לוותר על יהדות העולם ובתוכה יהדות ארה”ב אשר הינה התפוצה היהודית הגדולה בעולם, ואסור לנו להתייאש מלהמשיך ולנסות להסביר את מדיניות ישראל נוכח הסכנות שהיא עומדת בפניהן. ניתוח הסקר מראה שככל שגיל העונים עליו הולך וקטן, כך התשובות הולכות ונהיות קיצוניות יותר! כלומר הדור הצעיר של יהודי ארה”ב יותר קיצוני נגד ישראל ופחות מחובר ליהדות ולישראל.
כאמור המספרים בסקר מדאיגים מאוד ומצריכים מיידית חשיבה אסטרטגית מהירה ומסודרת של משרדי הממשלה על מנת לבלום את הסחף האנטי ישראלי, ולייצר בהדרגה הבנה ואח”כ אהדה למדינת היהודים ולאזרחיה.

עוד במדור זה

הצעד הראשון

הצעד הראשון

בנוסעי לעבודה באחד הימים האחרונים שמעתי ברדיו את יו״ר ארגון…
שוב"בים

שוב"בים

מאז הושבעה הממשלה החדשה אנו שומעים אישים מכובדים משני צידי…
לוקחים אחריות

לוקחים אחריות

בפרשתנו, פרשת ויחי, אחי יוסף פונים אל יוסף ואומרים לו:…
כרטיס צהוב

כרטיס צהוב

בפרשת השבוע פרשת וישב (אשר יוצאת ערב גמר המונדיאל), אנו…
למצוא חן

למצוא חן

פרשת וישלח אנו מוצאים את יעקב אבינו עושה ופועל רבות…
מונדיאל זוגי

מונדיאל זוגי

עולם הספורט מרותק למסכים בשל המונדיאל המתקיים כעת (פעם ב-4…
אחריות

אחריות

פרשת תולדות פותחת בפסוק מעניין: ״אלה תולדות יצחק בן אברהם,…
ספייק ניוז

ספייק ניוז

פעם לפני לא הרבה שנים, האזרח בארץ היה מקבל את…
בזוגיות אין מנצח

בזוגיות אין מנצח

טור זה נכתב שבוע לפני הבחירות כך שאינני יודע את…
מחמאות

מחמאות

ידוע כי בתורה אין מילים מיותרות ובוודאי שאין מחמאות מיותרות.…
מערכת יחסים

מערכת יחסים

אנו נמצאים ׳אחרי החגים׳ שבהם המשפחתיות בכללותה התבטאה ביתר תקיפות…
זוגיות מלכותית

זוגיות מלכותית

לפני כשבועיים נפטרה המלכה אליזבת׳ השניה בגיל 96. אליזבת׳ הייתה…
פרסטרויקה

פרסטרויקה

לפני כשבוע וחצי נפטר מיכאיל גורבצ׳וב, נשיא ברית המועצות לשעבר.…
לראות את כל התמונה

לראות את כל התמונה

פרשת השבוע פותחת בפרשיית אשת יפת תואר וכך היא כותבת…
שופטים ושוטרים של עצמנו

שופטים ושוטרים של עצמנו

התורה אומרת לנו: ״שופטים ושוטרים תיתן לך בכל שעריך אשר…
ויסעו ויחנו ויסעו ויחנו

ויסעו ויחנו ויסעו ויחנו

הבחירות המתקרבות מביאות עימן תופעות מבישות של נבחרי העם: חכי״ם…