שליפות

יעקב סלע, יועץ תקשורת, מנהל משברים ופעיל חברתי

ארגון לביא
אחד הארגונים האפקטיביים שקיימים בימין, שאחראי בין היתר על סיכול הכוונה להקים ועדת שחרורים למחבלים שנשפטו למאסר עולם, חשיפת נתוני האמת על עבריינות הפוליגמיה בנגב ואת הטיפול הלקוי בתופעה, חשיפת מוצרי המותרות שהמחבלים יכולים לרכוש בבתי הכלא והבאה לצמצומם. וכמובן חשיפת תוכניות קרן וקסנר לבכירי שירות המדינה, את הטבות הענק שמעניקה הקרן ואת ההקשרים הפוליטיים.

אלעד הומינר

אלעד הומינר

יעקב סלע יועץ תקשורת, מנהל משברים ופעיל חברתי

אימא
בשמת. מדהימה ומכילה. עזרה לכל אחד מהאחים למצוא את עצמו. זרמה איתי גם כשלא היה ברור מה הכיוון שלי בחיים. מנהלת את אוצר החוכמה ביד רמה, ואני מאחל לה למצוא מזכירה אישית מצוינת שתוריד ממנה קצת את הלחץ.
אבא
ארז. אדם חכם ומדהים. למדן עצום. כשהיה אברך חשב על רעיון כיצד ניתן להנגיש את כלל ספרי הקודש והקים את אוצר החוכמה. מקנא בו על הזכויות שלו.
החצי השני
בתיה. האמת שהיא בעצם החצי הראשון, היציבות שלי בחיים. היא כל מה שאפשר לבקש ברעיה. אימא מסורה ומורת דרך אלופה שמחנכת אלפי מטיילים לאהבת העם והארץ. לפעמים אנו פוגשים מטיילים שעשו עלייה בזכותה, וזה מרגש בכל פעם מחדש.
המשפחה
ארבעה בנים. גדעון, מלאכי, סהר, דולב. "כנגד ארבעה בנים דיברה תורה" אבל איכשהו יצא שאצלי כולם חכמים.
גבעת ארנון 777
המקום המושלם בעולם בקיץ, והמפחיד בעולם בחורף. אין נופים כאלה, והשכנים מיוחדים אחד אחד.
התיישבות צעירה
כבר לא כל כך צעירה. לרוב מדובר ביישובים ותיקים ומבוססים שלכולם ברור שהם לא הולכים לשום מקום. מקווה מאד שיוסדרו בקרוב, כדי שכבר בחורף הקרוב תשתיות החשמל ישודרגו, ואף ילד או תינוק לא ייאלץ לקפוא בקור.
נוער הגבעות
הנוער הכי איכותי שיש. מסתפק במועט, חי בתנאים לא תנאים וקובע עובדות בשטח. אני מתגעגע ללהט ולאהבת הארץ שהיו לי בתקופה שדילגתי מגבעה לגבעה.
דרום תל אביב
שטח הפקר! התושבים שם נזנחים על ידי המדינה פעם אחר פעם. המאבקים שם מורכבים. זה קצת מצחיק לראות את שפי נאבקת מול השמאלנים בעניין המסתננים, ומפגינה לצידם בעד פינוי תחנה מרכזית. גאה לדברר את המאבק שלהם שהוא בעצם של כולנו.
שפי פז
הכי רחוק מהתדמית שהתקשורת הדביקה לה. לב ענק ואישה גדולה מהחיים. עושים לה דמוניזציה מטורפת, ואני באמת חושש לה.
ארגון לביא
אחד הארגונים האפקטיביים שקיימים בימין, שאחראי בין היתר על סיכול הכוונה להקים ועדת שחרורים למחבלים שנשפטו למאסר עולם, חשיפת נתוני האמת על עבריינות הפוליגמיה בנגב ואת הטיפול הלקוי בתופעה, חשיפת מוצרי המותרות שהמחבלים יכולים לרכוש בבתי הכלא והבאה לצמצומם. וכמובן חשיפת תוכניות קרן וקסנר לבכירי שירות המדינה, את הטבות הענק שמעניקה הקרן ואת ההקשרים הפוליטיים.
בנוסף, שלוש עתירות שהגישה העמותה חייבו את המדינה להקפיא את כספי הרש״פ שהלכו למימון מחבלים. הצלחנו בדרך הזו להקפיא קרוב ל-2 מיליארד שקל. לאחרונה חווינו הצלחה גדולה נוספת כשעתירה שלנו לבג״צ התקבלה ובלמה את מינוי השופט מני מזוז ליו״ר הוועדה למינוי בכירים. גאה להיות שייך לארגון הזה.
׳מגן׳ (לא תשתוק)
ארגון שעשה מהפכה בכל מה שקשור לפגיעות מיניות בחברה החרדית. המנכ״לית, שאנה אהרונסון, היא הטיפוס הכי עניו בעולם ומעדיפה להסתתר מאחורי הקלעים, על אף שהיא עומדת מאחורי חשיפות כמו הכשירות לדין של מלכה לייפר, פרשת משי זהב שעבדנו עליה כמעט חמש שנים, ועוד. כל ילד שלא נפגע בזכות פועלה הוא עוד עולם שלם שהיא הצילה. שמח להיות שותף בארגון הזה.
פגיעות מיניות
״כי כאשר יקום איש על רעהו ורצחו נפש כן הדבר הזה״. התורה המשילה את הפגיעות המיניות לרצח. לצערי האינסטינקט הראשוני של הרבה דתיים הוא להגן קודם כל על הפוגע. כנפגע בעצמי, אין שום רווח בעלילת שווא, זה לא אומר שעלילות שווא לא קיימות, אך הן בשוליים של השוליים. תאמינו לנפגעים, זה המעט שאתם יכולים לעשות עבורם.
המגזר החרדי
המגזר שבו גדלתי. הצליח לנצח את הטלוויזיה, אבל האינטרנט נתן לו נוקאאוט. אני שמח על תהליכי הישראליזציה שהמגזר עובר, אבל מי שחושב שמחר כולם יתגייסו או ייצאו לעבוד – חי בסרט.
לימודי ליבה
על מנת להכניס יותר ממשכורת מינימום נאלצתי להשלים בגרויות בגיל 27 עם שני ילדים, לשים את הילדים בבייביסיטר ב-5:30 בבוקר, ופעמיים בשבוע גם לחזור ב-23:30. במכינת הבגרויות שבה למדתי, מתוך 40 סטודנטים סיימנו בערך שלושה. אז אני לא חושב שניתן לכפות לימודי ליבה, אבל אני ממש בעד לעודד לימודי ליבה גם למגזר החרדי.
׳בוחרים בחיים׳
משפחות שכולות שהחליטו למנוע את פיגוע הטרור הבא. בלעדיהן ממשלת בנט-עבאס עדיין פועלת. אני מקווה מאוד שעכשיו כשעומדת לקום ממשלת ימין על מלא, היא תאמץ את סל ההרתעה של הפורום ותחוקק את כל חוקי המלחמה בטרור שהם הגו. יש לי הזכות לדברר אותם.
מפלגת רע"מ
מספר תחקירים שהוצאנו בפורום ׳בוחרים בחיים׳ מלמדים על הקשר ההדוק של המפלגה עם חמאס ועם עמותות טרור אחרות. לא מאמין שמי שעל פי פרסום של איילה חסון הציע סכום כסף עצום במזומן לעו"ד שייצג את רוצחי משפחת פוגל, שינה משהו מהותי בתפיסה הלאומית שלו. לא מאמין למנסור עבאס ולא ליתר חברי המפלגה שלו.
בצלאל סמוטריץ׳
חכם, רהוט, בולדוזר. מייצג את ההתיישבות שלא מפחדת ולא מתנצלת. הפיל את הממשלה הקודמת, ואני מקווה שיקבל כמה שיותר תיקים עם השפעה.
איתמר בן גביר
״יגעת ומצאת תאמין״. במשך שנים ספג קיתונות של בוז והתעקש להמשיך. איש ציבור לדוגמה. היום הוא עומד בראש תנועה חשובה של שישה מנדטים, והתנועה הזו פה בעז״ה לעוד הרבה שנים.
בנימין נתניהו
קבר את חלום המדינה הפלשתינית קבורת חמור. מגדולי המנהיגים שהיו לנו.
בני גנץ
איש טוב, אבל שמאלן בכל רמ״ח איבריו. עשה צרות גדולות להתיישבות.
אקטיביזם ימני
במשך שנים עמותות הימין ראו את עצמם כמי שהודפות את רעיונות השמאל. בשנים האחרונות עברנו לאיזשהו אקטיביזם ימני שארגונים ועמותות מימין מנסים לשנות מציאות. אני אוהב את זה!
בית"ר ירושלים
לא ברור אם זו אהבה או התמכרות. לצערי ולשמחתי התפוחים נפלו ממש קרוב לעץ, וגם הילדים ממש בעניין. זה אומנם בור בכיס לרכוש מנויים לכולם, אבל בעונות האחרונות הבור בכיס זו הבעיה האחרונה שהקבוצה המדכאת הזאת יוצרת לנו.
גזענות במגרשי הכדורגל
תופעה נוראית שהתקשורת מעודדת. לפני כשנתיים הקמתי את קבוצת האוהדים ׳הרוב כבר לא דומם׳ שהציעה לתקשורת מאגר של אוהדי בית״ר רהוטים שייצגו את הצד האמיתי של האוהדים. מאז, הסיקור השתנה ויש סיקור הוגן הרבה יותר.

שיר שמרגש אותך? 

השבעתי אתכם׳, אבל רק בהברה חסידית. 

מקום שאתה חוזר אליו בטבע?

הים התיכון

הספר האחרון שקראת?

טירת הזכוכית. 

שבת בשבילך

זמן משפחה

איך אתה קובע עיתים לתורה

אני באמת צריך להתאמץ יותר.  

שאיפה עתידית

להשפיע

עוד במדור זה

שליפות

שליפות

אבא איש חינוך. אומרים שהקשר לאבא משתקף בקשר עם הקב״ה…
שליפות

שליפות

אבאג׳ק סיאלום. נולד בתוניס ובהמשך היגר בגיל שמונה לצרפת עם…
שליפות

שליפות

אבאגיבור. חושב עליו בכל יום. אבי ז״ל נפצע בקרב עם…
שליפות

שליפות

אבאאינטלקטואל, למדן.אימאהעוגן של המשפחה, מורה בנשמתה, מנהלת בית ספר, בשלנית.…
שליפות

שליפות

אבאזאב. פתח אותי לעולם הכלכלה. משתכנע מכל טיעוני הימין, אבל…
שליפות

שליפות

אבא האבא הכי טוב בחיים, רחמים טסה. אבא שלמדתי ממנו…
שליפות

שליפות

אבא תותח, דוגמה אישית, יציבות, ביטחון, אכפתיות, קשיחות, אהבה, השראה,…
שליפות

שליפות

ההוריםדוד ואסנת. בעלי תשובה, עלו מאוסטרליה מתוך ציונות ואהבה לארץ.…
שליפות

שליפות

אבא אבא עלה מדרום אפריקה בגיל 19-20 אחרי מלחמת ששת…
שליפות

שליפות

אבאאהרן, יליד העיר יזד בפרס. עלה לארץ בשנת 1958. חשמלאי…
שליפות

שליפות

אבאמשה, בן לחלוצי כפר פינס. חקלאי בנשמה.אימאמלי, שורדת שואה שהטביעה…
שליפות

שליפות

אבאאבי היקר משיח. יליד שכונת הבוכרים בירושלים של שנות ה-40,…
שליפות

שליפות

אבא אהרון. אימא שושנה. החצי השני שרית. המשפחה עלמה (9),…
שליפות

שליפות

אבאגדל במוסקבה ולמד אומנות. עלה לארץ בראשית שנות ה-90.אימאגדלה בברדיצ'ב,…
שליפות

שליפות

אבאהוא ההוכחה שעם הרבה אמונה וכח רצון אפשר להתגבר על…
שליפות

שליפות

אבא יהושע. גדול הדור שלי. ממנו ספגתי אהבה לעם, לארץ…
Scroll to Top
גלילה למעלה