שליפות

אבישי בן חיים

אבישי בן-חיים, נשוי ואב לארבעה מפתח תקווה, הוא מנכ"ל חברת רוטשטיין – חברה מצליחה לבניית דירות בארץ. אבישי, שכיום ב"ה מסופק מעיסוקו, עבר לא מעט כדי להגיע לאן שהגיע. בתחילת דרכו למד בישיבת בני עקיבא בכפר הרא"ה, התגייס לצה"ל ושירת כקצין בשריון ומ"פ בבה"ד 1.

מאיר טרבלסי

מאיר טרבלסי

 

אבישי בן חיים

 לאחר מכן למד תואר ראשון בחשבונאות, תואר שני במנהל עסקים ותואר ראשון במשפטים. מייד לאחר הלימודים האקדמיים התגלגל לעולם העסקים, כי לדבריו: "זה יותר מדבר אליי". הוא עסק לפרנסתו כמנהל כספים בתדיראן מוצרי צריכה (קריסטל דאז) כתשע שנים, ולאחר מכן עבר לחברת מנרב. הוא התחיל שם כמנהל כספים, ובשנתיים האחרונות שלו בחברה שימש מנכ"ל חברת הבנייה. משם החליט לשנות כיוון, והזדמנות כזו הייתה בחברת רוטשטיין. הוא מנהל את החברה יותר מעשר שנים.
אבישי מספר שכנראה הכול התחיל עוד במגוריו בפריפריה: "במקור אני מבית שאן. יש לי חמישה אחים, ואני גאה בהישגים של כולם. הוריי שלחו את כולנו לישיבות בתנאי פנימייה.

הוריי שמו את כל יהבם בנושא החינוך, וברוך ה' רואים את הפירות. אבא שלי די דחף אותנו למצוינות, זה היה נר לרגליו.
"יתכן ויש בפריפריה איזה מנוע סמוי שדוחף אותך להישגים יותר מאשר במרכז, ככה לפחות הרגשתי. כנראה בזכות זה בכל שלב בחיי אני משתדל לדחוף את עצמי קדימה".

בנייה בארץ ישראל ויישוב ארץ הקודש אינם דבר של מה בכך. יש סיפור על קבלן אחד שניגש לרב מרדכי אליהו זצ"ל וביקש ברכה. הרב אליהו ענה לו: "שאני אברך אותך? אתה תברך אותי! אתה בונה דירות בארץ ישראל, אתה יודע אילו זכויות יש לך?!'

למה שינית כיוון?

"רציתי משהו יותר מספק". אין ספק שאפשר ללמוד מזה המון. לפעמים אם לא טוב, צריך לקום ולעשות שינוי.
חברת רוטשטיין היא חברה יזמית בדי-אן-איי שלה, אבל היא חברה מבצעת, כלומר שולטת בכל השרשרת, החל מרכישת השטח וכלה במכירת הדירות. החברה פועלת כ-70 שנה, כמעט מקום המדינה. יסד אותה דוד רוטשטיין ז"ל, ובחברה ממשיכים בדרכו וכל הזמן מפתחים עוד ועוד את מה שהקים.

לעבוד בתקן ירוק", מסביר אבישי, "זה מורכב מהרבה פרמטרים. למשל, ההצבה של הבניינים. אם אתה מציב ומעמיד את הבניין בצורה נכונה, זה חוסך באנרגייה, מכיוון שהרוח מקררת יותר את הבניין. יש עוד שלל דוגמאות. אנחנו בונים כבר כמה שנים בתקן זה. זה עולה לנו עוד כמה שקלים, אבל קיבלנו את זה עלינו למען הכלל, וזה אף נותן ערך מוסף לדיירים. יש כיום מקומות שמחייבים לבנות לפי התקן, ולדעתי לא עוד הרבה זמן כבר יחייבו את כולם".

כמי שעוסק בנדל"ן, מה יש לך לומר על זוגות צעירים?
"אני מפנה אותך להרצאות ולספרים שכתב פרופסור דוד פסיג. ספריו מלווים אותי כ-15 שנה, ובינתיים הוא לא מפקשש בתחזיות שלו. אני לא רואה את המחירים צונחים מכמה סיבות. הסיבה הראשונה היא שיש לנו גידול של אוכלוסייה טבעית של בערך 2% בשנה. שנית, גידול של עולים חדשים לארץ. והאלמנט השלישי, שהוא מצער, הוא שאחוז הגירושים לא נמוך, בערך 11,000 זוגות מתגרשים בשנה. נחבר את שלושתם ונגיע למסקנה שהצרכים הולכים וגדלים, וזה ללא המשקיעים שרוכשים דירות כדי להשכירן. זה יוצר מצב שצריך מספר אדיר של יחידות דיור, אך בפועל זה בלתי אפשרי, גם כי אין הרבה היצע וגם כי המערכת לא יודעת לייצר מספרים כאלו של יחידות דיור".

בנייה בארץ ישראל ויישוב ארץ הקודש אינם דבר של מה בכך. יש סיפור על קבלן אחד שניגש לרב מרדכי אליהו זצ"ל וביקש ברכה. הרב אליהו ענה לו: "שאני אברך אותך? אתה תברך אותי! אתה בונה דירות בארץ ישראל, אתה יודע אילו זכויות יש לך?!'
אבישי מתאר את התחושות העולות מהעיסוק בתחום: "מאחר שהשקפת עולמי היא ציונית-דתית אני מרגיש שליח, והייעוד שלי הוא לבנות בתים במדינת ישראל. מאז שאני בעולם הבנייה אני חש סיפוק עצום! אני רואה משהו שמתחיל מאפס וצומח מחודש לחודש, אני רואה איך הבניינים קורמים עור וגידים ואנו מאכלסים את מדינת ישראל. אני מרגיש גם שהתמזל מזלנו שאנו נמצאים בתקופת גאולה, ואני צופה שבשנים הבאות אנו צריכים להכפיל את כמות התושבים והאכלוס בישראל. אני מרגיש סיפוק לעסוק במצוות יישוב הארץ".
כדי להגדיל את העשייה מבקש בן-חיים לקרוא מכאן לשר האוצר ולשר השיכון החדש ערב הקמת הממשלה החדשה: "בואו נלך יחד, כתף אל כתף, אתם והקבלנים. יש לנו מטרה משותפת. בואו נעבוד יחד כדי להשיג אותה".

כשהיית ילד, מה רצית להיות כשתהיה גדול?
"טייס".
השעון מעורר שלך בבוקר מכוון לשעה…?
"6:30".
מוזיקה אהובה?
"שירים עבריים מכל הגוונים".
תחביב אהוב?
"קריאה, שחייה".
מפורסם או דמות מעניינת שרכשה דירה דרך רוטשטיין?
"רב ראשי לישראל, שחקן, מעצב אופנה ידוע ועוד. אני לא חושב שצריך לפרסם את שמם".
סיפור מעניין שקרה בעבודתך ברוטשטיין.
"לפני כארבע שנים הרגשתי שהגעתי למיצוי במשרתי כמנכ"ל שכיר בחברה, והודעתי לבעל השליטה הקודם בחברה על סיום עבודתי. בד בבד הגעתי לסיכום עם בעל השליטה הנוכחי, מר יצחק מירילשווילי, שנקים חברה משותפת שתעסוק בתחום הנדל"ן. בסופו של דבר אכן הקמנו חברה משותפת שהוא מחזיק ברוב מניותיה, אבל רכשנו את השליטה ברוטשטיין, ונשארתי בחברה.
אנחנו מתכננים משהו, והקב"ה מחליט אחרת, ואני כמובן שמח על כך".

עוד במדור זה

שליפות

שליפות

אבא איש חינוך. אומרים שהקשר לאבא משתקף בקשר עם הקב״ה…
שליפות

שליפות

אבאג׳ק סיאלום. נולד בתוניס ובהמשך היגר בגיל שמונה לצרפת עם…
שליפות

שליפות

אבאגיבור. חושב עליו בכל יום. אבי ז״ל נפצע בקרב עם…
שליפות

שליפות

אבאאינטלקטואל, למדן.אימאהעוגן של המשפחה, מורה בנשמתה, מנהלת בית ספר, בשלנית.…
שליפות

שליפות

אבאזאב. פתח אותי לעולם הכלכלה. משתכנע מכל טיעוני הימין, אבל…
שליפות

שליפות

אבא האבא הכי טוב בחיים, רחמים טסה. אבא שלמדתי ממנו…
שליפות

שליפות

אבא תותח, דוגמה אישית, יציבות, ביטחון, אכפתיות, קשיחות, אהבה, השראה,…
שליפות

שליפות

ההוריםדוד ואסנת. בעלי תשובה, עלו מאוסטרליה מתוך ציונות ואהבה לארץ.…
שליפות

שליפות

אבא אבא עלה מדרום אפריקה בגיל 19-20 אחרי מלחמת ששת…
שליפות

שליפות

אבאאהרן, יליד העיר יזד בפרס. עלה לארץ בשנת 1958. חשמלאי…
שליפות

שליפות

אבאמשה, בן לחלוצי כפר פינס. חקלאי בנשמה.אימאמלי, שורדת שואה שהטביעה…
שליפות

שליפות

אבאאבי היקר משיח. יליד שכונת הבוכרים בירושלים של שנות ה-40,…
שליפות

שליפות

אבא אהרון. אימא שושנה. החצי השני שרית. המשפחה עלמה (9),…
שליפות

שליפות

אבאגדל במוסקבה ולמד אומנות. עלה לארץ בראשית שנות ה-90.אימאגדלה בברדיצ'ב,…
שליפות

שליפות

אבאהוא ההוכחה שעם הרבה אמונה וכח רצון אפשר להתגבר על…
שליפות

שליפות

אבא יהושע. גדול הדור שלי. ממנו ספגתי אהבה לעם, לארץ…
Scroll to Top
גלילה למעלה