גורמהדרין

גורמה בבית מלון

גלעד גולדברג

גלעד גולדברג

הכל יודעים שאוכל הוא כבר מזמן לא רק מזון. הסעודה כוללת בתוכה גם צבעים, ניחוחות, זמנים וזיכרונות נעימים. הרי לכולם ברור שארוחה שתוגש על ידי רעייה אוהבת בבית חמים ונעים, תשווה לארוחת מלכים גם אם יהיה זה אותו מתכון של סעודה אחרת. ככל שנכנסת התודעה הזאת לעולם – נולדות גם מלים חדשות שלא היו בעבר, מילים חשובות שנועדו לעזור לנו לדרג את הסעודה על כל מרכיביה. ׳צִלְחוּת׳ למשל, זו מילה שמבטאת את איך שהתיישבה המנה בתוך הצלחת.
ובכן, השבוע, לשמחתי ולשמחת רעייתי, גיליתי מקום שמצליח להכניס לתוך הצלחת את המונח ׳יוקרה של טעם׳. הכירו את מסעדת ׳ורנדה׳ – מול חומות ירושלים.
התענוג מתחיל כבר עם כניסתנו לחניון הבוהק. המסעדה שוכנת בסמוך לרחוב ממילא הירושלמי, בתוך בית המלון מצודת דוד. האורחים יכולים להגיע בשמחה עם רכבם, לא לדאוג לחנייה. בסיום הסעודה תקבלו שובר המזכה אתכם לחנייה ללא תשלום, בחניון המלון, שבו יש שפע חניות ואפילו ניחוח של אורנים. זוהי בלי ספק התחלה מבטיחה לבילוי מושלם. המעליות ייקחו אתכם היישר ליעד המבוקש: מסעדת השף הבשרית – ורנדה.
העוקבים האדוקים ודאי כבר זכו לשמוע שלביקור שלנו במסעדה הצטרף גם תינוק קטן ומתוק במיוחד: בננו היקר. הבחור מצטרף אלינו יחד עם עגלת תינוק, שעזרה לנו להעריך ולהוקיר עד כמה המסעדה היא ׳בייבי-פרינדלי׳… והרי התוצאות: רגישות לרעשים או לבכי – לא היו. נגישות לעגלות- 10/10. מבטים של קנאה? – היו, קצת, אך סנגרנו מיד על שכננו היקרים… כי הרי לא קל לעמוד בקסם הכובש.
אנחנו מתיישבים סביב שולחן ערוך להפליא מול הנוף המהפנט של מגדל דוד וירושלים העתיקה. סביבנו זוגות מתוקים ומשפחות של תיירים וישראלים שבאו לבילוי קולינארי שקט ונעים. בריכת המלון למרגלותינו ומעבר לה חומות ירושלים מוארות באור יקרות.
השקיעה היורדת אט-אט מזכירה לנו את המילים ׳ראיתי עיר עוטפת אור׳, ואנחנו מתענגים על ההגדרה. זוהי היציאה הזוגית הראשונה, הרשמית שלנו מאז הלידה, והיא עולה על כל דמיון.
שניות ספורות לאחר שאנחנו מתיישבים, המלצר שלנו מגיע ומציג את עצמו בפנינו. בידיו התפריטים. לאחר שיח קצר עם זאיין החביב, אנחנו בוחרים ללכת על המלצותיו.
מהן המלצותיו אתם שואלים? ובכן: למנה ראשונה – טרטר מדג סריול אטלנטי המשובח, יחד עם בצלצלי שאלוט, נענע, בצל ירוק, עם מיץ ליים ושמן אגוזים. חלק מהמנה היא ההופעה של הדג: מוגש בתוך קערה, שסביבה קרח גרוס, בליווי רוטב צ׳ילי ונקטרינה… במנות הראשונות אנחנו מקבלים גם קוראסון אסאדו, כלומר, אסאדו שפונדרה מעושן ומפורק מוגש בקוראסון מלוח, עם איולי פלפלים מעושנים, בצל מוחמץ, חסה מסולסלת שמוסיפה קריספיות למנה לצד רוטב צ׳ימצ׳ורי מוצלח וזיתי קלמטה. בנוסף, טריו כבדי עוף שמכיל פטה כבד, ריבת תפוחים ופטל, חומץ ענבים שמגיע ביחד עם בריוש קלוי בשמן זית, שום וטימין, עשוי לעילא ולעילא.
העיקריות שבחרנו מהתפריט האנין, המרשים והמגוון, מורכבות מ׳לוטיסייה ריב איי סטייק׳, שזה בעברית: סטייק עגלה (כמו ׳עגלה יפיפייה׳), מעושן יחד עם צ׳יפס צרפתי ורוטב הבית הסודי, שאפילו לנו לא גילו מה מסתתר בחובו הטעים. בנוסף, ׳ורנדה אסאדו קאט׳ – טריו שורט ריבס, עשוי כדבעי, מפורק ומעושן בעצי פתוחים, רוטב דמי גלאס וקולי תירס מעושן. זו מנה, אגב, ללא גלוטן, אבל זה לא דווקא מה שעושה אותה ל׳מנת חובה׳. החוויה הרב-חושית שבה, לעומת זאת, כן. המנה האחרונה הכילה פאי תפוחים איכותי, וקוראסון פתוח עם כדור גליה מעליו. לכל הארוחה גם התלוו שני קוקטיילים טעימים במיוחד, אחד חמוץ ואחד מתוק.
אז איך מוסיפים עוד יוקרה ליוקרה? – שירותים מרווחים ונקיים להפליא, ולצד הכיורים הבוהקים נייר ניגוב ידיים רך ונעים. שולחנות רחבים, מעברים נוחים ומקומות נעימים לישיבה. מלצרים מנוסים ומסבירי פנים, בתלבושות אחידה, מכף רגל ועד ראש, ומפית על הזרוע, כמו שכבר חשבתם שלא ניתן למצוא יותר בעולם. עולה על הכל – הוראות מחכימות ונעימות מהשף איך לאכול כל מנה ומנה. כאשר מוגש לשולחנכם מאכל מסוים, השף המקסים מגיע ומנדב הוראות. שף אמיתי הוא זה שאכפת לו שהאוכל שהוא מכין יצא מדויק ומעוצב ויקלע בדיוק לטעמם של האורחים המגוונים. שף שמבין שלכל דבר יש השפעה על האוכל, כולל לעיצוב ולסדר האכילה שלו. לדוגמה – כאשר הוגש לנו הטרטר, ביקש מאיתנו המלצר לאכול את הטרטר יחד, בכף אחת, גם את הדג וגם את המלפפון. וקיבלנו גם הסבר מפורט איך למזוג את הרוטב הבא על המנה שהוגשה לאחר מכן. כאשר הגיעו הבאנים, המלצר הדגים לנו בפירוט איך להכין את הסנדוויץ׳ כדי שלא נטעה חלילה ונאכל אותו שלא כסדר. אין יותר נעים ומכובד מזה.
בקיצור: נוף מרהיב, מטבח מעולה, שרות יוצא מן הכלל ומסעדה אחת אשר כולה, זהב.

עוד במדור זה

בר המשכן, שילה

בר המשכן, שילה

אנחנו מתחילים את החיים שלנו בתוך כיתות סגורות, שלא תמיד…
לחם וגבינה

לחם וגבינה

מסעדה חדשה עם עיצוב מרהיב, שירות אדיב, ויכולות קולינריות פנומנליות,…
משב – פוד טראקס

משב – פוד טראקס

זה לא סוד שבתוך כותבי המדור יש אחד שחובב במיוחד…
גשם של שלום

גשם של שלום

גם מי שלא גר ביהודה ושומרון יכול לחזק את ההתיישבות.…
אפילו הדגים במים רועדים

אפילו הדגים במים רועדים

אחר הקוראים האדוקים טען באוזניי לאחרונה: תן לנו תמונות. והרבה.…
מעבר להרים

מעבר להרים

אומנם מדור אוכל, אבל מותר לפעמים לגוון ולפתוח בדמיון מודרך…
מחליק בגרון

מחליק בגרון

לא בטוח שהקורא הממוצע יודע להעריך את סדר הגודל של…
ללקק את האצבעות

ללקק את האצבעות

עברו כבר כמה אלפי שנים מאז יצאנו ממצרים ומאז בכל…
דגים רבותיי, דגים

דגים רבותיי, דגים

אם תכתבו בגוגל חיפוש את המילים ׳מסעדת דגים׳, תמצאו בעיקר…
בואו לבשל איתי

בואו לבשל איתי

בינינו, זה לא באמת אפשרי ללכת בכל שבוע למסעדה. זאת…
גורמהדרין - פינת חמד:

גורמהדרין - פינת חמד:

אם אתם מהאנשים שקנו כפכפי קרוקס אחרי שזה כבר היה…
חוגגים פסח בבן עמי

חוגגים פסח בבן עמי

אפתח בגילוי נאות: את מסעדת בן עמי אני מכיר מהקרביים…
'גורמהדרין' – המומלצים שלנו

'גורמהדרין' – המומלצים שלנו

בוא האביב וחג הפסח עשו לנו חשק עז לרענן את…
בשורה בחלה: המבשר

בשורה בחלה: המבשר

במרכז המסחרי של אפרת דרום בילתי רבות בימי נערותי. אחרי…
שחור-לבן וצבעוני: סולו קרנה

שחור-לבן וצבעוני: סולו קרנה

״כאן, ממש על הקרקע הזו״, כך על פי העמוד הראשון…
טאבום

טאבום

בתקופה האחרונה יש טרנד שצץ בכל פינה – הפודטראק, ואם…
Scroll to Top
גלילה למעלה