שליפות

גוש עציון בתנופה – אהרוני נויבואר

אורית מרק אטינגר

אורית מרק אטינגר

 

אהרוני נויבואר, מנכ"ל החברה לפיתוח גוש עציון


גוש עציון גדל ומתפתח, אך עוד יש מי שסבורים שהוא שוכן מעבר להרי החושך. יצאנו לשיחה עם אהרוני נויבואר, מנכ"ל החברה לפיתוח גוש עציון, לשמוע איך הוא רואה את תפקידו

ספר על עצמך.

"אני יליד תשל"ב, נשוי לשושי, אב לשמונה. ירושלמי במקור, והיום גר בנווה דניאל. אני ושני אחים שלי הבעלים של גולדטיים, רשת חנויות תכשיטים, זהב ויהלומים. זה עסק משפחתי שאבא שלי הקים, ואנחנו מגדילים את העסק ועובדים עם הרבה חברות גדולות. נוסף על כך אנחנו גם עוסקים בנדל"ן".


נווה דניאל.

"לפני עשרים שנה הגעתי לנווה דניאל, ובמשך עשר שנים הייתי ראש הוועד של היישוב. במהלך הזמן הזה הרמנו עם הרבה אנשים טובים את נווה דניאל למקום משגשג ופורח".  

המועצה האזורית גוש עציון.

"בניסן שעבר פנה אליי שלמה נאמן, ראש המועצה, וביקש ממני שאבוא להיות המנכ"ל של החברה לפיתוח גוש עציון. נקראתי, ולאחר שישבתי עם אשתי החלטתי לקחת את התחביב הזה ולהפוך אותו למקצוע, וקיבלתי עליי את הדבר הגדול הזה שנקרא החברה לפיתוח גוש עציון. הרגשתי שזו זכות גדולה בשבילי".

החברה לפיתוח גוש עציון.

"אנחנו אחראים להתפתחות של גוש עציון בהרבה תחומים. החברה לפיתוח גוש עציון מאוד מיוחדת, יש לה את תחום התחבורה, הבניה והעסקים המניבים וכל הרווחים , מטרתם ללכת לכל הישובים בגוש עציון. לחברה יש צי של כ-200 רכבים ואוטובוסים שנותנת מענה לגוש עציון, אפארת, ביתר ובית שמש.  בתחום הבניה אנחנו כרגע בתכנון של-15 אלף יחידות דיור. אנחנו עושים הכל אין האוף מהתכנון הראשוני עד לתת את המפתח לדייר, כל הדברים באמצע אנחנו רוצים לעשות אצלנו בחברה ומשתפים פעולה עם קבלנים כמו למשל ולול שאיתו אנחנו בונים כרגע בתקוע".

בנייה חדשה בתקוע.

"יש לנו עכשיו פרויקט מדהים של בנייה בתקוע. כמו שציינתי, אנחנו תמיד מחפשים בעלי מקצוע אמינים שאפשר לעבוד איתם, ובפרויקט הזה אנחנו עובדים עם הקבלן ולול. החיבור איתו היה מדהים אף שבדרך כלל הקשר עם הקבלן לא פשוט. אנחנו מרגישים שיש עם מי לעבוד, וזה משרה אווירה טובה בכל תהליך הבנייה. הבנייה מתקדמת בקצב והתוכניות שלנו מתגשמות, וההרגשה מדהימה".

מרכזים מסחריים.

"יש לי רצון גדול להפוך את גוש עציון למקום מתפתח ומלא חיים. אנחנו מנסים לפתח את גוש עציון לעזור להביא עסקים. עם 'פיצה האט', רצינו מאוד שיפתחו אצלנו סניף, אבל קיבלנו עכשיו דחייה כי אנחנו מעבר לקו הירוק. אני לא מוותר, אני ממשיך לברר ולבדוק איך נוכל להצליח לעשות את זה".

יש מטרה מול העיניים?

אני רואה מטרה ברורה מול העיניים. אני רוצה לשנות את התדמית שיש על גוש עציון, ממקום שהרבה חושבים שהוא מעבר להרי החושך לאחד המקומות המתפתחים בארץ. ששום דבר לא ימנע ממנו להתפתח ולגדול, בעיקר לא פוליטיקות.

"שלא יטביעו עלינו חותמת בלי להכיר, זה בדיוק מה שאני רוצה לשנות. להביא משקיעים לגוש ולהראות להם הסתכלות אחרת על האזור. שיבואו וירצו להשקיע בו.
כמו שהזמר חנן בן ארי שבעייני זמר מדהים, שר את השיר 'אמא' על גוש קטיף אבל כל האנשים ששרים אותו, רובם אפילו לא יודעים על מה השיר נכתב".

פורום ראשי החברות.

"פורום של מנכלים של חברות מובילות במשק מכל רחבי הארץ ומכל התחומים: אופנה, בנקים, נמלים וכו'. אני חבר בפורום, ושמח על כך. יש לנו מפגשים בכל פעם אצל חברה אחרת, וזו חוויה מעניינת ומפתחת. כשכל אחד מציג את עצמו, ואני מציג את עצמי מהחברה לפיתוח גוש עציון, אני רואה כמה גבות מורמות, ונוצר דיבור סביב זה. כשאנשים שומעים מה קורה פה הם מופתעים, הם פתאום מבינים שזה לא מה שחשבו, מבינים שהחזון שלנו ציוני לא פחות משלהם. זו המטרה שלי, להוציא את האמת החוצה, לספר לכולם מה יש כאן באמת".

צרכים מיוחדים.

"כאמור יש לנו צי של מעל -200 אוטובוסים ומינובוסים. אנחנו עושים הסעות באזור לכל מה שצריך, גם הסעות לילדים עם צרכים מיוחדים מהגוש. כשאני נפגש עם ההורים לדבר על הבעיות ועל הדרכים לתקן ולשפר, אני לומד מהם שיעור לחיים, שיעור על הורות. אני לומד מה זה הורה מסור. אני מעריץ שלהם ולוקח מהם המון לחיי האישיים".

שאיפה כאן ועכשיו?

"אני רואה בעיה גדולה בהתנהלות כעת, לא של אדם מסוים אלא מבחינה לאומית. כולם יודעים לצטט סיסמאות, 'שתי מדינות לשני עמים', 'נחיה יחד בשלום במדינה משותפת' וכו'. אבל מה אנחנו עושים בשביל להגיע לשלום המדובר? אנחנו יוצרים שיח משותף? ישבנו פעם עם שכנינו לדבר על טיפול בנסיעות המסוכנות בכביש 60? אני חושב שזה שחייב להשתנות! חייבים ליצור דיבור וחיבור כלשהו. עזבו פוליטיקות, צריך לעשות מעשה בשביל שמשהו ישתנה.

. יש לי חיבור עמוק עם קהילת גוש עציון, אני מרגיש שהתמצית של היופי הישראלי נמצאת כאן. אני מרגיש שהחברה לפיתוח גוש עציון ממשיכה להתרומם ועולה למקומות חדשים, מקווה שמכאן רק נעלה גבוה.

עוד במדור זה

שליפות

שליפות

אבא איש חינוך. אומרים שהקשר לאבא משתקף בקשר עם הקב״ה…
שליפות

שליפות

אבאג׳ק סיאלום. נולד בתוניס ובהמשך היגר בגיל שמונה לצרפת עם…
שליפות

שליפות

אבאגיבור. חושב עליו בכל יום. אבי ז״ל נפצע בקרב עם…
שליפות

שליפות

אבאאינטלקטואל, למדן.אימאהעוגן של המשפחה, מורה בנשמתה, מנהלת בית ספר, בשלנית.…
שליפות

שליפות

אבאזאב. פתח אותי לעולם הכלכלה. משתכנע מכל טיעוני הימין, אבל…
שליפות

שליפות

אבא האבא הכי טוב בחיים, רחמים טסה. אבא שלמדתי ממנו…
שליפות

שליפות

אבא תותח, דוגמה אישית, יציבות, ביטחון, אכפתיות, קשיחות, אהבה, השראה,…
שליפות

שליפות

ההוריםדוד ואסנת. בעלי תשובה, עלו מאוסטרליה מתוך ציונות ואהבה לארץ.…
שליפות

שליפות

אבא אבא עלה מדרום אפריקה בגיל 19-20 אחרי מלחמת ששת…
שליפות

שליפות

אבאאהרן, יליד העיר יזד בפרס. עלה לארץ בשנת 1958. חשמלאי…
שליפות

שליפות

אבאמשה, בן לחלוצי כפר פינס. חקלאי בנשמה.אימאמלי, שורדת שואה שהטביעה…
שליפות

שליפות

אבאאבי היקר משיח. יליד שכונת הבוכרים בירושלים של שנות ה-40,…
שליפות

שליפות

אבא אהרון. אימא שושנה. החצי השני שרית. המשפחה עלמה (9),…
שליפות

שליפות

אבאגדל במוסקבה ולמד אומנות. עלה לארץ בראשית שנות ה-90.אימאגדלה בברדיצ'ב,…
שליפות

שליפות

אבאהוא ההוכחה שעם הרבה אמונה וכח רצון אפשר להתגבר על…
שליפות

שליפות

אבא יהושע. גדול הדור שלי. ממנו ספגתי אהבה לעם, לארץ…
Scroll to Top
גלילה למעלה