אורי שכטר

דיבור פשוט עם בורא עולם

יש לי שאלה קטנה ופשוטה: אתם התפללתם לבורא עולם מעומק ליבכם על הבעיה שנוצרה לאח שלכם?'

אורי שכטר

מנהל אגף שורשים ופעיל חברתי

אורי שכטר

מנהל אגף שורשים ופעיל חברתי

מנהל אגף שורשים ופעיל חברתי

01
יום אחד התקשר אלי אדם ואמר: "רציתי להגיד לך תודה גדולה על העזרה שקיבלתי ממך". לפני כשנה הוא הגיע אלי יחד עם אשתו וסיפר לי סיפור קשה על בעיות כלכליות מורכבות שהם נקלעו אליהן, ועד כמה היו מיואשים משום שלא ראו אור בקצה המנהרה. מעבר לשיחה שהתנהלה ביננו, לא זכרתי שעזרתי לו.
שאלתי אותו: "למה אתה מתכוון?"
הוא ענה לי: "כשנפגשנו לפני שנה ושוחחנו, אמרת שעלינו לעשות שני דברים כדי לצאת מהמצב שלנו. האחד, להתחיל לדבר עם בורא עולם, והשני, לעשות כמה שיותר טוב בעולם."
הוא המשיך וסיפר: "התייחסתי לדבריך ברצינות רבה ובתוך שנה החיים שלנו התהפכו בצורה ממש ניסית. ניהלתי שיחות רבות עם בורא עולם והשתדלתי לעשות מעשים טובים. היום, מצבנו הכלכלי השתפר, אך אנחנו חשים כי גם בתחומים רבים בחיינו חל שיפור ואנחנו מוקירים תודה על כך."
נזכרתי  במקרה אחר שבו הגיעו אלי שלושה אחים להיפגש איתי על הבעיה שקיימת אצל אח שלהם שירד מנכסיו, פשט את הרגל ויש לו חובות גדולים מאוד.
הסתכלתי על האחים הבאמת יקרים האלו שזקנים מעטרים את פניהם (שנים מהם ממש שימשו כרבנים) ושאלתי אותם, 'לפני שאנחנו מתחילים לרדת לעומקם של דברים ולהבין מה הבעיה ובאיזה סכומים מדובר, יש לי שאלה קטנה ופשוטה: אתם התפללתם לבורא עולם מעומק ליבכם על הבעיה שנוצרה לאח שלכם?'
הם הסתכלו עלי במבט מופתע וענו, 'את האמת כל כך היינו עסוקים בבעיה הגדולה שנוצרה שלא חשבנו כל כך על האופציה של תפילה'…
02
בורא עולם לא עובד אצלנו אבל כשאנחנו מדברים איתו, מאמינים באמת שהוא המנהל של העולם והכל תלוי רק בו, ואנחנו מדברים איתו גם בצמתים קטנים בחיינו וגם בצמתים גדולים אנחנו רואים ישועות וניסים יום יום. חשוב לציין שאני לא תמיד מצליח אבל לפחות אני משתדל לדבר עם בורא עולם במהלך היום. לדוגמא, לפני פגישה להתפלל ולבקש ממנו הצלחה, לפני הרצאה להתפלל להיות צינור טוב, וכך כל היום ללוות אותו בתפילות קטנות ובקשות מבורא עולם שיעזור לנו.
למדתי את זה לפני כמה שנים כשזכיתי להסיע את הרב שלום ארוש להילולה של האר"י הקדוש בצפת. כשהתקרבנו לבית העלמין היה במקום עומס של מאות רכבים והרב אמר, 'תיסע עד הכניסה לבית העלמין' ובמקביל הוא התחיל לבקש בפשטות מבורא עולם חניה קרובה לכניסה וכשהגענו לכניסה רכב יצא ברוורס ופינה לנו את החניה הכי קרובה לבית העלמין.
ואז הוא אמר, 'אני חייב לפגוש את אישתי' הסתכלתי עליו ואמרתי לעצמי בלב איך הוא יפגוש את אשתו פה בין כל עשרות אלפי האנשים שבמקום. ואז הרב הסתכל לשמים התפלל בפשטות 'בורא עולם מה אני מבקש בסך הכל? לפגוש את אישתי היקרה', ואחרי כדקה אשתו הגיעה מולנו.
03
אחרי כעשרה חודשים מאותה נסיעה עם הרב ארוש, שבמהלכם ניסיתי לעבוד על הדיבור הפשוט והישיר עם בורא עולם בכל מצב, נסעתי בערב פסח בכביש מספר אחד מכיוון תל אביב לירושלים.
בשלב מסוים התעסקתי בטלפון הנייד שלי (מה שאני ממליץ בחום רב, לא לעשות). מאחוריי נסעה ניידת משטרה. בשלב מסוים השוטר עקף אותי משמאל, הסתכל לי בעיניים, כשהוא רואה בוודאות שאני מתעסק בטלפון הנייד, והכריז ברמקול: "סע אחרי למחלף חמד."
במחלף חמד השוטר עצר בצד ואני עצרתי מאחוריו. השוטר נשאר בניידת. לקחתי את רישיונות הרכב והביטוח וניגשתי אליו. הוא הושיט את ידו מבעד לחלון ולקח את המסמכים.
כעבור מספר דקות פנה אלי ואמר: "אתה עבריין סידרתי. זו הפעם השלישית שאתה נתפס בשנים האחרונות על התעסקות בטלפון נייד בזמן נסיעה. הפעם נשים לזה סוף. הפעם תקבל את מספר הנקודות הגבוה ביותר וסכום הקנס יהיה המקסימלי אותו אוכל לתת."
בעודו מתעסק עם הדו"ח, סובבתי את גבי אליו, הסתכלתי לשמיים ואמרתי: "בורא עולם, אני יודע שאתה שלחת אלי את השוטר הזה ואין סיכוי בעולם שהוא יוותר לי, רק אתה יכול לוותר לי". ברגע הזה שטחתי בפניו את מחשבותיי, רגשותיי, בקשותיי והבטחותיי: "זה עתה חזרתי מלחלק יחד עם חברים חבילות למשפחות של חיילים נזקקים, אני ממש מבקש ממך בורא עולם תרחם עלי ותוותר לי. לא מגיע לאשתי לקבל קנס כזה גדול, זה יהרוס לה את כל החג, היא אישה באמת צדיקה ולא מגיע לה. אני מבטיח ומקבל על עצמי לא לגעת יותר בטלפון הנייד בזמן נסיעה". 
סיימתי את השיחה עם בורא עולם, פניתי לכוון השוטר. השוטר פתח את חלון הניידת ואמר: "כולם אומרים שאני השוטר הכי קשה באזור ירושלים, ולא סתם אומרים את זה, נתתי לאנשים דוחות בדרך ללוויה של ההורים שלהם, השוטר שלידי יעיד שמעולם לא וויתרתי לאף אחד (רק אז שמתי לב שישב לידו שוטר נוסף). אין לי מושג למה אני מוותר לך, קח את המסמכים שלך, עוף מפה, סע בזהירות, ושיהיה לך חג שמח".
לקחתי את המסמכים, הודיתי לשוטר ואיחלתי לו חג שמח. פניתי לרכבי, הסתכלתי לכיוון השמיים ואמרתי: "תודה רבה לך בורא עולם שוויתרת לי הפעם…"

עוד במדור זה

לחיות‭ ‬לפנים‭ ‬משורת‭ ‬הדין

לחיות‭ ‬לפנים‭ ‬משורת‭ ‬הדין

אני‭ ‬חושב‭ ‬שרוב‭ ‬האנשים‭ ‬שבעולם‭ ‬הם‭ ‬אנשים‭ ‬טובים‭ ‬אבל‭ ‬החמה‭…
חרטה

חרטה

זוכר שכשהיינו ילדים היינו מקבלים משהו מילד אחר והיינו אומרים…
האוצר שמתחת לגשר

האוצר שמתחת לגשר

01רב מדרום הארץ התקשר אלי וסיפר לי שהוא ואשתו חוגגים…
אורות

אורות

בימים האחרונים השיח בחלקים מהעם הנפלא שלנו מתחיל להיות פחות…
מעט מן ה ׳אורי׳

מעט מן ה ׳אורי׳

לאחר מעל 90 יום במילואים יצא לי לשבת עם חברי…
נתינה מתחת לרדאר

נתינה מתחת לרדאר

לעיתים אנחנו מחפשים את נחשפים למעשים הגדולים והלכאורה משמעותיים שאנשים…
עם של גיבורים…

עם של גיבורים…

בתחילת דברי אשתף אתכם בדברים שכתב אסף פרי על הגיבורים…
יהודים = תודה

יהודים = תודה

בתקופה המורכבת שבה אנחנו נמצאים ישנם גם לא מעט אורות…
חיבורים בעם ישראל…

חיבורים בעם ישראל…

מי שמסתכל על עם ישראל ועל מעשיו ולא רואה את…
הסיסמא‭ ‬של‭ ‬עם‭ ‬ישראל‭...‬

הסיסמא‭ ‬של‭ ‬עם‭ ‬ישראל‭...‬

לפני‭ ‬כשבועיים‭ ‬נפטר‭ ‬בגיל‭ ‬98‭ ‬צבי‭ ‬זמיר‭ ‬שהיה‭ ‬ראש‭ ‬המוסד‭…‬…
שנהיה ראויים

שנהיה ראויים

רבים‭ ‬מיקירנו‭ ‬שיצאו‭ ‬לקרב‭ ‬כתבו‭ ‬צוואה‭ ‬משתף‭ ‬בשלוש‭ ‬צוואות‭ ‬של‭…
התמונה הכללית

התמונה הכללית

אם אני אקח כל אחד ממכן/ם ונעשה תחרות בניית פאזל…
אנשים אחים אנחנו…

אנשים אחים אנחנו…

מרגיש שחלק מהתיקון של חטא יוסף ואחיו קשור לכיצד אנחנו…
נס גדול

נס גדול

למרות שהשבת נפרדנו מנס החנוכה חג המלומד בניסים כמה אנחנו…
כולנו באותו בית

כולנו באותו בית

את הדברים הבאים פרסם אבי נוסבאום סטנדאפיסט ישראלי מוכר: אתמול…
עם מופלא

עם מופלא

בשבוע שעבר עברתי את אחד הימים המטלטלים בחיי.אני עדיין לא…
Scroll to Top
גלילה למעלה