רפואה והלכה

הבעיה שקשה לגבר לדבר עליה

גילוי דעת

בשורה לגברי המגזר הדתי: יש פתרון לבעיה הרפואית המביכה שאיש לא מדבר עליה, גם לא עם הרופא. זה הזמן להכיר את ורטיקה – פטנט כחול-לבן, מוכר על ידי משרד הבריאות, המציע טיפול חדשני, יעיל ודיסקרטי לבעיות פוריות גברית

בתקופה זו של השנה, כשהחופש הגדול בעיצומו וחגי תשרי עומדים בפתח, ניתן למצוא לא מעט כתבות על ׳זמן איכות משפחתי׳ ועל ׳איך לצלוח את התקופה בשלום׳. אבל יש נושא אחד שעליו נהוג פחות לדבר, והוא מדיר שינה מעיניהם של לא מעט גברים, ובפרט במגזר הדתי.
כך אפשר לטפל בבעיה – ובדיסקרטיות
נכון להיום עומד שיעור הגברים הפונים לטיפול על 10% בלבד. הבושה, המבוכה, החשש משיתוף אדם זר בבעיה (גם אם מדובר באיש מקצוע), המחשבה שמדובר בגזירת גורל שאינה ניתנת לטיפול – כל אלו מונעים מהגבר הסובל מלעשות את הצעד הראשון בדרך לפתרון.
אך לאחרונה ניתן לראות מגמת שינוי בכל הקשור לנושא – ויש לכך מספר סיבות. ראשית, ניתן לראות עלייה בנכונות ׳להודות׳ בקיומה של הבעיה ולחפש לה פתרונות. נכון, הנושא עדיין לא ידובר בריש גלי, לא עם החברים ולא עם האישה, עם זאת מרבית הגברים רוצים לפתור את הבעיה.
ההתפתחות הרפואית תורמת לשינוי. ראשית, חשוב לדעת כי רופאי קופות החולים מכירים את הבעיה ויודעים לטפל בה. יתר על כן, היום – יותר מבעבר – עומדים לרשותם כלים ואמצעים לטיפול מדויק ואפקטיבי. ובמקרים שבהם הם אינם מצליחים למצוא פתרון מתאים, הם יודעים להפנות את המטופל לרופא המתמחה בנושא זה.
ואולי, יותר מכל, את העלייה בנכונות לטיפול ניתן לתלות בטכנולוגיות שהתפתחו בשנים האחרונות – וביניהן גם ורטיקה (Vertica), מכשיר רפואי חדשני כחול-לבן, מוגן בפטנט, המטפל בבעיה באמצעות אנרגיית גלי רדיו בתדר נמוך (RF). גם כאן המוח היהודי בא לידי ביטוי: ורטיקה פותח על ידי או-מד מדיקל – סטארט-אפ ישראלי שמשרדיו ממוקמים בטבריה ושקרן ARBELON האמריקאית השקיעה בו.
במאי 2021 אישר משרד הבריאות בישראל את המכשיר. כיום הוא עומד בפני קבלת אישור CE, ובמסגרת הגשתו ל-FDA החל בו ניסוי בארה״ב. כאן, בישראל, נערך ביחידה לנוירו-אורולוגיה בבית החולים רמב״ם מחקר קליני, וממנו עלה כי הטיפול במכשיר מחדש את סיבי הקולגן שברקמת הטוניקה, מחזק את הרקמות – ומסייע ללכוד את הדם באיבר ולהביא לקישוי לאורך זמן.
הבשורה שמביא ורטיקה היא באופן הטיפול: לא מדובר בפתרון המסייע להזרמת הדם בלבד (כפי שמציעים הטיפולים הישנים יותר), אלא גם בשיפור היכולת ללכידתו. הטכנולוגיה העומדת מאחורי ורטיקה מציעה פתרון רפואי לשני התהליכים הפיזיולוגיים, ובכך היא מגדילה את יעילות הטיפול ומובילה לתוצאות טובות במיוחד.
הטיפול בעזרת המכשיר מבוסס על שימוש קבוע, ממש כמו אימון בחדר הכושר. וכמו באימון ספורט, גם כאן ניתן לראות תוצאות לאחר מספר שבועות – גם בימים שבהם אין ׳אימון׳. רבים מהמשתמשים הדתיים במכשיר, אגב, מעידים כי זהו ה-יתרון מבחינתם: מכיוון שאין חובה להשתמש במכשיר דווקא לפני קיום המצווה, הספונטניות בין בני הזוג נשמרת. בנוסף, הטיפול אפקטיבי גם בערב שישי או בשבת, שבהם אסור להשתמש במכשיר.
וכמובן – הדיסקרטיות. כדי להתחיל להשתמש במכשיר אין צורך לפנות לרופא המשפחה ולבקש ממנו מרשם. המכשיר נמכר באתר החברה, וכל אחד יכול לקנות אותו ישירות משם ובדיסקרטיות מלאה. ■
את המכשיר ניתן לרכוש בדיסקרטיות באתר האינטרנט vertica-labs.com, וכן בסיוע של נציג שירות בטל׳ 04-9036999

שתפו

Scroll to Top
גלילה למעלה