מיומנה של מטפלת

המלחמה על הזהות היהודית

ענת גופשטיין

ענת גופשטיין

פסיכותרפיסטית ומנחת הורים

"דיברו אתכן על התבוללות וההשלכות שלה?", שאלתי את בנות האולפנה. התשובה היא לא. חוץ ממני, לא דיברו אתן על הבדלה בין ישראל לגויים, ולא הסבירו מדוע לא להתחתן עם גוי. הנקודה הכי בסיסית של יהדות, שמשמעותה היא יציאה מכלל ישראל – אינה מדוברת במוסדות החינוך. אנחנו מחנכים את התלמידים לתורה ויראת שמים, אך לא מתעסקים במהות. וזה עצוב. חייבים להעלות את הנושא למודעות כנושא מרכזי דווקא בימים אלו, כאשר מדינת ישראל משנה את פניה והופכת ממדינה יהודית למדינת כל אזרחיה, כשהיהדות מותקפת, כאשר אבני היסוד עליהן מושתתת המדינה מתערערות. חייבים להציף את הנושא הזה של הבדלה בינינו לעמים מתוך מטרה לשמור על אופיה היהודי של ישראל, וכמובן – על-מנת לתת לכל אחד ואחת את המתנה היקרה ביותר – זהות יהודית שורשית, שתמנע אסונות קשים.
גיור, כשרות, נישואים על פי דת משה – כל הדברים הללו נהרסים. את הרבנות הראשית החליפו בועדה לשירותי דת בראשות האדונים מלינובסקי ומתן כהנא.
מספר ימים לאחר ששוחחתי עם בנות האולפנה, אני מקבלת מידע על בת אולפנה לשעבר שהתאסלמה. את התמונה הזאת, ששלח אלי אלחנן גרונר, אני מתקשה לשכוח. בחורה מוצלחת, שלמדה במוסדות מהמובחרים של הציונות הדתית, זרקה את היהדות והלכה לרעות בשדות זרים. היא עזבה את היהדות ונפלה לזרועות האסלאם הקיצוני. זה לא רק עניין מצפוני-דתי-השקפתי. יש כאן אלמנט לאומני מסוכן. זה אמנם נובע מתמימות או טיפשות או חוסר מודעות לסכנה, אך התוצאה היא הרת אסון.
נערות נחשפות לשטיפת מח בעקבות קושי רגשי. מסיון אסלמי פועל ברשתות החברתיות מתוך מטרה לצוד יהודים תמימים ומבולבלים. אני יודעת, ששמן ומים אינם מתערבבים, וישראל אינם מוצאים את מקומם בין האומות. גם אם התאסלמה והיא מאמינה בדת שלהם, היא תמיד תישאר 'היהודיה'. גם בפי אלו שהיא כיום חיה בקרבם, וגם בלב שלה פנימה. ואין לי ספק שיום אחד היא תחזור הביתה לעם ישראל.
כואב, שיהודים אינם מבינים את המשמעות של להיות יהודי, אינם מכירים את הערך של היהדות. וזה קורה דווקא במדינת ישראל. לאורך כל הדורות, יהודים נלחמו במסירות נפש כדי להיות יהודים, ופה – במדינת ישראל – פוליטיקאים שפלים. נערות תמימות מוכרות את עצמן ואת יהדותן.
הגיע הזמן שנבין לשם מה באנו לעולם, הגיע הזמן שנדע מה חשוב באמת. נלך בדרכי אבות ונלחם על היהדות שלנו.

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top
גלילה למעלה