הקרבה של מחנכת

אבינועם הרש - מחנך

אבינועם הרש - מחנך

קפה הפוך וחינוך סיפורים

העניין האמיתי בחינוך הוא שמצד האמת הוא דומה למים שאין להם התחלה וסוף. רבות דובר על התלושים והמשכורות והחופשות, אך כולם מפספסים נקודה אחת חשובה ומרכזית: בניגוד לתחומים אחרים, מלאכת החינוך לעולם אינה נגמרת. לא באמת. והמקרה שלפנינו מוכיח שלפעמים נדרשים מחנך או מחנכת לחשוב מחוץ לקופסה או להקריב הקרבה יוצאת דופן ומיוחדת בשביל התלמידים שלהם. וזה המכתב שקיבלתי:

“שבוע טוב אבינועם. ביום שישי יצאה הבת שלנו, שלומדת בכיתה ט, לשבת אולפנה. משום מה היא התבלבלה ושכחה לקחת עוד שמלה. מה שעדיין בגדר הסביר. אבל שעתיים לקראת שבת עקב תנועה לא נכונה נקרעה השמלה שלבשה, מה שכמובן השבית אותה לגמרי ואיים לגזור עליה להעביר את כל השבת בחדר שלה.
מעבר לכך שום שמלה של אף בת אחת לא התאימה למידה שלה. מובן שהיא התחילה לבכות בכי היסטרי היות שהבינה את ההשלכות של המהלך.

כשמחנכת הכיתה התקשרה אלינו היינו חסרי אונים, מאחר שהיינו בכלל בשבת ברמת הגולן. עד שבת לא נשאר פרק זמן שיאפשר לנו לעשות משהו. המחנכת לא התייאשה ושאלה אותנו אם יש דרך להיכנס לבית שלנו. אמרנו שאנחנו משאירים את המפתח בארון, ועדיין לא הבנו לאן היא חותרת.
הצדיקה הזאת הסבירה את המצב לבעלה, והוא הגיע במיוחד עם כל המשפחה לבית שלנו, נכנס, לקח לבת שלנו עוד שתי שמלות לפי ההנחיות שלה ונסע במיוחד למקום שבו הילדה עשתה את שבת האולפנה.
העניין הוא שאשתו המחנכת ידעה שהוא לא יספיק לחזור, ולכן הם כבר יעשו את השבת עם כל האולפנה יחד. אני לא יודעת מה איתך, אבל אני לא הפסקתי לבכות מהתרגשות על הסיפור הזה.
המחנכת רגישה כל כך לתלמידה שלה עד שהיא לוקחת את בעלה במיוחד וכל המשפחה לעשות איתה שבת אולפנה אף שלמעשה מדובר בשבת שרק המחנכות עושות ללא המשפחה.
הבנתי שבסוף ארגנו להם חדר מיוחד, אבל יצאתי נפעמת מכל מסירות הנפש הזאת.
שיהיה לנו המשך שבוע טוב, מיכל".
• • •

האם זה אומר שמחנכת שלא הייתה קוראת לכל המשפחה שלה לבוא לשבת לא ראויה לתפקיד שלה? ודאי שלא. וכאן המקום לומר שאילו הייתי נכנס לנעלי המחנכת, בכלל לא בטוח שהייתי יודע מה אני רוצה לעשות.
ובכל זאת נדמה לי שיש במקרים האלה כדי להבהיר קצת יותר מדוע מחנכים ומחנכות העוסקים בפיסול נשמות חייבים להרגיש שהם במקצוע שלהם אך ורק מתוך בחירה חופשית ושמחה ולא מתוך כורח וכפייה. כי ברור לכול שמחנכת שהייתה מרגישה שהתפקיד מכביד עליה כנטל לא הייתה חושבת בכלל לעשות את ההקרבה יוצאת הדופן הזאת.

להזמנת הרצאות לחדרי מורים ולנוער בנושא ההתמודדויות של דור ה-Z עם גיל ההתבגרות, מוזמנים לפנות לאבינועם הרש:
052-3273384,
avinoam811@gmail.com

שתפו

כתבות נוספות באותו נושא

הקרבה‭ ‬ללא‭ ‬גבול

‬4‬ הסעיפים‭ ‬הראשונים‭ ‬פורסמו‭ ‬לפני‭ ‬שנה‭. ‬בזמן‭ ‬איומי‭ ‬הסרבנות‭ ‬משמאל‭.

קריאת שם לבת

שאלה: שלום הרב,זוג מסורתי/חילוני שנולדה להם בת והם לא מתכוונים

כן המפקד!

01 לאחר‭ ‬פרשיות‭ ‬קודמות‭ ‬שבהן‭ ‬תוארה‭ ‬באופן‭ ‬תיאורטי‭ ‬מלאכת‭ ‬המשכן‭,

ורק חרבונא נעלם

01 שבת‭ ‬סגרירית‭ ‬עברה‭ ‬על‭ ‬כוחותינו‭. ‬עובדי‭ ‬העירייה‭ ‬החרוצים‭ ‬הספיקו‭

הברה בתפילה

שאלה: שלום הרב,יש לי כמה שאלות בנוגע להברה המקובלת בינינו

אשכוליות הפקר

שאלה: קיבלתי הודעה בקבוצה של שכנים: שכנים יקריםבריינס xx משפחת

Scroll to Top
גלילה למעלה