גורמהדרין

טאבום

ישי גולדברג

בתקופה האחרונה יש טרנד שצץ בכל פינה – הפודטראק, ואם תרצוצ גם עגלות הקפה. קחו לכם כוס משקה חם ונספר לכם על מקום אחד שמשלב בין השניים. שתכלס נמצא על נתיב אחר.
באחד הימים האביביים האחרונים, נסענו ארוסתי ואני יחד עם אחיה וגיסתה בשומרון לבילוי מגבש לפני שבת מדהימה אצל החותנים לעתיד. ברגע שהרגשנו שהבטן מתחילה לתת את אותותיה, החלטנו שהפעם האוכל חייב להיות חלק מהטיול והחוויה. אז ירדנו מהכביש בכניסה לישוב קדומים לכיוון חורשת יער מקסימה שבמרכזה ממוקם ׳טאבום׳.
המקום, שנמצא ממש דקה נסיעה מצומת הכניסה לישוב מוקף סביבו בעצים וספסלי קק״ל וברדיוס של 15 קילומטר ממנו יש לא מעט מקומות בילוי שהוספנו לאותו יום: חוות הסוסים הצמודה, פריחות התורמוסים והכלניות בקדומים ובחוות גלעד, משתלה מאירה במרכז הישוב קדומים. שלא נדבר על הצימרים המפנקים שהתושבים בסביבה הרימו, ועוד ועוד.
מיד כשירדנו מהרכב, ידענו שהגענו למקום מיוחד. את פנינו קיבלה משאית גדולה, שבתוכה נבנה מטבח שלא היה מבייש מסעדות יוקרה במרכז הארץ וניתן להשקיף עליו מכל זווית בחורשה דרך חלון ראווה ענק שמשקף כל פיפס שקורה בו. במרכז המטבח שבנוי מאבנים, שוכן לו ה-טבון! גולת הכותרת של המקום. אל הטבון עוד נחזור.
ההגשה במקום היא בסגנון הגשה עצמית. מיד אחרי שלקחו מכם הזמנה בחלון האחורי של המשאית, אתם מקבלים מכשיר קטן שיצפצף בדיוק שהאוכל יהיה מוכן. זה הסימן שלכם לגשת ולקבל את המנות מהחלון הקדמי, יחד עם הסבר על המנות וחיוך שהוא חובה.
בזמן שממתינים למנות יש עמדות למים קרים וסכו״ם שמשלימים את האווירה המושלמת של פיקניק ביער. אחרי לא יותר משבע דקות המתנה המכשיר צפצף והמנות התחילו לזרום. כששאלנו מה מומלץ להזמין, דולב, בעלת המקום החביבה, המליצה לנו בעיקר על המנות מהטבון והסבירה שיש מנות מכל הסוגים אבל, הטאבון הוא ההתמחות האמתית שלהם. מכאן גם שמו של המקום.
דולב סיפרה לנו שכל אחד מהשותפים מגיע ממוקם אחר באר. אדם בן זוגה מגיע מהגולן, היא עצמה מבאר שבע ודביר ומוריה השותפים מרמת גן. כשכול הטוב הזה מתרכז כאן בשומרון נרקמת לה מסעדה שפונה לכל הקהלים והסגנונות.
בהתאם להמלצת המארחים התחלנו עם שתי פיצות איטלקיות מהטאבון: פיצה חורש ופיצה קפרזה. סיפתח מעולה. השילוב בין בצק דק ואוורירי לתוספות למעלה היה מדויק בשניהם. שבענו אבל המשכנו בשביל לספר על מנות נוספות.
המזל שלנו שבצפצוף הבא הגיעה מנה קלילה יותר: ׳סלט שישי: עלים מרעננים׳. אנחנו ספרנו לפחות ארבע סוגים שונים כולל נענע קצוצה דק, שנתנה טוויסט מטורף. היו שם גם בצל סגול ובטטות משגעות. הסלט הגיע בליווי פוקצ׳ה חמה וחמאה טרייה בצד. סלט שישי הוא ספישל וכל שבוע משתנה.
רגע לפני הסיום כשכבר חשבנו שמכאן אי אפשר להתעלות, הגיעו שתי מנות שתכל׳ס הכי אהבנו אבל לא הצלחנו להכריע ביניהן. אנחנו, הבנים, אמרנו: ה׳ביגל אש׳ – ביגל בעבודת יד ממולא ברוטב שמנת מדהים. באמצעו מוגש סלט פרשי של עגבניות עם מעט פלפל חריף קצוץ. זה היה הכי טוב מבחינתנו.
הבנות הזמינו ׳חצ׳פורי׳ – החצפורי גבינות ותרד שהיה מופלא לגמרי בעצמו גם לדעתנו מגיע עם מבחר גבינות טריות, ועליו ביצה שעשויה במידה מדויקת. ומעל הכל מונח התרד שגיבש את המנה בצורה מושלמת. לאוהבי החריף כמונו יש במקום גם ריבת פלפלים חריפים שמתחילה מתוק בפה ומסיימת בנגיעה חריפה וכיפית.
כאילו שכל הטוב הזה לא הספיק לנו והמכשיר צפצף בפעם האחרונה וקרא לנו לבוא לקחת קרואסון ריבת חלב במילוי קרם פטיסייר וכוסות קפה שבאו בול בזמן וקינחו את הכל בשלמות. בסיום פינינו את הכלים אנחנו בעצמנו, מה שנתן הרגשה אמתית שאנחנו לוקחים חלק בארוחת שטח המדהימה שאכלנו עכשיו.
לסיכום: אנחנו בטח נתראה בפעם הבאה כי בשבלינו החוויה הייתה בול! אל תשכחו להתעניין במנות ספיישל של אותו היום. ■

אפשר חשבון?
כשר:
למהדרין רבנות גוש עציון.
יש גם חסרונות:
כבר לא תוכלו לקנות שם שתילים. הקשר עם המשתלה הופסק.
אז מה לכתוב בוויז:
׳החממה׳ כפר עציון.
נגיש:
ועוד איך!
יש איפה לחנות:
חניות ברחבי המרכז המסחרי.
אם לא בא לי לצאת מהבית:
הזמנות דרכם בווטסאפ- 050-4011311
איך משיגים אותם:
02-623-04650
מתי לבוא:
א׳-ה׳ 9:00-22:00, ו׳ 8:30-12:30.

עוד במדור זה

בר המשכן, שילה

אנחנו מתחילים את החיים שלנו בתוך כיתות סגורות, שלא תמיד…
לחם וגבינה

מסעדה חדשה עם עיצוב מרהיב, שירות אדיב, ויכולות קולינריות פנומנליות,…
משב – פוד טראקס

זה לא סוד שבתוך כותבי המדור יש אחד שחובב במיוחד…
גשם של שלום

גם מי שלא גר ביהודה ושומרון יכול לחזק את ההתיישבות.…
אפילו הדגים במים רועדים

אחר הקוראים האדוקים טען באוזניי לאחרונה: תן לנו תמונות. והרבה.…
מעבר להרים

אומנם מדור אוכל, אבל מותר לפעמים לגוון ולפתוח בדמיון מודרך…
מחליק בגרון

לא בטוח שהקורא הממוצע יודע להעריך את סדר הגודל של…
ללקק את האצבעות

עברו כבר כמה אלפי שנים מאז יצאנו ממצרים ומאז בכל…
דגים רבותיי, דגים

אם תכתבו בגוגל חיפוש את המילים ׳מסעדת דגים׳, תמצאו בעיקר…
גורמה בבית מלון

הכל יודעים שאוכל הוא כבר מזמן לא רק מזון. הסעודה…
בואו לבשל איתי

בינינו, זה לא באמת אפשרי ללכת בכל שבוע למסעדה. זאת…
גורמהדרין - פינת חמד:

אם אתם מהאנשים שקנו כפכפי קרוקס אחרי שזה כבר היה…
חוגגים פסח בבן עמי

אפתח בגילוי נאות: את מסעדת בן עמי אני מכיר מהקרביים…
'גורמהדרין' – המומלצים שלנו

בוא האביב וחג הפסח עשו לנו חשק עז לרענן את…
בשורה בחלה: המבשר

במרכז המסחרי של אפרת דרום בילתי רבות בימי נערותי. אחרי…
שחור-לבן וצבעוני: סולו קרנה

״כאן, ממש על הקרקע הזו״, כך על פי העמוד הראשון…