יין כשר למהדרין

הרב חגי בר-גיורא

שאלה:

השבוע הייתי באירוע משפחתי אי שם במרכז הארץ. אחד הנושאים שהעלו דיון סוער מסביב לשולחן היה יין וכשרות של יין. גיסי, שמבין בנושא, סירב לשתות מהיין שהגישו לנו. האם יש בעיה עם זה?

תשובה:
“יש כמה נושאים, קודם כל, אנחנו מקפידים שהעבודה תיעשה אך ורק בידי פועלים שומרי שבת. שנית, ההשגחה אצלנו כוללת פיקוח על בציר הענבים שיהיו נקיים מחששות ערלה, והכרמים נבדקים בידי מומחים מיוחדים אם אין בהם נטיעות ערלה”. בעניין הפרשת תרומות ומעשרות מהיין, היא נעשית בידי משגיחי הבד”ץ. “בעצם אנו מתחילים להשקיע משעת הנטיעה. כל שתיל רך בכרם הענבים מקבל מספר ומאותר בGPS כדי לזהות את מיקומו, את גילו ואת ההיסטוריה שלו”
בעניין מיץ ענבים, סוגי היינות ומיץ הענבים מכל היקבים שבהשגחת בד”ץ העדה החרדית, ללא יוצא מן הכלל, ברכתם בורא פרי הגפן. מי שמקפיד לברך רק על 100% מיץ ענבים יכול להשתמש בבקבוק שמודפס על התווית שלו 100% מיץ.
עניין נוסף הוא יינות לא מבושלים. צריך להיזהר, כיום יינות מובחרים רבים אינם מבושלים ויש לשים לב אם על התווית לא רשום לא מבושל, שהפירוש לו הוא שצריך להיזהר יד של ממגע נוכרי הכשר מהדרין הוא מהודר לחלוטין. אתה יכול לומר לגיסך שישים לב שהבקבוק שהוגש לשולחן סגור וחתום אם כן הוא יכול לפתוח למזוג ולשתות את היין. שיהיה לכם מזל טוב, לחיים טובים ולשלום!

2022-04-28
Scroll to Top
גלילה למעלה