להתחתן בלי פשרות גילוי דעת 415

להתחיל מבראשית

הרב שלמה שיבר| מנחה סדנאות ומאמן אישי לחתונה

להתחתן בלי פשרות גילוי דעת 415

בכל שנה לאחר שאנו מסיימים את התורה אנו מתחילים אותה שוב מההתחלה. הקריאה החדשה אינה חזרה על הידוע משנה שעברה, אלא השנה החדשה מביאה עימה התבוננות חדשה, עמוקה ורחבה יותר על פסוקי התורה.
גם בנוגע לתהליכי ההיכרות חובה עלינו תמיד להתחיל מבראשית. לא משנה אילו קשרים היו לנו בעבר, מוצלחים או גרועים, קצרים או ארוכים, כל קשר מביא עימו דברים אחרים, ואנו מתחילים מבראשית. היכולת לבוא לקשר ממקום חדש בנפש דורשת פתיחות וגמישות שאינה נעולה על דפוסי העבר ומוכנה תמיד להתפתח אל דברים חדשים, אל אנשים חדשים ובעיקר למקומות חדשים בתוכנו.

אין שום קשר בין אדם אחד שנפגשנו איתו למשנהו; כל אדם הוא עולם ומלואו, ולו רצונות אחרים, מחשבות אחרות וחלומות אחרים גם אם כולם למדו באותו בית מדרש ובאותה כיתה. הדברים נכונים גם בנוגע לקשרים שהפסקנו בעבר ואנו שבים ומחדשים היום: כל אחד מאיתנו התבגר, עבר דברים שונים ונמצא כעת במקום נפשי אחר, ולא נכון להשליך מהעבר על ההווה. ואפילו באשר לאותו קשר עצמו שאנו נמצאים בו, אין פגישה אחת דומה לחברתה, כי כל אחד חווה דברים אחרת ומרגיש רגשות שונים בכל פגישה ופגישה. לכן חשוב כל כך לבוא פתוחים ומשוחררים, בלא שום דפוסים ותבניות למיניהם ביחס לזולת. 
אך הרבה יותר מזה חשובה הפתיחות ביחס הנפשי לעצמנו. עלינו לאפשר לעצמנו להתחדש ולהתרענן בכל קשר חדש ובכל פגישה. לא רק בצד הטכני, שכמובן משפיע על המקום הרגשי, לשנות את מקומות המפגש ולגוון בצורות פגישה מרעננות שמוציאות מאיתנו טוב, אלא בעיקר בפתיחות הנפשית: להביא את עצמנו לפגישה ממקומות חדשים בנפש ולא לפחד לגלות את עצמנו במקומות חדשים שלא הכרנו עד כה, מכיוון שכל אדם הוא עולם אחר, והוא יוציא מתוכנו דברים חדשים בתנאי שנהיה פתוחים אליהם ונקבל אותם בשמחה. 
זאת לא רק ההכשרה הטובה ביותר לחיי נישואין רעננים, הדורשים התחדשות פנימית מתמדת, אלא זו הנוסחה היחידה לוודא שבאמת נכחנו בפגישה ונפגשנו עם אדם חדש, והפגישה איתו הולידה בנו משהו חדש שלא היה יכול להתגלות עד שהאדם הזה בא.

Scroll to Top
גלילה למעלה