אלעד הומינר

מה שחשוב באמת

אלעד הומינר

אלעד הומינר

01
אחד מהחלומות שלי זה להיות חלק מתוכנית רדיו כלשהי (יעיד על כך שילה פריד) כחלק מפאנל או בהגשה זוגית, העיקר לדבר. היום החלום הזה נראה לי רחוק מאוד ולא מציאותי, אבל מי יודע. אם היה משהו שבעבר היה נראה לי לא מציאותי זה שטורים שלי יפורסמו בעיתון או במרשתת ויהיו אנשים שממש ירצו לקרוא אותם (אימא ואבא). זה לא השיא חברים. אם היו אומרים לי שאכתוב טור על מרב מיכאלי ועוד מרב מיכאלי כשרת התחבורה הייתי אומר לכם ש. אבל הנה, טור על מרב מיכאלי.
ביום חמישי שעבר פורסמה ב״כאן 11״ כתבה שעסקה בכביש 16 שעתיד להיפתח לתנועה בסוף החודש ולקצץ, אולי, מעט מהפקקות בכניסה לירושלים. סליחה, פקקים. בכתבה הופיעה מיכאלי שהגיעה לסייר בכביש החדש וגזרה קופון על הפרויקט עליו החלו לעבוד לפני שלוש שנים. באותו ערב התרחשה תאונת האוטובוס הקטלנית סמוך למרכז ׳רב שפע׳ שבירושלים, בה נהרגו שושנה גלושטיין בת ה-40 שהייתה בהריון בשבוע מתקדם, ושתי בנותיה, חיה שרה בת ה-7 וחנה בת השנתיים. 50 דקות לאחר התאונה, בשעה 22:00, בחרה מיכאלי לצייץ בחגיגיות אודות כביש 16. “יש לנו דרך חדשה לבירתנו ירושלים", כתבה בחשבון הטוויטר שלה בחוסר מודעות מוחלט למתרחש ק"מ ספורים ממנה. הציוץ נמחק ובשעה 23:32 אף התייחסה מיכאלי לקטל בכבישים וכתבה כי היא "מחויבת להמשיך לעשות כל מאמץ כדי להפסיק אותו". אני מצפה ממי שמסוגלת לערוך קמפיין בחירות בעזרת כביש שהעבודות עליו החלו כשהיא היתה עמוק באופוזיציה, להיות מסוגלת לקחת אחריות אמיתית על המצב בכבישים ולכל הפחות לא להתעלם ממנו.
ביום שלישי השבוע הכריזה מיכאלי, כאילו אין דברים חשובים יותר, על כך שמשרד התחבורה בראשותה החל "באכיפה נרחבת באלימות ובהדרת נשים בתחבורה הציבורית". על פי התוכנית של מיכאלי, חמישה עד עשרה פקחים סמויים מטעם המשרד בראשותה ייסעו בתחבורה הציבורית בירושלים, בית שמש ובני ברק ויאתרו מקרים של הדרת נשים באוטובוסים. כל פקח או פקחית יפקחו על 20 קווים שהוגדרו כ״מועדים להדרה". הייתי ממשיך וכותב על הפופוליזם הזה בתקופת בחירות אבל אז לא יישאר לי מקום לעניין הבא.
אקח אתכם חודש אחד אחורה, לכתבה שפורסמה באתר ynet תחת הכותרת "משרד התחבורה מציג: זה לא תמרור זו תמרורה". מאז שנות ה-60 משרד התחבורה הוא הגוף האמון על תמרורי התחבורה בישראל ובעשורים שחלפו לא נעשה בהם שינוי מהותי. אלא שבחודשים האחרונים בוחנים במשרד התחבורה את שינויי המגדר של התמרורים. בינתיים מדובר בראשיתו של תהליך ארוך, שאם יצליח יצריך בהמשכו שינוי בחקיקה. באותה כתבה צוטט גורם בכיר במשרד התחבורה שמוביל את הפרויקט, כמי שמסביר: "אנחנו בראשית מהלך שיביא לתמרורים בגיוון מגדרי גם של נשים ואפילו טרנסג׳נדרים". כמו בנושא הקודם, גם כאן חבל להאריך במילים, עדיף לדפוק את הראש בזעם בהגה בעודכם תקועים בפקק בכניסה לירושלים, ולעבור לפוליטיזציה שמוחדרת למשרד התחבורה.
ודאי יצא לכם לשמוע על ׳דרך שווה׳ – "מהפכת השירות בתחבורה הציבורית". אתר הבית של התוכנית החדשה, נראה כמו אתר הבית של מפלגת העבודה אליו נוספו סמליהם של משרד התחבורה והרשות הלאומית לתחבורה ציבורית. אם לא די בכך, המפה בה עושה שימוש האתר, מציגה את יהודה ושומרון שלנו כגדה המערבית. כאן המקום להזכיר את הכתבה מהגיליון הקודם ("השטחים שאינם כבושים) ולהגיד אחת ולתמיד, ירדן היא הגדה המערבית לנהר הירדן ומדינת ישראל שוכנת בגדה המערבית לנהר אותו חצו בני ישראל לפני למעלה מ-3,000 שנה.
המשותף לשלושת המקרים שהצגתי הוא אחד: היכולת של מיכאלי להתעסק בנושאים שמהותיים רק לתפיסת עולמה, תפיסה ששווה מספר נמוך של מנדטים בכנסת הנוכחית ועוד פחות, כך על פי הסקרים, בכנסת הבאה. במקום להתעסק בעניינים הקשורים לכלל עם ישראל מרב מיכאלי עושה קמפיין בחירות.
02
יכולתי להמשיך ולכתוב על מה שעושה השרה במשרד התחבורה. למשל, מיכאלי ביטלה את חובת המדבקה שמקבלים אחרי שהרכב עובר את מבחן הרישוי. חשוב מאוד מה אני אגיד.
בכל זאת, אני רוצה לסיים במשהו חיובי. על אף המחלוקת האם תכנית ׳דרך שווה׳ טובה או לא, סעיף אחד שלה חשוב מאוד ולדעתי גם חיובי מאוד: מאז נכנסה הרפורמה לתוקף בתחילת אוגוסט, בני 75+ נוסעים ללא תשלום. זה יפה מאוד וכך ראוי. אסור לנו לשכוח את אבא ואימא שלנו, את סבא וסבתא שלנו כמו שקורה לי לפעמים (אני צריך ורוצה להגיע אליכם יותר, סבא, סבתא וסבתא)
מיכאלי לא שכחה.

עוד במדור זה

שתי סליחות והתנצלות

שתי סליחות והתנצלות

״הוא היה עושהכל שביכולתו להרבות אהבה ואיחוד״ בנר שמיני של…
שתי סליחות והתנצלות

שתי סליחות והתנצלות

סליחה ראשונה.״מה כותבים בטור סוגר שנה? על סליחה, זה ברור.…
המהפחחחה המשפטית

המהפחחחה המשפטית

01רבות נכתב ונאמר על הרפורמה במערכת המשפט, כאן ובכלל. נדמה…
כמו במגילת רות

כמו במגילת רות

שלמה (סולומון) מולוגטה יחגוג בקרוב את יום הולדתו ה-23. הוא…
דבר כזה עוד לא קרה לי

דבר כזה עוד לא קרה לי

01לא בטוח שאני עושה את הדבר הנכון, ולמרות זאת אכתוב…
יש לנו פה הכול

יש לנו פה הכול

כילד וכנער, וגם כחייל, יצא לי לראות פעמים רבות את…
חובת מצוות כיבוד הורים

חובת מצוות כיבוד הורים

לא משנה באיזו שעה של היום, באיזה ערוץ, באיזו במה,…
הטובים למשטרה

הטובים למשטרה

לא משנה באיזו שעה של היום, באיזה ערוץ, באיזו במה,…
לא מתנצל על הסרטון<br>של בנות האולפנה

לא מתנצל על הסרטון
של בנות האולפנה

זה קרה בסוף שבוע שעבר, וזה עדיין מרגיז אותי. כמה…
אלפי תיירים יגיעו לשומרון בפסח לצפות באירוס השומרון הנדיר

אלפי תיירים יגיעו לשומרון בפסח לצפות באירוס השומרון הנדיר

זה קורה פעם בשנה ולמשך מספר שבועות בודדים בלבד: פריחת…
"פורום קהלת אוכלים נזלת"

"פורום קהלת אוכלים נזלת"

01מעולם לא כתבת על אופנה. מצד שני תמיד יש פעם…
קשה היא ההורות כקריעת ים סוף

קשה היא ההורות כקריעת ים סוף

01אין טעם להתחמק מזה. הורות. לכתוב על הורות. אז כמו…
הדיקטטורה הישראלית

הדיקטטורה הישראלית

01שלא ישקרו לכם. מה שקורה היום במדינת ישראל זה דיקטטורה.…
להחזיר את פעולות התגמול לשירות המדינה?

להחזיר את פעולות התגמול לשירות המדינה?

01רצח שני האחים לבית משפחת יניב, הלל מנחם ויגל יעקב…
תגיד לי מה אתה רוצה

תגיד לי מה אתה רוצה

01כשקמה עלינו ממשלת בנט-לפיד לא התחברתי בכלל לקריאות "המדינה היהודית…
כך נוטעים היח״צנים

כך נוטעים היח״צנים

01איזה חג יפה הוא ט״ו בשבט. לרוב הוא מספק לנו…
Scroll to Top
גלילה למעלה