טיולים

מטיילים בפסח תשפ"ג

גם השנה ארגון אשכולות מזמין את ציבור במהלך ימי החג לשלל סיורי יום וערב בטבע, אותם יובילו המדריכים המנוסים של אשכולות. השתתפות בטיולים לא כרוכה בתשלום ומותנית ברישום מראש באתר אשכולות. הסיורים המודרכים של ארגון אשכולות הינם במסגרת פרויקט ׳פסח אתרים׳ שבנק הפועלים מקיים זו השנה ה-18, ובו מוצעים בחינם לציבור הרחב מעל 170 אתרי מורשת, מוזיאונים, סיורים ברחבי הארץ ובעסקי תיירות קטנים בכל רחבי הארץ

גילוי דעת

גילוי דעת

סוכות שמח בשומרון

חקלאות ומורשת בצפון הגולן
בהדרכת מרכז סיור ולימוד קשת יהונתן.
נטייל במסלול חדש שנפתח לאחרונה בשם עמק הבוסתנים ובבית החזית הסורי. המסלול מתחיל במצפור קונייטרה ליד אנדרטת כוח נתי ויורד לעבר מטעי הנשירים. לאחר מכן נעבור עם הרכבים אל בית החזית הסורי, תחנה מתוך שביל אלי כהן. הסיור הינו מסלול מעגלי היוצא ממצפור קונייטרה וחוזר למצפור קונייטרה. נספר על מלחמת יום כיפור במרחב ועל כוח נתי וקרבות עמק הבכא, על האופי המיוחד של החקלאות בצפון הגולן, על הרי הגעש והסביבה המיוחדת שלה ועל אלי כהן ובית החזית. נראה את סוריה, את קונייטרה הישנה ופריחת נשירים מרהיבה.

פריחה בנחל פארעם

בהדרכת מרכז סיור ולימוד אורות הגליל. 

נטייל בנחל פארעם, נחל מתחדש בגליל, נהנה מהפריחה ומתצפית לעמק החולה, נשמע את סיפור כפר פארעם ועל התחדשות הנחל ונשכשך רגליים בבריכה הקטנה. הסיור הינו מסלול מעגלי היוצא מקבר חוני המעגל וחוזר לאותה הנקודה.  

מרוץ אל העבר בצפת העתיקה

פעילות מרוץ אל העבר בצפת העתיקה בהדרכת מרכז רוח צפת.

במהלך הפעילות בהנחיית מדריכים-אומנים נכין ברכה לחג, נגלה סודות המסתתרים בשירי הגדה של פסח, נלבש לבוש חגיגי מסורתי של עדות שונות, נכיר את חייהם של חכמי צפת ונתחבר לשרשרת הדורות של חכמי ישראל מיציאת מצרים ועד ימינו אנו.

מרוץ אל העבר הוא משחק פעיל ומאתגר המשלב ניווטים בסמטאות העתיקות עם משימות וחידות. המשתתפים מתחלקים לקבוצות ויוצאים לחשיפת הסודות המסתתרים בסמטאות העתיקות. כל קבוצה תקבל את מפת העיר ומעטפה עם רשימת התחנות. במהלך המשחק כל קבוצה תעבור ב-5 תחנות, 2 מהן יכללו הדרכה של אמני צפת וביתר התחנות תהיה משימה כתובה המצורפת במעטפה.

חקלאות ומורשת בצפון הגולן

בהדרכת מרכז סיור ולימוד מורשת הגליל העליון.

נטייל בסמטאות הכפר פקיעין, נתחיל בתצפית יפה על הכפר, נמשיך אל מערת רשב״י בה ע״פ המסורת הסתתר מפני הרומאים, נרד אל מעיין הכפר ונדבר על העדה הדרוזית ומנהגיה הייחודיים, נבקר בבית הכנסת העתיק ששימש את הקהילה היהודית בפקיעין ועוד. הסיור הינו מסלול מעגלי היוצא מתצפית מעל המערה וחוזר לחניה הסמוכה לתצפית.

 
פקיעין

פקיעין | צילום רותם תעסה

פריחת האביב בנחל אורן

בהדרכת מרכז סיור ולימוד גליל.
נתחיל את הסיור מחניון האגם אשר בטבורו של הכרמל. נלך בנחל אורן, נהנה מהפריחה האביבית , נחזה בשרידי טחנת הקמח ונגיע עד לעין אלון השופע בעונה זו. נעלה למחצבות קדומים ומשם במורד נחל דמון נחזור אל חניון האגם. נספר על ההתיישבות בכרמל לאורך הדורות ונבחן את התחדשות הצומח בכרמל לאחר השריפה הגדולה של דצמבר 2010.

נחל אורן | צילום מרכז סיור ולימוד גליל

נחל אורן | צילום מרכז סיור ולימוד גליל

מצפורי הגלבוע הנסתרים
בהדרכת מרכז סיור ולימוד גלבוע מעיינות.
נטייל במצפורי הגלבוע המתחדשים והנסתרים. נראה ונחווה את נופו העוצר נשימה של העמק הנשקף למורדות הגלבוע המוריק. הסיור היוצא ממצפור חידו ומגיע לחניון כתף שאול מזרח. נספר על התחדשות הטבע והפריחה באביב, עם התחדשות ההתיישבות הציונית בעמק הנשקף בהקשר לפסח ויציאת ישראל ממצרים. במהלך הסיור נגיע למצפור החרוב הנסתר ולמצפור ויניה כהן המחודש , ונראה את פריחת הכלניות והצבעוניים.

רמת הנדיב

נטייל ב ״רמת הנדיב״ – מסלול הליכה חוויתי ויפהפה בחוטם הכרמל, ובו צמחייה עשירה, מבנים עתיקים, סיפורי התיישבות, גנים פורחים ומרהיבים, סיפורי השראה, נקבת מים מסקרנת, בריכה לשכשוך, ותצפיות נוף משגעות.
בנוסף לפארק הטבע המרהיב, ניכנס לסיור מודרך גם בגני הנדיב המקסימים ונבקר בחלקת הקבר של הברון רוטשילד.

רמת הנדיב | צילום אשכולות

רמת הנדיב | צילום אשכולות

שמש בגבעון דום וירח בעמק איילון
נטייל במרחב עמק איילון העשיר בהיסטוריה. נראה ונחווה עתיקות, נופים ופריחה. הסיור הינו מסלול מעגלי היוצא מבריכת הקשתות וחוזר לאותו המקום. נספר על קרב יהושע וחמשת המלכים, התרבות הרומית ועל מיקומו האסטרטגי של תל איילון. במהלך הסיור נגיע לתל איילון, ולמבנים ארכאולוגיים מרשימים.

ארץ אלף המערות

בהדרכת מרכז סיור ולימוד מדרשת חברון.
נטייל בחרבת מדרס שבשפלת יהודה. נראה ונחווה מערכת מסתור מימי בר כוכבא, מערת קבורה קדומה, קולומבריום מלפני כ-2,000 שנה ופירמידה מסקרנת. הסיור הינו מסלול מעגלי היוצא מחניון חרבת מדרס וחוזר לחניון חרבת מדרס. נספר על החיים היהודיים בשפלת יהודה בתקופה הרומית והביזנטית ונעסוק בסיפור הגבורה של בר כוכבא ולוחמיו. במהלך הסיור נגיע למערה ששימשה אחת ממערכות המסתור הרבות באזור ונזחל לאורכה.

חרבת מדרס | צילום מדרשת חברון

חרבת מדרס | צילום מדרשת חברון

חוויה במזכרת בתיה

בהדרכת ציוני דרך מרכז סיור ולימוד מזכרת בתיה.
נתכנס במוזיאון הרב מוהליבר, נצפה במיצג אורקולי, נבקר בבית הכנסת הגדול נדבת הברון ששוחזר לאחרונה ונטייל בינות בתיה הראשונים של המושבה. נחלוף על פני בית משק הברון ונשאב מים מהבאר האנטילית כמו בימים ההם. הסיור מסלול מעגלי ונוח להליכה.

מזכרת בתיה | צילום אפרת ביבר לבון

מדוד עד דוד בירושלים

נתחיל בגבעת התנ״ך – תצפית מרשימה אל עבר העיר העתיקה, טבע עירוני. נתאר את גבעת התנ״ך במהלך הדורות, מקור השם והחזון של דוד בן גוריון. נמשיך אל עבר טיילת גיא בן הינום – סיפורים , מערות וביקור בחווה החקלאית. משם נגיע לנחל הקדרון ונשמע על משמעות השם, הדמויות שהלכו בו ונראה את הפריחה בקדרון. נסיים ביד אבשלום ומצבות האבן הענקיות בעמק המלך, שם ניתן לרכב על גמל ולשבת במאהל אירוח.

גבעת התנך - מדוד עד דוד | צילום עיר דוד

גבעת התנך – מדוד עד דוד | צילום עיר דוד

קול ברמה נשמע: קבר שמואל הנביא

בהדרכת מרכז סיור ולימוד ראשית ירושלים.
נטייל בנבי סמואל בצפון ירושלים – אתר הכולל בתוכו טבע בראשיתי עושר ארכיאולוגי ומסורות קדושה. נספר את סיפור משפחת אלקנה שעיקרו בימי חגיגות העליה לרגל למשכן ה׳. במהלך הסיור נבקר במצודת הקבר ונספר את סיפורם של חנה ושמואל. נתחקה אחר רמה המסתורית ונבדוק היכן היא רמה, והיכן רמתיים. נתצפת על במת בנימין והרי ירושלים, נסייר ברחוב החשמונאי המפואר שנחשף לאחרונה והיה תחנה בדרכם של עולי הרגל לפני הגיעם לירושלים, נרד אל מעיין חנה, נלך בחפיר הצלבני ונספר את סיפור קרב הגבורה על הכפר בתש״ח. סיור מימי התנ״ך ועד לימינו אנו בדגש אווירת עולי הרגלים וחגיגות הפסח בואכה ירושלים.

נבי סמואל | צילום ראשית ירושלים

פסח במקדש

בהדרכת מרכז המדרשה לידע המקדש.
במהלך הטיול נעסוק בחוויית עולי הרגל בפסח במתחם הפעלה ייחודי. במתחם משחק בריחה משפחתי אל אוצר המקדש העוסק בחידת העלמות ארון הברית וכן חידון שלטים אינטראקטיבי על חג הפסח.

בקעת הירדן | קרדיט מרכז סיור בקעה

יורדים אל הירדן
בהדרכת מרכז סיור ולימוד בקעת הירדן, שדמות מחולה.
נתחיל את הסיור במעברות הירדן (קאסר אל יהוד) בו חצה העם את הירדן בהגיעו לארץ. משם נמשיך לנחל ייטב-העוג׳ה ובעונה זו המים במעיינות בשיאם אחרי הגשמים הטובים. לסיום נצפה על המרחב כולו ממרומי חוות ״עיינות קדם״ חווה חקלאית חלוצית בה פינת חי לילדים ותוצרת חקלאית, שהוקמה לחלוש על המרחב ולהיות בית ומקום מעצים לנוער.

שומרונים פריחה ומה שביניהם
בהדרכת מרכז סיור ולימוד שומרון.
נטייל בגבעת התצפית, קברים עתיקים, פריחה מרהיבה ובית כנסת עתיק. הסיור הינו מסלול מעגלי היוצא מעינב וחוזר לעינב. נספר על סיפורם של השומרונים. במהלך הסיור נגיע לחרבת סמארה – בית כנסת עתיק ומרתק, נראה את פריחת הבתה המגוונת.

שביל הצפרים בבנימין

בהדרכת מרכז סיור ולימוד הרי גופנא.

נטייל בין כרמים והרים, נראה ונחווה את האביב במערב בנימין. נבקר במעיין מים קרירים שלמרגלות ההר. נספר על ההתיישבות החלוצית באיזור, ועל ההיסטוריה הרחוקה. הסיור הינו מסלול מעגלי היוצא וחוזר לנווה אח״י.

נחל ממשית בנגב

בהדרכת מרכז סיור ולימוד בית מוריה.

נטייל בנחל ממשית, נראה ונחווה את עוצמות המדבר, את הצומח, מי האנשים שחיו במדבר, הם חיו את המדבר. הסיור הינו מסלול מעגלי היוצא מהכניסה לגן הלאומי ממשית וחוזר לגן הלאומי ממשית.

 

אגם בלב מדבר ירוחם

בהדרכת מרכז סיור ולימוד ביחד ירוחם.
במהלך הסיור נטייל ב אגם ירוחם שהוקם בשנות ה-50׳ כמאגר מים לקיבוצי הנגב והיום משמש כאתר תיירות נופש ופנאי. נראה ונחווה את הצומח באיזור, נבקר בבאר הקדומה ובבאר המנדטורית ונלך בשביל המונגש לאורך המזח ותחנות הצפרות. נספר על הסכר ועל הבועה האקולוגית שנוצרה סביב האגם. הסיור מעגלי, יוצא מהחניון הראשי של האגם וחוזר לאותה הנקודה.

אגם ירוחם | צילום יפתח בר גיורא

אגם ירוחם | צילום יפתח בר גיורא

סיורי ערב

טבריה שטובה ראייתה

בהדרכת מרכז סיור ולימוד אורות הגליל.
נטייל בטיילת טבריה ובאתרים החבויים של העיר המסקרנת והמיוחדת, נשמע על הדמויות שחיו בה והשאירו בה שביל של סיפורים שחיים עד היום ברחובות. הסיור הינו מסלול מעגלי היוצא ממרכז מורשת הרמב״ם וחוזר לגן הארכאולוגי בעיר העתיקה.

טבריה | צילום אורות הגליל

טבריה | צילום אורות הגליל

עכו פנים רבות לה
בהדרכת מרכז סיור ולימוד גליל.
כעיר נמל חשובה וכשער הכניסה לארץ ישראל למשך מאות בשנים היתה עכו עיר של מפגש בין תרבויות ובין דתות ואוכלוסיות שונות. נצא לסיור ממרכז המבקרים אל שער היבשה וחוף החומה אשר יספק לנו תצפית מרהיבה למפרץ חיפה. נמשיך דרך רחוב השוק אל מגדל השעון, החאנים העתיקים והנמל. נחזור דרך המגדלור ונקודת הפריצה לכלא עכו בחזרה אל מרכז המבקרים.

ערב במושבת הברון
בהדרכת מרכז וסיור בשבילנו.
את סיורינו נפתח ״בבירכה״, מקור המים הראשון של אנשי המושבה המשמש עד היום כמקווה טהרה ראשון במעלה, נמשיך אל לב המושבה והמדרחוב, נבקר בגן טיול הסמוך לבית הפקידות המשמש כיום מוזיאון העלייה הראשונה, נמשיך אל בית אהרונסון ונחשף למסירות הנפש ואהבת הארץ של מחתרת ניל״י. ברחוב המייסדים נתרשם מהגלריות, מבתי הראשונים ומהאווירה הציורית של המקום. בבריכת בנימין נכיר את דמותו של ״הנדיב הידוע״ ותרומתו לאנשי המושבות. את סיורינו נסכם בסמוך לבית הכנסת הגדול והמפואר, הקרוי על שם אביו של הברון. מסלול מעגלי המתחיל ומסתיים בבי״ס יעבץ.

תל אביב הקטנה
בהדרכת מרכז סיור ולימוד מדרשת חברון.
במהלך הסיור נטייל בשביל העצמאות שבתל אביב ונעקוב אחר תחנות שונות בהיווצרותה של העיר העברית הראשונה. מהקיוסק ברוטשילד, דרך הפסיפסים של גוטמן, מגדל שלום, בית העצמאות ואנדרטת מקימי אחוזת בית. נספר את סיפורם של מקימי העיר ונבחן האם החלום הפך למציאות.

חולמים, נביאים ועולים לירושלים
בהדרכת מרכז סיור ולימוד בשבילוד.
נטייל ברחוב הנביאים, נראה ונחווה את חוויית העולים לירושלים, מגשימי החלומות שהעתיקו את מגוריהם ארצה. נראה את ביתו של אליעזר בן יהודה, ביתו של הרב קוק, ועל הזוג טיכו הרופא והציירת. הסיור הינו מסלול מעגלי היוצא מכיכר ספרא וחוזר לאותה נקודה. נספר על הדמויות השונות שחיו ברחוב, על מבנים יחודיים ועל קסמה של ירושלים.

ברוח ירושלמית – יוצאים מהחומות

בהדרכת מרכז סיור ולימוד עיר דוד.

נלך בעקבות הסיפור המדהים של ירושלים בעת החדשה, החל מהיציאה מן החומות ובניית השכונות הראשונות מחוץ לחומות וכלה ברובע הצעירים של ירושלים, באזור מתחם התחנה הראשונה ועמק רפאים.

הסיורים והפעילויות ללא עלות, בהרשמה מראש באתר אשכולות: 

www.eshkolot.org

עוד במדור זה

סוכות בסבסטיה, סוכות בחברון ובכותל

סוכות בסבסטיה, סוכות בחברון ובכותל

צעדת השומרון חוזרת: לכבוד 55 שנה לשחרור השומרון, במועצה האזורית…
סוכות בשומרון

סוכות בשומרון

סוכות שמח בשומרון צעדת השומרוןמתי: יום שלישי 11/10 ט״ז תשרי…
מטיילים בפסח

מטיילים בפסח

נחל "ואחיתה", מסלול למיטבי לכת באורך של 15 ק"מ מאתגרים…
יקבים, נופים ונקבת מים

יקבים, נופים ונקבת מים

טבילת בוקר והליכה בנקבת מים עתיקה עין כפיר | צילום:…
כך הפך השומרון לממלכת תיירות

כך הפך השומרון לממלכת תיירות

המשושה – חוות גלעד רגע לפני סוכות, חג הטיולים הבלתי…
אלפים יטיילו בסוכות במזבח יהושע

אלפים יטיילו בסוכות במזבח יהושע

גריסת האבנים העתיקות מסביב למזבח יהוושע ע"י הרשות הפלסטינית זיעזעו…
Scroll to Top
גלילה למעלה