מיומנה של מטפלת

מקום שבעלי תשובה עומדים בו

ענת גופשטיין

ענת גופשטיין

פסיכותרפיסטית ומנחת הורים

היא נערה טובה מבית טוב, תלמידה מחוננת ומצטיינת, ההורים גאים בה ואוהבים אותה. היא רצתה לעבוד כדי לממן לעצמה רישיון נהיגה והחלה לעבוד בחנות בעיר, לא רחוק מהבית. שם נוצר קשר עם אחד העובדים הערביים. מרגע שהיא התחילה את העבודה הוא לא עזב אותה, כל הזמן היה סביבה ועזר לה. והיא, חדשה בעבודה, העריכה אותו, היא הייתה מסוחררת מהיחס ולא הבינה מה קורה איתה, עד שנשאבה לקשר אסור, קשר פוגעני ומסוכן. ההורים הרגישו שמשהו לא טוב עובר על הילדה  שלהם, והיא טענה שהכול בסדר. אך בכל זאת ההורים לא היו שקטים, והחליטו לבקר במקום העבודה שלה. כשנכנסו, ראו אותה מצחקקת עם אחד העובדים הערבים. הם נלחצו מאוד והבינו שהילדה נכנסת למלכודת. ״תהיי זהירה״, אמרו לה ההורים. היא הכחישה וטענה שאין כלום, ושמדובר בידידות וביחסי עבודה, היא מסרה להם שהם לא צריכים לדאוג, היא יודעת לשמור על עצמה. הרי היא יודעת שזה קו אדום במשפחה. 
הקשר ביניהם הלך והתהדק, והבחור נהיה קנאי ואובססיבי. היא חזרה בשעות מאוחרות וההורים דאגו לה מאוד ופנו ללהב״ה. שוחחתי עם הבחורה והתרשמתי שמדובר בנערה טובה ותמימה. שאלתי שאלות וניסיתי להבין למה ההורים כל כך דואגים. לפתע היא התפרצה בבכי וסיפרה דברים שההורים אפילו לא דמיינו שהיא עוברת. הם היו בהלם לשמוע שתוך זמן קצר, תוך כמה חודשים, הילדה שלהם כבר מאורסת לערבי. הם לא הבינו מה קרה לילדה המוצלחת שלהם, וברגע אחד הכול נשבר לרסיסים.
היא הבינה שנכנסה למערבולת, לקשר פוגע ופוצע, ועזבה מייד את הקשר ואת העבודה. הוא לא ויתר, אך היא הייתה נחושה וגם הוציאה נגדו צו הרחקה בבית משפט. לא היה לה קל, והיא החלה אט אט להבין את מה שעברה בזמן שעבדה שם בחנות. ״הייתי עיוורת, הסתנוורתי, חשבתי שהכול בסדר ושאתם גזענים״. היא לא הבינה מה קרה לה ולא סלחה לעצמה. באזכרה של בן משפחה שנרצח בפיגוע, היא הלכה לקבר שלו, בכתה וביקשה סליחה. היה קשה לה להירגע והיא התקשרה אליי ואמרה: ״בגדתי במשפחה שלי, בגדתי בעם שלי, בגדתי במדינה שלי. איך עשיתי דבר כזה? איך הלכתי עם האויב של העם שלי? אין מחילה על בגידה״. לא היה קל להרגיע אותה, היא הייתה מוצפת מאוד. קשרתי אותה לעוד בחורה שהייתה בקשר כזה בעבר והשתקמה, וזה עזר לה מאוד. היא גם מקבלת טיפול רגשי, ושם היא מעבדת את מה שעברה. עדיין היא מתקשה לסלוח לעצמה ולהבין שהיא, שטעמה את טעם החטא, התחרטה ועשתה תשובה – מעלתה גדולה מזו של אדם שלא חטא.
ערב חג מתן תורה, הרב אורי זוהר זצ״ל החזיר את נשמתו לבורא. הרב זוהר, האיש שעבר מחיי הבוהמה לחיים של קדושה, האיש שהפך לסמל של חזרה בתשובה ולימד את כולנו מהי כוחה של תשובה, ושאפשר לעשות שינוי בחיים ולשנות את ההתנהגות, האמונות והערכים. האיש שהגדיל תורה והאדירה, עסק בקירוב רחוקים ועזר להורים ולמערכות חינוכיות להתמודד עם נוער נושר. כל בחור או בחורה שמעדו ולא מאמינים ביכולתם לשוב ושיתכפרו חטאיהם – כדאי שייזכרו באורי זוהר.  
במקום שבעלי תשובה עומדים – אין צדיקים גדולים יכולים לעמוד.

שתפו

Scroll to Top
גלילה למעלה