בדרך לכותל

ניסי ה' ועוזו

ישראל גולדברג

מנכ״ל פרסומי ישראל וקרן אביה

ישראל גולדברג

מנכ״ל פרסומי ישראל וקרן אביה

מנכ״ל פרסומי ישראל וקרן אביה

01
ביום שישי שעבר, ירד עדיין גשם שוטף במשך כל הלילה.
למחרת, בשבת מברכים חודש ניסן, לפנות בוקר, בצבצו קרניים ראשונות של שמש חייכנית והציפו את ירושלים באור יקרות. קרני השמש יצאו לבדוק אם הגיע כבר האביב. בינתיים הן עשו מאמצים גדולים ליבש את השלוליות ואת המדרכות הירושלמיות שספגו יומיים רצופים של גשמי ברכה.
ההפוגה בגשמים והאוויר הצלול כיין, הזמינו רבים לצעוד אל כותלנו. שלא כמו שהורגלנו בזמן האחרון, מתאמני המרתון נעדרו השבת מרחוב יפו, הם כנראה נחים עתה בביתם, לאחר שביום שישי גמעו קילומטרים רבים בריצה מאומצת, בגשם שוטף, במרתון הירושלמי, המופלא והמאתגר.
שמחתי להיווכח שלראשונה מזה שבועות רבים, רחבת התפילה בכותל התמלאה שוב במניינים וותיקים וחדשים. חשתי באביב הממשמש, באווירה של שמחה, רון בלב ורוממות רוח.
לראשונה מזה זמן רב, בתפילת הבוקר, הצבע הירוק שלט ברחבה, סימן מובהק שחיילים יקרים הצטרפו לתפילות. לשאלתי השיבו הלוחמים, (שעל פי הסמלים על כתפיהם, הגיעו מיחידות מובחרות), שהם נהנים להתארח באכסניה ברובע, בשבת נפלאה שמאורגנת על ידי הצבא. בעיניים בורקות, העידו שהם זוכים לקחת חלק פעיל, בתוכנית גדושה של ערכים ותוכן יהודי. אשרינו שיש לנו, צבא כזה.
02
בדרך לכותל, רציתי לספר לכם על מפגש מיוחד עם איש יקר שמנהל ארגון מדהים שאתם חייבים להכיר. ידידי, משה וייספיש, מנהל יוזמה נפלאה, שהיא בעצם חנות עבור חתנים וכלות – ״פרקטי״. החנות ממוקמת בגבעת שאול, בשטנר 3, ממש ליד ״הבית של אביה״. יש בה הכול ובגדול – שמלות לאם הכלה, גביעים ופמוטים, תכשיטים ובגדים לכלה, חולצות וחליפות לחתן, לחותן ולאבי החתן. ריהוט, ציוד וכלים למטבח ולבית, מקררים ותנורים וכו׳. בקיצור – כל מה שזוג צריך לביתו. מה שמאד מיוחד ביוזמה זו, מלבד הנוחות והזמינות והיכולת להשוות מחירים, היא העובדה, שהספקים והחנות משתתפים בהורדת העלויות ובתשלומים נוחים, תוך הורדת מתח הרווחים שלהם. הכל במטרה להקל על זוגות שמתחתנים. רמת המחירים בחנות נמוכה בכ-30 אחוז ויותר (!) מתחת למחירי השוק. אם אחד מבני הזוג לומד במסלול תורני, מכינה, מדרשה, הסדר, או משרת בצבא או בשרות לאומי, וכד׳, כל מה שאתם צריכים לעשות, זה לבא לחנות פרקטי, עם ההזמנה ששלחתם לכבוד שמחת הכלולות שלכם, להירשם ולהתחיל למלא את הבית או הקרוואן. זה נשמע קצת שיווקי, אבל ברור לכל שיוזמות כאלה מחממות את הלב, כי הן נותנות מענה מצוין, עבור זוגות צעירים, שחפצים להמשיך ללמוד, או לשרת בצבא ונאלצים להתמודד עם גל עליות המחירים המטורף, שמתעצם ומורגש היטב, דוקא בעת ההכנות לחתונה.
פרקטי לא מפרסמים את היוזמה שלהם באמצעי המדיה. הפרסום נעשה רק מפה לאוזן. אז הנה, אני מקווה, שבע״ה, עשיתי לכם, זוגות צעירים, שרות קטן. מזל טוב.
03
השבוע נחשפתי לעוד יוזמה מיוחדת – ״ניסי ה׳ ועוזו״. היוזמה היא של הרב הראל פדידה, רב המרכז הרפואי ״שמיר״. הרב, שביתו נטוע במצפה רמון, נותן שיחות בצבא, במוסדות חינוך, בבתי כנסת וגם בזום, על הניסים שבכל יום ויום. ניסים שאנו זוכים לראות בעינינו, אך לא תמיד מקשרים אותם עם שלבי התקדמות הגאולה, ניסים אלו הם בפירוש – התגשמות חזון הנביאים.
הרב פדידה הולך בדרכו של הרב שמואל אליהו שליט״א, שהוציא לאור אלבום מרשים באותו נושא ממש – וקרא לו ״הנבואה״.
בספרו, הרב אליהו מביא פסוקים מנבואות הנחמה, שמתייחסות לימינו ממש. מול כל נבואה מובאים עובדות מרשימות מהישגי מדינת ישראל, שממחישות את התגשמות הנבואות, שמתרחשת ממש כאן ועכשיו.
בשבת בבוקר קראנו בכותל, במגילת קלף, שהזכירה לי שטר התחייבות, את נבואת יחזקאל בן בוזי, והזכרנו את הבטחת הנביא בשם ה׳ – לניסים שהם סימן מובהק לתחיית ישראל בארצו. אכן, מי שפוקח עיניים יכול להיווכח שניסים אלו מתרחשים בימינו יום יום – בכלכלה, בצבא, בהייטק, ברפואה, במדע, בחברה, בלימוד התורה, בחקלאות ועוד.
״והושבתי את הערים, ונבנו החורבות…״
במשך יותר מ-2,000 שנה היינו בגלות נוראה. הארץ שממה. השבטים הנודדים שחיו כאן לא הצליחו להפריח את השממה. גבעות הטרשים והדרכים ביהודה ושומרון (שלעולם לא נקראו ״הגדה המערבית״ ולא ראו כאן שום ״עם פלסטיני״), בגוש עציון, בהר חברון, בגולן, בנגב, בחבל קטיף, בשפלה ובגליל – היו הרוסות ושוממות.
והנה עם ישראל שב אט אט לארצו. נבואות התחייה מתגשמות. הארץ פורחת, ארץ ישראל נותנת לנו שוב את פרותיה בעין יפה.
לא לחינם השכנים שלנו מקנאים, הם רוצים לקחת לעצמם את שפע הזה. ידיהם דמים מלאו. אין הם יודעים איך לחיות בשלום. הם הורגים איש באחיו ללא רחם. זו ״דרך החיים״ שלהם. המחבלים וחבריהם מביאים את תרבות החמאס, השוד וההרג עד פתחנו. לצערי הרב, גם השבוע ראינו את נהרות הדם היהודי, שנשפך ברחובות, בפיגועי הטרור הרצחניים שביצעו ערביי ישראל, אנשי דעאש, בבאר שבע, חדרה, בני ברק ורמת גן בשוד בים המלח, בהתפרעויות בירושלים ועוד.
הם נוהגים בכבישי יו״ש ובכל הארץ בפראות קטלנית. על פי הסטטיסטיקה של משרד התחבורה, נהגי המיעוט הערבי והבדואי הם התורמים הגדולים ביותר להעלאת מפלס הדמים, גם בכבישים. נתונים אלו לא מתפרסמים, כי זה לא ״פוליטיקלי קורקט״.
ידוע לכל, חוץ מלכמה עיתונאים ולכמה שרים בממשלתנו, שאנו בונים והם הורסים. אנו סוללים והם הורגים.
אך לא אלמן ישראל. הנביאים חזו את השפע הא-לוקי, שיהיה מנת חלקנו עם התקדמות הגאולה. זה פה ועכשיו. וזה ממשיך וימשיך למרות כל הניסיונות לעכב את הגאולה. שום מחבל ושום שר ושום חבר כנסת לא יוכלו לעצור את התגשמות חזון הנביאים ואת הבטחת ה׳ בברית לאברהם אבינו – ״לך אתן את הארץ הזו ולזרעך עד עולם״… ו״ביצחק יקרא לך זרע״…
והבטחת ה׳ ליעקב אבינו – ״והיה זרעך כעפר הארץ, ופרצת ימה וקדמה צפונה ונגבה״…
עוד המחשות של הניסים המנצחים שפוקדים אותנו בשלום ובמלחמה, בכלכלה, בחקלאות ובחיי המעשה – תוכלו למצוא בערוץ היוטיוב של הרב הראל ופנינה פדידה. להצטרפות לקבוצת הווטסאפ של ״ניסי ה׳ ועוזו״, ולהזמנת שיחות בכל הארץ – הרב הראל פדידה – טל׳: 058-732-2289
שבת שלום של בריאות טובה, אביב בלב ובנשמה. שלום בין איש לרעהו והמשך קוממיות ישראל.

עוד במדור זה

בשעה‭ ‬שמלך‭ ‬המשיח‭ ‬בא

בשעה‭ ‬שמלך‭ ‬המשיח‭ ‬בא

01‭ ‬ מזג‭ ‬האוויר‭ ‬הירושלמי‭ ‬הנפלא‭ ‬הזמין‭, ‬בשבת‭ ‬האחרונה‭, ‬יהודים‭…
עניי‭ ‬עירך‭ ‬קודמים

עניי‭ ‬עירך‭ ‬קודמים

01‭ ‬ שבת‭ ‬מברכים‭ ‬חודש‭ ‬ניסן‭. ‬שמש‭ ‬אביבית‭ ‬מלטפת‭ ‬את‭…
כשהתותחים‭ ‬רועמים‭ ‬המוזות‭ ‬שותקות

כשהתותחים‭ ‬רועמים‭ ‬המוזות‭ ‬שותקות

01 שבת‭ ‬‮'‬פרשת‭ ‬פרה‮'‬‭ ‬בכותל‭, ‬כהכנה‭ ‬לעבודת‭ ‬הכוהנים‭, ‬וכהתעוררות‭ ‬לפני‭…
תנתן‭ ‬לי‭ ‬נפשי‭ ‬בשאלתי‭ ‬ועמי‭ ‬בבקשתי‭...‬

תנתן‭ ‬לי‭ ‬נפשי‭ ‬בשאלתי‭ ‬ועמי‭ ‬בבקשתי‭...‬

01 שבת‭ ‬זכור‭ ‬בכותל‭, ‬היא‭ ‬חוויה‭ ‬מיוחדת‭ ‬ומרגשת‭. ‬ אני‭…
חזק‭ ‬חזק‭ ‬ונתחזק

חזק‭ ‬חזק‭ ‬ונתחזק

01 כששרו‭ ‬של‭ ‬חורף‭ ‬נאבק‭ ‬עם‭ ‬שרו‭ ‬של‭ ‬אביב‭ ‬אנו‭…
ורק חרבונא נעלם

ורק חרבונא נעלם

01 שבת‭ ‬סגרירית‭ ‬עברה‭ ‬על‭ ‬כוחותינו‭. ‬עובדי‭ ‬העירייה‭ ‬החרוצים‭ ‬הספיקו‭…
לַשְּׁוויְצָרִים אין בן גביר

לַשְּׁוויְצָרִים אין בן גביר

01כשהאביב מציץ בין העננים הכותל מתמלא במתפללים. בשבת כי תשא,…
את המנגינה שלהם אי אפשר להפסיק

את המנגינה שלהם אי אפשר להפסיק

01בשבת קודש תצווה, מזג האוויר המתון הזמין אורחים רבים לכותל.…
שירות בצבא ולימוד בישיבה אינם סותרים

שירות בצבא ולימוד בישיבה אינם סותרים

01מזג האוויר החורפי אתגר את שוחרי הכותל, אך לא מנע…
בדרך להר המוריה

בדרך להר המוריה

01 המים להם חומהבדרכי לכותל, בשבת ראש חודש אדר א׳,…
משנכנס אדר מרבין בשמחה ובישועה

משנכנס אדר מרבין בשמחה ובישועה

01שבת מברכים חודש אדר א׳. 4 חודשי מלחמת מצווה. ארובות השמים…
מלחמה לה’ בעמלק מדור דור

מלחמה לה’ בעמלק מדור דור

01שבת חורפית בעיצומה של מלחמה. הרוחות יבבו במשך כל הלילה…
טיפולי חמלה לריפוי נפגעי חוט שדרה

טיפולי חמלה לריפוי נפגעי חוט שדרה

01הדיווח על תפילות השבת בכותל מגיע אליכם , לצערי, באיחור…
בלילה‭ ‬שאחרי

בלילה‭ ‬שאחרי

01 בשבתות‭ ‬של‭ ‬מלחמה‭ ‬הכותל‭ ‬עובד‭ ‬שעות‭ ‬נוספות‭. ‬בולטים‭ ‬מאד‭…
והסנה‭ ‬איננו‭ ‬אכל‭... ‬

והסנה‭ ‬איננו‭ ‬אכל‭... ‬

01 מה‭ ‬נורא‭ ‬המקום‭ ‬הזה‭. ‬אסורה‭ ‬נא‭ ‬ואראה‭ ‬את‭ ‬המראה‭…
ותן שיחזור שוב לביתו…

ותן שיחזור שוב לביתו…

01שבת בר מצווה למלחמה. החורף הופיע בגדול. ויולך ה׳ רוח…
Scroll to Top
גלילה למעלה