משה רבנו, ה'מלמד זכות' הגדול בכל נפילותיו של העם, נופל על פניו בשמעו את קורח ועדתו בטענות כנגדו. מדוע אינו מתפלל עליהם כפי שעשה תמיד?
נראה שיש כאן עניין מהותי בחטאם של קרח ועדתו. הטענה 'כולם קדושים ומדוע תתנשאו על קהל ה". היא שורש הבעיה. לומר שכולם אותו דבר היא טעות מהותית אשר מחריבה כל אפשרות לתיקון, כאשר כופרים בהנחת היסוד שיש גדולים בישראל, אין אפשרות לתיקון. ההכרה ב'מקור הסמכות', במדרג רוחני בעם, מאפשרת תיקון. לכן משה משתתק 'ויפול על פניו' כי לא ראה כל מוצא מקלקול נורא זה.
אפשר להוסיף שכאשר שורש הקלקול נובע מחוסר אמונה בה' ובשליחיו, כאן יש נפילה, כאשר לא מאמינים בהשגחה האלוקית אזי עולמנו מוגבל ואינו מאפשר תיקון ולכן מיד משה מתגבר ומוכיח לכולם את הנהגת ה', 'בוקר וידע ה", ולא לחינם התיקון של קורח ועדתו שעד היום זועקים: 'משה אמת ותורתו אמת'.
מפעים עד דמעות היה לשמוע השבוע את ראש הממשלה בקול ברור, בעוצמה וללא גמגום, אומר יש סייעתא דשמיא, יש הנהגה אלוקית, שם ה' נקרא עלינו בכל תהליכי המלחמה עם איראן ובגאולת ישראל. כאשר שואבים כח מרבונו של עולם אין גבול לתעוזה, לגבורה ולסייעתא דשמיא.
"אבינו שבשמים, צור ישראל וגואלו… שלח אורך ואמתך לראשיה, שריה ויועציה, ותקנם בעצה טובה מלפניך, חזק את ידי מגיני ארץ קדשנו… ונתת שלום בארץ'. ■