בדרך לכותל

קרן יחד ויחד לקרן

01
שבת שלאחר פורים מוארת תמיד בניצוצות רבים של שמחת ימי המשתה, ובקשה מיוחדת מה׳ יתברך לסייע לנו בהשלמת מחיית עמלק מעל פני האדמה. כאן ליד הכותל אין ימין ושמאל, אין הבדל בין דתיים וחילונים, אין הבדל בין מזרחים ואשכנזים. כולם כאן מאוחדים בתפילה לשלום בין יהודים ובכמיהה לקוממיות ישראל.
02
עם ישראל ליווה בהתרגשות את צעדיו המדודים ברחבת הכותל של קצין הצנחנים, נדב חיים. במשך כחודש וחצי נישאו תפילות כאן ובכל אתר ואתר להחלמת הקצין האהוב, שנלחם על חייו לאחר שהסתער בגבורה גדולה על המחבל, שניסה לרצוח משפחה שלמה ליד כפר השילוח.
עוד צפויה לנדב מערכה ארוכה של שיקום והתחזקות. נדב כתב השבוע פוסט מעורר השראה, שבו הוא מודה מכל הלב לה׳ יתברך והוסיף מילים חמות של הוקרת טובה לצוות הרפואי ב׳שערי צדק׳ וכן לכל המסייעים והמתפללים לשלומו. כמו כן הדגיש שהוא נחוש לחזור במהרה לכושר מלא ולפקד שוב על חייליו האהובים, המצפים לו בכיליון עיניים.
מחיאות הכפיים של חיילי פלוגת הצנחנים, העומדים בדום מתוח ברחבת הכותל, כשמעיניהם זולגות דמעות של גיל ושל התרגשות הן תמצית אמונתנו ואחדותנו.
כשאני צופה בחיילים שמריעים למפקדם שקם לכבודם ממיטת חוליו, מתוך געגועים ואהבה אמיתית, אני מתמלא גאווה והודיה לה׳ שנולדתי לתוך וכחלק מעם הנצח המתוק הזה.
מתוך כך, נראה לי שלמרות כל החששות, ההפגנות נגד ובעד ה׳רפורמה׳ לא יערערו את אהבת ישראל, שבוערת בכל אחד ואחת מאיתנו ולא יחלישו במאומה את הערבות ההדדית ואת לכידותנו כאומה מנצחת.
כל זה לאחר שבוע מרגש, שבו התגייסו עשרות אלפי משפחות כאיש אחד בלב אחד, לסייע לבניה פרץ לעבור ניתוח חיוני שיסייע לו להשתקם מפציעתו הקשה ששיתקה את גופו, בפיגוע הרצחני בשומרון.
נמשיך להתפלל לרפואתם השלמה של נדב חיים בן אירית חיה, אהרון אימרגרין בן טובה, שנפצע בגבו בפיגוע ליד שער השלשלת, ובניה ישראל בן אביבה.
03
השבוע זכיתי לפגוש את גב׳ אודרי ליימן, חברת ההנהלה של ׳קרן יחד׳. הקרן מסייעת כלכלית במענק גדול וחד פעמי של כ-150 אלף שקלים לכל ילד, נער ונערה, (שמשפחתם חברה בקרן), שהתייתמו לפתע מאב או מאם.
היוזמה הברוכה היא של הרב הלל הורוביץ, איש חברון, רב הפעלים, שהקים את קרן יחד בעקבות פיגועים, תאונות ומחלות, שהותירו יתומים ויתומות רבים מאוד - כמעט ללא כול.
משפחה שמעוניינת להיות חברה בקרן מאשרת השתתפות סמלית של עד 64 שקלים בחודש, והם יוענקו לפי הצורך ליתומים ׳טריים׳ רח״ל.
העיקרון החשוב והחיוני שעליו מתבססת קרן יחד הוא ערבות הדדית! נכון להיום כ-28 אלף משפחות הצטרפו לערבות ההדדית וכל אחת מהן נותנת סכום חודשי קטן מאוד, ורק על פי הצורך.
יחד, מצטברים הסכומים למאות אלפי שקלים ויותר, דבר שמאפשר לקרן להציל נפשות מקריסה כלכלית מוחלטת.
זו עוד דוגמה ניצחת לאחדות ישראל ולערבות הדדית יהודית מעוררת השראה.
אודרי ליימן פונה לציבור בקריאה נרגשת לקחת אחריות ולהירשם לקרן יחד עוד השבוע.
אודרי הדגישה לי שרק משפחות החברות בקרן יכולות לזכות בתמיכה הכלכלית המשמעותית כל כך להצלת המשפחות ולחיזוקן, (שלא תזדקקו לעולם), שגובהה נקבע על ידי ועדה פעילה שחברים בה בהתנדבות מלאה: עו״סים, מנהיגי ציבור ורבנים מהנהלת הקרן. הצטרפותכם החשובה יכולה ללאפעיל להיות הצלה לעוד משפחה יקרה במקרה מצער של שכול נורא, שלא נדע.
החברות בקרן היא רשת הצלה של ממש, על כל צרה שלא תבוא. ניתן גם להקדיש את התרומה  למשפחה קרובה מסוימת, או למשפחה אנונימית, שאין להן אמצעים לשלם את התשלום החודשי הקטן, על מנת שהן וילדיהן יוכלו להיות חברים בקרן, ובכך לחזק את ההגנה הכלכלית ואת הערבות בין איש לרעהו.
 חפשו ומצאו את ׳קרן יחד׳ בגוגל, והירשמו לאלתר ולחיים טובים, בקלות ובזריזות - באתר הידידותי של קרן יחד.
 שבת שלום של אחדות, של אהבת ישראל, של ביטחון לישראל, של חסד ורחמים. 

מעגל עם חיילים
ישראל גולדברג, מנכ"ל קרן אביה

01 

שבת יתרו נכנסה מתוך יום שישי שחור וקשה. מחבל בן עוולה יצא למסע הרג בירושלים וביצע פיגוע דריסה מתועב. רצח בדם קר שני ילדים רכים ומתוקים ופצע קשה את אביהם, ובנוסף רצח אברך צעיר ומוכשר.

כל הדרך אל הכותל הבטתי ברקיע הכחול והבוהק, שחזה ברצח והביט עלינו ממעל. לו יכול היה הרקיע לדבר, בוודאי היה זועק: ׳השמים כיסאי והארץ הדום רגלי…׳, ׳בית שלישי ייכון לעולם…׳, ׳אין ייאוש בעולם כלל…׳, ׳א-ל נקמות ה׳!״.  

צעדנו יוני קליין ואני, בצינת הבוקר הירושלמי, ושאפנו לתוכנו את אוויר ההרים הצלול והמרגיע. 

בדרכנו, פגשנו ידידים נפלאים כמו הרב יצחק שילת, שכננו מקריית משה. רעייתו, יהודית, פרשה לאחרונה מתפקידה כמנהלת ׳פורום תקנה׳ והעבירה את שרביט הניהול לעו״ד לילי הורוביץ, בתו המוכשרת של הרב גץ. אמרתי לרב שילת בקריצה, שהרבנית יהודית תוכל סוף סוף להיות קצת יותר בבית. הרב חייך, אל חשש, הרבנית שילת תמשיך להתנדב על מלא, כחברה בפורום.

פגשנו גם את הרב יעקב מרגלית, הר״מ האהוב שלי מ׳מכון מאיר׳. שמשמש כיום כרב שכונה בפרדס חנה. חברי הקהילה שלו מצפים לשכנים חדשים ויקרים – הדסה וחנן בן ארי, שיעברו בקרוב לשכונתם ויצטרפו אליהם לעשייה החברתית.

כבר סיפרתי שחנן הי״ו היה חברותא של אביה שלנו ולאחר מותו כתב עליו שיר מרגש מאד ואף ערך מהשיר קליפ נוגע ללב.

בערב שבת התפללתי עם הרב מרגלית במניין החצרות שלנו בקריית משה. הצעתי לו להצטרף אלינו לצעדת הבוקר לכותל. הרב שמח על הזמנה ואישר הגעה. בבוקר, סיפר לנו הרב, שבלילה הוא חלם על הכותל… עם אור ראשון זינק ממיטתו והזדרז לצאת בשמחה לכיוון העיר העתיקה.

02 

בדרך לכותל סיפרתי ליוני על כך שבעברי הרחוק זכיתי להיעצר על ידי משטרת ישראל מכיוון שעברתי על צו ה׳סוביודיצה׳.

ומעשה שהיה כך היה. במשך תקופה ארוכה התנדבתי במטה המאבק שהקים הרב יהודה חזני זצ״ל שעסק בשחרור אסירי המחתרת היהודית. בשיאו של המאבק המטה ארגן הפגנות ענק בכיכר מלכי ישראל כדי להפעיל לחץ ציבורי לשחרור אסירי המחתרת.

אנשי מר״ץ הגישו קובלנה לבית המשפט העליון במטרה לעצור את ההפגנות שלנו. בית המשפט פשפש באמתחתו והוציא משם את נשק יום הדין הישן והטוב שמכונה בלשון המשפטנים המלומדים – ׳צו סוביודיצה׳. כלומר – אסור להתבטא בציבור בנושא התלוי ועומד בדיוני בית המשפט.

בהוראת צו בית המשפט נאלצנו להחליף את כל הסיסמאות, הכותרות והשלטים שקראו לשחרור אסירי המחתרת. באותה עת עסקתי בניהול ׳מטה הדוכנים׳, שהצבנו בכיכר מלכי ישראל במטרה לגייס תרומות בין באי הכיכר. על אחד מפנקסי הקבלות שאחזתי בידי היה מודפס ממש בקטן – ׳ישוחררו אסירי המחתרת׳. הייתה זו עילה מספיקה לשוטרים הזריזים להאשים אותי בהפרת צו בית המשפט העליון… לעצור אותי כפושע… ולהשליך אותי ללא היסוס למעצר בזינזנה שהמתינה בחניון העירייה. רונית, ארוסתי היקרה, התעשתה וטרחה להכניס לי שתיה וכריך לתא המעצר, כדי שלא אסבול מעינויי רעב וצמא.  

שאלתי את יוני, שאלה רטורית מדאיגה – מדוע לא יוציא בית המשפט העליון גם היום ׳צו סוביודיצה׳ המכוון על משפטו של ראש הממשלה, ויעצור את ההתלהמות וההסתה של מפגיני השמאל, שמנסים להשפיע על ההליכים בבית המשפט ודורשים השכם והערב, להרשיע את נתניהו, תוך שהם מבצעים בו משפט שדה, כאילו הורשע בדין.

אני לא נאיבי. זו אכן שאלה רטורית, רק לתפארת המליצה. לצערי רבים בציבור הישראלי איבדו את האמון בפרקליטות ובבית המשפט העליון. אילו נבחרו שופטינו בצורה מגוונת ומאוזנת, היה זה האחרון נקי מפניות אישיות ופתוח יותר לרחשי הציבור, מכל הגוונים והדעות.

03 

בשבוע שעבר כתבתי על המשך הפעילות הברוכה של ׳אוצר הארץ׳ להצלת החקלאות היהודית. רבים פנו אלי בשאלה כיצד יכול כל אזרח ואזרחית לסייע לחקלאים היקרים שלנו?

השבתי להם בכמה מישורים.

ראשית אפשר ורצוי להמשיך ולצרוך, גם אחרי השמיטה, פירות וירקות רק בנקודות המכירה של ׳אוצר הארץ׳. ניתן לברר בקלות את פריסת נקודות המכירה באתר של אוצר הארץ ובקרוב גם באתר ׳גילוי דעת׳.

הפיצו ברשתות החברתיות את המשימה הלאומית-חברתית לסייע לחקלאים היהודים ולרכוש מתוצרתם.

בנוסף, מומלץ ורצוי מאד שכל אחד ישאל את הירקן או את האחראי על הקופה הראשית בסניף של רשתות המכירה, מדוע אינם מביאים ירקות ופירות של ׳אוצר הארץ׳. אם תרשמנה בסניף שלכן מספר פניות ובקשות, הדרישה תועבר להנהלת הרשת. מנהלי הרכש ברשתות ייקחו את פנייתכם לתשומת ליבם ויקפידו להכניס תוצרת חקלאית של אוצר הארץ לתמהיל הרכש של הרשת. זה נשמע קצת דמיוני, אבל תאמינו לי, תהליך אמיתי זה עובד מצוין בסניפים רבים ובחנויות הירקנים בכל רחבי הארץ. הביקוש של הצרכנים המסורים הוא שמכתיב את אספקת התוצרת החקלאית היהודית לירקנים ולסניפי רשתות השיווק. זה בדוק.

04 

לשמחתי הרבה אנו עסוקים בימים אלו בארגון כל פרטי חתונתם של בננו ישי לב שמחה עם כלתו אמונה טייכלר מקדומים. החתונה תתקיים בע״ה בירושלים, בחודש ניסן סמוך לתחילת הרמדאן ושבת שבע ברכות תתקיים בהר הזיתים גם היא בעיצומם של ימי אידם.

כמה קשה לי לקבל את המציאות העגומה שהשכנים שלנו בירושלים, שחוגגים במזרח העיר ובהר הבית שלנו, עושים זאת באלימות, בסכינים, בירי זיקוקים ובפתיחת אש חיה על שוטרים, חיילים ואזרחים יקרים. כל שאיפתם בימים הקדושים להם ובמשך השנה כולה, להרבות בשפיכות דמים ולבצע עוד ועוד פיגועים ורציחות של יהודים תמימים.

עוד לא התחיל הרמדאן ואנו עדים לצערי, יום יום, לפיגועים קשים, שמבוצעים על ידי ערבים, חלקם בעלי תעודות זהות כחולות וחלקם שוהים בלתי חוקיים.

ישמעאל, ידו בכל ויד כל בו. אלפי שנים חלפו ודבר לא השתנה. רק הבדל קטן – לפני 70 שנה נוסדה סוף סוף מדינת ישראל, ריבונית, יקרה ונכספת. יש לנו ב״ה כוחות ביטחון מעולים וצבא נפלא ויקר משלנו. יש לנו בתי משפט שצריכים לתת רוח גבית לכוחות הביטחון, לעשות מלאכתם בנחישות, בגבורה ובצלילות דעת. הגוף המחוקק וזרועות הביטחון צריכים להגביר פעולותיהם ולנהוג יותר בתקיפות כדי גם להרתיע ולעצור את המחבלים לפני שיצאו למסעות הרצח וההרג. באחדות ובנחישות ננצח.

שבת שלום של החלמה ורפואה שלמה לפצועים, מלחמת חורמה בטרוריסטים, חיבור של פיוס, הקשבה והידברות בין כל חלקי העם, חיזוק וחיבוק למשפחות הנרצחים. ישועת ה׳ כהרף עין. ■

 

עוד במדור זה

כתיבה וחתימה (טובה)

כתיבה וחתימה (טובה)

לומדי הדף היומי ובכלל תלמידי חכמי ישראל, למדו כי ישנה מחלוקת עקרונית במסכת גיטין האם הכתיבה כרתי (לשמה), כלומר האם הגט אמור להיות כתוב לשמה של האישה או שמא רק החתימה של העדים אמורה להיות דווקא לשמה של האישה, או שמא עדי מסירה כרתי, דהיינו מסירת הגט היא שצריכה להיות לשמה (דעת התנא רבי מאיר).
הגמרא במסכת גיטין בדף כג עמוד א דנה בעניין זה, ושואלת הכיצד נסביר את דעת רבי מאיר שאמר כי עדי חתימה בלבד צריכים לחתום לשמה ולא לכתוב את הגט לשמה של האישה, ומסבירה הגמרא שאכן, הכתיבה צריכה להיות לשמה, ורבי מאיר התכוון ששמה של האישה בלבד צריך להיכתב עבור האישה הספציפית הזו.
עד כאן למדנות תלמודית.
בימים אלו אנו מברכים איש את רעהו בכתיבה ובחתימה טובה, נשאלת השאלה מה העיקר – האם הכתיבה (כמו שראינו למשל במסכת גיטין לעיל) או דווקא החתימה, שכן אנו יודעים למשל שחוזה שלא נחתם על ידי הצדדים אינו מחייב אותם. החשיבות מתרחבת אף לעניין חשיבות הימים הנוראים – האם בראש השנה יכתבון זה העיקר, או שמא בצום יום כיפור יחתמון חשוב בשל היותו מועד החתימה?
במסכת ראש השנה בדף טז מסבירה הגמרא ואומרת "הכל נידונין בראש השנה וגזר דין שלהם נחתם ביום הכיפורים דברי ר' מאיר, ר' יהודה אומר הכל נידונין בראש השנה וגזר דין שלהם נחתם כל אחד ואחד בזמנו, בפסח על התבואה, בעצרת על פירות האילן, בחג נידונין על המים ואדם נדון בראש השנה וגזר דין שלו נחתם ביום הכיפורים". הגמרא אם כן מחלקת בין כתיבה לחתימה, ומלשונה משתמע שהכתיבה היא הליך הדין, הדיון הענייני שבו ניתן לשנות לטובה או לרעה את פסק הדין אשר ייחתם בסופו של דבר במועד ה'שרירותי' שבו נחתמים ברואיו של הקב"ה.
אלא שהגמרא קוראת ליום הכיפורים 'גמר דין', בשונה מיום החתימה, המועד הטכני שבו נחתם דינו של האדם.
מה אם כן חשוב יותר – יום הכיפורים או ראש השנה? כתיבת הדין שבה ניתן להשפיע על הדיין היושב בדין, או שמא יום הכיפורים חמור הוא שבו נחתמים ברואיו של מלך מלכי המלכים?
כאשר דיין חותם את הדין נעשה טקס, טקסיות החתימה מחייבת את כיבוד המעמד המלכותי המחייב. האדם היודע שביום זה נחתם גזר דינו צריך לנהוג בהתאם. מאידך, בראש השנה, כתיבת האדם היא בהתאם למצוותיו ולתפילותיו כפי שהיו עד לראש השנה ובמהלכו – מאכל, משתה, לימוד ותפילה.
למשל, חוק הירושה מכיר בצוואה בכתב יד, דהיינו הרשומה כולה בכתב ידו של המצווה. צוואה שכזו חייבת להיות בנוסף חתומה על ידו. לחתימה יש אקט מחייב. הכתיבה מעידה על הרצון של המצווה, והחתימה מעידה על גמירות הדעת.
אולם, צוואה בעל פה (למשל כאשר מדובר באדם גוסס 'שכיב מרע'), תהא תקפה כמובן ללא חתימת המצווה, אלא רק על פי עדותם של שני עדים המאשרים את דברי המצווה שנאמרו על פה.
מכאן, לעיתים לחתימה יש תוקף ולעיתים אינה משמעותית כלל. וכן כתב ידו של האדם חשוב כמו חתימה, ולעיתים דבריו שנאמרו בעל פה חשובים יותר מהחתימה עצמה.
גם חוק חתימה אלקטרונית התשס"א 2001 ביטל למעשה את החתימה המסורתית, והפך אותה למעין קובץ מאפיין של האדם המאשר את המסמך האלקטרוני שעליו הוא חותם אלקטרונית.
תפילות הימים הנוראים מלמדות אותנו כי חסדיו של הבורא עם ברואיו לא עברו 'שדרוג', ושעדיין הטקסיות בחתימה קיימת. טקסיות זו מאפשרת לנו לנצל את המעמד לקבלת זכויות רבות ככל הניתן בין כסה לעשור ובעשור עצמו, הוא יום החתימה.
כתיבה וחתימה טובה לכל בית ישראל. ■

מנקים אשליות לפסח

מנקים אשליות לפסח

פסח מתקרב אלינו בצעדי ענק, וביחד איתו כל נשות ישראל מכינות את עצמן למצוות החג: ניקיון הבית מהמסד ועד הטפחות. והשבוע מישהי שאלה אותי: "תגידי, איך אני יכולה לגרום לבעלי לתת יד בניקיונות לפסח?" אז הינה כמה נקודות למחשבה בנושא. (הדברים כתובים בלשון נקבה אבל מותאמים לשני המינים):
1. סליחה על ניפוץ האשליה, אין כזה דבר 'לגרום' לאף אחד. זאת אומרת יש, אבל באמצעות מניפולציה או הפעלת כוח. אני מאמינה שאת רוצה שבעלך ינקה את הבית לא כי את אמרת לו וכי הוא מרגיש שהוא חייב לך טובה, אלא כי הוא רואה בניקיון הבית שותפות של שניכם. מצוות ביעור חמץ היא מצווה של שניכם, בעל ואישה כאחד. לכן הרשו לי לעדכן את השאלה ולשאול אחרת: "איך לאפשר לגרום לבעלי להיות גם הוא שותף בניקיונות הבית?" או לחילופין "איך לא ארגיש לבד בניקיונות הבית לקראת פסח?".
2. תיאום ציפיות – מילת מפתח בלא מעט תחומים זוגיים בכלל, ובפסח בפרט. אם עדיין לא ישבתם ודיברתם על כוס קפה ועוגיות שנשארו ממשלוח המנות לפורים על ההכנות לחג, זה הזמן לעשות זאת. הרבה פעמים אנחנו פועלים על אוטומט או לא מתקשרים את הציפיות שלנו, ובסוף מתאכזבים אחד מהשני. הינה כמה נקודות שכדאי שיעלו בשיחה ביניכם בהקשר לניקיון הבית:
• איך הייתה חוויית ניקיון הבית לפסח בבית של כל אחד מכם? הרבה פעמים אנחנו סוחבים איתנו לחיי הנישואין חוויות עבר שמשפיעות עלינו גם כיום ועלולות להיות טריגריות.
• מה זה אומר 'לנקות את הבית לפסח' עבור כל אחד מכם? האם זה אומר לנקות את הבית מחמץ בלבד, או לנקות את הבית מכל פירור אבק?
• אלו מקומות בבית הכי חשוב לכם לנקות ובאיזה סדר? הרי לא הגיוני להתחיל לנקות את המטבח בעודו פעיל במהלך השבוע.
• אלו סוגי ניקיונות אתם אוהבים יותר ואלו פחות? יכול מאוד להיות שאת לא מתחברת לניקוי המחסן או הרכב, ולבעלך אין בכלל בעיה לעשות זאת.
• מה יאפשר לכם לנקות את הבית בנחת ובשמחה? אם כבר מנקים – אפשר להפוך את החוויה למקרבת ולשמחה.
• במה אתם זקוקים לעזרה אחד מהשני, ואלו דברים אתם מעדיפים לנקות לבד? לפעמים ניקוי בשניים יכול לעזור מאוד, ולפעמים רק להפריע ולהאט את הקצב.
מוזמנים כמובן להוסיף גם שאלות מעצמכם.
3. ראייה מערכתית – אם נסתכל על גוף האדם נראה שיש הבדל בין האיברים השונים ולכל איבר יש את התפקיד שלו. לא דומה התפקיד הידיים לתפקיד הרגליים, המוח או הלב. האם אי פעם ראית שהיד אומרת ללב: "היי חביבי, שים לב שאתה עושה את התפקיד שלך כמו שצריך"? ברור שלא. היד לא מתרכזת בתפקיד של הלב, היא מרוכזת בעצמה ובלעשות את התפקיד שלה על הצד הטוב ביותר. לפעמים בני זוג שוכחים שהם מערכת שלמה ולכל אחד מהם יש את התפקיד שלו. יכול להיות שבעלך לא אוהב לנקות את הבית אבל בהחלט יכול לקחת על עצמו תפקידים אחרים. במקום להיכנס להתחשבנות מה כל אחד עשה, היי מרוכזת בעשייה מדויקת לכוחות שלך. אין מצווה להיות קורבן פסח.
4. עם יד על הלב – מי את מרגישה שבאמת אחראי לניקיונות לפסח? את או בעלך? רגע לפני שאת מבקשת ממנו שיהיה שותף – האם את מוכנה באמת לתת לו את ההזדמנות הזו? האם את מוכנה באמת לסמוך עליו ולשמוח בו, גם אם הוא לא מנקה בדיוק בדיוק כמו שאת רוצה? ■

״מילדים ועד לשר גדול בישראל – החיבה הייתה אותה חיבה״

״מילדים ועד לשר גדול בישראל – החיבה הייתה אותה חיבה״

בליל יום שני האחרון, נר שמיני של חנוכה, ניצחו אראלים…
את המציאות הזאת צריך לשנות

את המציאות הזאת צריך לשנות

ההסכמים הקואליציוניים הולכים ונסגרים, והממשלה צפויה לקום בעוד פחות משבועיים,…
"איפה כל הקצינים שישנים על האף?!"

"איפה כל הקצינים שישנים על האף?!"

בהילולת ל"ג בעומר בקבר רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון…
״המוגבלות לא הייתה מגבלה״

״המוגבלות לא הייתה מגבלה״

אמנון ודניאלה וייס הם זוג מוכר – בשומרון בפרט וברחבי…
נשות החיל

נשות החיל

כולנו נחשפנו לתמונת ׳נשות הקואליציה׳, שזכתה לפרסום רב בשל העובדה…
ניפוח מלאכותי של 1.5 מיליון

ניפוח מלאכותי של 1.5 מיליון

לרוב, את יהודה ושומרון אנחנו מזכירים בעניין תשתיות לקויות או…
הגשמת חלום: משלחת ישראלית מיוחדת למונדיאל 2022

הגשמת חלום: משלחת ישראלית מיוחדת למונדיאל 2022

ברחבי העולם וגם כאן בישראל נרשמת התרגשות רבה לקראת מונדיאל…
״רבותיי, יש פה הפקרות״

״רבותיי, יש פה הפקרות״

במוצאי השבת האחרונה אירע פיגוע קשה בחברון שבו נרצח יהודי…
הכסף מועבר בשיטות מאוד מתוחכמות לעזה

הכסף מועבר בשיטות מאוד מתוחכמות לעזה

״אללה אסלאם״, ״איום דאעש״, ״היג’רה״, "דאעש: הדור הבא", "וידויים מדאע"ש",…
חלב פרווה אמיתי

חלב פרווה אמיתי

תעשיית המזון בעולם עומדת להשתנות בשנים הקרובות. זו לא שאלה…
אמת מה נהדר שחלק מחוכמתו ליראיו

אמת מה נהדר שחלק מחוכמתו ליראיו

הרב אברהם אלקנה כהנא שפירא זצ״ל, המוכר כ׳רב אברום׳, העמיד…
"אולי צריך להעריך דתיים-מבית יותר מחוזרים בתשובה"

"אולי צריך להעריך דתיים-מבית יותר מחוזרים בתשובה"

״הפעם הראשונה שבה שמרתי את יום כיפור וצמתי הייתה בגיל…
גם לסיום קשה יש התחלה חדשה

גם לסיום קשה יש התחלה חדשה

לקראת ראש השנה אנשים נוהגים לקבל על עצמם החלטות טובות,…
שגרירת ישראל האחרונה שפגשה את המלכה

שגרירת ישראל האחרונה שפגשה את המלכה

הממלכה המאוחדת של בריטניה הרכינה ראשה בשבוע שעבר, עת נודע…