אורי שכטר

קשה זיווגם כקריעת ים סוף

אורי שכטר

אורי שכטר

01
כתוב בגמרא ״קשה זיווגם של עם ישראל כקריעת ים סוף״. ביננו, מה היה קשה לבורא עולם בקריעת ים סוף הרי הוא ברא את כל העולם כולו בשבוע? אז קריעת הים לשניים קשה לו? הרי הוא כל יכול. וביננו, מה קשה לבורא עולם בזיווג? כתוב בגמרא ״ארבעים יום קודם יצירת הוולד בת קול יוצאת ואומרת בת פלוני לפלוני״ – אז מה שנשאר לבורא עולם בסך הכול זה להפגיש ביניהם כשהשניים מגיעים לגיל חתונה.
עבור בורא עולם זה לא ״סיפור״ לקרוע את הים וזה לא ״סיפור״ בשבילו להפגיש בין בני זוג. הסיפור הוא לשכנע את עם ישראל לעזוב את חלומותיהם לחזור למצרים, להילחם במצרים, להתפלל, להתחבר למה שבורא עולם מכוון אותם לעשות, לקפוץ לים ולהשאיר את החלומות מאחור. כנ״ל בזוגיות. לכל אחד ואחת יש חלומות בראש איך תראה בת הזוג שלו, איך יראה בן הזוג שלה. להזיז חלק מהחלומות ולהקשיב למהלכים של בורא עולם זה הקושי הגדול.
02
יצא לי פעם לפגוש חבר יקר ופעם ראשונה לפגוש גם את אשתו. בשלב מסוים של השיחה ביננו, לא יודע להסביר למה, שאלתי ״איך הכרתם?״. הוא סיפר לי שלפני מעל 25 שנים הוא יצא יחד עם חבר שהיה צעיר ממנו בשנה לטיול הגדול אחרי השחרור מהצבא במזרח הרחוק. הוא הקפיד בכל יום שלישי להתקשר להוריו ולדווח להם מה קורה איתו ומהן תכניותיו להמשך. באחת הפעמים כשהיה בהודו בעיר ג׳איפור, הוא התקשר כרגיל ביום שלישי להוריו. אמו אמרה לו שהיא הייתה בדואר ופגשה את חנה מהמועצה המקומית, ״תוך כדי השיחה ביננו חנה סיפרה לי שבתה נמצאת בהודו ואני סיפרתי לה שגם אתה בהודו. חנה ביקשה ׳שישמור על הבת שלי שם׳ אז כשתפגוש אותה תשמור עליה״.
הוא השיב לאימו, ״אימא בהודו יש אלפים רבים של ישראלים, היא ארץ ענקית ויש בה גם מיליארד הודים, אין סיכוי בעולם שאני אפגוש אותה״, כך הסתיימה השיחה. למחרת הוא וחברו הגיעו לעיר ניו דלהי למיין בזאר, לגסט האוס ׳ארי קרישנה׳. כשהם עשו את הצ׳ק אין לגסט האוס חברו פתח בשיחה עם מישהי שהייתה לידם והגיעה יום לפניהם לניו דלהי. הוא הסתובב לחבר שלי ואמר לו ״תכיר זאת לימור היא למדה איתי בכיתה, אגב, היא הבת של חנה מהמועצה אם אתה מכיר, הם לדעתי גרים איזה 200 מטר מהבית שלכם״. חברי ענה לו ״אני לא מכיר אותה אבל הדבר היחיד שאני יודע הוא שאימא שלה ביקשה שאשמור עליה״.
בהמשך הם טיולו ביחד ולאחר מכן היא חזרה לישראל והוא חזר קצת אחריה. הוא הזמין אותה לביתו לראות את התמונות מהטיול, הם הפכו להיות חברים, בהמשך התחתנו והיום הם מגדלים באהבה ארבעה ילדים נפלאים, כשהגדולה כבר השתחררה מהצבא והקטן בגיל בר מצווה. כנראה שבסוף הוא שמר עליה טוב.
03
אוסיף סיפור נוסף של שכנים שלנו מראש צורים שבורא עולם הפגיש ביניהם בצורה הזויה לגמרי והם זרמו איתו. הבחור היה קצין לוחם בגבול הצפון. יום אחד הם קיבלו דיווח בקשר שיש כמה בנות שמטיילות באיזה ואדי קרוב לגדר המערכת. הצוות יצא במהירות למקום והגיע לבנות וביקש מהן לצאת מהגזרה ולאחר מכן הצוות המשיך את הסיור בגזרה. לפתע נהג הג׳יפ אמר לקצין שהוא חייב לחזור אל הבנות, הוא שכח אצלן דבר מה.
כשהגיעו לבנות כל הצוות נשאר בג׳יפ והנהג ירד לדבר איתן. לאחר שהצוות התרחק מהמקום הקצין שאל את הנהג ״מה דיברת שם עם הבנות, אמרת ששכחת משהו, מה שכחת?״. הנהג ענה שהוא שכח לקחת מספר טלפון. הקצין אמר לו ״אני לא מבין איזה מספר טלפון ולמה?״. הנהג השיב שהוא ניגש לאחת הבנות ואמר לה ״את בחורה דתיה, הקצין שלנו בחור דתי, את נראית נחמדה וגם הוא בחור נחמד, תני לי את מספר הטלפון שלך ואדאג שהוא יתקשר אלייך״. הקצין רצה להרוג אותו ואמר לו ״אתה לא שפוי, מאיפה הגיע לך הרעיון ההזוי הזה?״. הקצין לקח את מספר הטלפון כדי להתקשר ולהתנצל על חוצפתו של הנהג. שיחת ההתנצלות נמשכה מעבר למצופה ובסופו של דבר הם נפגשו והכירו והיום יש להם משפחה לתפארת.
האמת שלא רק בזיווג אלא בהרבה דברים נוספים, חשוב שנשאיר חלק גדול מחלומותינו ונקשיב לדיבורים של בורא עולם אלינו, ננסה להתחבר אליהם וננסה להתחבר לדרך שבה הוא מוביל אותנו כי בטוח שהדרך הזאת תהיה דרך טובה.

עוד במדור זה

גזירה‭ ‬של‭ ‬יהודי‭ ‬פשוט

גזירה‭ ‬של‭ ‬יהודי‭ ‬פשוט

01 מחר‭ ‬נחגוג‭ ‬כולנו‭ ‬את‭ ‬חג‭ ‬הפורים‭, ‬אומרים‭ ‬על‭ ‬יום‭…
לחיות‭ ‬לפנים‭ ‬משורת‭ ‬הדין

לחיות‭ ‬לפנים‭ ‬משורת‭ ‬הדין

אני‭ ‬חושב‭ ‬שרוב‭ ‬האנשים‭ ‬שבעולם‭ ‬הם‭ ‬אנשים‭ ‬טובים‭ ‬אבל‭ ‬החמה‭…
חרטה

חרטה

זוכר שכשהיינו ילדים היינו מקבלים משהו מילד אחר והיינו אומרים…
האוצר שמתחת לגשר

האוצר שמתחת לגשר

01רב מדרום הארץ התקשר אלי וסיפר לי שהוא ואשתו חוגגים…
אורות

אורות

בימים האחרונים השיח בחלקים מהעם הנפלא שלנו מתחיל להיות פחות…
מעט מן ה ׳אורי׳

מעט מן ה ׳אורי׳

לאחר מעל 90 יום במילואים יצא לי לשבת עם חברי…
נתינה מתחת לרדאר

נתינה מתחת לרדאר

לעיתים אנחנו מחפשים את נחשפים למעשים הגדולים והלכאורה משמעותיים שאנשים…
עם של גיבורים…

עם של גיבורים…

בתחילת דברי אשתף אתכם בדברים שכתב אסף פרי על הגיבורים…
יהודים = תודה

יהודים = תודה

בתקופה המורכבת שבה אנחנו נמצאים ישנם גם לא מעט אורות…
חיבורים בעם ישראל…

חיבורים בעם ישראל…

מי שמסתכל על עם ישראל ועל מעשיו ולא רואה את…
הסיסמא‭ ‬של‭ ‬עם‭ ‬ישראל‭...‬

הסיסמא‭ ‬של‭ ‬עם‭ ‬ישראל‭...‬

לפני‭ ‬כשבועיים‭ ‬נפטר‭ ‬בגיל‭ ‬98‭ ‬צבי‭ ‬זמיר‭ ‬שהיה‭ ‬ראש‭ ‬המוסד‭…‬…
שנהיה ראויים

שנהיה ראויים

רבים‭ ‬מיקירנו‭ ‬שיצאו‭ ‬לקרב‭ ‬כתבו‭ ‬צוואה‭ ‬משתף‭ ‬בשלוש‭ ‬צוואות‭ ‬של‭…
התמונה הכללית

התמונה הכללית

אם אני אקח כל אחד ממכן/ם ונעשה תחרות בניית פאזל…
אנשים אחים אנחנו…

אנשים אחים אנחנו…

מרגיש שחלק מהתיקון של חטא יוסף ואחיו קשור לכיצד אנחנו…
נס גדול

נס גדול

למרות שהשבת נפרדנו מנס החנוכה חג המלומד בניסים כמה אנחנו…
כולנו באותו בית

כולנו באותו בית

את הדברים הבאים פרסם אבי נוסבאום סטנדאפיסט ישראלי מוכר: אתמול…
Scroll to Top
גלילה למעלה