שליפות

שר שלום ג'רבי

מנהל החטיבה לחינוך וקהילה בקרן קימת לישראל

בן 51, נשוי לנילי, עובדת סוציאלית וסב לנכדים, גר במצפה יריחו. בעל תואר ראשון בחינוך ותואר שני במדעי המדינה ומנהל ציבורי. משרת עד היום במילואים בדרגת רס’’ן.

יעלי אליה מדי

יעלי אליה מדי

כרמיאל
בגיל 7 עברו הוריי מירושלים להקים את החינוך הציוני-דתי בכרמיאל. לאחר שהתייעצו עם סבי מורי, המקובל הרב גץ זצ’’ל, הגיעו לשנה וב’’ה עד היום הם שם. שם למדתי באמת להכיר את החברה הישראלית על כל גווניה ולהוקיר את הייחודיות היפה של עיירות הפיתוח.

עשייה ציבורית
מאז שנות העשרים זכיתי ב’’ה לעסוק בצרכי ציבור. כמנהל מחוזות חיפה והצפון של בני עקיבא, כעוזר מזכ’’ל “המפד’’ל”, סמנכ’’ל ומזכ’’ל “המפד’’ל”, כרמ’’ט שר הרווחה, כמנכ’’ל משרד המדע והטכנולוגיה וכמנכ’’ל רשות השירות הלאומי-אזרחי. אני רואה זכות גדולה מאוד בלשרת את הציבור ובכל תפקידיי תמיד משתדל להיות זמין וקשוב לכל אדם מתוך הרגשת שליחות ומחויבות.

מהפכה בשירות הלאומי
כשנכנסתי לתפקיד מנכ’’ל השירות הלאומי-אזרחי הצבתי לעצמי כמה יעדים מרכזיים וב’’ה הצלחנו לחולל מהפכה בשירות הלאומי. חייתי בבועה, במחשבה שכל הציבור מעריך את מתנדבי השירות הלאומי-אזרחי. לצערי, בפגישותיי עם עיתונאים ומקבלי החלטות במדינה, כולל בישיבת ממשלה שבה הצגתי את השירות הלאומי, גיליתי שהדבר אינו כך.
לכן יזמנו את שבוע ההצדעה וטקס מצטיינים בבית הנשיא, שכותרתו לומר תודה למתנדבים. במשך שנים פעלנו להעלות את המודעות הציבורית לתרומתם הרבה של מתנדבי השירות הלאומי-אזרחי למדינה ולחברה.
החזון השני שלי היה להשוות את תנאי המתנדבים לתנאי החיילים העורפיים, ועשינו זאת בטיפולי שיניים, תחבורה ציבורית חינם ועוד.
הדבר השלישי היה להגדיל את האוכלוסיות המתנדבות מהמגזרים השונים: הבנות הדתיות, החרדים, הערבים, אנשים עם צרכים מיוחדים ונוער בסיכון. החזון שלי היה שלא יהיה מצב שמי שרוצה להתנדב לשירות לאומי לא יימצא לו מקום שירות. ב’’ה גדלנו באלפי תקנים ושינינו את פני השירות הלאומי בישראל.
אני שמח שמחליפי בתפקיד ראובן פינסקי ממשיך בעשייה מצוינת לטובת המתנדבים.
קרן קימת לישראל
אחד הגופים הוותיקים, הגדולים והמובילים בארץ בכל הקשור בגאולת קרקעות, בפעילות ציונית, סביבתית וחינוכית. כבר 120 שנה מובילה קק”ל משימות לאומיות גדולות בתחום הכשרת הקרקע, מפעל הייעור ופיתוח הארץ, וגם בתחום החינוך הציוני והסביבתי והכשרת הלבבות למנהיגות ואחריות, לאהבת הארץ, אהבת העם ומורשת ישראל בארץ ובתפוצות. היום אני זוכה לעבוד עם היו”ר החדש שנבחר אברהם דובדבני (דובדב) שנושא החינוך והמורשת בארץ ובתפוצות עומד לנגד עיניו.

טיולים בשבילי הארץ בחג הפסח
השנה החולפת הייתה שנה מאתגרת, קשה ושונה מהרגיל. אך גלומה בתוכה גם הזדמנות לצמיחה. זוהי שנה שבה למדנו הרבה על עצמנו: על מה חשוב לנו לשמור ולהגן, איפה נוכל לצאת ולתרום כדי לעזור לחלשים מאיתנו, מה משמעותי, ערכי וחשוב עבורנו. אין גם ספק, שבשנה שבה היינו סגורים כל כך בד’ אמותינו, חשנו היטב על בשרנו כמה חשובה היציאה החוצה והשהייה בטבע, באוויר ובאור השמש, כמה אהבת הארץ נרכשת גם בחיבור פיזי בהליכה ביערות ובשבילי ארצנו. גם בפסח השנה בעז’’ה נוציא מאות סיורים מודרכים לכלל הציבור בחינם לצד פעילויות חינוכיות במרכזי השדה.

חינוך בתקופת קורונה
הישיבה הממושכת מול המסכים, חוסר הקשר הבין-אישי הממשי עם המחנכים, שינוי הסדרים החברתיים והגבלת הפגישות החברתיות הרגילות במסגרות הלימודים, משפיעים השפעה של ממש על בני הנוער שלנו, ואנו חייבים להיות שם עבורם בדיוק במקום הזה. עלינו למצוא את כל הדרכים כדי לאפשר שגרה ככל האפשר, לתת מקום רב יותר לחינוך הבלתי פורמאלי בזמן שבו החינוך הפורמאלי אינו מתנהל כסדרו, ולחשוב יחד איתם כיצד מקיימים שגרת יום קבועה של לימודים, זמן למפגשים חברתיים ועשייה התנדבותית ואחרת שלפתע יש זמן רב עבורה. והכי חשוב, את כל אלו לעשות באופן הייחודי המתאים לכל נער או נערה.

הרב מאיר יהודה גץ זצ”ל
סבי מורי שראשו מגיע השמיימה ורגליו מוצבות על הקרקע, איש ספרא וסייפא גילם בעיניי את הציונות הדתית האמיתית. אב ששכל שני בנים בחייו ושכאשר נפל בנו במערכה על שחרור ירושלים אמר: “אוי לי שכך קרה לי ואשריי לי שזכיתי”. רב הכותל, פעל תמיד לאחד ולקרב בין חלקי העם בצורה פשוטה ובגובה העיניים.

אחדות העם
לראשונה בחטיבה לחינוך וקהילה נכנסנו לעבודה חינוכית בחברה החרדית ועם נוער בסיכון, מתוך הבנה שצמצום השסעים בחברה הישראלית היא ערובה להצלחתה של מדינת ישראל.

עוד במדור זה

שליפות

שליפות

אבא איש חינוך. אומרים שהקשר לאבא משתקף בקשר עם הקב״ה…
שליפות

שליפות

אבאג׳ק סיאלום. נולד בתוניס ובהמשך היגר בגיל שמונה לצרפת עם…
שליפות

שליפות

אבאגיבור. חושב עליו בכל יום. אבי ז״ל נפצע בקרב עם…
שליפות

שליפות

אבאאינטלקטואל, למדן.אימאהעוגן של המשפחה, מורה בנשמתה, מנהלת בית ספר, בשלנית.…
שליפות

שליפות

אבאזאב. פתח אותי לעולם הכלכלה. משתכנע מכל טיעוני הימין, אבל…
שליפות

שליפות

אבא האבא הכי טוב בחיים, רחמים טסה. אבא שלמדתי ממנו…
שליפות

שליפות

אבא תותח, דוגמה אישית, יציבות, ביטחון, אכפתיות, קשיחות, אהבה, השראה,…
שליפות

שליפות

ההוריםדוד ואסנת. בעלי תשובה, עלו מאוסטרליה מתוך ציונות ואהבה לארץ.…
שליפות

שליפות

אבא אבא עלה מדרום אפריקה בגיל 19-20 אחרי מלחמת ששת…
שליפות

שליפות

אבאאהרן, יליד העיר יזד בפרס. עלה לארץ בשנת 1958. חשמלאי…
שליפות

שליפות

אבאמשה, בן לחלוצי כפר פינס. חקלאי בנשמה.אימאמלי, שורדת שואה שהטביעה…
שליפות

שליפות

אבאאבי היקר משיח. יליד שכונת הבוכרים בירושלים של שנות ה-40,…
שליפות

שליפות

אבא אהרון. אימא שושנה. החצי השני שרית. המשפחה עלמה (9),…
שליפות

שליפות

אבאגדל במוסקבה ולמד אומנות. עלה לארץ בראשית שנות ה-90.אימאגדלה בברדיצ'ב,…
שליפות

שליפות

אבאהוא ההוכחה שעם הרבה אמונה וכח רצון אפשר להתגבר על…
שליפות

שליפות

אבא יהושע. גדול הדור שלי. ממנו ספגתי אהבה לעם, לארץ…
Scroll to Top
גלילה למעלה