אורי שכטר

אחדות שהובילה לקבלת 2 ספרי תורה

האם הוסיפה ואמרה שלפני כמה שבועות ארז הגיע אליה בחלום ואמר לה “אמא, לא זכיתם להכניס אותי לחופה, אבל ספר תורה מכניסים עם חופה.

אורי שכטר

מנהל אגף שורשים ופעיל חברתי

אורי שכטר

מנהל אגף שורשים ופעיל חברתי

מנהל אגף שורשים ופעיל חברתי

מכיוון שאנחנו מתקרבים לחג מתן תורה ואנו אחרי המכות הרבות שקיבלנו בעת האחרונה זקוקים יותר מכל לאהבה ולאחדות בתוך עמנו. אשתף אתכם בסיפור מדהים על ספר תורה מיוחד שהתקבל מתוך אחדות בעם ישראל ובעקבותיו הגיע ספר נוסף.
יש לי חבר בארה”ב שקוראים לו יוטב אליאך, יוטב משמש כמנהל בית ספר ומחובר בכל נימי נפשו למדינת ישראל, השנה הוא קיבל פרס מחנך למופת בתפוצות. יוטב הקים יחד עם מישהי שהיתה כתבת ב-  C.N.N פרויקט ציוני שבמסגרתו כל שנה הם הביאו לישראל קבוצה של כ-50 בני נוער, שאותם הם אספו מבתי ספר שונים בארה”ב, בנות ובנים מהם חובשי כיפות ומהם לא, מהם מהצד הימיני של המפה הפוליטית וכמה מצידה השמאלי.
הם היו עורכים להם במשך כחודש סיור אינטנסיבי בישראל, הסיור כלל מפגשים עם אנשים רבים ומגוונים וביקור באתרים רבים ברחבי הארץ. מטרתה המרכזית של התוכנית הזאת היתה, הכשרתם של בני הנוער להסברה באוניברסיטאות בארה”ב.
אני הייתי משתדל לעזור להם בהכנת התוכנית ובתיאומים שונים בעיקר בדברים הקשורים לצה”ל, סיור בבסיסים שונים, צפיה בתרגילים מפגשים עם חיילים ומפקדים.
לפני כעשר שנים, בשעות האחרונות שלהם בארץ, הם סיירו בהר הרצל בין קברי החיילים. הם הגיעו להר הרצל בשעה 15:00 ובשעה 18:00 הם כבר היו אמורים להגיע לנתב”ג לטובת חזרתם לביתם שבארה”ב.
תוך כדי הסיור בהר הרצל יוטב שם לב לזוג הורים שכולים שבכו ליד קבר של בנם. הוא ניגש אליהם ושאל אותם “מי אתם?”, הם סיפרו לו שהם ההורים של חייל בשם ארז דרעי, חייל בצנחנים, שנהרג בהתהפכות ג’יפ באזור ג’נין. האם הוסיפה ואמרה שלפני כמה שבועות ארז הגיע אליה בחלום ואמר לה “אמא, לא זכיתם להכניס אותי לחופה, אבל ספר תורה מכניסים עם חופה, אני רוצה שתכניסו ספר תורה לזכרי”.
היא הוסיפה ואמרה “אנחנו משפחה לא דתית וגם לא בעלת אמצעים ואין באפשרותנו להרים פרויקט כזה גדול של הכנסת ס”ת”. היא המשיכה וסיפרה “אתמול בלילה ארז הגיע אלי שוב בחלום ואמר לי תלכי היום להר הרצל עם אבא, שם תפגשי אנשים שהם יעזרו לך להכניס את ספר התורה לזכרי”.
יוטב התקשר אלי ושאל אותי כמה עולה ס”ת?
לא הבנתי את ההקשר של השאלה, אבל שאלתי אותו בחזרה, “באיזה ספר תורה מדובר ספרדי או אשכנזי?” הוא ענה לי שנראה לו שמדובר בספר תורה ספרדי. אמרתי לו שספר תורה ספרדי עולה בין 100,000₪ ל 130,000₪.
הוא אסף את הקבוצה ושאל אותם האם הם מעוניינים להרים יחד את ספר התורה לזכרו של החייל ארז דרעי וכולם ענו ביחד “כן”. יוטב התקשר אלי ואמר לי “אורי אנחנו עכשיו טסים לארה”ב תהיה בקשר עם פנינה אמא של ארז ותעדכן אותה שאנחנו מכניסים עוד השנה את ספר התורה לזכרו”.
עוד באותו הערב זכיתי להתקשר לפנינה אימו של ארז ולידע אותה שעוד השנה יכניסו את ספר התורה לזכר בנה ארז ז”ל. אכן לאחר שנה זכינו להכניס את ספר התורה לזכרו של ארז לבית הכנסת שליד בית המשפחה במעלה אדומים.
לא ניתן לתאר במילים את ההתרגשות הרבה שהייתה בקרב המשפחה, המשפחה שעם מותו של הבן ארז איבדה את כוחות החיים שלה פתאום קיבלה כוחות חיים חדשים.
לטקס המרשים הגיעו בני הנוער מארה”ב שתרמו את הספר, בתי ספר במעלה אדומים, משפחה וחברים של ארז מהצבא. פנינה אימו של ארז הסתובבה מסביב לבית הכנסת ואמרה שהיא מרגישה שארז נמצא בבית הכנסת. והיא זכתה להכניסו לחופה.
לפני כמה שנים קיבלתי טלפון מחברי שאול וילהלם, שליח חב”ד באוסלו.
והוא אמר לי “אני רוצה להודות לך מאוד”. 
שאלתי אותו “על מה אתה רוצה להודות? לא זוכר שעשית משהו בשבילך שצריך להגיד תודה עבורו”. הוא שאל אותי “אתה זוכר את הסיפור שסיפרת לי על ספר התורה שנתרם לזכרו של החייל ארז דרעי?”. עניתי “כן”.
הוא סיפר שיצא לו לספר את הסיפור לאחד משליחי חב”ד שתפקידו להכין דברי תורה מתובלים בסיפורים לפני שבתות וחגים לכל שליחי חב”ד בעולם. אותו אדם חזר אליו ואמר לו שהסיפור התאים כמו כפפה ליד לדברים שהוא הכין לשליחים לחג מתן תורה. הוא לקח את הסיפור, תרגם אותו לאנגלית ושלח אותו לכל השליחים ברחבי העולם.
במוצאי חג מתן תורה הוא קיבל מאחד השליחים את המייל הבא:
“כבר 11 שנים אני רב בקהילה שאין בה ספר תורה, בתפילת ערב החג סיפרתי את הסיפור על החייל ארז דרעי והכנסת ספר התורה לזכרו, בסוף התפילה ניגש אלי יהודי אחד מהקהילה ואמר לי: ‘שמעתי את הסיפור והחלטתי לתרום ספר תורה לבית הכנסת שלנו’. בזכות הטוב של הסיפור זכינו שהטוב הזה יתגלגל אלינו וגם אנחנו נזכה סוף סוף להכניס ספר תורה בבית הכנסת שלנו”.
ושוב למדתי שאחדות וטוב בעם ישראל רק מגלגלים עוד טוב.
Ori88533@gmail.com

עוד במדור זה

לראות

לראות

כל‭ ‬התהליך‭ ‬של‭ ‬גאולת‭ ‬עם‭ ‬ישראל‭ ‬ממצרים‭ ‬התחיל‭ ‬כשמשה‭ ‬ראה‭…
לא‭ ‬להקפיד

לא‭ ‬להקפיד

כתבתי‭ ‬לא‭ ‬מעט‭ ‬פעמים‭ ‬על‭ ‬הסכנה‭ ‬של‭ ‬הפגיעה‭ ‬באדם‭ ‬אחר‭…
אנשים‭ ‬אחים‭ ‬אנחנו

אנשים‭ ‬אחים‭ ‬אנחנו

01 לפני‭ ‬כחודש‭ ‬הפנו‭ ‬אלי‭ ‬חייל‭ ‬בודד‭ ‬לוחם‭ ‬שהיה‭ ‬שלושה‭…
לחיות‭ ‬לפנים‭ ‬משורת‭ ‬הדין

לחיות‭ ‬לפנים‭ ‬משורת‭ ‬הדין

אני‭ ‬חושב‭ ‬שרוב‭ ‬האנשים‭ ‬שבעולם‭ ‬הם‭ ‬אנשים‭ ‬טובים‭ ‬אבל‭ ‬החמה‭…
חרטה

חרטה

זוכר שכשהיינו ילדים היינו מקבלים משהו מילד אחר והיינו אומרים…
האוצר שמתחת לגשר

האוצר שמתחת לגשר

01רב מדרום הארץ התקשר אלי וסיפר לי שהוא ואשתו חוגגים…
אורות

אורות

בימים האחרונים השיח בחלקים מהעם הנפלא שלנו מתחיל להיות פחות…
מעט מן ה ׳אורי׳

מעט מן ה ׳אורי׳

לאחר מעל 90 יום במילואים יצא לי לשבת עם חברי…
נתינה מתחת לרדאר

נתינה מתחת לרדאר

לעיתים אנחנו מחפשים את נחשפים למעשים הגדולים והלכאורה משמעותיים שאנשים…
עם של גיבורים…

עם של גיבורים…

בתחילת דברי אשתף אתכם בדברים שכתב אסף פרי על הגיבורים…
יהודים = תודה

יהודים = תודה

בתקופה המורכבת שבה אנחנו נמצאים ישנם גם לא מעט אורות…
חיבורים בעם ישראל…

חיבורים בעם ישראל…

מי שמסתכל על עם ישראל ועל מעשיו ולא רואה את…
הסיסמא‭ ‬של‭ ‬עם‭ ‬ישראל‭...‬

הסיסמא‭ ‬של‭ ‬עם‭ ‬ישראל‭...‬

לפני‭ ‬כשבועיים‭ ‬נפטר‭ ‬בגיל‭ ‬98‭ ‬צבי‭ ‬זמיר‭ ‬שהיה‭ ‬ראש‭ ‬המוסד‭…‬…
שנהיה ראויים

שנהיה ראויים

רבים‭ ‬מיקירנו‭ ‬שיצאו‭ ‬לקרב‭ ‬כתבו‭ ‬צוואה‭ ‬משתף‭ ‬בשלוש‭ ‬צוואות‭ ‬של‭…
התמונה הכללית

התמונה הכללית

אם אני אקח כל אחד ממכן/ם ונעשה תחרות בניית פאזל…
אנשים אחים אנחנו…

אנשים אחים אנחנו…

מרגיש שחלק מהתיקון של חטא יוסף ואחיו קשור לכיצד אנחנו…
Scroll to Top
גלילה למעלה