שליפות

ח"כ אופיר סופר

ח"כ אופיר סופר, מספר 6 ברשימת ימינה לכנסת ה-23, על הבחירות השלישיות, הרכבת הרשימה והקרב בקבר יוסף

עסקת המאה
"עסקת המאה היא הזדמנות גדולה להתיישבות ולמדינת ישראל, אך היא טומנת בחובה גם סכנות. חיובי לשמוע את נשיא ארצות הברית מכריז בבית הלבן שיהודה ושומרון אינם שטח כבוש ושלא צריך לגרש אף אחד מביתו, במיוחד לעומת נשיאי עבר, שסברו שמדינת ישראל קמה לפצות על השואה ולא בגלל זכות אבות. הסכנה שבתוכנית המאה היא ההקמה של מדינה ערבית בלב ארצנו ומסירת שטחי מולדת. עלינו לקחת את גורלנו בידינו ולהכריז ריבונות. האמריקאים הודיעו שיכירו בכך, ואת העיתוי אנחנו צריכים לקבוע ולא הם".

 

הרכבת רשימת ימינה
"כפי שאמרתי ואמרו לא מעטים בציונות הדתית, צריך מפלגה אחת, מנגנון אחד של שיטת בחירה דמוקרטית וחוקה ברורה שנותנת כוח לציבור לקבוע את נציגיו. אני מבין את הכעס בציבור ויכול להצר על שכך נראתה הגשת הרשימות. עם זאת צריך לדעת להסתכל קדימה כדי שיהיה איך לתקן ולשפר. בשורה התחתונה יש נבחרת מצוינת ומגוונת מאוד שכל מצביע יכול להזדהות עימה. אני מקווה שנקבל די כוח ונהיה גדולים וחזקים בעזרת ה'. לשמחתי הפקנו לקחים מהפיצול, והתקבלה החלטה להישאר סיעה אחת בכנסת. אעשה הכול למנוע את מה שקרה בערב הגשת הרשימות כדי שנגיע למצב של מפלגה אחת".

הקול המגזרי
"נכון שבמערכות הבחירות האחרונות לא הצלחנו להגיע לכל הציבור שלנו, אבל אנחנו מסתכלים קדימה ובטוחים שהפעם הרכבנו נבחרת איכותית ביותר, חבורה של ביצועיסטים שמייצגת את כלל הציונות הדתית, מסורתיים וחילונים ומשמשת בית לימין האידאולוגי. בבחירות הקרובות אנחנו קוראים לאנשי הציונות הדתית מכל הזרמים וגם לימין האידאולוגי: ימינה היא הבית שלכם. אנשי המגזר שלנו צריכים להבין שיש רק מפלגה אחת שבאמת דואגת לציונות הדתית, למוסדות שלה, לציבור שלה, וזו מפלגת ימינה".
סבב בחירות שלישי
"אני רוצה להזכיר שבבחירות אפריל הפרידו 1,400 קולות בין ממשלת ימין ללא ליברמן לבין מצב של תיקו. זה אומר שיש סיכוי גבוה להגיע ל-61 מנדטים, אבל בשביל שזה יקרה הימין צריך לצאת להצביע. שיעורי ההצבעה של הציונות הדתית היו גבוהים וירדו. אם בוחרי הימין יצאו להצביע באחוזים גבוהים, נוכל להגיע ל-61 מנדטים ולהקים ממשלת ימין".
קרב קבר יוסף
"אציין נקודה אחת רלוונטית מאוד לימינו: אירועי מנהרת הכותל בתשנ"ז. זו הייתה הפעם הראשונה ששוטרים פלסטינים ומחבלים בכלל פתחו באש לעבר כוחות צה"ל ואף עשו זאת לאות התקוממות בכל יו"ש ובעזה. לצערי ראיתי שהפיקוד הבכיר וקברניטי המדינה היו שקועים עמוק באוסלו, ולאיש מלבד הפיקוד הזוטר לא נפל האסימון. הלכנו עם אשליית אוסלו רחוק מאוד, ואחת הדוגמאות שאני מזכיר בשיחות ובהרצאות שאני מוסר בעניין היא פירוק חטמ"ר שומרון והקמתה מייד אחרי האירועים. מי שמכיר את הגזרה מבין שמדובר בצעד מכריע בגזרה המאתגרת ביותר ביו"ש. אני לא הולך שבי אחרי מנהיגים כריזמטיים וחכמים ככל שיהיו, במיוחד כשהעניין נוגע לביטחון ישראל".

קידום הפריפריה
"בעיניי הכול מתחיל בפיתוח כלכלי. פיתוח כלכלי יגרום לשגשוג של כל התחומים בכל הפריפריה. חינוך, בריאות, תחבורה, תיירות. אם ניקח כמה אזורים מרכזיים שיהיו במרחק של עד 40 דקות נסיעה מכל עיר בצפון ונגרום שיהיו שם מקומות תעסוקה איכותיים כפי שיש ביקנעם, נוכל להביא את אזור הצפון לידי צמיחה ניכרת ולשמור על דור העתיד שלנו באזור. יש תוכנית מפורטת מאוד שפרסם הטכניון, ואני שוקד על מקצה שיפורים לצד ניסיון להגיע להסכמות עם ראשי רשויות וגורמים בעלי כוח כדי שנוכל לקדם זאת.מעבר לכך אני רוצה גם לברך את ראשי הרשויות בצפון על שהשכילו לאחד כוחות. זה היה צריך לקרות מזמן, ואני מקווה שזה יביא לצפון כוח ניכר וסיוע של חברי כנסת ושרים".
נכי צה"ל
"הנושא רחב מאוד, ובעיקר צריך להוביל מהפכה שירותית ושינוי תפיסה כלפי פצועי צה"ל. להסתכל עליהם כעל אנשים ישרי דרך שנתנו מעצמם למען הכלל. לצערי לא מעט פעמים נכי צה"ל נתפסים בעיני אגף השיקום כנטל ולא כמי שנפצעו בזמן ששירתו את המדינה. הקושי בא לידי ביטוי בעיקר בכל הנודע לנפגעי הלֶמת (פוסט-טראומה), שסובלים מנכות קשה ושקופה, ועלינו לעשות כברת דרך בעניין. מיום כניסתי לכנסת נפגשתי עם לא מעט גורמים כדי לגרום שינוי בנוגע לנכי צה"ל. נוסף על כך הגשתי את חוק עיטור הגבורה, שעניינו להעניק עיטור ללוחמי צה"ל שנפצעו בקרב".
מטרות לכנסת ה-23
"המטרה של ימינה היא להיות עמוד השדרה הימני של הממשלה בראשות בנימין נתניהו והליכוד. מי שהחל לדבר על ריבונות עוד כשהיה באופנה לדבר על שתי המדינות הוא נפתלי בנט. מי שהובילה בחירת שופטים שמרנים לבית המשפט היא איילת שקד, ומי שהביאו את פסקת ההתגברות לשולחן הממשלה הם בנט, סמוטריץ' ושקד. היעד המרכזי הניצב לפתחנו כעת הוא החלת הריבונות ביו"ש ומניעת הקמת מדינה פלסטינית. מובן שיש עוד אתגרים חשובים – חיזוק הזהות היהודית, הורדת יוקר המחיה, הסרת חסמים ופתיחת השוק לתחרות, שגשוג הגליל והנגב, גירוש המסתננים הבלתי חוקיים, שדרוג מערכת החינוך והבריאות ועוד. כדי שהדברים האלה יקרו חייבים ימינה חזקה".

עוד במדור זה

שליפות

שליפות

אבא איש חינוך. אומרים שהקשר לאבא משתקף בקשר עם הקב״ה…
שליפות

שליפות

אבאג׳ק סיאלום. נולד בתוניס ובהמשך היגר בגיל שמונה לצרפת עם…
שליפות

שליפות

אבאגיבור. חושב עליו בכל יום. אבי ז״ל נפצע בקרב עם…
שליפות

שליפות

אבאאינטלקטואל, למדן.אימאהעוגן של המשפחה, מורה בנשמתה, מנהלת בית ספר, בשלנית.…
שליפות

שליפות

אבאזאב. פתח אותי לעולם הכלכלה. משתכנע מכל טיעוני הימין, אבל…
שליפות

שליפות

אבא האבא הכי טוב בחיים, רחמים טסה. אבא שלמדתי ממנו…
שליפות

שליפות

אבא תותח, דוגמה אישית, יציבות, ביטחון, אכפתיות, קשיחות, אהבה, השראה,…
שליפות

שליפות

ההוריםדוד ואסנת. בעלי תשובה, עלו מאוסטרליה מתוך ציונות ואהבה לארץ.…
שליפות

שליפות

אבא אבא עלה מדרום אפריקה בגיל 19-20 אחרי מלחמת ששת…
שליפות

שליפות

אבאאהרן, יליד העיר יזד בפרס. עלה לארץ בשנת 1958. חשמלאי…
שליפות

שליפות

אבאמשה, בן לחלוצי כפר פינס. חקלאי בנשמה.אימאמלי, שורדת שואה שהטביעה…
שליפות

שליפות

אבאאבי היקר משיח. יליד שכונת הבוכרים בירושלים של שנות ה-40,…
שליפות

שליפות

אבא אהרון. אימא שושנה. החצי השני שרית. המשפחה עלמה (9),…
שליפות

שליפות

אבאגדל במוסקבה ולמד אומנות. עלה לארץ בראשית שנות ה-90.אימאגדלה בברדיצ'ב,…
שליפות

שליפות

אבאהוא ההוכחה שעם הרבה אמונה וכח רצון אפשר להתגבר על…
שליפות

שליפות

אבא יהושע. גדול הדור שלי. ממנו ספגתי אהבה לעם, לארץ…
Scroll to Top
גלילה למעלה