ד"ר שמואל יעקובסון

כתב אישום נגד דונלד טראמפ

ד"ר שמואל יעקובסון

ד"ר שמואל יעקובסון

אודה על האמת, לאחר המפלה הצורבת של שארית הרפורמה המשפטית הכה-נדרשת, לאחר שהוברר, כי אין כלל חשיבות לפתק שנשלשל בקלפי, וכי ה”דיפ סטייט” – מערכות הפקידות (כולל מערכות הביטחון והמשפט) – הן השולטות, הלכה למעשה, במדינה – אפנה שוב את המבט למה שמתחולל ב”גולדן מדינה” – ארצות הברית.
ביום שישי האחרון פורסם, כי חבר מושבעים גדול (Grand Jury) במדינת ניו-יורק, החליט על הגשת כתב אישום נגד הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, בגין תשלום לכאורה של “דמי שתיקה” למתלוננת שטענה, בעבר, שהוא עבר כלפיה עבירות מוסר (מפאת אופי הגיליון אין מקום לפרט).
החלטה זו, שהודלפה לתקשורת בטרם ניתנה באופן רשמי, התקבלה זמן קצר לאחר שהנשיא לשעבר טראמפ הכריז על הצגת מועמדותו החוזרת כנציג המפלגה הרפובליקנית לבחירות 2024, וזכתה לתהודה רבה באמצעי התקשורת הממסדיים, הנוטים לשמאל, כאשר הוצגה כך ש”איש אינו עומד מעל לחוק”.
אלא, שהמדובר, ללא ספק, בהחלטה מפלה, ממניעים פוליטיים מובהקים. כך, הנשיא ג’ו ביידן, אשר תועד במצלמה עושה מעשים בלתי מוסריים כלפי נושאות משרה שונות, אפילו לא נחקר. בנו – האנטר ביידן – אשר שכח אצל טכנאי מחשבים מחשב נייד ובו תמונות שלו, תחת השפעת סמים, עשה מעשים בלתי מוסריים בהרבה, לרבות בקטינות, גם לא כלל לא נחקר.
התנהגות מפלה זו מצטרפת להחלטות רבות של מערכת המשפט האמריקאית מהתקופה האחרונה, בהן ניתן להבחין ברדיפה שיטתית של תומכי ימין בכלל ושל הנשיא לשעבר בפרט. כך, נחשד טרמאפ בעבר בריגול (לא פחות) לטובת הרוסים, ולבסוף נוכה לחלוטין מחדש, כאשר הוברר, כי המדובר היה בעלילה שטוו נגדו מנהלי סוכנות הביון FBI. כך גם, נפתחה נגד הנשיא טראמפ חקירה בנוגע למסמכים שנטל עמו בסיום כהונתו בבית הלבן, אותם שמר בכספת באחוזתו, כשלגבי הילרי קלינטון, שנתפסה מחזיקה עשרות אלפי הודעות דואל מסווגות במחשבה האישי לאחר תום כהונתה, וגם לגבי הנשיא ביידן עצמו, שגם בביתו נתפסו מסמכים דומים – לא נעשה דבר.
פעיל ימין בשם דאגלס מאקי, אשר, לאחר שמושלים דמוקרטים במדינות מתנדנדות התירו, במהלך הבחירות האחרונות, הצבעה ללא זיהוי המצביעים (כך שניתן היה להצביע פעמיים או בשם אחר), חמד לצאן, וצייץ ציוץ סרקסטי לפיו – אפשר להצביע בבחירות למפלגה הדמוקרטית גם ב-SMS, עומד לדין בגין עבירה של שיבוש הליכי הבחירות, שהעונש בצדה עומד על 10 שנות מאסר, למרות שהיה ברור לכל מי שעיין בציוץ, כי מדובר בבדיחה. לעומתו, פעילת שמאל שצייצה את אותו ציוץ בדיוק – בנוגע להצבעה לרפובליקנים – לא נחקרה כלל.
מפגינים שעלו לגבעת הקפיטול, לרבות קשישים, הועמדו לדין גם אם רק צולמו כשהם עומדים במקום ואינם עושים דבר. לעומת זאת, כלל המפגינים בפרעות הפרוגרסיביות של השנים האחרונות, במסגרתם נהרסו ונבזזו מוסדות וחנויות ואף נפגעו מונומנטים לאומיים בכל רחבי ארה”ב – לא הועמדו לדין כלל.
ההחלטה האחרונה יצרה גלי הדף רבים, כולל מנציגים רפובליקנים הנתפסים כמתונים יחסית, כגון סגן הנשיא לשעבר מייק פנס, שמאז ינואר 2019 עוין לטראמפ. כולם תמימי דעים, כי המדובר בהחלטה שערורייתית, שמטרתה היא פעם נוספת – סיכול מועמדותו של טראמפ ופגיעה בסיכוייו בבחירות. מה גם, שכתב האישום הוגש בחלוף תקופת ההתיישנות, כשהתביעה בניו-יורק טוענת לקונסטרוקציה משפטית מיוחדת, בגינה אין תחולה לדיני ההתיישנות דווקא בעניינו של הנשיא לשעבר טראמפ.
טראמפ, השוהה כיום באחוזתו במדינת פלורידה, נדרש להגיע למדינת ניו-יורק, לעבור צילום באלבום העבריינים, הטבעה של טביעות האצבע שלו, למסור דגימת DNA, כשהתובע הכללי אף מסר, שהוא לא ייאזק עם בואו אך בהחלט יתכן, שהתביעה תדרוש ערובה בגין שחרורו במהלך המשפט. מושל פלורידה הרפובליקני בעל עמוד השדרה, רון דה-סנטיס, הודיע באופן רשמי, כי מדינת קליפורניה לא תשתף פעולה להסגרתו של טראמפ למדינת ניו-יורק, אך טראמפ, מנגד, צייץ כי אינו מבקש כל יחס מועדף וכי יגיע לשימוע טרום המשפט והוא אף מבקש, שייאזקו אותו כמו כל אזרח אחר.
החלטה שערורייתית זו מגדילה עוד יותר את מפלס הפילוג בארה”ב, שמאיים לקרוע את החברה האמריקאית לגזרים.
אף שהרחקנו מבטנו, קשה להתעלם מכך, שקווי הדמיון בין אופן פעולת מחנה הפרוגרס, כאן ובארה”ב, הם משמעותיים ביותר. מכאן עלינו להבין, כי ההתקפה אינה נוגעת לזהות מנהיג מסוים, כמו דונלד טראמפ או בנימין נתניהו; אפילו אינה נוגעת לרפורמה משפטית כזו או אחרת; אלא – היא מכוונת כלפי כל מי שמפריע לפרוגרס בשאיפותיו להרס כלל המסגרות הקיימות של לאום, קהילה, דת ומשפחה, בבחינת “עולם ישן עדי יסוד נחריבה”; ולהשלטת תפיסותיו המהפכניות, אשר תבטל את הכח המדינתי והקהילתי ותהפוך את האדם לפרודה בודדת וחסרת מעגלי תמיכה כלשהם. כל מי שמתנגד לתפיסות אלה – יזכה למתקפה רבתי, תוך ניצול כלל המנגנונים הנשמעים לפרוגרס וביניהם – המשפט, התקשורת, האקדמיה והפקידות. ■

עוד במדור זה

ציון בלתי מספיק

ציון בלתי מספיק

בשבוע האחרון חגגו בהתיישבות הקמת מבנה קבע לישיבה בחומש. זאת,…
המשפט הפלילי לא מתאים לטיפול בפורעים

המשפט הפלילי לא מתאים לטיפול בפורעים

בהחלטה מהימים האחרונים הורתה שופטת בית המשפט העליון. רות רונן,…
הפתרון: השתלטות מחדש על רצועת עזה

הפתרון: השתלטות מחדש על רצועת עזה

'מגן וחץ' מאחורינו כאשר חברי הקואליציה וכן חלק מאנשי התקשורת…
הדתה בהכתרה?

הדתה בהכתרה?

המכה שנגרמה למצביעי המחנה הלאומי בעקבות כניעת נציגיו למחאות הפרוגרס…
הסיפור שמנהיגי הרפורמה לא סיפרו

הסיפור שמנהיגי הרפורמה לא סיפרו

המכה שנגרמה למצביעי המחנה הלאומי בעקבות כניעת נציגיו למחאות הפרוגרס…
מדרום תיפתח הרעה?

מדרום תיפתח הרעה?

בשבוע האחרון הופצה במרשתת הערכה של המזרחן יוצא אמ״ן, ד״ר…
לאן הולכים מכאן

לאן הולכים מכאן

בשעת כתיבת שורות אלה (ג בבוקר) חווה המחנה הלאומי תחושת…
דת האקלים

דת האקלים

ידיעה קטנה שנחבאה השבוע בעמודים הצדדיים בעיתון, סיפרה כי פעילת…
'ההפיכה המשטרית' ודונלד טראמפ

'ההפיכה המשטרית' ודונלד טראמפ

התקשורת הפרוגרסיבית, כהרגלה, מציגה כל מנהיג בינלאומי שתומך במדינת ישראל, כ"הזוי"…
יד קשה בטרם פורענות

יד קשה בטרם פורענות

לאחר שגורמי הפרוגרס הפנימו כי זו הפעם קיים דור צעיר…
לא מתנצלים ולא מדברים

לא מתנצלים ולא מדברים

״נער הייתי, גם זקנתי, ומעולם לא ראיתי תופעה שכזו, שבה…
האם יש צורך בלשכת עורכי הדין? חלק ב'

האם יש צורך בלשכת עורכי הדין? חלק ב'

בטור בשבוע שעבר הוצגו העיוותים שנוצרו כתוצאה מהיות לשכת עורכי…
האם יש צורך בלשכת עורכי הדין?

האם יש צורך בלשכת עורכי הדין?

לאחרונה נחשפה פרשיה נוספת, מיני רבות, הקשורה ללשכת עורכי הדין.…
גירוש, רק גירוש

גירוש, רק גירוש

01הפיגוע הנורא מערב שבת האחרון העלה שוב לדיון את השאלה…
ביטול עילת הסבירות

ביטול עילת הסבירות

אחד מפרקי הרפורמה שמציע שר המשפטים, יריב לוין, הוא ביטול…
שיערך הארוך נערה, שיערך הקצר

שיערך הארוך נערה, שיערך הקצר

השיר שהובא בכותרת, מאת יהודה עמיחי (בוצע על ידי הדודאים…
Scroll to Top
גלילה למעלה