הכינו רכבכם לחורף

אבי קנטרוביץ

אבי קנטרוביץ

מנכ"ל תנועה כהלכה

אבי קנטרוביץ | מנכ"ל תנועה והלכה

בתפילת מוסף של שמחת תורה התחלנו לומר "משיב הרוח ומוריד הגשם", ומיום ז' במרחשוון נתחיל לומר "ותן טל ומטר לברכה" וניכנס לתקופת החורף. חילופי העונות מזכירים לנו את נחיצות הטיפול והבדיקה התקופתית: מומלץ מאוד לבדוק את הרכב ולהכינו לחורף כראוי.
התנעה – למניעת בעיות התנעה יש לטפל במערכת ההצתה, לבודד אותה מפני רטיבות ולבדוק את מצב המצבר. ברכב בעל הילוכים אוטומטיים מומלץ להחזיק כבלי עזר להתנעה.
אורות – בחורף מדליקים אורות גם בשעות היום, וחשיבותם רבה בגשם ובערפל. יש לבדוק את כל מערכת האורות, מחווני הכיוון (איתות), אורות החנייה והאורות האחוריים, אורות הערפל ואורות הבלמים. כן יש לבדוק את תקינות פנסי התאורה הקדמיים ואת כיוונם.
צמיגים – בחורף הכבישים רטובים וסכנת ההחלקה גדלה. יש לבדוק את שלמות הצמיגים ובמיוחד את שחיקתם. 

עומק תעלות הניקוז (החריצים) בכל צמיג צריך להגיע ל-2 מילימטר לפחות (כדאי לבדוק במטבע).

מגבים – בלעדיהם הראות בימי החורף הגשומים בלתי אפשרית. מומלץ להחליף מגבים לאחר חודשי הקיץ החמים, שבהם התייבשו המגבים ונשחקו. יש לוודא שמכל מתיז המים לשמשות מלא ולנקות את נקבי ההתזה.
בלמים – חוסר איזון בבלימה ובלמים שחוקים מסוכנים תמיד, אך השפעתם בכביש חלק עלולה להיות מסוכנת ביותר, החל מיום ג' במרחשוון (1 בנובמבר 2019) ועד ליום ו' בניסן (31 במרץ 2020) חובה להדליק אורות מעבר בכביש בין-עירוני גם בשעות היום.
הודעה חשובה ומשמחת:
בשבועות הקרובים נקיים סדנאות נהיגה והתנהגות נכונה באמצעות מדמה נהיגה (סימולטור) לציבור הדתי ברחבי הארץ – יישובים, בתי כנסת, חוגי חזו"ן, גרעינים תורניים – למבוגרים ולבני נוער. נתרגל מצבי חירום ותאונה, כגון תאונות בצמתים, תאונות חזיתיות, תאונות הולכי רגל, תאונות הקשורות לנהיגה במהירות מופרזת, נהיגת חורף ועוד.
לפרטים ולהרשמה: אבי קנטרוביץ – 054-4836343, 09-7745758
הסדנה מסובסדת חלקית על ידי "קרן אביה".

כתבות נוספות של תנועה כהלכה:

הפינה מוקדשת לזכרו של שלומי מרק ז"ל שנהרג בתאונת דרכים

שתפו

Scroll to Top
גלילה למעלה