יהדות עכשיו

השקט שב לשמעון הצדיק

חבר הכנסת איתמר בן גביר סוגר חודש בשכונת שמעון הצדיק -
יומן מיחד לגילוי דעת

איתמר בן גביר

איתמר בן גביר

חבר הכנסת איתמר בן גביר

איתמר בן גביר

איתמר בן גביר

חבר הכנסת איתמר בן גביר

חבר הכנסת איתמר בן גביר

יותר מחודש אני נמצא בשמעון הצדיק. הגעתי למקום לאחר שדמה של משפחה יהודית- משפחת יושובייב הופקר! פיגוע רדף פיגוע ואין משטרה. לאחר שהקמתי את הלשכה הפרלמנטרית, השקט שב למקום והמשפחה מרגישה יותר בטוחה.יותר מחודש, השבח לבורא עולם, שאין זריקת אבנים ובקבוקי תבערה על הבית ולא מציתים להם את הרכב. יותר מחודש שבו המשטרה נמצאת במקום עם ארבעה-חמישה שוטרים ובשעות קבלת קהל של הלשכה יש לפחות עשרה.
אני מגיש לכם כאן יומן אירועים שמלמד היטב שממשלת ישראל הפקירה את המשפחה, שמשטרת ישראל התנהלה ברשלנות פושעת (אני מכוון כמובן למפכ"ל המשטרה ולשר – לא לשוטרים המתוקים בשטח) ומלמד גם שנחישות ונחרצות שלנו יכולים לשנות את התמונה לטובה.
חצי השנה האחרונה
מערב פרוע בשכונה. בתאריך 07.05.21 הוצת רכב המשפחה וגם נעשה ניסיון להצתת בית המשפחה בה מתגוררים אבא, אמא, ילד ותינוקת. בתאריך 09.05.21 הוצת רכב המשפחה בפעם השנייה. בתאריך 10.05.21 הוצת רכב המשפחה בפעם השלישית. בתאריך 13.06.21 נזרקו בקבוקי צבע על רכב המשפחה. בתאריך 14.6.21 נזרקו בקבוקי צבע על הרכב. בתאריך 16.06.21 נזרקו שוב בקבוקי צבע על הרכב. בתאריך 05.07.21 נורו זיקוקים שהתפוצצו בחצר המשפחה וגרמו לדלקה. בתאריך 09.07.21 נזרקו בקבוקי צבע על הרכב. בתאריך 11.07.21 שוב נזרקו בקבוקי צבע על הרכב. בתאריך 27.07.21 הוצת רכב המשפחה בפעם הרביעית. בתאריך 11.09.21 הוצת רכב המשפחה בפעם החמישית. בתאריך 18.11.21 הוצת רכב המשפחה בפעם השישית. בתאריך 22.11.21 נזרקו שוב בקבוקי תבערה על הבית. בתאריך 12.12.21 הוצת רכב המשפחה בפעם השביעית. בתאריך 06.01.22 נזרקו שוב בקבוקי תבערה על הבית. בתאריך 08.01.22 הוצת רכב המשפחה בפעם השמינית. בתאריך 09.01.22 הותקף טל יושובייב תקיפה פיזית על ידי פורעים רבים בעת שיצא לזרוק זבל. בתאריך 23.01.22 הותקף יושובייב באמצעות שפיכת קפה רותח לעברו, ובתאריך 01.02.22 הוצת רכב המשפחה בפעם התשיעית (הנתונים באדיבות עמותת חוננו).
חשוב לציין שלאורך כל הזמן הזה פניתי יחד עם חבריי בציונות הדתית לשר לביטחון פנים, הגשתי שאילתות, נאמתי נאומים, ערכנו סיורים והודעתי לקציני המחוז בירושלים שאם הם לא יציבו שמירה אצטרך אני להגיע. לצערי סחבו אותנו, מרחו אותנו ומצבה של משפחת יושובייב הלך והחמיר.
י"א באדר א' – שבת
החמור מכל התרחש. בקבוק תבערה נזרק לעבר בית המשפחה, חדר את הבית ופגע בעריסת התינוקת. אם חלילה וחס, טל ורעות וילדיהם המתוקים היו בבית, חלילה וחס לא הייתה נותרת משפחה. במוצ"ש פרשת תצווה ברגע הראשון שהדלקתי את הטלפון קיבלתי עדכון על המתרחש, והתקשרתי לשאול בשלומו של טל ששמע ממני לראשונה שביתו הוצת. הבנתי שאי אפשר לשבת בשקט. מקימים לשכה פרלמנטרית בשמעון הצדיק!

י"ב אדר א'  – 10:30

מנכ"ל עוצמה יהודית יצחק וסרלאוף, נילי מנהלת הלשכה, חנמאל היועץ המשפטי, אלון הדובר, רני היועצת הפרלמנטרית, אורית מזכירת המפלגה, אלחנן יו"ר ההנהגה הצעירה, אבי מפניות הציבור, רות אחראית הטלפנייה, הדר וטויבי המתמחים, אריה הנהג, שני אנשי משמר הכנסת ומתנדבים, בנצי גופשטיין ואנוכי  הגענו למקום – שנמצא על שטח פרטי של יהודים. התחלנו להקים את הלשכה. התקשורת סערה. ארגון הטרור חמאס איים והודיע שאם לא אצא מהלשכה עד השעה 17:00 יפלו טילים על ירושלים. התקשורת הישראלית תקפה אותי, השמאל הגיע למקום והחל לצעוק, אבל אני הבנתי את גודל האחריות; אסור להפקיר יהודים ולהיכנע לחמאס. זו הסיבה שביקשתי מהמנכ"ל החרוץ שלנו למצוא פתרון לכנס בבאר שבע שהתקיים באותו ערב. המנכ"ל פתר את הבעיה באמצעות זום שבו אני נאמתי מרחוק; גם לא לאכזב את מאות משתתפי הכנס שהגיעו לשמוע אותי, וגם לאכזב את הטרוריסטים המרצחים מהחמאס שרגילים שמתקפלים בפניהם. אני נשאר כאן! הכרזתי בקול ברור וצלול.

י"ב אדר א' –  17:01

מועד האולטימטום של החמאס פג ואין טילים על ירושלים. זה לא אומר מעכשיו שכל איום שלהם הוא איום סרק, אבל זה כן אומר שאסור להיכנע לטרור בשום מחיר, וצריך לדעת שאם הם מאיימים אנחנו לא נסוגים.

למקום מגיעים אנשי שמאל ופעילים ערבים, בהם חברי הכנסת תומכי הטרור אחמד טיבי, אוסמה סעדי ועופר כסיף שרצו לעשות את מה שהחמאס לא הצליח, אבל אני וחברים רבים עמדנו מולם בגב זקוף והכרזנו: אנחנו בעלי הבית על ירושלים. לא נזוז מכאן, לא נעזוב את המקום ולא אתן ששערה משערות משפחת יושובייב תיפול. אם אני כאן יש משטרה, ואם יש משטרה יש ביטחון – במקום נוכחים כמה עשרות פעילים משמאל וימין, ויותר מ-150 שוטרים שחוצצים בין הצדדים.

 

אור לי"ג באדר א' – 22:00
ראש העיר ירושלים מנסה לפשר ביני לבין הממשלה ומבקש לדעת מה רצוני. הסברתי שאם יציבו במקום שמירה קבועה אני את שלי עשיתי ואמשיך למשימה הבאה. מפקד מחוז ירושלים קבע פגישה עם נציגי השכונה, עם אריה קינג סגן ראש העיר שעושה לילות כימים למען התושבים, ועם טל יושובייב עצמו. כאשר ראש העיר גם נכח ובזמן בו התקיימה הפגישה, נכנסו ללשכה עשרות שוטרים, תוך שהם השחיתו את הרכוש, הפילו את הציוד, דחפו את העוזרים שהגיעו איתי וסילקו אותם מהמקום.
כאשר הבחנתי ששוטר החל לתקוף את אחד העוזרים, הלכתי לעברו ואו אז, קצין משטרה בשם שחר מחסומי, יחד עם שניים אחרים – פגעו בחסינותי הפרלמנטרית, תקפו אותי וכתוצאה מכך הופלתי על הרצפה, התעלפתי והובהלתי לבית חולים. כעת חשבו במשטרה שאפשר יהיה לקפל את הלשכה ולהמשיך את השגרה בשכונה שבה מותקפים יהודים ללא תגובה.
אור לי"ג באדר – 03:00 לפנות בוקר,
בית החולים הדסה עין כרם
הרופאים אבחנו חבלת ראש, המליצו לי להישאר עוד יום בבית החולים ולנוח מספר ימים בבית, אך אמרתי להם שאין מצב שאני לא חוזר בבוקר לשמעון הצדיק. אילה אשתי היקרה והצדיקה שנמצאת איתי באש ובמים הגיעה לבית החולים, הסיעה אותי לביתנו בחברון. שינה של שעתיים וחצי, מקלחת קצרה, תפילה וקדימה לשמעון הצדיק.
י"ג באדר א' – 7:30
שכונת שמעון הצדיק
חוזר ללשכה. עם תחבושת גדולה כרוכה סביב ראשי וקצת כאבים אבל עם הרבה אהבה בלב חזרתי ללשכה! היה מדהים לראות כיצד השוטרים ובעיקר חיילי מג"ב במקום מסתכלים עלי בעיניים מופתעות ומלאות ההערכה – ואני הולך ומדדה וחוזר לכיסא ושולחן הפלסטיק. רכבת של מחזקים מגיעה למקום, שר הבט"פ לשעבר אמיר אוחנה, בצלאל סמוטריץ', אופיר סופר, מאי גולן, גלית דיסטל, עמיחי שיקלי, שמחה רוטמן, שלמה קרעי וחברים אחרים. כולם-כולם מעודדים את האחיזה היהודית במקום. לעומת זאת בנט, לפיד, גנץ וחברי הכנסת שלהם מגנים, והכי מדהים היה לשמוע את שר התיירות רזבוזוב שטוען כי בגלל בן גביר לא מגיעים תיירים לארץ – טוב שיש במה לתרץ.
י"ג באדר א' – 19:00
אני עורך מסיבת עיתונאים בה אני מספר את ההצעות שהתקבצו אצלי באותו היום, אחת מהן היא שמאבטחי הביטוח הלאומי – שכלל לא רואים את הכניסה לבית – ישקיפו על המקום. העיקר שאעזוב. הצעה נוספת: משפחת יושובייב תעזוב את הבית עד לסוף הרמדאן ואז איש לא יפגע בה. בושה וחרפה! ההצעה הבאה תהיה שתושבי ישראל יעזבו את המדינה עד לסוף הרמדאן, כדי שאף אחד לא יפגע בנו.

י"ד באדר א' – 8:45
משרדי מח"ש בירושלים, הגשתי תלונה נגד השוטרים שתקפו אותי. אני אוהב שוטרים ומייצג אותם בכנסת מול מי שלא נותנים להם גיבוי מול אויבי ישראל, אבל יש עשבים שוטים במשטרה וחייבים לטפל בהם ולשלוח אותם רחוק – שוטר שמרים יד על חבר כנסת או על אזרח ללא כל סיבה צריך ללכת הביתה.
י"ד באדר א' – 10:00
בתוכניות הרדיו ראיונות עם לפיד שתוקף אותי וטוען שימותו יהודים וערבים בגללי – בתגובה השבתי: "בוקר טוב לפיד, במשך חצי שנה כמעט נרצחו כאן יהודים על בסיס יומי ואת קולך לא שמענו. ספק אם אתה יודע בכלל איפה ממוקמת שכונת שמעון הצדיק".
י"ד באדר א' – 14:00
שדולת ארץ ישראל מגיעה! יואב קיש, אורית סטרוק, יולי אדלשטיין, מיקי זוהר, קטי שטרית וגדי יברקן. כולם ריגשו ותמכו וגיבו – כיף שיש חברים נאמנים ובני ברית.
ט"ו באדר א'
לא עוברים שלושה ימים שאני בשמעון הצדיק והמשטרה נוקמת: אני מקבל זימון לחקירה על אותו אירוע שבו איימו על חיי שני "מאבטחים" ערבים והוצאתי נגדם נשק. התקשורת כזכור ליטפה אותם, אבל בסופו של יום הסתבר כי מדובר בשני מחבלים, אחד מהם אסיר משוחרר שריצה עונשי מאסר בין היתר על זריקת בקבוקי תבערה על חיילים והשני משתף פוסטים של שמחה כאשר נרצחים חיילים – חרף זאת החליטו במשטרה לזמן אותי לחקירה.
אגב, במהלך החקירה אני נדרש לתת "טביעות אצבעות" כדי לזהות אותי. היחידה החוקרת היא מחלק "ההונאה". כל הדברים האלה נעשים כדי להשפיל ולבזות, אבל הצבתי גבול לחוקרים ואמרתי להם שאני מסרב לתת טביעות אצבעות ואם רוצים נלך לבית המשפט. אחרי מספר דקות החוקר חזר בו.
ט"ז באדר א' 17:00
מגיע לחקירה ובניגוד לפוליטיקאים אחרים שמתחבאים במסדרון, כינסתי מסיבת עיתונאים והכרזתי: החקירה היא נקמה, המשטרה רוצה לשבור אותי אך לא יעזור לה, אמשיך להיות בלשכה בשמעון הצדיק כל עוד לא תהיה אבטחה על משפחת יושובייב.
לאחר החקירה מיהרתי להפגנה בתל אביב שם התקבלתי באהדה עצומה של אלפי אנשים ואהבה גדולה. מאבטחי משמר הכנסת חילצו אותי מחנק, לא משנאה חלילה אלא מאהבה גדולה של ציבור ענק.
י"ז באדר א' – 10:00
חוזר ללשכה בשמעון הצדיק, נערך לשבת בכוכב השחר. במוצ"ש נחזור ללשכה!
י"ט באדר א' – 9:00
מגיעים ללשכה והמשטרה לא מאפשרת לנו לקיים ישיבת עובדים. הכניסה רק לי ולעוזרים פרלמנטרים, כל היתר מאחורי המחסומים. לפיכך החלטתי להעביר את הישיבה אל מאחורי המחסומים. עומדים שם עשרות ערבים, צועקים ומקללים. עושה רושם שיש גורם במשטרה (המפכ"ל) שדווקא רוצה את העימות הזה, אבל אנחנו לא זזים ולא ממצמצים. ישיבת העובדים מסתיימת כעבור שלוש שעות.
כ' באדר א' – 13:45
הרב ליאור מגיע ללשכה ולבית משפחת יושובייב! מדבר על חשיבות הישיבה בארץ ישראל בכלל ובשמעון הצדיק בפרט – אשרינו שזכינו ויש לנו רב כזה. אגב, במהלך השהות שלי במקום אני זוכה לביקור רבנים רבים והמרגש ביותר הוא מורי ורבי הרב יהודה קרוייזר – ראש ישיבת הרעיון היהודי ורב היישוב מצפה יריחו שתומך ומחזק בכל רגע ורגע.
כ' באדר א' – 18:00
חברי מפלגת מרצ מגיעים לביקור בשמעון הצדיק. מוסי רז סופג מתושבי השכונה ביקורת על כך שלא הגיע למקום כאשר שרפו את המכוניות והבית של טל ורק עכשיו הוא נזכר… אל מול המצלמות הוא מנסה לעשות הצגה וללכת לטל ולהביע סמפטיה. טל לא מתבלבל ושואל אותו איפה הוא היה בכל חצי השנה האחרונה.
כ"ב באדר א'
עם הגעתי ללשכה הקצין מקבל את פני ואומר שיש גזרה חדשה, גם העוזרים הפרלמנטרים לא ייכנסו ללשכה "בהוראה של מפקד המחוז". אחרי כמה בירורים מסתבר כי השר השמאלן עמר בר-לב והמפכ"ל הכושל קובי שבתאי, עומדים מאחורי ההחלטה שמטרתה לפגוע בי ולמנוע ממני להמשיך לשהות במקום. מי שמכיר יודע כי העוזרים הפרלמנטרים הם הידיים והרגליים של כל חבר כנסת. מכל מקום, מבלי למצמץ העברתי את הישיבה שוב אל מאחורי המחסומים. עשרות ערבים הגיעו והחלו לנסות לתקוף אותנו. נדהמתי לראות כי השוטרים מקבלים הוראה מהקצין איתמר אוחיון לעזוב אותי ולהותיר אותי ואת אנשי משמר הכנסת לבד מול הפורעים.
אנשי משמר הכנסת מתפקדים בגבורה. מנסים לתקוף אותי אך הם מגנים עלי. בסיומו של האירוע הגשתי תביעה אזרחית נגד הקצין אוחיון שראה שמנסים לתקוף, הסיג את השוטרים לאחור וברוב חוצפתו כאשר ביקשתי להתלונן על אחד הפורעים הוא אמר לי: "אתה כמו כל אזרח, לך למשטרה". רק כדי לסבר את האוזן, כל אזרח זכאי ששוטר יעצור את מי שמנסה לתקוף אותו במקום אם השוטר רואה את האירוע כפי שראה הקצין אוחיון.
כ"ו באדר א' – 8:30
הודעתי למפקד המחוז כי אם לא יאפשרו לעוזריי הפרלמנטרים להיכנס למקום, אגיש עתירה להסיר את כל המחסומים ולאפשר להם להיכנס. לאורך כל היום פורעים ערבים עומדים ומקללים אבל עושה רושם כי לאחר תביעה אזרחית המשטרה קצת יותר תקיפה ולא מאפשרת להם להתקרב ולנסות לתקוף אותי.
כ"ז באדר א'
בית המשפט העליון נותן רוח גבית לטרור ומאפשר למי שגזל ופלש לבתים של יהודים להישאר במקום בתמורה לתשלום שכירות של… 200 שקלים!
אתם זוכרים את נתיב האבות כאשר יהודים חרגו בכמה מטרים בבניה – בית המשפט העליון נתן הוראה להרוס את כל השכונה, אבל כאשר מדובר במקרה הפוך, הם יכולים לפרוע חוק, לגזול, לנשל, לפגוע ולהרוס ובית המשפט העליון מצדיק אותם. בושה!
כ"ז באדר א'
השקט שב לשכונה. אני פוקד את הלשכה מידי יום, עושה ישיבות עם העוזרים מחוץ למחסומים, אבל עושה רושם שערביי השכונה הפנימו את המסר, והעקשנות שלי מנצחת.

כ"ח באדר א' – 10:00 בבוקר
בית המשפט העליון מורה למשטרה לנמק מדוע העוזרים הפרלמנטרים שלי לא נכנסים ללשכה.
כ"ט באדר א'
מאות יהודים הגיעו להפגנת מחאה על אוזלת היד וההפקרות הביטחונית שקדמה להקמת לשכתי. המשטרה הגבילה את מספר המפגינים אך ההפגנה הייתה הפגנת עוצמה ולא פחות מכך, תפילת ראש חודש חגיגית במעמד הרב שמידט, רב היישוב שבי שומרון.
ד' באדר ב'
ניצחנו גם בבית המשפט העליון. המשטרה חזרה בה מהחלטתה ואפשרה לעוזרים הפרלמנטרים שלי להיכנס ללשכה, כך נמסר בהודעה לבית המשפט העליון. בתגובה מסרתי כי "טוב שהוסרו המחסומים, וראוי שהמשטרה תמשיך לאבטח את בית משפחת יושובייב. אני בכל מקרה נשאר עד שתגיע שמירה קבועה".
ה' באדר ב – י"ב באדר ב'
(זמן כתיבת שורות אלה)
אני כותב את הדברים וצופה על הלשכה. דיו רב נשפך ומאמרים רבים נכתבו, ראש הממשלה ושרים טענו, שהלשכה תבעיר את ירושלים אבל בפועל קרה בדיוק הפוך. החיים של טל, רעות ושני ילדיהם הקטנים והמתוקים ניצלו.
מוקדם לסכם ואני יודע שייתכן ותהיינה מערכות נוספות, איומים ואפילו מחבלים שינסו לבצע את זממם חלילה וחס. אבל דבר אחד: אחרי יותר מחודש כבר ברור, מה שהיה – לא יהיה. משפחת יושובייב לא תופקר. הגעתי סימנה בפני המשטרה עידן חדש ואתגר חדש שבו חברי כנסת לא רק מדברים אלא גם מבצעים בפועל את מה שהמשטרה הייתה חייבת לעשות כבר מזמן: להגן על חייהם של יהודים בלב ירושלים.

עוד במדור זה

כתיבה וחתימה (טובה)

כתיבה וחתימה (טובה)

לומדי הדף היומי ובכלל תלמידי חכמי ישראל, למדו כי ישנה…
מנקים אשליות לפסח

מנקים אשליות לפסח

פסח מתקרב אלינו בצעדי ענק, וביחד איתו כל נשות ישראל…
״מילדים ועד לשר גדול בישראל – החיבה הייתה אותה חיבה״

״מילדים ועד לשר גדול בישראל – החיבה הייתה אותה חיבה״

בליל יום שני האחרון, נר שמיני של חנוכה, ניצחו אראלים…
את המציאות הזאת צריך לשנות

את המציאות הזאת צריך לשנות

ההסכמים הקואליציוניים הולכים ונסגרים, והממשלה צפויה לקום בעוד פחות משבועיים,…
"איפה כל הקצינים שישנים על האף?!"

"איפה כל הקצינים שישנים על האף?!"

בהילולת ל"ג בעומר בקבר רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון…
״המוגבלות לא הייתה מגבלה״

״המוגבלות לא הייתה מגבלה״

אמנון ודניאלה וייס הם זוג מוכר – בשומרון בפרט וברחבי…
נשות החיל

נשות החיל

כולנו נחשפנו לתמונת ׳נשות הקואליציה׳, שזכתה לפרסום רב בשל העובדה…
ניפוח מלאכותי של 1.5 מיליון

ניפוח מלאכותי של 1.5 מיליון

לרוב, את יהודה ושומרון אנחנו מזכירים בעניין תשתיות לקויות או…
הגשמת חלום: משלחת ישראלית מיוחדת למונדיאל 2022

הגשמת חלום: משלחת ישראלית מיוחדת למונדיאל 2022

ברחבי העולם וגם כאן בישראל נרשמת התרגשות רבה לקראת מונדיאל…
״רבותיי, יש פה הפקרות״

״רבותיי, יש פה הפקרות״

במוצאי השבת האחרונה אירע פיגוע קשה בחברון שבו נרצח יהודי…
הכסף מועבר בשיטות מאוד מתוחכמות לעזה

הכסף מועבר בשיטות מאוד מתוחכמות לעזה

״אללה אסלאם״, ״איום דאעש״, ״היג’רה״, "דאעש: הדור הבא", "וידויים מדאע"ש",…
חלב פרווה אמיתי

חלב פרווה אמיתי

תעשיית המזון בעולם עומדת להשתנות בשנים הקרובות. זו לא שאלה…
אמת מה נהדר שחלק מחוכמתו ליראיו

אמת מה נהדר שחלק מחוכמתו ליראיו

הרב אברהם אלקנה כהנא שפירא זצ״ל, המוכר כ׳רב אברום׳, העמיד…
"אולי צריך להעריך דתיים-מבית יותר מחוזרים בתשובה"

"אולי צריך להעריך דתיים-מבית יותר מחוזרים בתשובה"

״הפעם הראשונה שבה שמרתי את יום כיפור וצמתי הייתה בגיל…
גם לסיום קשה יש התחלה חדשה

גם לסיום קשה יש התחלה חדשה

לקראת ראש השנה אנשים נוהגים לקבל על עצמם החלטות טובות,…
שגרירת ישראל האחרונה שפגשה את המלכה

שגרירת ישראל האחרונה שפגשה את המלכה

הממלכה המאוחדת של בריטניה הרכינה ראשה בשבוע שעבר, עת נודע…
Scroll to Top
גלילה למעלה