ושימח את אשתו אשר לקח

ד"ר חנה קטן

ד"ר חנה קטן

רופאה גניקולוגית, מומחית לפריון, מרצה וסופרת

בשנה הראשונה לנישואין פטור האיש הישראלי מיציאה למלחמת הרשות. התבונה האלוקית כיוונה לכך שבשנה הראשונה צריך לתלות שלט על ביתו של הזוג הטרי – ׳שקט, פה בונים׳, ולכן האיש פטור. אבל איך בונים את הזוגיות?
שלב אחר שלב. בדיוק כמו שלבי הגדילה של התינוק מראשית דרכו ועד להיותו לאיש. השלב הראשון מקביל לשלב הינקות. כשילד נולד, הוא נראה הדבר הכי מקסים שבעולם – הריח, המגע, ואנחנו צופים לטוב שעוד ייוולד ממנו. יחידת אם-תינוק מקבילה למרחב הזוגי הראשוני שבו אנחנו ביחד ורב הדומה על השונה. זאת התאהבות טוטאלית שמהווה בסיס ראשוני לקשר. הוא נמשך עד שנתיים, עד שמגיע השלב המקביל ל׳שנתיים הנוראיות׳ של הילד. הילד רוצה לגדול וגם להישאר קטן.
כך בזוגיות. לצד מרחב זוגי נוצר מרחב אישי, ונרכשים כלים לניהול קונפליקט. ואז בא שלב משבר המחויבות המקביל לגיל ההתבגרות. זה מגיע בהתאמה למשבר גיל הארבעים הידוע ותחילת גיל ההתבגרות של הילד הבכור. השלב האחרון הוא שלב מיזוג הניגודים, כמו שלב הבגרות. יש שילוב בין ׳אני׳ ו׳אנחנו׳. זאת השלמה.
אבל היום, ישנם זוגות צעירים שהבעל נמצא עדיין בשירות צבאי והוא רחוק מהבית. הנשים האלו גיבורות ואני קוראת להן ׳נשות החזית׳. הן רוצות להיות טהורות בחופשות של הבעל ואני יכולה לסייע להן בזה על ידי טיפול הורמונלי. ופה אני נכנסת לתמונה.
יש כדורים שמכילים רק את הורמון הפרוגסטרון והם מיועדים לדחיית ההפלגה לזמן קצוב. זה לא מתאים לכל אחת, ובעיקר רק לאישה עם מחזורים סדירים מאוד. גם אין את הגמישות הנדרשת כאשר פעמים רבות החופשות אינן מתוכננות. האופציה השנייה הרווחת יותר היא של כדורים המכילים אסטרוגן ופרוגסטרון. הם ניטלים מידי יום ביומו, כאשר ההקפדה על שעת הנטילה היא קריטית למניעת דימומים. כמו כן יש מדבקות שנראות כמו פלסטר ומודבקות באזורים שונים בגוף, ורק מידי שבוע הן מוחלפות. ההורמון מופרש דרך העור למחזור הדם וכך נמנע הביוץ. בנוסף יש טבעת נרתיקית המפרישה הורמונים. היא פועלת את פעולתה ההורמונלית דרך כלי הדם העשירים שבאזור, ואותה יש להחליף רק פעם בשלושה שבועות. התמרון עם צורת נטילת ההורמונים אפשרי כדי ׳למשוך׳ את ההפלגות ולתזמן כך שהיציאות תהיינה כשאר האישה טהורה. עם קצת יצירתיות ניתן להכין ׳קוקטיילים׳ מופלאים משילובים שונים של הורמונים. וכמובן, כשזה פועל כשורה, זה סיפוק גדול מאוד בשבילי ובשבילן.
אשרי העם שככה הן בנותיו. ■

שתפו

Scroll to Top
גלילה למעלה