אלעד הומינר

לא התמודדתי על משרת הדובר של שירלי פינטו

אלעד הומינר

אלעד הומינר

01
לפני כשנה התכתבתי עם מישהי ומפה לשם היא הציעה לי להתמודד על משרת דובר לחברת הכנסת שירלי פינטו ממפלגת ימינה. אז מפלגת שלטון קטנה, היום מפלגה לא רלוונטית בשם הרוח הציונית. אני זוכר שלא היססתי לרגע, לא היתה לי כל התלבטות – דחיתי את ההצעה למרות שאותה גברת ביקשה מספר פעמים, ולמרות שעולם הדוברות קסם לי.
הסברתי לה מדוע אני מסרב בנימוס, ואני מפרט גם כאן. בקצרה: ערכים. בהרחבה: ימינה מבחינתי היתה קו אדום. מפלגה צעירה שחרטה על דגלה, אם היה כזה, מספר נקודות להן התחייבה בבחירות. את רובן היא יידתה לפח עם קבלת תוצאות הבחירות לכנסת היוצאת. היו״ר דאז נפתלי בנט שעמד בראש מפלגה מצומקת בת שישה חברים, התמנה על ידי השמאל ותומכי הטרור לראשות הממשלה, הכל הוא עשה בשביל כיסא לכמה רגעים.
אחת מחברי אותה מפלגה היא יקירתנו שירלי פינטו. אין לי כל רצון לכתוב רע באופן אישי על פינטו ואני יודע שהיא עשתה הרבה טוב וייצגה ציבור שקולו לא נשמע ולא נראה מספיק. ובכל זאת יש כאן איזה עניין שפטור בלא כלום אי אפשר.
פינטו הונחתה על ידי בנט ברשימת ימינה והיא נכנסה לכנסת כח״כית נורווגית כשאין איש יודע את תפיסתה הפוליטית – מדינית וכלכלית. החריקה הראשונה הגיעה ארבעה חודשים לאחר שהושבעה לכנסת, בימי פסטיבל רבין: "גם השנה נתניהו השתמש ברצח רבין כדי להסביר שבעצם הוא זה שמותקף, לפעמים נדמה שהוא אף פעם לא עזב את המרפסת ההיא, מסית היה ומסית יישאר", צייצה פינטו בחשבון הטוויטר שלה. בהמשך, לאחר שמחקה את הציוץ המביך, צייצה שוב: "הוצאתם את הדברים מפרופורציות. רצח הוא לא עניין של ימין ושמאל". מספר ימים חלפו והיא קבעה בראיון ב-FM103 כי היא "אשת ימין על מלא ומי שלא מכיר אותי – שידע".
״אשת ימין על מלא״, אמרה פינטו שהספיקה מאז לעורר עוד מספר סערות קטנות, למשל היא כינתה את חבר הכנסת עמיחי שיקלי ״וירוס״, וגם על כך סיפקה הסברים. אבל מבחינתי השבוע הגיע השיא, עם הכרזתה כי היא מצטרפת למחנה הממלכתי של גנץ, סער, איזנקוט וכהנא: ״אני שמחה על הצטרפותי למחנה הממלכתי והובלת המטה לאנשים עם מוגבלות. אני מודה ליו״ר המחנה שר הבטחון בני גנץ ולשר המשפטים גדעון סער על האמון. אני יודעת שהמחנה בראשות גנץ תביא לאחדות ויציבות שלטונית שישראל כל-כך זקוקה לה". אשת ימין.
02
את דעותיו הפוליטיות של בני גנץ אנחנו מכירים, את גדעון סער ומתן כהנא שהפכו את עורם כדי להתרחק מבנימין נתניהו אנחנו מכירים גם כן. ואיזנקוט? כמו פינטו שהונחתה בלי שנכיר אותה, כך גם את איזנקוט שהשתחרר לפני כשלוש שנים לא באמת הכרנו, עד לריאיון שהעניק לבן כספית לאחר הצטרפותו למחנה הממלכתי, לפני כשבועיים.
כך אמר הרמטכ"ל לשעבר כשהשיב לסוגיית המדינה הפלסטינית: "קו שבי שומרון עד אזור עפולה (40 ק"מ מרחק אווירי). יש שם כ־160 משפחות יהודיות שנותרו בהחלטה של שרון לא לפנות את מבוא דותן ואת חרמש. זה בערך שליש מיהודה ושומרון שאפשר להקים בו אוטונומיה עם רצף טריטוריאלי". קראו לזה איך שאתם רוצים, לאיזנקוט אין בעיה להקים מדינה פלסטינית או אוטונומיה פלסטינית עצומה במרכז מדינת ישראל.
כמו שאתם מבינים המחנה הממלכתי אינו ימין ובוודאי שפינטו אינה ימנית. בזמנו הודיתי לקב"ה על שההצעה נכנסה אצלי באוזן אחת ויצאה מהשניה ואם היתה שלישית ההצעה היתה יוצאת גם ממנה. הודיתי לקב"ה אף יותר לאחר שפינטו הצטרפה למחנה הלא ממש ממלכתי.
03
נסיים בטוב. ברכות לחברי רשימת הציונות הדתית על רשימה נאה ומכובדת. אני מייחל ומתפלל שכעת ליו"ר בצלאל סמוטריץ' יהיה פנאי לסגור איחוד עם עוצמה יהודית של איתמר בן גביר ואולי אף לקרב אליו את שיקלי, אם נתניהו לא יעשה זאת.
באופן אישי אני רוצה לאחל הצלחה לחברי צבי סוכות על מקום מכובד וריאלי שיוביל אותו אי"ה לכנסת ה-25. מנגד, אני מאוכזב עבור מי שהספקתי להכיר קצת בחודשים הללו – ארנון סגל ויוסף שפייזר שלא הגיעו למקום ריאלי. הצלחה גם לכם בהמשך, מכל הלב.

עוד במדור זה

שתי סליחות והתנצלות

שתי סליחות והתנצלות

״הוא היה עושהכל שביכולתו להרבות אהבה ואיחוד״ בנר שמיני של…
שתי סליחות והתנצלות

שתי סליחות והתנצלות

סליחה ראשונה.״מה כותבים בטור סוגר שנה? על סליחה, זה ברור.…
המהפחחחה המשפטית

המהפחחחה המשפטית

01רבות נכתב ונאמר על הרפורמה במערכת המשפט, כאן ובכלל. נדמה…
כמו במגילת רות

כמו במגילת רות

שלמה (סולומון) מולוגטה יחגוג בקרוב את יום הולדתו ה-23. הוא…
דבר כזה עוד לא קרה לי

דבר כזה עוד לא קרה לי

01לא בטוח שאני עושה את הדבר הנכון, ולמרות זאת אכתוב…
יש לנו פה הכול

יש לנו פה הכול

כילד וכנער, וגם כחייל, יצא לי לראות פעמים רבות את…
חובת מצוות כיבוד הורים

חובת מצוות כיבוד הורים

לא משנה באיזו שעה של היום, באיזה ערוץ, באיזו במה,…
הטובים למשטרה

הטובים למשטרה

לא משנה באיזו שעה של היום, באיזה ערוץ, באיזו במה,…
לא מתנצל על הסרטון<br>של בנות האולפנה

לא מתנצל על הסרטון
של בנות האולפנה

זה קרה בסוף שבוע שעבר, וזה עדיין מרגיז אותי. כמה…
אלפי תיירים יגיעו לשומרון בפסח לצפות באירוס השומרון הנדיר

אלפי תיירים יגיעו לשומרון בפסח לצפות באירוס השומרון הנדיר

זה קורה פעם בשנה ולמשך מספר שבועות בודדים בלבד: פריחת…
"פורום קהלת אוכלים נזלת"

"פורום קהלת אוכלים נזלת"

01מעולם לא כתבת על אופנה. מצד שני תמיד יש פעם…
קשה היא ההורות כקריעת ים סוף

קשה היא ההורות כקריעת ים סוף

01אין טעם להתחמק מזה. הורות. לכתוב על הורות. אז כמו…
הדיקטטורה הישראלית

הדיקטטורה הישראלית

01שלא ישקרו לכם. מה שקורה היום במדינת ישראל זה דיקטטורה.…
להחזיר את פעולות התגמול לשירות המדינה?

להחזיר את פעולות התגמול לשירות המדינה?

01רצח שני האחים לבית משפחת יניב, הלל מנחם ויגל יעקב…
תגיד לי מה אתה רוצה

תגיד לי מה אתה רוצה

01כשקמה עלינו ממשלת בנט-לפיד לא התחברתי בכלל לקריאות "המדינה היהודית…
כך נוטעים היח״צנים

כך נוטעים היח״צנים

01איזה חג יפה הוא ט״ו בשבט. לרוב הוא מספק לנו…
Scroll to Top
גלילה למעלה