אלישע בן קימון

לא לפחד כלל

אלישע בן קימון

אלישע בן קימון

עיתונאי ידיעות אחרונות

אלישע בן קימון

אלישע בן קימון

עיתונאי ידיעות אחרונות

עיתונאי ידיעות אחרונות

01
בחינת גבולות

אלו ימים קריטיים. כל חבר בממשלה החדשה בוחן את היכולות במשרדו ואת מידת השפעתו על התחומים תחת אחריותו. באלו נושאים הוא יכול לרוץ קדימה, באלו ייתקל בקשיים, ואלו יישארו על המדף. הגורמים להחלטות רבים – החל ממדיניות של ראש הממשלה ומידת מעורבותו בעניין, דרך קשיים משפטיים מול בג"ץ או היועמש"ית, וכמובן הציבוריות. ולכן 100 הימים הללו יתנו קריאת כיוון לבאות. מה הממשלה תקדם בכל הכוח וממה תימנע.
כבר השבוע התבשרנו על שינוי מדיניות של 180 מעלות בעמדת המדינה בנוגע לחומש. בתגובתה לבג"ץ טענה הממשלה הקודמת כי דין המקום להתפנות. ואילו בתגובה של הממשלה החדשה נטען כי בכוונת הממשלה להסדיר את המקום. סמוטריץ' וסטרוק שעסקו בנושא עוד לפני שנכנסו למשרדיהם מבהירים לשר הביטחון ולראש הממשלה על מה יילחמו, מה חשוב להם ומה הם באים לשנות.
אותו הדבר גם מול עליית השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, להר הבית. הגורמים הפוליטיים טענו כי עלייתו תבעיר את המזרח התיכון, ומנגד גם המשטרה וגם שב"כ טענו כי עלייתו לא תייצר מתיחות ביטחונית. בן גביר, לאחר תרגיל הונאה, עלה. עוד מוקדם לדבר על ההשלכות, אבל הדברים קרו. כך בוחנים את הגבולות ומנרמלים מציאות חדשה.
02
איילת שקד

תפקידים רבים חולקו בממשלה הנוכחית. יש המון מה לעשות, בטח בכל הקשור להתיישבות ביהודה ושומרון, בנגב ובגליל ובמערכת המשפט. יש אנשים מוכשרים שנכנסו לכנסת, בציונות הדתית וגם בעוצמה יהודית, אבל חלקם חסרי ניסיון פוליטי. מי יודע כמה זמן הממשלה תחזיק? ועד כמה ישחרר נתניהו את החבל לשותפיו, עד שאולי יעשה מהלך פוליטי של צירוף סיעת מרכז מבחוץ? ולכן גם היום למרות הטעות הפוליטית שעשתה, תתברך הממשלה אם תשלב בתפקיד ביצועי משמעותי את איילת שקד. לא יודע באיזה תפקיד אבל אני בטוח שהשרה לשעבר יודעת היכן ללחוץ בכדי לשחרר פקק.
שקד יודעת איך מגבשים ומאשרים תוכניות בנייה בהתיישבות, היא יודעת להחיל שינויים במערכת המשפט, להעביר תקציבים ולנתב אותם למקומות הנכונים, ובעיקר היא יודעת לממש מדיניות ימין ולהתנהל מול נתניהו. אם היא עשתה זאת בממשלה הקודמת שהייתה לעומתית, אז היא בטח תוכל לעשות זאת כעת. שקד היא כוח חשוב במאבק של הימין וכעת, שוב על אף הטעות הפוליטית שעשתה, היא צריכה לקחת חלק ולהישאר בציבוריות.
03
פינויים בגבעות

השבוע פינתה מערכת הביטחון מספר גבעות ביהודה ושומרון וגם הרסה כרם של תושב יצהר. הכרם, כך על פי גורמי ביטחון, נמצאת על קרקע פלשתינית פרטית. סטטוס משפטי שקשה מאוד להגן עליו בבג"ץ. אבל כאשר ההריסות הללו מתרחשות כמה מאות מטרים מבנייה בלתי חוקית פלשתינית שמשתוללת, זה אבסורד בהתגלמותו. אנשי מערכת הביטחון והמנהל האזרחי כמובן לא אשמים, הם מבצעים מדיניות של הממשלה הקודמת. אלא שכאן צריכה המדיניות החדשה לתפוס פיקוד.
אם מטפלים בבנייה בלתי חוקית, אז עושים זאת באופן מדוד כלפי כל מי שמפר את החוק. ישראלי ופלשתיני. המספרים של הבנייה הבלתי חוקית הפלשתינית גדלים בקצב מסחרר. על פי דוחות של תנועת רגבים מדובר על אלפי מבנים לא חוקיים בשנה – זה לא יכול להישאר על כנו בממשלה הנוכחית. לצד פתרונות עבור הפלשתינים בשטחי סי, יש לשנות את המדיניות ולפעול בשטחי סי באופן שלא היה קודם. כמו בבג"ץ חומש, כמו בהר הבית. קוראים לזה משילות. לא לפחד כלל.
שבת שלום.

עוד במדור זה

האיש החזק בממשלה

האיש החזק בממשלה

01חצי שנה להקמת הממשלה, וכבר אפשר להגיד את מה שבדצמבר…
מלחמה, לא סבב

מלחמה, לא סבב

בליל שישי האחרון בצאתי מבית הכנסת פנה אליי אחד מחברי…
בדרך לשום מקום

בדרך לשום מקום

01המחאה מקודשת. הנושא כבר לא מעניין. המחאה מקודשת. ראשי המחאה…
המשוואה החדשה

המשוואה החדשה

01נכון לכתיבת שורות אלה צה״ל נמצא במערכה מול ראשי הג'יהאד…
להשיב את הבייס

להשיב את הבייס

01עם פתיחת כנס הקיץ של הכנסת, נמצאת הממשלה באחת מנקודות…
לגלגל ת׳בלוף

לגלגל ת׳בלוף

01ח׳אן אל-אחמר. כנראה שסיפור ח׳אן אל-אחמר הוא הדבר הכי יציב…
החיים שאחרי המוות

החיים שאחרי המוות

אפשר להכיר אנשים שאינם בחיים. אפשר לחיות לאורם. אפשר ללמוד…
ברווז צולע

ברווז צולע

שר הביטחון גלנט עובר טלטלה. צריך להגיד ביושר – יש…
לא לפספס את ההזדמנות

לא לפספס את ההזדמנות

01הימין לא הפסיד. פתקי ההצבעה לא נזרקו לפח. הרפורמה תתקדם…
ביטחון. סוף

ביטחון. סוף

01חווארה. "המשימה המרכזית שלי היא שתושב שבאחריותי לא יפחד. לא…
זה שכן וזה שלא

זה שכן וזה שלא

01זה שכן. "חוק התיקון הזה בא לרפא את הפצע הפתוח…
אמונה וביטחון

אמונה וביטחון

01אמונה. שבוע קשה עבר על עם ישראל. אי אפשר לדמיין…
מחאה שיצאה משליטה

מחאה שיצאה משליטה

01אני בעד מחאות ומאבקים. סיקרתי הפגנות רבות ואף לקחתי חלק…
מאחורי הקלעים של הדרמה ביהודה ושומרון

מאחורי הקלעים של הדרמה ביהודה ושומרון

01וואו. איזו החלטת קבינט הייתה השבוע להתיישבות. משהו שלא רואים…
אחד בפה ואחד בלב

אחד בפה ואחד בלב

01שני דברים התרחשו במהלך השבועיים האחרונים, והם אולי מעידים יותר…
הזמן שלפני הרמדאן

הזמן שלפני הרמדאן

01"זה חייב לקרות עכשיו, אחרת נאבד את המומנטום. אם השבוע…
Scroll to Top
גלילה למעלה