בדרך לכותל

לך לך בזהירות

בדרך לכותל | מאת ישראל גולדברג, מנכ"ל קרן אביה

בדרך לכותל | מאת ישראל גולדברג, מנכ"ל קרן אביה

בדרך לכותל | מאת ישראל גולדברג, מנכ"ל קרן אביה

אביה שלנו נקרא על שם הרב אברהם יצחק הכהן קוק ועל שם סבי אברהם יהושע. התאונה המחרידה שבה נהרג אירעה בדרכו לישיבה באלון מורה, מקום ישיבתו של אברהם אבינו.
כמעט מדי יום ביומו אנו שומעים על הרוגים בכבישים. שמועה על תאונת דרכים כמעט שלא עושה גלים אלא אם כן זו חס וחלילה משפחה שלמה וכדומה. הדם שלנו נעשה זול בעינינו. עדות לכך תראו יום-יום בכבישים כאשר רכבים מזגזגים כי הנהגת או הנהג מחזיקים בטלפון הנייד, משוחחים, או שולחים מסרונים.
מי מאיתנו מקפיד על איתות במעבר בין נתיבים או בפנייה? מי מקפיד על מתן זכות קדימה להולכי רגל הממתינים או אפילו עוברים במעבר חצייה?
מאז קום המדינה נהרגו ונפצעו בכבישי ארץ הקודש פי שניים ויותר מכל המלחמות והפיגועים יחד.

 יש אנשים שחוששים לטייל בעיר העתיקה בירושלים מבחינה ביטחונית. ואני שואל: כמה אנשים נפגעו בפיגועים בעיר העתיקה? האם אתם מפחדים לנסוע בנתיבי איילון או בכבישים אחרים בארץ שגבו עשרות אלפי הרוגים ומאות אלפי!!! פצועים?
שפיכות דמים היא אחת המכות הקשות שאנו אחראים לה באופן ישיר. יש כמובן הרבה לתקן ולשפר בתשתיות ובתחבורה, בעיקר ביו"ש, אך הגורם האנושי מכריע בהגדלת הסיכונים לתאונה ח"וח.
תשתית הכביש שנהג בו אביה הייתה מחפירה. בכביש הזה, ליד קדומים, יש סיבוב קשה שנכנסים אליו בפתאומיות, בלי הכנה מראש ובלי שילוט אזהרה מתאים, בור באמצע הכביש בלי כיסוי, מדרון תלול וסכנה של סנוור מרכבים שבאים ממול, שוליים צרים מאוד, ואדי עמוק בצד הדרך וכו'. השקעתי מאמצים רבים בשכנוע הגורמים האחראים לתקן את הבור וכו' בכביש המסוכן. שלחו אותי מאחד לשני. "אין תקציב", "זה לא באחריותי", אלו התשובות שקיבלתי. בלית ברירה פניתי לשר התחבורה ישראל כ"ץ. הוא הורה לטפל במפגעים, והעניין אכן טופל.
אביה התהפך עם הרכב, ותוך כדי התהפכות נתקע בעמוד גדול שניצב בצד הדרך ועקר אותו. ממכה זו מצא את מותו מיד. זהו. שנייה אחת, והחיים היקרים נגדעו. למחרת, בדיוק באותו מקום ובאותה שעה, התהפכה משפחה שלמה עם רכבה. הם ניצלו בעקיפין גם בזכות אביה. השלט שנעקר ממקומו בהתנגשות רכבו של אביה כבר לא עמד במקומו, ולכן המכה שקיבל הרכב המשפחתי הייתה רכה יותר. אפשר לומר בצמרמורת שבמותו הציל אביה אחרים וציווה לנו את החיים.
נזכיר ונזהיר כאן גם מפני רוכבי הדו גלגלי – הם פגיעים, מסוכנים ומסתכנים ביותר. אין-ספור פעמים אני מזדעזע לראותם רוכבים בסיכון עצמם ובסיכון הזולת באופן הקרוב לפשיעה.
אביה זכה לעשות חסד בדקות שלפני מותו ולסייע בחילוץ רכב של נהגת שנתקעה ליד קדומים. הוא לא הסכים לזוז משם עד שראה את הרכב של הגברת יוצא בבטחה לדרכה (אשמח לשמוע בבקשה, אם מישהו מכיר את הגברת הנכבדה הנ"ל, שאביה סייע לה בתחנת הדלק ליד קדומים, כדי שאוכל לשמוע ממנה על מעשה החסד האחרון של אביה).
חסד, זה כל הסיפור. עשו חסד עם עצמכם ועם ילדיכם ותנו דוגמה אישית בנהיגה בכביש ובלכתכם בדרך. עשו חסד עם הזולת ותנו לאחר זכות קדימה אפילו אם לא מגיע לו. עשו חסד עם המדינה היקרה שלנו וסייעו בהפחתת המוות והפציעות המיותרות. עשו חסד עם מי שלומד מכם איך להתנהג במעבר חצייה ובנהיגה אחראית ומתחשבת.
מניסיוני המר אני יכול להעיד שכל מוות או פציעה הם פיגוע רב-נפגעים. בכל תאונה נפגעים גם כל בני המשפחה, אף שלא היו בגופם בזירת הפגיעה הישירה. חבורת הנפגעים בעקיפין כוללת את המשפחה המצומצמת והמורחבת, את החברים, את הידידים ואת השכנים הקרובים.
אנו שומרים על קשר עד היום עם רבים ממוקיריו של אביה ושומעים מהם עליו ועל הגעגועים אליו. סבא של אביה מתפלל בערגה זה 12 שנה, יום-יום, חג ושבת, כאשר תמונתו של אביה מבצבצת מהסידור. י"ב במרחשוון הפך לכל המשפחה משמחה ליגון, והוא מקרין על כל מחשבותינו ומעשינו. אנו עוסקים יום-יום במעשים וביוזמות שממשיכים את דרכו של אביה בחסד ובאהבת התורה והארץ. אנו עסוקים בעשרות מיזמים מרתקים ומאתגרים, אבל הכול כמובן לא ישווה לדקה אחת עם הבן האהוב.
ביום ראשון נעלה לקברו של אביה בהר הזיתים ונבטיח שנמשיך ונפעל לעשות את ארצנו רגועה יותר, אוהבת יותר ובטוחה יותר.
בואו נעשה עוד חסד קטן ונשמור על החיים.
אי אפשר שלא להידרש לפיגוע הדריסה שנעשה השבוע במכוון נגד אירוע ההתרמה וההצדעה למפעלו האדיר של יקירנו הרב אלימלך פירר. מפעלי עזרה למרפא הצילו ומצילים בכל יום זה שנים רבות עשרות אלפי חולים ופצועים הזקוקים לעזרה דחופה בהשגת תרופה נדירה, בהטסה לניתוח דחוף מציל חיים בחו"ל, בפינוי חרום לטיפול בארץ, בהשאלת ציוד רפואי נדיר ויקר, בהכוונה מיוחדת לרופא מומחה, בייעוץ לטיפול מסובך יום ולייל ועוד.
המלחמה נגד הדרת נשים נועדה למנוע פגיעה בזכויות הנשים. השבוע נעשה ניצול ציני בגלל פרסומו של הרב פירר, שכן פגיעה בו תביא להרבה כותרות. לא הייתה כאן כוונה לסייע למישהי אלא פשוט מזימה צינית לפגוע במפעלו העולמי של הרב, איש החסד.
אני ממליץ מכל הלב שנתגייס כולנו לתרום ל'עזרה למרפא' ולסייע לרב פירר. כך נכשיל את המזימה הזדונית לפגוע בו, וד"ל.

עוד במדור זה

חזק‭ ‬חזק‭ ‬ונתחזק

חזק‭ ‬חזק‭ ‬ונתחזק

01 כששרו‭ ‬של‭ ‬חורף‭ ‬נאבק‭ ‬עם‭ ‬שרו‭ ‬של‭ ‬אביב‭ ‬אנו‭…
ורק חרבונא נעלם

ורק חרבונא נעלם

01 שבת‭ ‬סגרירית‭ ‬עברה‭ ‬על‭ ‬כוחותינו‭. ‬עובדי‭ ‬העירייה‭ ‬החרוצים‭ ‬הספיקו‭…
לַשְּׁוויְצָרִים אין בן גביר

לַשְּׁוויְצָרִים אין בן גביר

01כשהאביב מציץ בין העננים הכותל מתמלא במתפללים. בשבת כי תשא,…
את המנגינה שלהם אי אפשר להפסיק

את המנגינה שלהם אי אפשר להפסיק

01בשבת קודש תצווה, מזג האוויר המתון הזמין אורחים רבים לכותל.…
שירות בצבא ולימוד בישיבה אינם סותרים

שירות בצבא ולימוד בישיבה אינם סותרים

01מזג האוויר החורפי אתגר את שוחרי הכותל, אך לא מנע…
בדרך להר המוריה

בדרך להר המוריה

01 המים להם חומהבדרכי לכותל, בשבת ראש חודש אדר א׳,…
משנכנס אדר מרבין בשמחה ובישועה

משנכנס אדר מרבין בשמחה ובישועה

01שבת מברכים חודש אדר א׳. 4 חודשי מלחמת מצווה. ארובות השמים…
מלחמה לה’ בעמלק מדור דור

מלחמה לה’ בעמלק מדור דור

01שבת חורפית בעיצומה של מלחמה. הרוחות יבבו במשך כל הלילה…
טיפולי חמלה לריפוי נפגעי חוט שדרה

טיפולי חמלה לריפוי נפגעי חוט שדרה

01הדיווח על תפילות השבת בכותל מגיע אליכם , לצערי, באיחור…
בלילה‭ ‬שאחרי

בלילה‭ ‬שאחרי

01 בשבתות‭ ‬של‭ ‬מלחמה‭ ‬הכותל‭ ‬עובד‭ ‬שעות‭ ‬נוספות‭. ‬בולטים‭ ‬מאד‭…
והסנה‭ ‬איננו‭ ‬אכל‭... ‬

והסנה‭ ‬איננו‭ ‬אכל‭... ‬

01 מה‭ ‬נורא‭ ‬המקום‭ ‬הזה‭. ‬אסורה‭ ‬נא‭ ‬ואראה‭ ‬את‭ ‬המראה‭…
ותן שיחזור שוב לביתו…

ותן שיחזור שוב לביתו…

01שבת בר מצווה למלחמה. החורף הופיע בגדול. ויולך ה׳ רוח…
הצדעה לנשות העורף ולמשפחות המפונים והחטופים

הצדעה לנשות העורף ולמשפחות המפונים והחטופים

01שבת ׳בת מצווה׳ למלחמה. קרני שמש סתווית נעימה ליטפו את…
מקץ ימי הרעה

מקץ ימי הרעה

01יום שישי בלילה. עוד בטרם כבה הנר השני של חנוכה,…
כי הנני בא ושכנתי בתוכך

כי הנני בא ושכנתי בתוכך

01שבת שמינית למלחמה. שבוע שלפני חנוכה. קרני שמש מלטפות יצאו…
מוציא אסירים ופודה ענווים

מוציא אסירים ופודה ענווים

01שבת שביעית למלחמה. הכותל חיבק חיילים רבים, שבחסות הפסקת האש…
Scroll to Top
גלילה למעלה