תרומה לקהילה

לתת ולקבל בחזרה – מלעשות טוב לא מפסידים

לא בהרבה מקרים יש לנו אפשרות לראות איך הטוב שאנחנו בוחרים לתת לעולם - חוזר אלינו בחזרה. שושנה מירושלים, שמשתדלת לעשות קצת טוב לאנשים שקשה להם, בלי לבקש תמורה מיוחדת, גילתה שלפעמים זה קורה גם בלי שמתכוונים לכך.

שושנה מירושלים רק רצתה לעשות קצת טוב בעולם. היא התנדבה במערך הסעות החולים של 'עזר מציון' ולפני כעשור גם זכתה להיות מתורמי מח העצם דרך המאגר הגדול של העמותה בו הייתה רשומה. אפילו להגרלה של 'פרס מציל חיים' נרשמה כמעשה חסד – וזכתה בחופשה משפחתית מפנקת באירופה. גם השנה נערכת ההגרלה הגדולה של 'עזר מציון' וגם אתם תוכלו לתת קצת טוב – ולקבל בחזרה
לא בהרבה מקרים יש לנו אפשרות לראות איך הטוב שאנחנו בוחרים לתת לעולם – חוזר אלינו בחזרה. שושנה מירושלים, שמשתדלת לעשות קצת טוב לאנשים שקשה להם, בלי לבקש תמורה מיוחדת, גילתה שלפעמים זה קורה גם בלי שמתכוונים לכך.
הכל מתחיל בכך שבמשך תקופה ארוכה היא התנדבה בעזר מציון בהסעת חולים במסגרת מערך ההסעות של 'עזר מציון' באזור הר נוף בירושלים, שם היא מתגוררת. "אני מאוד מעריכה את 'עזר מציון' וכל הזמן בדקתי אם יש נסיעה שאפשר לעזור בה", היא מספרת.
לפני יותר מעשור זכתה שושנה לסייע באמצעות 'עזר מציון' לחולה נוסף, הפעם בדרך שונה. היא נמצאה מתאימה לתרומת מח עצם במסגרת המאגר הגדול של 'עזר מציון'. מבחינתה זאת פשוט הייתה דרך לעזור עוד קצת לאנשים חולים. את המדליה שקיבלה בעקבות התרומה היא הייתה צריכה לחפש במיוחד ואת התאריך המדויק בו תרמה היא כבר בכלל לא זוכרת. "יש הרבה אנשים ביום יום שבטח תורמים יותר ממני", היא אומרת בצניעות.
טוב הלב שלה הוא גם הסיבה בגינה נרשמה להגרלה הגדולה של עזר מציון בשנה שעברה. היא בסך הכל עשתה את זה כטובה לקרובת משפחה שמכרה כרטיסים בלי לדעת בכלל איזה פרסים נמצאים ברשימה – ושכחה מכל הסיפור. "יום אחד ביושבי ליד המחשב בעבודה מתקשרת אלי עובדת שלי ומברכת אותי על הזכייה בחופשה משפחתית. לא ידעתי מאיפה זה הגיע בכלל, נכנסתי לרשימת הזוכים וגיליתי שבאמת זכיתי".
הטיול המשפחתי לאוסטריה עם כל הילדים והנכדים, סה"כ 12 אנשים, הוא משהו שמזכירים במשפחה עד היום. "בעלי ואני טסים לחו"ל אבל כל המשפחה טסה פעם אחת וזה היה לפני שהנכדים נולדו. זה ממש עזר לנו להרים את החופשה ולעשות את הגיבוש המשפחתי. חוויה שייזכרו לאורך שנים".
גם השנה תתקיים ההגרלה הגדולה של עמותת 'עזר מציון' שנועדה לתת קצת טוב לאלו שעושים טוב. 'פרס מציל חיים' היא נקראת ובתמורה לכסף בו ייקנו הכרטיסים יוכל כל אחד להירשם לקבלת אחד מהפרסים ברשימה הארוכה והמרשימה שמפורסמת באתר. הכסף שיגויס ישמש את עזר מציון לטובת המשך התמיכה בחולים ובני משפחותיהם וסיוע למאגר הלאומי למח עצם, שמפעילה העמותה.

עוד במדור זה

"לפעמים מחר זה מאוחר מידי"

"לפעמים מחר זה מאוחר מידי"

בתאריך 16.5.2020 התהפכו חייה של משפחת אקרמן. נדב, צעיר חזק…
עזר מציון נקודת אור

עזר מציון נקודת אור

"באשפוז הראשון של רוני בבית החולים היה לה קשה לקחת…
חברים לרפואה

חברים לרפואה

“תוך תקופה קצרה הפכנו להיות הגוף המוביל בישראל בתחום סיוע…
Scroll to Top
גלילה למעלה