מה עדיף, בטיחות או נוחות?

אבי קנטרוביץ

אבי קנטרוביץ

מנכ"ל תנועה כהלכה

תנועה כהלכה | יקי פריד, אזרח שאכפת לו

תנועה כהלכה, מה עדיף, בטיחות או נוחות?, גילוי דעת 418
רכב נסע ביישוב בשמאל הכביש, כנראה כדי ‘לחסוך’ שני סנטימטרים מגובה פסי ההרעדה המפוזרים לרוחב הכביש, שכן בצד שמאל הם נמוכים יותר.
התשובה – עדיף לנסוע כחוק ולהאט את המהירות כדי שלא לפגוע בתחתית הרכב ולא לסכן את הרכבים הבאים ממול ומופתעים לראות רכב נוסע מולם בנתיבם שלהם.

כמעט תאונה – רכב נסע ביישוב, אך בהגיעו לצומת T פנה ימינה פנייה רחבה רוכב אופנוע שבא משמאל, כאשר כל העת ראשו מופנה שמאלה והוא אינו מבחין ברכב המגיע מולו ועומד להתנגש בו. רק צפירה של נהג הרכב שבאותה עת גם בלם גרמה לצעיר להפנות את ראשו לכיוון הנסיעה ולמנוע את ההתנגשות. 

 לקח – רוכב האופנוע לא חבש קסדה, והתאונה לוּ נגרמה הייתה עולה ביוקר לו או למשפחתו. אגב, מעניין אם בכלל היה לו רישיון נהיגה על האופנוע.
קלנועיות וסכנתן – קלנועית נסעה בנתיב השמאלי של הכביש במהירות גבוהה למדי. הנהג אותת ימינה אך שוב פנה שמאלה בנתיב השמאלי, והרכב שהגיע מולו נאלץ להאט עד כדי עצירה.
מסקנה למשתמשי הדרך – נהגי הקלנועיות לא בהכרח מכירים את חוקי התנועה, וחלקם מבוגרים ותגובתם לא תמיד תואמת את ההיגיון התעבורתי. אם נתקלים בקשישים, בין שהם הולכי רגל ובין שהם נהגים, יש להביא בחשבון תגובות והתנהגות לא הגיוניות הדורשות מאיתנו זהירות כפולה ומכופלת.

כתבות נוספות באותה קטגוריה

הפינה מוקדשת לזכרו של שלומי מרק ז"ל שנהרג בתאונת דרכים

שתפו

Scroll to Top
גלילה למעלה