בדרך לכותל

קרן יחד ויחד לקרן

01
שבת שלאחר פורים מוארת תמיד בניצוצות רבים של שמחת ימי המשתה, ובקשה מיוחדת מה׳ יתברך לסייע לנו בהשלמת מחיית עמלק מעל פני האדמה. כאן ליד הכותל אין ימין ושמאל, אין הבדל בין דתיים וחילונים, אין הבדל בין מזרחים ואשכנזים. כולם כאן מאוחדים בתפילה לשלום בין יהודים ובכמיהה לקוממיות ישראל.
02
עם ישראל ליווה בהתרגשות את צעדיו המדודים ברחבת הכותל של קצין הצנחנים, נדב חיים. במשך כחודש וחצי נישאו תפילות כאן ובכל אתר ואתר להחלמת הקצין האהוב, שנלחם על חייו לאחר שהסתער בגבורה גדולה על המחבל, שניסה לרצוח משפחה שלמה ליד כפר השילוח.
עוד צפויה לנדב מערכה ארוכה של שיקום והתחזקות. נדב כתב השבוע פוסט מעורר השראה, שבו הוא מודה מכל הלב לה׳ יתברך והוסיף מילים חמות של הוקרת טובה לצוות הרפואי ב׳שערי צדק׳ וכן לכל המסייעים והמתפללים לשלומו. כמו כן הדגיש שהוא נחוש לחזור במהרה לכושר מלא ולפקד שוב על חייליו האהובים, המצפים לו בכיליון עיניים.
מחיאות הכפיים של חיילי פלוגת הצנחנים, העומדים בדום מתוח ברחבת הכותל, כשמעיניהם זולגות דמעות של גיל ושל התרגשות הן תמצית אמונתנו ואחדותנו.
כשאני צופה בחיילים שמריעים למפקדם שקם לכבודם ממיטת חוליו, מתוך געגועים ואהבה אמיתית, אני מתמלא גאווה והודיה לה׳ שנולדתי לתוך וכחלק מעם הנצח המתוק הזה.
מתוך כך, נראה לי שלמרות כל החששות, ההפגנות נגד ובעד ה׳רפורמה׳ לא יערערו את אהבת ישראל, שבוערת בכל אחד ואחת מאיתנו ולא יחלישו במאומה את הערבות ההדדית ואת לכידותנו כאומה מנצחת.
כל זה לאחר שבוע מרגש, שבו התגייסו עשרות אלפי משפחות כאיש אחד בלב אחד, לסייע לבניה פרץ לעבור ניתוח חיוני שיסייע לו להשתקם מפציעתו הקשה ששיתקה את גופו, בפיגוע הרצחני בשומרון.
נמשיך להתפלל לרפואתם השלמה של נדב חיים בן אירית חיה, אהרון אימרגרין בן טובה, שנפצע בגבו בפיגוע ליד שער השלשלת, ובניה ישראל בן אביבה.
03
השבוע זכיתי לפגוש את גב׳ אודרי ליימן, חברת ההנהלה של ׳קרן יחד׳. הקרן מסייעת כלכלית במענק גדול וחד פעמי של כ-150 אלף שקלים לכל ילד, נער ונערה, (שמשפחתם חברה בקרן), שהתייתמו לפתע מאב או מאם.
היוזמה הברוכה היא של הרב הלל הורוביץ, איש חברון, רב הפעלים, שהקים את קרן יחד בעקבות פיגועים, תאונות ומחלות, שהותירו יתומים ויתומות רבים מאוד - כמעט ללא כול.
משפחה שמעוניינת להיות חברה בקרן מאשרת השתתפות סמלית של עד 64 שקלים בחודש, והם יוענקו לפי הצורך ליתומים ׳טריים׳ רח״ל.
העיקרון החשוב והחיוני שעליו מתבססת קרן יחד הוא ערבות הדדית! נכון להיום כ-28 אלף משפחות הצטרפו לערבות ההדדית וכל אחת מהן נותנת סכום חודשי קטן מאוד, ורק על פי הצורך.
יחד, מצטברים הסכומים למאות אלפי שקלים ויותר, דבר שמאפשר לקרן להציל נפשות מקריסה כלכלית מוחלטת.
זו עוד דוגמה ניצחת לאחדות ישראל ולערבות הדדית יהודית מעוררת השראה.
אודרי ליימן פונה לציבור בקריאה נרגשת לקחת אחריות ולהירשם לקרן יחד עוד השבוע.
אודרי הדגישה לי שרק משפחות החברות בקרן יכולות לזכות בתמיכה הכלכלית המשמעותית כל כך להצלת המשפחות ולחיזוקן, (שלא תזדקקו לעולם), שגובהה נקבע על ידי ועדה פעילה שחברים בה בהתנדבות מלאה: עו״סים, מנהיגי ציבור ורבנים מהנהלת הקרן. הצטרפותכם החשובה יכולה ללאפעיל להיות הצלה לעוד משפחה יקרה במקרה מצער של שכול נורא, שלא נדע.
החברות בקרן היא רשת הצלה של ממש, על כל צרה שלא תבוא. ניתן גם להקדיש את התרומה  למשפחה קרובה מסוימת, או למשפחה אנונימית, שאין להן אמצעים לשלם את התשלום החודשי הקטן, על מנת שהן וילדיהן יוכלו להיות חברים בקרן, ובכך לחזק את ההגנה הכלכלית ואת הערבות בין איש לרעהו.
 חפשו ומצאו את ׳קרן יחד׳ בגוגל, והירשמו לאלתר ולחיים טובים, בקלות ובזריזות - באתר הידידותי של קרן יחד.
 שבת שלום של אחדות, של אהבת ישראל, של ביטחון לישראל, של חסד ורחמים. 

ישראל גולדברג, מנכ"ל קרן אביה

ישראל גולדברג

מנכ״ל פרסומי ישראל וקרן אביה

ישראל גולדברג, מנכ"ל קרן אביה

ישראל גולדברג

מנכ״ל פרסומי ישראל וקרן אביה

מנכ״ל פרסומי ישראל וקרן אביה

01 

שבת יתרו נכנסה מתוך יום שישי שחור וקשה. מחבל בן עוולה יצא למסע הרג בירושלים וביצע פיגוע דריסה מתועב. רצח בדם קר שני ילדים רכים ומתוקים ופצע קשה את אביהם, ובנוסף רצח אברך צעיר ומוכשר.

כל הדרך אל הכותל הבטתי ברקיע הכחול והבוהק, שחזה ברצח והביט עלינו ממעל. לו יכול היה הרקיע לדבר, בוודאי היה זועק: ׳השמים כיסאי והארץ הדום רגלי…׳, ׳בית שלישי ייכון לעולם…׳, ׳אין ייאוש בעולם כלל…׳, ׳א-ל נקמות ה׳!״.  

צעדנו יוני קליין ואני, בצינת הבוקר הירושלמי, ושאפנו לתוכנו את אוויר ההרים הצלול והמרגיע. 

בדרכנו, פגשנו ידידים נפלאים כמו הרב יצחק שילת, שכננו מקריית משה. רעייתו, יהודית, פרשה לאחרונה מתפקידה כמנהלת ׳פורום תקנה׳ והעבירה את שרביט הניהול לעו״ד לילי הורוביץ, בתו המוכשרת של הרב גץ. אמרתי לרב שילת בקריצה, שהרבנית יהודית תוכל סוף סוף להיות קצת יותר בבית. הרב חייך, אל חשש, הרבנית שילת תמשיך להתנדב על מלא, כחברה בפורום.

פגשנו גם את הרב יעקב מרגלית, הר״מ האהוב שלי מ׳מכון מאיר׳. שמשמש כיום כרב שכונה בפרדס חנה. חברי הקהילה שלו מצפים לשכנים חדשים ויקרים – הדסה וחנן בן ארי, שיעברו בקרוב לשכונתם ויצטרפו אליהם לעשייה החברתית.

כבר סיפרתי שחנן הי״ו היה חברותא של אביה שלנו ולאחר מותו כתב עליו שיר מרגש מאד ואף ערך מהשיר קליפ נוגע ללב.

בערב שבת התפללתי עם הרב מרגלית במניין החצרות שלנו בקריית משה. הצעתי לו להצטרף אלינו לצעדת הבוקר לכותל. הרב שמח על הזמנה ואישר הגעה. בבוקר, סיפר לנו הרב, שבלילה הוא חלם על הכותל… עם אור ראשון זינק ממיטתו והזדרז לצאת בשמחה לכיוון העיר העתיקה.

02 

בדרך לכותל סיפרתי ליוני על כך שבעברי הרחוק זכיתי להיעצר על ידי משטרת ישראל מכיוון שעברתי על צו ה׳סוביודיצה׳.

ומעשה שהיה כך היה. במשך תקופה ארוכה התנדבתי במטה המאבק שהקים הרב יהודה חזני זצ״ל שעסק בשחרור אסירי המחתרת היהודית. בשיאו של המאבק המטה ארגן הפגנות ענק בכיכר מלכי ישראל כדי להפעיל לחץ ציבורי לשחרור אסירי המחתרת.

אנשי מר״ץ הגישו קובלנה לבית המשפט העליון במטרה לעצור את ההפגנות שלנו. בית המשפט פשפש באמתחתו והוציא משם את נשק יום הדין הישן והטוב שמכונה בלשון המשפטנים המלומדים – ׳צו סוביודיצה׳. כלומר – אסור להתבטא בציבור בנושא התלוי ועומד בדיוני בית המשפט.

בהוראת צו בית המשפט נאלצנו להחליף את כל הסיסמאות, הכותרות והשלטים שקראו לשחרור אסירי המחתרת. באותה עת עסקתי בניהול ׳מטה הדוכנים׳, שהצבנו בכיכר מלכי ישראל במטרה לגייס תרומות בין באי הכיכר. על אחד מפנקסי הקבלות שאחזתי בידי היה מודפס ממש בקטן – ׳ישוחררו אסירי המחתרת׳. הייתה זו עילה מספיקה לשוטרים הזריזים להאשים אותי בהפרת צו בית המשפט העליון… לעצור אותי כפושע… ולהשליך אותי ללא היסוס למעצר בזינזנה שהמתינה בחניון העירייה. רונית, ארוסתי היקרה, התעשתה וטרחה להכניס לי שתיה וכריך לתא המעצר, כדי שלא אסבול מעינויי רעב וצמא.  

שאלתי את יוני, שאלה רטורית מדאיגה – מדוע לא יוציא בית המשפט העליון גם היום ׳צו סוביודיצה׳ המכוון על משפטו של ראש הממשלה, ויעצור את ההתלהמות וההסתה של מפגיני השמאל, שמנסים להשפיע על ההליכים בבית המשפט ודורשים השכם והערב, להרשיע את נתניהו, תוך שהם מבצעים בו משפט שדה, כאילו הורשע בדין.

אני לא נאיבי. זו אכן שאלה רטורית, רק לתפארת המליצה. לצערי רבים בציבור הישראלי איבדו את האמון בפרקליטות ובבית המשפט העליון. אילו נבחרו שופטינו בצורה מגוונת ומאוזנת, היה זה האחרון נקי מפניות אישיות ופתוח יותר לרחשי הציבור, מכל הגוונים והדעות.

03 

בשבוע שעבר כתבתי על המשך הפעילות הברוכה של ׳אוצר הארץ׳ להצלת החקלאות היהודית. רבים פנו אלי בשאלה כיצד יכול כל אזרח ואזרחית לסייע לחקלאים היקרים שלנו?

השבתי להם בכמה מישורים.

ראשית אפשר ורצוי להמשיך ולצרוך, גם אחרי השמיטה, פירות וירקות רק בנקודות המכירה של ׳אוצר הארץ׳. ניתן לברר בקלות את פריסת נקודות המכירה באתר של אוצר הארץ ובקרוב גם באתר ׳גילוי דעת׳.

הפיצו ברשתות החברתיות את המשימה הלאומית-חברתית לסייע לחקלאים היהודים ולרכוש מתוצרתם.

בנוסף, מומלץ ורצוי מאד שכל אחד ישאל את הירקן או את האחראי על הקופה הראשית בסניף של רשתות המכירה, מדוע אינם מביאים ירקות ופירות של ׳אוצר הארץ׳. אם תרשמנה בסניף שלכן מספר פניות ובקשות, הדרישה תועבר להנהלת הרשת. מנהלי הרכש ברשתות ייקחו את פנייתכם לתשומת ליבם ויקפידו להכניס תוצרת חקלאית של אוצר הארץ לתמהיל הרכש של הרשת. זה נשמע קצת דמיוני, אבל תאמינו לי, תהליך אמיתי זה עובד מצוין בסניפים רבים ובחנויות הירקנים בכל רחבי הארץ. הביקוש של הצרכנים המסורים הוא שמכתיב את אספקת התוצרת החקלאית היהודית לירקנים ולסניפי רשתות השיווק. זה בדוק.

04 

לשמחתי הרבה אנו עסוקים בימים אלו בארגון כל פרטי חתונתם של בננו ישי לב שמחה עם כלתו אמונה טייכלר מקדומים. החתונה תתקיים בע״ה בירושלים, בחודש ניסן סמוך לתחילת הרמדאן ושבת שבע ברכות תתקיים בהר הזיתים גם היא בעיצומם של ימי אידם.

כמה קשה לי לקבל את המציאות העגומה שהשכנים שלנו בירושלים, שחוגגים במזרח העיר ובהר הבית שלנו, עושים זאת באלימות, בסכינים, בירי זיקוקים ובפתיחת אש חיה על שוטרים, חיילים ואזרחים יקרים. כל שאיפתם בימים הקדושים להם ובמשך השנה כולה, להרבות בשפיכות דמים ולבצע עוד ועוד פיגועים ורציחות של יהודים תמימים.

עוד לא התחיל הרמדאן ואנו עדים לצערי, יום יום, לפיגועים קשים, שמבוצעים על ידי ערבים, חלקם בעלי תעודות זהות כחולות וחלקם שוהים בלתי חוקיים.

ישמעאל, ידו בכל ויד כל בו. אלפי שנים חלפו ודבר לא השתנה. רק הבדל קטן – לפני 70 שנה נוסדה סוף סוף מדינת ישראל, ריבונית, יקרה ונכספת. יש לנו ב״ה כוחות ביטחון מעולים וצבא נפלא ויקר משלנו. יש לנו בתי משפט שצריכים לתת רוח גבית לכוחות הביטחון, לעשות מלאכתם בנחישות, בגבורה ובצלילות דעת. הגוף המחוקק וזרועות הביטחון צריכים להגביר פעולותיהם ולנהוג יותר בתקיפות כדי גם להרתיע ולעצור את המחבלים לפני שיצאו למסעות הרצח וההרג. באחדות ובנחישות ננצח.

שבת שלום של החלמה ורפואה שלמה לפצועים, מלחמת חורמה בטרוריסטים, חיבור של פיוס, הקשבה והידברות בין כל חלקי העם, חיזוק וחיבוק למשפחות הנרצחים. ישועת ה׳ כהרף עין. ■

 

עוד במדור זה

בשעה‭ ‬שמלך‭ ‬המשיח‭ ‬בא

בשעה‭ ‬שמלך‭ ‬המשיח‭ ‬בא

01‭ ‬ מזג‭ ‬האוויר‭ ‬הירושלמי‭ ‬הנפלא‭ ‬הזמין‭, ‬בשבת‭ ‬האחרונה‭, ‬יהודים‭…
עניי‭ ‬עירך‭ ‬קודמים

עניי‭ ‬עירך‭ ‬קודמים

01‭ ‬ שבת‭ ‬מברכים‭ ‬חודש‭ ‬ניסן‭. ‬שמש‭ ‬אביבית‭ ‬מלטפת‭ ‬את‭…
כשהתותחים‭ ‬רועמים‭ ‬המוזות‭ ‬שותקות

כשהתותחים‭ ‬רועמים‭ ‬המוזות‭ ‬שותקות

01 שבת‭ ‬‮'‬פרשת‭ ‬פרה‮'‬‭ ‬בכותל‭, ‬כהכנה‭ ‬לעבודת‭ ‬הכוהנים‭, ‬וכהתעוררות‭ ‬לפני‭…
תנתן‭ ‬לי‭ ‬נפשי‭ ‬בשאלתי‭ ‬ועמי‭ ‬בבקשתי‭...‬

תנתן‭ ‬לי‭ ‬נפשי‭ ‬בשאלתי‭ ‬ועמי‭ ‬בבקשתי‭...‬

01 שבת‭ ‬זכור‭ ‬בכותל‭, ‬היא‭ ‬חוויה‭ ‬מיוחדת‭ ‬ומרגשת‭. ‬ אני‭…
חזק‭ ‬חזק‭ ‬ונתחזק

חזק‭ ‬חזק‭ ‬ונתחזק

01 כששרו‭ ‬של‭ ‬חורף‭ ‬נאבק‭ ‬עם‭ ‬שרו‭ ‬של‭ ‬אביב‭ ‬אנו‭…
ורק חרבונא נעלם

ורק חרבונא נעלם

01 שבת‭ ‬סגרירית‭ ‬עברה‭ ‬על‭ ‬כוחותינו‭. ‬עובדי‭ ‬העירייה‭ ‬החרוצים‭ ‬הספיקו‭…
לַשְּׁוויְצָרִים אין בן גביר

לַשְּׁוויְצָרִים אין בן גביר

01כשהאביב מציץ בין העננים הכותל מתמלא במתפללים. בשבת כי תשא,…
את המנגינה שלהם אי אפשר להפסיק

את המנגינה שלהם אי אפשר להפסיק

01בשבת קודש תצווה, מזג האוויר המתון הזמין אורחים רבים לכותל.…
שירות בצבא ולימוד בישיבה אינם סותרים

שירות בצבא ולימוד בישיבה אינם סותרים

01מזג האוויר החורפי אתגר את שוחרי הכותל, אך לא מנע…
בדרך להר המוריה

בדרך להר המוריה

01 המים להם חומהבדרכי לכותל, בשבת ראש חודש אדר א׳,…
משנכנס אדר מרבין בשמחה ובישועה

משנכנס אדר מרבין בשמחה ובישועה

01שבת מברכים חודש אדר א׳. 4 חודשי מלחמת מצווה. ארובות השמים…
מלחמה לה’ בעמלק מדור דור

מלחמה לה’ בעמלק מדור דור

01שבת חורפית בעיצומה של מלחמה. הרוחות יבבו במשך כל הלילה…
טיפולי חמלה לריפוי נפגעי חוט שדרה

טיפולי חמלה לריפוי נפגעי חוט שדרה

01הדיווח על תפילות השבת בכותל מגיע אליכם , לצערי, באיחור…
בלילה‭ ‬שאחרי

בלילה‭ ‬שאחרי

01 בשבתות‭ ‬של‭ ‬מלחמה‭ ‬הכותל‭ ‬עובד‭ ‬שעות‭ ‬נוספות‭. ‬בולטים‭ ‬מאד‭…
והסנה‭ ‬איננו‭ ‬אכל‭... ‬

והסנה‭ ‬איננו‭ ‬אכל‭... ‬

01 מה‭ ‬נורא‭ ‬המקום‭ ‬הזה‭. ‬אסורה‭ ‬נא‭ ‬ואראה‭ ‬את‭ ‬המראה‭…
ותן שיחזור שוב לביתו…

ותן שיחזור שוב לביתו…

01שבת בר מצווה למלחמה. החורף הופיע בגדול. ויולך ה׳ רוח…
Scroll to Top
גלילה למעלה