בעולם

שבוע בגבול רומניה אוקראינה

מערכת גילוי דעת

מערכת גילוי דעת

בשבוע האחרון מסתובבים בין אלפי הפליטים בגבולות אוקראינה גם משלחת מיוחדת מטעם המועצה האזורית שומרון. אל המשלחת התלווה ראש המועצה יוסי דגן, והם מסייעים הומניטרית לפליטים היהודים הרבים שיצאו מגבולות אוקראינה המופגזת. בנוסף לעזרה המיידית במפגשים הרבים מספרים חברי המשלחת ליהודי אוקראינה כי יש להם מקום חם שמחכה להם בשומרון.
בין חברי המשלחת היו תושבים מהשומרון יוצאי מדינות ברית המועצות בעצמם. יחד עם ראש המועצה הגיעה המשלחת לגבול אוקראינה רומניה להפגש עם פליטים יהודים באכסניה ליד הגבול אותה שכרו חסידי חב"ד מישראל ומאירופה, הקשורה לרב משה אסמן למען הפליטים היהודים, ושם בכנס מיוחד שקיים במקום הזמין אותם דגן לעלות לשומרון.
"הלב של השומרון אתכם, כולנו כואבים אתכם, אולם אנחנו החלטנו לא להסתפק במילים אלא לעבור למעשים. הגענו לכאן כדי להזמין אתכם באופן אישי לעלות לשומרון ולתת לכם בית", אמר להם דגן.
אירוע מרגש במיוחד התרחש בגבול בין המדינות שם פגשו חברי המשלחת את אביו של החייל גרמן רוז'קוב שנהרג בהגנה על מדינת ישראל. ראש מועצת שומרון יוסי דגן, סיפר לגילוי דעת על ההתרגשות מהמפגש האקראי שכן הוא הכיר את גרמן באופן אישי, גרמן היה מפקד מחלקה של בני ישיבות, ששירתה בשבי שומרון, בישוב בו התגורר דגן באותה תקופה. והיה מפקדו של גיסו.
סגן גרמן נהרג בקרב סמוך לחניתה, החודש – לפני 20 שנים בדיוק (ב 12.3.02) . כאשר הסתער על מחבלים שירו לעבר רכבים. ונהרג במקום בעודו מנסה להגן על האזרחים במקום. גרמן זכה לאחר מותו בצל"ש על גבורתו.
אביו של גרמן פרץ בבכי כאשר ראש מועצת שומרון אמר לו: "הכרתי את בנך באופן אישי היטב, גיבור ישראל, הוא היה מ"מ בקו בשבי שומרון, במקום בו אני גר, היינו משוחחים לא מעט פעמים, ואחד החיילים שלו הוא גיסי".
עוד הבטיח לו דגן: "אתם לא לבד. עם ישראל חייב לך חוב שלא ניתן להשיב. הבן שלך היה גיבור, נלחם למען מדינת ישראל, נלחם בשומרון, אתם לעולם לא תהיו לבד. אנחנו נדאג לכל מחסורך ונעזור לך להגיע לישראל".
דגן יצר קשר מייד, מההאנגר שהושכר במקום עי הקהילה היהודית בשיתוף פעילי חב"ד מטעמו של הרב משה אסמן רבה הראשי של אוקראינה, עם יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו"ר בפועל של הסוכנות היהודית יעקב חגואל שהתרגש מאוד ואמר לגרמן: ״חיבוק גדול מירושלים בשם כל העם היהודי. הסוכנות היהודית מובילה את אחד ממבצעי העליה הגדולים של השנים האחרונות ומבצעת פעולות הירואיות למען חילוץ היהודים מאזורי הלחימה.למדינת ישראל יש חובה מוסרית כלפיה בניה שנפלו בקרב. החובה הזאת היא זכות ענקית שכולנו בסוכנות היהודית נפעל לממשה״
יו"ר הסוכנות דאג לו לאישור מיידי לעלייה לארץ, דרך הקונסול, דגן לקח את גרמן לקונסוליה ונפגש יחד איתו עם נציג משרד החוץ ראובן עזר, וזה תיאם את כל האישורים הנדרשים עם יו"ר הסוכנות יעקב חגואל, להגעה לישראל. משלחת השומרון שיכנה אותו ואת רעייתו במלון סמוך, עד ליציאה לארץ. והם ייצאו יחד לישראל.
אביו של גרמן נמצא במקום עם אשתו לאחר שביתם הופצץ והוא ואשתו נפצעו, הוא פרץ בבכי לאחר שהתבשר על האישורים שהתקבלו ואמר: "הרע ביותר מאחורינו, מכאן הכל יהיה בסדר. אין לי מילים להודות לכם, אתם מלאכים. איבדתי בן ועכשיו איבדתי בית. קשה מאוד להכיל את הכל".
בנוסף, פנו בימים האחרונים פעילים יהודים מאוקראינה ומהמדינות השכנות ליוסי דגן וביקשו ממנו שהשומרון יתגייס לקליטת הפליטים היהודים מאוקראינה. דגן קיים סבב שיחות עם הנהגות הישובים, וכולם הודיעו כי ישמחו להירתם לנושא. בשבוע האחרון כבר נקלטו בישובים 4 משפחות מאוקראינה בישובים יצהר ורבבה. המועצה האזורית שומרון נערכת לקליטת משפחות נוספות יחד עם הישובים, וכן פועלת מול משרדי הממשלה הרלוונטיים.

עוד במדור זה

המשבר שאינו משבר

המשבר שאינו משבר

נתוני השירות המטאורולוגי של ישראל מ-2019 אמורים להטריד אתכם: עד…
שבוע בגבול רומניה אוקראינה

שבוע בגבול רומניה אוקראינה

מי שצורך את התקשורת הממוסדת וחשוף לאתרי התוכן המערביים מקבל…
Scroll to Top
גלילה למעלה