אלעד הומינר

תגיד לי מה אתה רוצה

אלעד הומינר

עורך גילוי דעת

אלעד הומינר

עורך גילוי דעת

עורך גילוי דעת

01
כשקמה עלינו ממשלת בנט-לפיד לא התחברתי בכלל לקריאות "המדינה היהודית בסכנה", מדובר היה בגוזמאות לשמה. מנגד, הקריאות שאנו שומעים מאז הוקמה ממשלת נתניהו השישית לפיהן "הדמוקרטיה בסכנה" או "מדינת ישראל תהפוך לדיקטטורה" – הן קריאות לא אפויות כלל וכלל. לאחרונה נדמה כי יש משהו נוסף ומפחיד מעבר לקריאות המותרות במדינה דמוקרטית, והפעם מהצד השמאלי המודאג והמוסת. לא משנה אם אתם מתומכי הרפורמה המשפטית או ממתנגדי המהפכה השיפוטית, על דבר אחד אפשר להסכים: כולם צריכים להרגיע, השמאל יותר, הימין גם.
02
נשיא המדינה יצחק הרצוג רוצה פשרה. יו"ר המחנה הממלכתי רוצה בהידברות כזו או אחרת. בסדר. אבל מה רוצה יו"ר יש עתיד יאיר לפיד? אני לא יכול לקבוע שהוא רוצה בהסלמת המצב הנוכחי ולקרע בעם, אני כן יכול לכתוב שלדעתי פשרה והדברות הוא ממש לא רוצה. נצא לסיור קצר.
שנת 2006. "זה מעולם לא היה קשור לפלשתינים, לשאיפה להסדר שלום, לתשישותו של צה"ל או לכל אחד מן ההסברים שניתנו לנו. המניע היה אחר לגמרי – הפרת האיזון העדין בין חברת המתנחלים לבין החברה הישראלית. הוחלט ללמדם שיעור בצניעות, ואולי גם בדמוקרטיה" – כך הסביר לפיד שנה אחר הגירוש מגוש קטיף בטורו השבועי בעיתון 'מעריב'.
שנת 2014. "איפשהו בין איתמר ליצהר קבור הכסף שיכול היה לשמש לנו לכיתות קטנות יותר, לשירותי בריאות טובים יותר, לצמצום אי השוויון בחברה הישראלית וגם לכיפות ברזל ולטילי חץ 3 ולהתעצמותו של צה"ל" – כך אמר ב'כנס הרצליה' כאשר הציג את תוכניתו המדינית דאז.
שנת 2021. "לאור ההתנהגות המופקרת של האופוזיציה – החלטנו לא להביא את ההסכם להצבעה בכנסת" – כך אמר לפיד במליאה בטרם החתימה על מחטף ההסכם הימי עם מי שמכונה בטעות 'מדינת לבנון'.
שנת 2023. "נקודת הפתיחה היא הודעה על עצירת החקיקה ל-60 יום לפני הקריאה הראשונה" – זה התנאי שהציב לפיד לקואליציה לצורך הידברות בלבד על הרפורמה.
תראו, אני יודע שלהזכיר אמירות מההיסטוריה זה דבר שהוא קצת לוקה בחסר, כי אולי האדם השתנה, תיקן את עצמו וכו'. ובכל זאת, באמירות הללו וברבות נוספות של לפיד, יש זלזול עמוק בצד השני – המתיישבים והגוש הלאומי – אמירות שלא מותירות מקום לספק: הוא מעולם לא רצה פשרה עם הצד השני בשום נושא. בטח אתם חושבים לעצמכם – 'רגע, אז איך הוא שיתף פעולה עם נפתלי בנט?' תשובה: בנט מונה לתפקיד ראש הממשלה על ידי לפיד, חלק ממהלך שהביא את לפיד עצמו למשרד ראש הממשלה בירושלים. היה שווה.
03
ואי אפשר בלי כלום על ראש הממשלה המכהן בנימין נתניהו. לפני כשבועיים או מתי שזה היה, נתניהו והממשלה אישרו לפתוח בהליכי הסדרה לתשעה מאחזים מההתיישבות הצעירה. הידד, באמת. אבל מילים נמדדות במעשים וחובת ההוכחה היא על נתניהו ואולי בעיקר על השרים בן גביר וסמוטריץ’.
בנושא הזה נשלחה השבוע הודעה שצרמה לי מאוד. לשכת ראש הממשלה בישרה לעיתונאים ולעם היושב בציון: “ישראל הודיעה לארצות הברית שבחודשים הקרובים היא לא תסדיר יישובים חדשים מעבר ל-9 שכבר אושרו. ישראל לא התחייבה להפסיק הריסות מבנים בלתי חוקיים בשטחי C".
אנא מכם הרשו לי לדייק את הסיפא: ישראל לא התחייבה לפריץ האמריקאי ג'ו ביידן להפסיק להרוס בניה בלתי חוקית בשטחי C בדיוק כמו שהיא לא התחייבה בפניו להמשיך להרוס בניה בלתי חוקית בשטחי C. אבל אל דאגה, ליהודים ימשיכו להרוס.
04
מילה טובה לנהג אגד בקו 7 בירושלים שלקח את הזמן השבוע בנחת ולא התעצבן כאשר היה צריך לכוון את האוטובוס בשביל שאישה בכיסא גלגלים תוכל לעלות לאוטובוס בבטחה. מילה טובה גם למי שעזר לגברת עם השקיות הרבות. לא מובן מאליו.
ואל תשכחו, משנכנס אדר מרלוין בשמחה!
שבת שלום. ■

עוד במדור זה

שתי סליחות והתנצלות

שתי סליחות והתנצלות

״הוא היה עושהכל שביכולתו להרבות אהבה ואיחוד״ בנר שמיני של…
שתי סליחות והתנצלות

שתי סליחות והתנצלות

סליחה ראשונה.״מה כותבים בטור סוגר שנה? על סליחה, זה ברור.…
המהפחחחה המשפטית

המהפחחחה המשפטית

01רבות נכתב ונאמר על הרפורמה במערכת המשפט, כאן ובכלל. נדמה…
כמו במגילת רות

כמו במגילת רות

שלמה (סולומון) מולוגטה יחגוג בקרוב את יום הולדתו ה-23. הוא…
דבר כזה עוד לא קרה לי

דבר כזה עוד לא קרה לי

01לא בטוח שאני עושה את הדבר הנכון, ולמרות זאת אכתוב…
יש לנו פה הכול

יש לנו פה הכול

כילד וכנער, וגם כחייל, יצא לי לראות פעמים רבות את…
חובת מצוות כיבוד הורים

חובת מצוות כיבוד הורים

לא משנה באיזו שעה של היום, באיזה ערוץ, באיזו במה,…
הטובים למשטרה

הטובים למשטרה

לא משנה באיזו שעה של היום, באיזה ערוץ, באיזו במה,…
לא מתנצל על הסרטון<br>של בנות האולפנה

לא מתנצל על הסרטון
של בנות האולפנה

זה קרה בסוף שבוע שעבר, וזה עדיין מרגיז אותי. כמה…
אלפי תיירים יגיעו לשומרון בפסח לצפות באירוס השומרון הנדיר

אלפי תיירים יגיעו לשומרון בפסח לצפות באירוס השומרון הנדיר

זה קורה פעם בשנה ולמשך מספר שבועות בודדים בלבד: פריחת…
"פורום קהלת אוכלים נזלת"

"פורום קהלת אוכלים נזלת"

01מעולם לא כתבת על אופנה. מצד שני תמיד יש פעם…
קשה היא ההורות כקריעת ים סוף

קשה היא ההורות כקריעת ים סוף

01אין טעם להתחמק מזה. הורות. לכתוב על הורות. אז כמו…
הדיקטטורה הישראלית

הדיקטטורה הישראלית

01שלא ישקרו לכם. מה שקורה היום במדינת ישראל זה דיקטטורה.…
להחזיר את פעולות התגמול לשירות המדינה?

להחזיר את פעולות התגמול לשירות המדינה?

01רצח שני האחים לבית משפחת יניב, הלל מנחם ויגל יעקב…
כך נוטעים היח״צנים

כך נוטעים היח״צנים

01איזה חג יפה הוא ט״ו בשבט. לרוב הוא מספק לנו…
תקשורת גוזמאית

תקשורת גוזמאית

01במוצאי השבת האחרונה נערכה הפגנה גדולה מאוד בתל אביב. להפגנה…
Scroll to Top
גלילה למעלה