טרור

40 אירועי שוד בשנה

פתאום אני מקבלת שיחה מהילדה שלי שצורחת: ״יש כאן ערבים! תבואי לקחת אותנו מהר!!״ אני שואלת אותה: ״איפה את״ אז היא אומרת לי: ״בכיכר״. בשלב הזה נפל לי האסימון שזה הם

ערבים גונבים רכב

הילדים נשארו לבד ברכב כשאחד הערבים נכנס לתוכו, הם מספרים שהוא הסתכל עליהם במבט של שנאה והם התחילו לבכות. באותה נקודה נהג ההסעות הגיע בחזרה למקום וצעק על הפולש שיסתלק משם״, הסיפור הזה שמספרת לנו האימא סיון, יכול היה להיגמר בצורה אחרת לגמרי. לא מדובר בפיגוע שמטרתו לחטוף את הילדים או לפגוע באזרחי ישראל, אלא מדובר בניסיון גניבת רכב נוסף שקורה בדיוק באותו אזור של השומרון, שם המשחק הוא ׳קלקיליה׳.
ביום שישי בבוקר הילדים של סיון פרץ עלו על ההסעה של הלימודים לאלעד, ונהג ההסעות נסע דרך מעבר אליהו, ליד הכפר הערבי קלקיליה. בעודו נוסע ראה נהג ההסעות שהנהג ברכב שלפניו נוסע לאט, כאילו מעכב אותו בכוונה ומביט בו בצורה ברורה מאוד. כדי לצאת מהסיטואציה הוא האיץ את מהירות הנסיעה ועקף את הרכב העוין, אבל כשהגיע ליד הכיכר נהג הרכב הערבי התנגש בו, ונהג ההסעות ישר יצא מהרכב וקרא אל המנגח: ״תיזהר״, תגובת הנהג הערבי לא איחרה להגיע: ״אני לא רוצה להיזהר, מה תעשה לי?״. בשלב הזה נכנס ערבי אחר אל תוך רכב ההסעות, ככל הנראה כדי לגנוב אותו. כאשר הבין זאת הנהג הוא חזר אחורה והתעמת עם הגנב השני. ״הוא ניסה לגנוב לו את המפתח של הרכב, נהג ההסעות הדף אותו, אז הוא לקח לו את שני הפלאפונים וברח״ מספרת סיון: ״אני הייתי ברכב ממש 20 מטר מהם במהלך האירוע ולא הבנתי למה נוצר פקק. ראיתי מונית הסעות תקועה בכיכר ולא חשבתי לעצמי שזאת המונית של הילדים שלי. פתאום אני מקבלת שיחה מהילדה שלי שצורחת: ״יש כאן ערבים! תבואי לקחת אותנו מהר!!״, אני שואלת אותה: ״איפה את?״ אז היא אומרת לי: ״בכיכר״. בשלב הזה נפל לי האסימון שזה הם. נסעתי מהר לכיכר וראיתי את הנהג קפוא על ההגה, הוא קפא, פשוט לא הצליח לזוז, נכנס להלם. ובזמן הזה הילדים בוכים בפנים. אז עצרתי את הרכב, אבל בעצמי לא יכולתי לצאת מהרכב, חשבתי לעצמי שיש שם מחבל ואולי יגנבו גם לי את הרכב. פתאום הילדים יצאו מהאוטו שלו לבד ועברו לרכב שלי. נעלתי את הרכב והתקשרתי לרבש״צ של צופים. הבת שלי סיפרה שכשהם עוד היו ברכב ההסעות היא לקחה את הטלפון לנהג ואמרה לו שיתקשר למשטרה והוא איכשהוא התקשר, הוא לא תפקד עד השלב הזה. בזמן שחיכינו לרבש״צ ולצבא הוא ישב מאחורי ההגה ולא היה מסוגל לזוז. אחרי זה הגיע הצבא והרגיע אותו וגם את הילדים המפוחדים. אנחנו יודעים שהכוונה שלהם הייתה לגנוב את הרכב, כי כמה דקות קודם לכן הם עשו את זה לעוד אישה – הם התנגשו בה, ואז היא הסתכלה במראה וראתה שהם ערבים. הרבש״צ תמיד אומר שבמצבים כאלה לא יוצאים מהרכב, אך נהג ההסעות לא ידע את זה כי הוא לא מהאזור. לעומתו האישה שהתנגשו בה נשארה ברכב ונסעה לכיוון החיילים, ובגלל שלא הלך להם איתה הם עברו אלינו״.

סיון לא לבד, באזור הזה של השומרון סמוך לכפרים קלקיליה ובידיה, נגנבים יותר רכבים מבכל מקום אחר ביו״ש. ערכתי סקירה קצרה של דיווחי ׳הצלה ללא גבולות יו״ש׳ בטלגרם שמקבלים את המידע רק מגניבות שדווחו למוקד, ואכן משיחה שערכנו עם ׳הצלה ללא גבולות׳ עולה שנתוני הגניבות המלאים ככל הנראה גבוהים בהרבה ממה שמדווח אצלם, ומספירה שלי מדובר ב-40 גניבות רכב רק באזור של קלקיליה, ברקן, בידיה ונטפים. גם רכבים שלא נגנבו דווקא באזור הזה, הגיעו בסופו של דבר לקלקיליה או לבידיה.
ה׳תאונות׳ האלה לא קורות רק בדרכים, גם תושבי השומרון שהגיעו לעשות קניות בקלקיליה נתקלו בניסיונות שוד, כך לפניכם דיווח על גניבת רכב שפרסמה המשטרה: ״לפני זמן קצר התקבל דיווח במוקד המשטרה על שוד רכב ישראלי בכניסה לקלקיליה. על פי הדיווח המתלונן הגיע עם רכבו לחנות ירקות הממוקמת בכניסה לקלקיליה, ובעת שירד מהרכב שככל הנראה היה מונע, הגיע חשוד, נכנס לרכבו והחל בנסיעה לתוך קלקיליה. המתלונן ניסה לעצור את הרכב, נתלה על דלת הרכב וכעבור מספר מטרים נפל, נחבל ונפצע באורח קל וטופל במקום״. המשטרה בהודעה גם הוסיפה אזהרה לציבור שלא להיכנס לשטחי A, אבל בקלקיליה בשונה מכפרים כמו ג׳נין, הסכנה היא לא שירצחו אותך בגלל שאתה יהודי, אלא שישדדו אותך כי יש לך רכב מבוקש. והינה הודעה נוספת של המשטרה על גניבה בתוך הכפרים: ״התקבל דיווח במשטרה על תושבת מרכז הארץ שנכנסה עם רכבה לכפר נבי אליאס הסמוך לקלקיליה לצורך ביקור במרפאת שיניים. לטענתה במהלך נסיעתה בכפר מספר חשודים סימנו לה שיש בעיה עם מספר הרכב, וכשעצרה לבדוק זאת אחד החשודים דחף אותה, עלה לרכב ונמלט מהמקום. משטרת ישראל שבה ומדגישה כי כניסה לשטח B מהווה סכנה. ישראלים רבים שנכנסים לשטחים אלו כדי לערוך קניות, למסחר, לתיקון רכבם, לסעוד במסעדות ובבתי קפה ועוד, נקלעים לאירועי תקיפה, שוד, גניבה, איומים ובדרך נס מחולצים מהמקום על ידי כוחות הביטחון בשלום. שמרו על ביטחונכם והימנעו מכניסה לשטחים אלה״. לשון משטרת ישראל.
השיטה של ניגוח הרכב וגניבתו בעת שהנהג יוצא החוצה לברר את שקרה היא שיטה שחוזרת על עצמה. בדיווח משטרתי נוסף על גניבת רכב שהצליחה אפשר לראות איך עובדת השיטה: ״על פי הדיווח בכניסה לכפר בידיה שבשומרון רכב ישראלי שעמד בצד הדרך, נשדד על ידי שלושה חשודים שהגיעו ברכב פלסטיני. לטענתו הרכב הפלסטיני נכנס בו מאחור וכשיצא מהרכב לראות מה קרה, יצא חשוד אחד מהרכב הפלסטיני, הכה אותו וגנב את רכבו״.
סיון, שאיתה שוחחנו על גניבת רכב ההסעות עם הילדים, מודה שזאת לא הפעם הראשונה שבה עברה ניסיון כזה של גניבה. בפעם הקודמת היא מצאה את עצמה בכניסה לכיכר כאשר נהג חשוד סימן לה שהוא מוותר על זכות הקדימה, היא חיכתה שהוא ייסע אבל הוא המשיך להבהב לה שתיסע לפניו, בזכות החשד שלה היא לא הופתעה כשברגע שהיא נכנסה לכיכר החשוד האיץ לכיוונה, היא בתגובה האיצה בעצמה, וכך שלוש פעמים הם הקיפו את הכיכר עד שהיא נמלטה. כל זה בשעת לילה מאוחרת.
אבל החלק המסוכן הוא השודים, הסיטואציה שתיארה סיון מתייחסת לשוד טיפוסי – אלה קורים באופן קבוע בשני צירים קבועים סמוך לבידיה ולקלקיליה. רכב נוסע בציר ומאחוריו או לפניו נוסע רכב ערבי, הרכב הערבי מתנגש בו בכוח והנהג נעצר או אפילו יוצא מהרכב. השודד מוציא בכוח את הנהג, או אם כבר יצא נכנס ונוסע עם הרכב. שודים כאלה מסכנים חיים ומתרכזים בשני הצירים המרכזיים.

אבל לא רק בכבישים ובכפרים נגנבים רכבים, לארז שוהם בעל העסק ׳הכיפות של ארז׳ נגנב באמצע הלילה רכב עם ציוד וסחורה בשווי 120,000 שקל, ביישוב רבבה עצמו. ״קמתי בבוקר, אין אוטו״ מספר ארז: ״הייתי בהלם, בדקתי אם אולי החניתי אותו במקום אחר, חיפשתי בעוד מקומות ואז הבנתי שהוא לא נמצא. אז התקשרתי לרבש״צ ובלי שאני אומר מילה הרבש״צ שאל: ״גנבו לך את האוטו?״, אמרתי לו: ״כן, איך אתה יודע״, אז הוא אמר לי: ״מהשעה 4:00 בלילה אנחנו על זה״. הסתבר שנכנסה חולייה לישוב של שני גברים וערביה ישראלית עם רכב גנוב בעל לוחית רישוי ישראלית, ולערביה הייתה עברית רהוטה.

מפה עם מיקום גניבות רכבים בשומרון

כשהם הגיעו לשער הערבייה אמרה שלום לשומר שלא חשד בה, והם פשוט נכנסו. הם באו וגנבו שני רכבים, כנראה שאלה היו רכבים בהזמנה כי שניהם היו פולקסווגן״. את הרכבים הגנובים אתרו לאחר מכן במקום מפתיע מאוד, קלקיליה: ״המזל הוא שהרכב שלי היה בעבר רכב של נכה, לכן היה בו איתורן שאומנם לא עבד אבל המערכת הייתה קיימת. הרבש״צ התקשר למישהו שיש לו איתורן ואיתרו את הרכב בקלקיליה. כשקיבלתי את הרכב ראיתי שהם ניסו למצוא את האיתורן כי הם זיהו שיש בו איתורן, אבל הם לא הצליחו למצוא אותו. למזלנו היה מבצע של הצבא באותו ערב בקלקיליה, אני לא יודע את הפרטים המדויקים אבל בסופו של דבר הרכב עבר למשטרה הפלסטינית, אחרי זה הרכב עבר למשטרת קדומים ולבסוף הוא חזר אליי בלי הסחורה. מאוחר יותר איש מודיעין לחץ על גורמים בצד הפלסטיני, ורק אז רוב הסחורה חזרה מהמשטרה הפלסטינית. השווי של הסחורה היה 120,000 שקל, חזר אליי הרוב ומה שלא חזר היה בערך בשווי של 30,000. מה שהם לקחו היה אקראי, את הציציות הם לקחו, את הכיפות דווקא החזירו״.
רוב גניבות הרכב באזורים שלנו מתקבצות לאותם צירים ולאותם קילומטרים שמקיפים את הכפרים בידיה וקלקיליה. רבים מהרכבים שנגנבים מוצאים את דרכם באופן מפתיע לאותם כפרים בדיוק. ערבים מקלקיליה מסוגלים אף להיכנס באמצע הלילה ליישוב יהודי כדי לגנוב פולקסווגן. בין אם זה ניגוח ברכב על הכביש, ובין אם זו גניבה ממי שנכנס לכפרים או אפילו פלישה ליישוב באמצע הלילה, תושבים הגרים באזורים של הכפרים הללו צריכים לנקוט במשנה זהירות ולשמור על הרכב כשמתקרבים לקיני השודים של בידיה ושל קלקיליה.
תגובות
שוחחנו עם גורם במשטרה שמטפל בתופעה מקרוב מאוד, ומסתבר שהם בהחלט מכירים מקרוב את המצב שבו שני צירים מרכזיים ושני כפרים בשומרון הפכו למוקד של שודי רכב. הגורם מחלק את הגניבות לשתי תופעות: ״יש את השוד הקלאסי – אירוע שבו נותנים מכה קלה ומנסים לבצע שוד כשהנהג יוצא. אבל יש את החצי השני שזה בעיניי יותר מ- 50% מהשודים, מדובר באזרחים שנכנסים לכפרים כמו נבי אליאס וקלקיליה בשביל קניות או לשירותים, בתוך המקומות הללו המשטרה לא יכולה להגיב. רוב השודים זה אזרחים שהרבה מהם לא מגיעים מההתיישבות שנכנסים לכפרים לצורך קניות. בשבועות האחרונים אנחנו רואים שאזרחים מההתיישבות הרבה יותר מודעים, ולכן במקרים של שוד קלאסי הם לא עוצרים. המודעות הזאת היא משהו שהמשטרה עובדת עליו, ובזכות זה בשבועות האחרונים נמנעו שודים. בנוסף להעלאת המודעות אנחנו עושים מארבים, מתחפשים ונוסעים בכבישים כדי לתפוס את החוליות האלו. אלה חוליות גדולות, לא קבוצות של שלושה חברה, ידוע לנו שראשי החוליות הם אותם ראשים, רק ההרכבים עצמם משתנים. אנחנו מנסים לתפוס אותם אבל המצב מורכב בגלל שמדובר על כניסה לכפרים ערביים״. בנוסף מספר לנו הגורם שהגנבים לרוב לא גונבים מערבים אחרים: ״היו מקרים שבהם הם התבלבלו וגנבו רכב מערבי אחר, ותוך כמה שעות הרכב חזר״. בצבא אומרים שהם רואים בגניבות אירוע טרור לכל דבר. הצבא עצמו עושה מארבים חמושים ומעצרים כדי לטפל בתופעה.

עוד במדור זה

כתיבה וחתימה (טובה)

כתיבה וחתימה (טובה)

לומדי הדף היומי ובכלל תלמידי חכמי ישראל, למדו כי ישנה מחלוקת עקרונית במסכת גיטין האם הכתיבה כרתי (לשמה), כלומר האם הגט אמור להיות כתוב לשמה של האישה או שמא רק החתימה של העדים אמורה להיות דווקא לשמה של האישה, או שמא עדי מסירה כרתי, דהיינו מסירת הגט היא שצריכה להיות לשמה (דעת התנא רבי מאיר).
הגמרא במסכת גיטין בדף כג עמוד א דנה בעניין זה, ושואלת הכיצד נסביר את דעת רבי מאיר שאמר כי עדי חתימה בלבד צריכים לחתום לשמה ולא לכתוב את הגט לשמה של האישה, ומסבירה הגמרא שאכן, הכתיבה צריכה להיות לשמה, ורבי מאיר התכוון ששמה של האישה בלבד צריך להיכתב עבור האישה הספציפית הזו.
עד כאן למדנות תלמודית.
בימים אלו אנו מברכים איש את רעהו בכתיבה ובחתימה טובה, נשאלת השאלה מה העיקר – האם הכתיבה (כמו שראינו למשל במסכת גיטין לעיל) או דווקא החתימה, שכן אנו יודעים למשל שחוזה שלא נחתם על ידי הצדדים אינו מחייב אותם. החשיבות מתרחבת אף לעניין חשיבות הימים הנוראים – האם בראש השנה יכתבון זה העיקר, או שמא בצום יום כיפור יחתמון חשוב בשל היותו מועד החתימה?
במסכת ראש השנה בדף טז מסבירה הגמרא ואומרת "הכל נידונין בראש השנה וגזר דין שלהם נחתם ביום הכיפורים דברי ר' מאיר, ר' יהודה אומר הכל נידונין בראש השנה וגזר דין שלהם נחתם כל אחד ואחד בזמנו, בפסח על התבואה, בעצרת על פירות האילן, בחג נידונין על המים ואדם נדון בראש השנה וגזר דין שלו נחתם ביום הכיפורים". הגמרא אם כן מחלקת בין כתיבה לחתימה, ומלשונה משתמע שהכתיבה היא הליך הדין, הדיון הענייני שבו ניתן לשנות לטובה או לרעה את פסק הדין אשר ייחתם בסופו של דבר במועד ה'שרירותי' שבו נחתמים ברואיו של הקב"ה.
אלא שהגמרא קוראת ליום הכיפורים 'גמר דין', בשונה מיום החתימה, המועד הטכני שבו נחתם דינו של האדם.
מה אם כן חשוב יותר – יום הכיפורים או ראש השנה? כתיבת הדין שבה ניתן להשפיע על הדיין היושב בדין, או שמא יום הכיפורים חמור הוא שבו נחתמים ברואיו של מלך מלכי המלכים?
כאשר דיין חותם את הדין נעשה טקס, טקסיות החתימה מחייבת את כיבוד המעמד המלכותי המחייב. האדם היודע שביום זה נחתם גזר דינו צריך לנהוג בהתאם. מאידך, בראש השנה, כתיבת האדם היא בהתאם למצוותיו ולתפילותיו כפי שהיו עד לראש השנה ובמהלכו – מאכל, משתה, לימוד ותפילה.
למשל, חוק הירושה מכיר בצוואה בכתב יד, דהיינו הרשומה כולה בכתב ידו של המצווה. צוואה שכזו חייבת להיות בנוסף חתומה על ידו. לחתימה יש אקט מחייב. הכתיבה מעידה על הרצון של המצווה, והחתימה מעידה על גמירות הדעת.
אולם, צוואה בעל פה (למשל כאשר מדובר באדם גוסס 'שכיב מרע'), תהא תקפה כמובן ללא חתימת המצווה, אלא רק על פי עדותם של שני עדים המאשרים את דברי המצווה שנאמרו על פה.
מכאן, לעיתים לחתימה יש תוקף ולעיתים אינה משמעותית כלל. וכן כתב ידו של האדם חשוב כמו חתימה, ולעיתים דבריו שנאמרו בעל פה חשובים יותר מהחתימה עצמה.
גם חוק חתימה אלקטרונית התשס"א 2001 ביטל למעשה את החתימה המסורתית, והפך אותה למעין קובץ מאפיין של האדם המאשר את המסמך האלקטרוני שעליו הוא חותם אלקטרונית.
תפילות הימים הנוראים מלמדות אותנו כי חסדיו של הבורא עם ברואיו לא עברו 'שדרוג', ושעדיין הטקסיות בחתימה קיימת. טקסיות זו מאפשרת לנו לנצל את המעמד לקבלת זכויות רבות ככל הניתן בין כסה לעשור ובעשור עצמו, הוא יום החתימה.
כתיבה וחתימה טובה לכל בית ישראל. ■

מנקים אשליות לפסח

מנקים אשליות לפסח

פסח מתקרב אלינו בצעדי ענק, וביחד איתו כל נשות ישראל מכינות את עצמן למצוות החג: ניקיון הבית מהמסד ועד הטפחות. והשבוע מישהי שאלה אותי: "תגידי, איך אני יכולה לגרום לבעלי לתת יד בניקיונות לפסח?" אז הינה כמה נקודות למחשבה בנושא. (הדברים כתובים בלשון נקבה אבל מותאמים לשני המינים):
1. סליחה על ניפוץ האשליה, אין כזה דבר 'לגרום' לאף אחד. זאת אומרת יש, אבל באמצעות מניפולציה או הפעלת כוח. אני מאמינה שאת רוצה שבעלך ינקה את הבית לא כי את אמרת לו וכי הוא מרגיש שהוא חייב לך טובה, אלא כי הוא רואה בניקיון הבית שותפות של שניכם. מצוות ביעור חמץ היא מצווה של שניכם, בעל ואישה כאחד. לכן הרשו לי לעדכן את השאלה ולשאול אחרת: "איך לאפשר לגרום לבעלי להיות גם הוא שותף בניקיונות הבית?" או לחילופין "איך לא ארגיש לבד בניקיונות הבית לקראת פסח?".
2. תיאום ציפיות – מילת מפתח בלא מעט תחומים זוגיים בכלל, ובפסח בפרט. אם עדיין לא ישבתם ודיברתם על כוס קפה ועוגיות שנשארו ממשלוח המנות לפורים על ההכנות לחג, זה הזמן לעשות זאת. הרבה פעמים אנחנו פועלים על אוטומט או לא מתקשרים את הציפיות שלנו, ובסוף מתאכזבים אחד מהשני. הינה כמה נקודות שכדאי שיעלו בשיחה ביניכם בהקשר לניקיון הבית:
• איך הייתה חוויית ניקיון הבית לפסח בבית של כל אחד מכם? הרבה פעמים אנחנו סוחבים איתנו לחיי הנישואין חוויות עבר שמשפיעות עלינו גם כיום ועלולות להיות טריגריות.
• מה זה אומר 'לנקות את הבית לפסח' עבור כל אחד מכם? האם זה אומר לנקות את הבית מחמץ בלבד, או לנקות את הבית מכל פירור אבק?
• אלו מקומות בבית הכי חשוב לכם לנקות ובאיזה סדר? הרי לא הגיוני להתחיל לנקות את המטבח בעודו פעיל במהלך השבוע.
• אלו סוגי ניקיונות אתם אוהבים יותר ואלו פחות? יכול מאוד להיות שאת לא מתחברת לניקוי המחסן או הרכב, ולבעלך אין בכלל בעיה לעשות זאת.
• מה יאפשר לכם לנקות את הבית בנחת ובשמחה? אם כבר מנקים – אפשר להפוך את החוויה למקרבת ולשמחה.
• במה אתם זקוקים לעזרה אחד מהשני, ואלו דברים אתם מעדיפים לנקות לבד? לפעמים ניקוי בשניים יכול לעזור מאוד, ולפעמים רק להפריע ולהאט את הקצב.
מוזמנים כמובן להוסיף גם שאלות מעצמכם.
3. ראייה מערכתית – אם נסתכל על גוף האדם נראה שיש הבדל בין האיברים השונים ולכל איבר יש את התפקיד שלו. לא דומה התפקיד הידיים לתפקיד הרגליים, המוח או הלב. האם אי פעם ראית שהיד אומרת ללב: "היי חביבי, שים לב שאתה עושה את התפקיד שלך כמו שצריך"? ברור שלא. היד לא מתרכזת בתפקיד של הלב, היא מרוכזת בעצמה ובלעשות את התפקיד שלה על הצד הטוב ביותר. לפעמים בני זוג שוכחים שהם מערכת שלמה ולכל אחד מהם יש את התפקיד שלו. יכול להיות שבעלך לא אוהב לנקות את הבית אבל בהחלט יכול לקחת על עצמו תפקידים אחרים. במקום להיכנס להתחשבנות מה כל אחד עשה, היי מרוכזת בעשייה מדויקת לכוחות שלך. אין מצווה להיות קורבן פסח.
4. עם יד על הלב – מי את מרגישה שבאמת אחראי לניקיונות לפסח? את או בעלך? רגע לפני שאת מבקשת ממנו שיהיה שותף – האם את מוכנה באמת לתת לו את ההזדמנות הזו? האם את מוכנה באמת לסמוך עליו ולשמוח בו, גם אם הוא לא מנקה בדיוק בדיוק כמו שאת רוצה? ■

״מילדים ועד לשר גדול בישראל – החיבה הייתה אותה חיבה״

״מילדים ועד לשר גדול בישראל – החיבה הייתה אותה חיבה״

בליל יום שני האחרון, נר שמיני של חנוכה, ניצחו אראלים…
את המציאות הזאת צריך לשנות

את המציאות הזאת צריך לשנות

ההסכמים הקואליציוניים הולכים ונסגרים, והממשלה צפויה לקום בעוד פחות משבועיים,…
"איפה כל הקצינים שישנים על האף?!"

"איפה כל הקצינים שישנים על האף?!"

בהילולת ל"ג בעומר בקבר רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון…
״המוגבלות לא הייתה מגבלה״

״המוגבלות לא הייתה מגבלה״

אמנון ודניאלה וייס הם זוג מוכר – בשומרון בפרט וברחבי…
נשות החיל

נשות החיל

כולנו נחשפנו לתמונת ׳נשות הקואליציה׳, שזכתה לפרסום רב בשל העובדה…
ניפוח מלאכותי של 1.5 מיליון

ניפוח מלאכותי של 1.5 מיליון

לרוב, את יהודה ושומרון אנחנו מזכירים בעניין תשתיות לקויות או…
הגשמת חלום: משלחת ישראלית מיוחדת למונדיאל 2022

הגשמת חלום: משלחת ישראלית מיוחדת למונדיאל 2022

ברחבי העולם וגם כאן בישראל נרשמת התרגשות רבה לקראת מונדיאל…
״רבותיי, יש פה הפקרות״

״רבותיי, יש פה הפקרות״

במוצאי השבת האחרונה אירע פיגוע קשה בחברון שבו נרצח יהודי…
הכסף מועבר בשיטות מאוד מתוחכמות לעזה

הכסף מועבר בשיטות מאוד מתוחכמות לעזה

״אללה אסלאם״, ״איום דאעש״, ״היג’רה״, "דאעש: הדור הבא", "וידויים מדאע"ש",…
חלב פרווה אמיתי

חלב פרווה אמיתי

תעשיית המזון בעולם עומדת להשתנות בשנים הקרובות. זו לא שאלה…
אמת מה נהדר שחלק מחוכמתו ליראיו

אמת מה נהדר שחלק מחוכמתו ליראיו

הרב אברהם אלקנה כהנא שפירא זצ״ל, המוכר כ׳רב אברום׳, העמיד…
"אולי צריך להעריך דתיים-מבית יותר מחוזרים בתשובה"

"אולי צריך להעריך דתיים-מבית יותר מחוזרים בתשובה"

״הפעם הראשונה שבה שמרתי את יום כיפור וצמתי הייתה בגיל…
גם לסיום קשה יש התחלה חדשה

גם לסיום קשה יש התחלה חדשה

לקראת ראש השנה אנשים נוהגים לקבל על עצמם החלטות טובות,…
שגרירת ישראל האחרונה שפגשה את המלכה

שגרירת ישראל האחרונה שפגשה את המלכה

הממלכה המאוחדת של בריטניה הרכינה ראשה בשבוע שעבר, עת נודע…