שליפות

הרב חיים אלישביץ

לרגל חגיגות היובל למרכז האקדמי לב החלטנו לצאת לבדוק מה מיוחד כל כך במקום ומה יש לדקן הסטודנטים שלהם לספר לנו. אחד על אחד עם הרב חיים אלישביץ, דקן הסטודנטים של מכון לב

 

מי אתה, דקן הסטודנטים?
"אני חיים אלישביץ, אוטוטו בן 62, נשוי ואב לעשרה ב"ה, ויש גם נכדים. מתגורר בקריית ארבע כבר ארבעים שנה, בהפסקה של 13 שנה שבהן גרתי בכרמל, ושם הקמתי את נתיב כרמל. עליתי לארץ בשנת 1967 מרוסיה הקומוניסטית. היינו מהמעטים שהחזיקו ביהדותם באותה תקופה, באנו לארץ והיינו פה במלחמת ששת הימים. אומנם הייתי בערך בן 10, אבל החוויה המשמעותית והגאווה הלאומית חקוקים בי עד היום".
איך מגיעים להיות דקן?
"האמת שאני בעל השכלה תורנית, וזה אחד הדברים המיוחדים אצלנו במכון. אני בוגר ישיבת ההסדר בקריית ארבע, ונוסף על כך למדתי באלון שבות במכון הוראה. בהמשך לתהליך וללימודיי התורניים הקמתי את מסלול נתיב כרמל, ששילב לימודי תורה ולימודי תואר הנדסאי תוך כדי שירות בנח"ל. כחלק מהמון פרויקטים שביצעתי לאורך החיים זימן לי הקב"ה לבוא ולהשתלב עם מסלול נתיב כרמל במכון לב. ב"ה זה 13 שנה שאני במכון, וזו השנה הרביעית שלי בתפקיד הדקן".

באנו לארץ והיינו פה במלחמת ששת הימים. אומנם הייתי בערך בן 10, אבל החוויה המשמעותית והגאווה הלאומית חקוקים בי עד היום.

מה מיוחד במכון לב?
"מכון לב מוגדר מרכז אקדמי-דתי-תורני. כשהוקם המרכז היה החזון שישלבו לימוד תורה בבוקר, ואחר הצוהריים ילמדו את החומר האקדמי. היום במקביל ללימודים האקדמיים יש בית מדרש פעיל, והסטודנטים משלבים לימודי אקדמיה עם הלימוד בבית המדרש. בוגרי ישיבות לא חייבים בשילוב זה, ולמענם הוקם מכון נווה בקמפוס. כך התלמידים משלבים תורה ומדע במקביל, אך לא כחלק מחובותיהם האקדמיות. המכון הוא מרכז אקדמי שכפוף לתורה ולהלכה ומפריד בלימודים בין גברים לנשים, ובית המדרש הוא חלק אורגני מהקמפוס. הוא מעורב בהחלטות האינטגרליות, ולא תוספת חיצונית".

משמח אותי לראות תלמיד שמסיים את התואר בהצלחה אחרי שפגשנו אותו לאורך הדרך והצלחנו לעזור לו ולספק לו את הסיוע שהוא נזקק לו.

מצאת החמה עד צאת הנשמה?
"אומנם שעות העבודה שלי ארוכות מהרגיל, אך בביתנו בכל מקרה הולכים לישון מאוחר מאוד, בין אחת לשתיים וחצי בלילה, ועד אז הזמן מוקדש למשפחה וללימוד. אני קם בחמש וחצי ונוסע להתפלל בקמפוס או לחלופין מתפלל בסביבות שבע בקריית ארבע, ואחר כך נוסע להתחיל את היום. תלוי מאוד בלו"ז בעבודה.
"התפקיד שלי הוא לעזור לכל סטודנט לסיים את התואר, ויש לי כמה זרועות שעוזרות לי לתכלל את המשימות ולסייע באתגרים הפוקדים את הסטודנטים: בעיות חברתיות, כלכליות, רגשיות, לימודיות ועוד. בכל יום יש לי מפגש עם סטודנטים, בערך שעה וחצי. חשוב לי לחוש את השטח ולשמוע את הסטודנטים מקרוב".
מהם האתגרים המרכזיים בתפקיד?
"להצליח לאתר את כל הסטודנטים שצריכים את הסיוע שלנו. יש 4,500 סטודנטים במרכז. לא לפספס את מי שצריך אותנו".

מה משמח אותך?
"משמח אותי לראות תלמיד שמסיים את התואר בהצלחה אחרי שפגשנו אותו לאורך הדרך והצלחנו לעזור לו ולספק לו את הסיוע שהוא נזקק לו".
מה יתחדש במכון השנה? ומה נאחל לרגל חגיגות היובל?
"בשנה החדשה יש כמה דברים משמחים במרכז: נפתח מסלול חדש לתואר שני בכריית מידע במחלקת מחשבים ובטיפול תומך במחלקת סיעוד. נוסף על כך יש מסלול ייחודי מאוד של סיעוד לגברים בלבד. כמו כן אנחנו ממשיכים במסלול העתודאים, והמיוחד אצלנו הוא שהם מקבלים מעטפת תורנית ישיבתית.

"לרגל חגיגות היובל אני מאחל לנו שהמוסד הזה יפרח ויגדל וייתן את הטון שלו במדינת ישראל, טון חזק וברור של תורה ומדע. שהבוגרים ישפיעו על המדינה, על האווירה בהיי-טק על האווירה המוסרית במקומות העבודה שלהם, ושייבנה הקמפוס החדש של מכון טל בקרוב".
נוסף על חגיגות החמישים אנחנו עומדים בפתחה של שנה אקדמית חדשה. צאו ללמוד! השילוב בין תורה לאקדמיה מצליח ונשמע מפתה, בטח עם דקן סטודנטים שכזה.

יש סכנה ממשית שלא תעברו את אחוז החסימה, שקולות רבים ילכו לאיבוד ויביאו עלינו את שלטון השמאל.
"אנו נדהמים לגלות עד כמו הסוגיות הללו של איבוד הזהות היהודית והאנושית נוגעות בציפור הנפש של אנשים רבים. אנו פוגשים הורים המתייסרים מכך שבנם 'נושא' בן זוג או שבתם 'נישאת' לבת זוג או שילדיהם נישאים לגויים; אנשים הכואבים את סתימת הפיות בסוגיות אלו ועוד. על כן אנו מאמינים שרבים מחוץ למעגלים המוכרים לנו יצטרפו אלינו ויצביעו לנו".
סליחה, אבל מאמונה עדיין לא קונים במכולת. לא ראינו אף סקר אחד שבו אתם עוברים את אחוז החסימה.
"כפי שציינתי, בידינו אינדיקציות ברורות לכך שאנו עוברים את אחוז החסימה. ערכנו עד היום מאות חוגי בית, דיברנו ונפגשנו עם עשרות אלפי אנשים בפגישות פנים אל פנים, שיחות טלפון, התכתבויות ברשתות החברתיות ועוד, והתברר בע"ה שהסיכוי שלנו לעבור גדול מאוד.
"אצרף רק סקר עומק שערך עבורנו הסוקר מנו גבע, שלפיו 9% מהציבור (!) שוקלים להצביע לנעם אם ישתכנעו שהיא עוברת את אחוז החסימה. כבר היום יותר מארבעים אלף איש חתמו על תמיכה בנעם והביעו כוונה להצביע לה אם יתברר כי סיכוייה ריאליים. אין הדבר תלוי אלא בנו! אם כל מי שמבין את חשיבות העניין אך יושב על הגדר ושואל את עצמו אם ההצלחה ריאלית יצטרף למהלך, בעזרת ה' נעבור את אחוז החסימה, ובגדול!"

עוד במדור זה

שליפות

שליפות

אבא איש חינוך. אומרים שהקשר לאבא משתקף בקשר עם הקב״ה…
שליפות

שליפות

אבאג׳ק סיאלום. נולד בתוניס ובהמשך היגר בגיל שמונה לצרפת עם…
שליפות

שליפות

אבאגיבור. חושב עליו בכל יום. אבי ז״ל נפצע בקרב עם…
שליפות

שליפות

אבאאינטלקטואל, למדן.אימאהעוגן של המשפחה, מורה בנשמתה, מנהלת בית ספר, בשלנית.…
שליפות

שליפות

אבאזאב. פתח אותי לעולם הכלכלה. משתכנע מכל טיעוני הימין, אבל…
שליפות

שליפות

אבא האבא הכי טוב בחיים, רחמים טסה. אבא שלמדתי ממנו…
שליפות

שליפות

אבא תותח, דוגמה אישית, יציבות, ביטחון, אכפתיות, קשיחות, אהבה, השראה,…
שליפות

שליפות

ההוריםדוד ואסנת. בעלי תשובה, עלו מאוסטרליה מתוך ציונות ואהבה לארץ.…
שליפות

שליפות

אבא אבא עלה מדרום אפריקה בגיל 19-20 אחרי מלחמת ששת…
שליפות

שליפות

אבאאהרן, יליד העיר יזד בפרס. עלה לארץ בשנת 1958. חשמלאי…
שליפות

שליפות

אבאמשה, בן לחלוצי כפר פינס. חקלאי בנשמה.אימאמלי, שורדת שואה שהטביעה…
שליפות

שליפות

אבאאבי היקר משיח. יליד שכונת הבוכרים בירושלים של שנות ה-40,…
שליפות

שליפות

אבא אהרון. אימא שושנה. החצי השני שרית. המשפחה עלמה (9),…
שליפות

שליפות

אבאגדל במוסקבה ולמד אומנות. עלה לארץ בראשית שנות ה-90.אימאגדלה בברדיצ'ב,…
שליפות

שליפות

אבאהוא ההוכחה שעם הרבה אמונה וכח רצון אפשר להתגבר על…
שליפות

שליפות

אבא יהושע. גדול הדור שלי. ממנו ספגתי אהבה לעם, לארץ…
Scroll to Top
גלילה למעלה