אלעד הומינר

אלפי תיירים יגיעו לשומרון בפסח לצפות באירוס השומרון הנדיר

חובבי טבע ובוטניקה צפויים להגיע בפסח לחזות בפריחה הנדירה של אירוס השומרון, פריחה המושכת אנשים רבים מכל הארץ לשומרון. ראש המועצה יוסי דגן: "אירוס השומרון, עוד סיבה טובה להגיע לטייל בשומרון"

אלעד הומינר

עורך גילוי דעת

אלעד הומינר

עורך גילוי דעת

עורך גילוי דעת

זה קורה פעם בשנה ולמשך מספר שבועות בודדים בלבד: פריחת "אירוס השומרון". מדובר בפרח נדיר ביותר, ומוגן, אשר גדל באזור גב ההר שבשומרון בחלקו הדרומי של הר עיבל, על הר כביר ובאזור הישוב איתמר. זהו פרח אנדמי הצומח במקום אחד בעולם כולו – בשומרון. הפריחה מתרחשת אחת לשנה למשך מספר שבועות בחודשים מרץ-אפריל, ובמועצה אזורית שומרון מדווחים כי בימים האחרונים החלו מטיילים לזהות את הופעתו של הפרח ושיא הפריחה צפוי להתקיים סביב חג הפסח.
פריחתו של אירוס השומרון, מושכת לאזור תיירים רבים אשר מבקשים לצפות בפריחתו המיוחדת, ומדי שנה עם הופעת הפרח, חובבי טבע ובוטניקה מכל העולם מגיעים לשומרון על מנת לצפות באירוס הנדיר.
השנה, בשל העובדה ששיא הפריחה צפוי להיות במהלך חול המועד פסח, מצפים בתיירות שומרון למטיילים רבים שיגיעו לראות את הפריחה. במועצה מזמינים את הציבור להגיע לאזור ולהנות לצד הפריחה היפה גם משלל האטרקציות והפעילויות שקיימות בגב ההר ובשומרון בכלל. אירוס השומרון הוא אבן שואבת לתיירים מכל רחבי הארץ ומהעולם שמגיעים בהמוניהם כל שנה להכיר את אתרי הטבע וההיסטוריה בשומרון הירוק.
ראש מועצת שומרון יוסי דגן אומר כי תיירות שומרון של המועצה פועלת רבות על מנת להיערך לקראת האירועים השונים והפעילויות בחג הפסח. "פריחת אירוס השומרון הוא עוד סיבה טובה להגיע לטייל בשומרון".
מועצה אזורית שומרון מזמינה את המבקרים לבוא לשומרון ולהנות מפריחתו של האירוס בימי חול המועד פסח י"ח-כ׳ בניסן.
עוד בשומרון
לא רק נופים מהדרים את השומרון אלא גם לא מעט היסטוריה יהודית-תנ"כית. בגן הלאומי שומרון ניתן לצאת לסיור מרתק בשומרון הקדומה בעקבות עלילותיה וסיפורה המסעיר של עיר הבירה של ממלכת ישראל. באתר ניתן לחזות בשרידים של מגדלים חשמונאיים, בפורום ובתיאטרון הרומי, לטפס למקדש אוגוסטוס ולצפות ממנו על שרידי ארמון אחאב. כמו ניתן לקיים סיור מודרך בהר עיבל הטומן בחובו שאלות וממצא ארכאולוגי מרגש – מזבח יהושע.
חובבי האקסטרים יוכלו להנות משני אתרי קמפינג חדשים לגמרי. בשומרון הירוק ייחנכו לראשונה שני אתרי קמפינג וחניוני לילה חדשים, בישובים עינב ובחוות גבעות עולם הציורי. מתחם הקמפינג בחוות גבעת עולם נמצא בתוך החווה האורגנית, בה ניתן להתרשם מתנאי המחייה של בעלי החיים, להסתובב בין הדירים, לצפות בחליבה, בגדיים ובטלאים המקפצים להנאתם בחצרות, לשבת בחצר המחלבה ולהנות ממגוון המוצרים שהחווה מציעה לרכישה במקום. בשומרון לא הסתפקו בכך ובפסח ייחנך גם סינגל האופניים הראשון בשומרון העובר דרך נופים מרהיבים של מערב השומרון.
אירועי התיירות בפסח בשומרון יכללו בין השאר את ׳פסטיבל המרפסת של המדינה ה-15׳ שיכלול השנה: סיורי רשות הטבע והגנים כל שעה עגולה, פיינטבול וקיר טיפוס מול נוף עוצר נשימה, סיור יומי בהרשמה מראש לצרדה המקראית, עפיפוניאדה, שולחנות ציור לילדים ועוד.
לחובבי הפסטיבלים, השנה יתקיימו שניים, אחד בעמק דותן והשני בגן הלאומי בהר גריזים. בעמק דותן, יתקיימו סיורים מודרכים לתל דותן ובור יוסף, עמדות יצירה לכל המשפחה, מתנפחים, חווית טיסה עם תא טייס אמיתי ועמדות מולטימדיה, פינת ליטוף ומופע חיות, קיר טיפוס והקרנת סרטי מורשת. בהר גריזים יתקיים סיור מרתק באתר הר גריזים, שיתובל בהמחזות על ידי צוות שחקנים, ויפגיש אותנו עם שלל דמויות ייחודיות. בנוסף יהיו סדנה להכנת עפיפונים, יצירה ופסיפסים, מיצג אורקולי, ומשימה משפחתית מאתגרת – "אוצרות הר גריזים".
המבוגרים יהנו משלל אפשרויות הבילוי באחד מהיקבים שבשומרון. מי שאוהב את השילוב של יין וגבינות יכול להגיע ליקבי הרב ברכה או יקבי טורא, אך מי שמעדיף שילוב יין ובשר יכול להגיע אל יקבי כביר. בהר כביר מקיים מרכז המורשת גם תיבות בריחה, פעילות בעקבות תגליות ארכיאולוגיות ומשחק אינטראקטיבי עם משקפות VR.
לצד כל החווית, השומרון מתחדש באוטובוס תיירותי, ראשון מסוגו, ממותג מאובטח וחוויתי – "tour שומרון" שייקח אתכם לכל האטרקציות בשומרון ללא צורך ברכבים פרטיים. את החוויה תלווה אפליקציה שתדריך אתכם בכל נקודה. ■

עוד במדור זה

שתי סליחות והתנצלות

שתי סליחות והתנצלות

״הוא היה עושהכל שביכולתו להרבות אהבה ואיחוד״ בנר שמיני של…
שתי סליחות והתנצלות

שתי סליחות והתנצלות

סליחה ראשונה.״מה כותבים בטור סוגר שנה? על סליחה, זה ברור.…
המהפחחחה המשפטית

המהפחחחה המשפטית

01רבות נכתב ונאמר על הרפורמה במערכת המשפט, כאן ובכלל. נדמה…
כמו במגילת רות

כמו במגילת רות

שלמה (סולומון) מולוגטה יחגוג בקרוב את יום הולדתו ה-23. הוא…
דבר כזה עוד לא קרה לי

דבר כזה עוד לא קרה לי

01לא בטוח שאני עושה את הדבר הנכון, ולמרות זאת אכתוב…
יש לנו פה הכול

יש לנו פה הכול

כילד וכנער, וגם כחייל, יצא לי לראות פעמים רבות את…
חובת מצוות כיבוד הורים

חובת מצוות כיבוד הורים

לא משנה באיזו שעה של היום, באיזה ערוץ, באיזו במה,…
הטובים למשטרה

הטובים למשטרה

לא משנה באיזו שעה של היום, באיזה ערוץ, באיזו במה,…
לא מתנצל על הסרטון<br>של בנות האולפנה

לא מתנצל על הסרטון
של בנות האולפנה

זה קרה בסוף שבוע שעבר, וזה עדיין מרגיז אותי. כמה…
"פורום קהלת אוכלים נזלת"

"פורום קהלת אוכלים נזלת"

01מעולם לא כתבת על אופנה. מצד שני תמיד יש פעם…
קשה היא ההורות כקריעת ים סוף

קשה היא ההורות כקריעת ים סוף

01אין טעם להתחמק מזה. הורות. לכתוב על הורות. אז כמו…
הדיקטטורה הישראלית

הדיקטטורה הישראלית

01שלא ישקרו לכם. מה שקורה היום במדינת ישראל זה דיקטטורה.…
להחזיר את פעולות התגמול לשירות המדינה?

להחזיר את פעולות התגמול לשירות המדינה?

01רצח שני האחים לבית משפחת יניב, הלל מנחם ויגל יעקב…
תגיד לי מה אתה רוצה

תגיד לי מה אתה רוצה

01כשקמה עלינו ממשלת בנט-לפיד לא התחברתי בכלל לקריאות "המדינה היהודית…
כך נוטעים היח״צנים

כך נוטעים היח״צנים

01איזה חג יפה הוא ט״ו בשבט. לרוב הוא מספק לנו…
תקשורת גוזמאית

תקשורת גוזמאית

01במוצאי השבת האחרונה נערכה הפגנה גדולה מאוד בתל אביב. להפגנה…
Scroll to Top
גלילה למעלה