יהדות עכשיו

הגשמת חלום: משלחת ישראלית מיוחדת למונדיאל 2022

מאות מיליונים ברחבי העולם יצפו במשחקיהן של 32 הנבחרות הטובות בעולם במסגרת המונדיאל, ומאות אלפים יגיעו אל קטאר כדי להיות נוכחים באחד מאירועי הספורט הגדולים בתבל • בין האוהדים הרבים יהיו גם עשרות חניכים, חונכים ואנשי צוות מעמותת ׳הגשמת חלום׳: ״אנחנו עושים אירועים שהם וואו״

אלעד הומינר

אלעד הומינר

ברחבי העולם וגם כאן בישראל נרשמת התרגשות רבה לקראת מונדיאל 2022, טורניר גביע העולם בכדורגל לנבחרות שצפוי להיערך בין ה-20 בנובמבר ל-18 בדצמבר, ממש אוטוטו. עשרות, אולי מאות מיליונים ברחבי העולם יצפו במשחקים של 32 הנבחרות הטובות בעולם, מאות אלפים יגיעו אל המדינה המוסלמית השוכנת בצפון-מזרח חצי האי ערב. בין האוהדים הרבים יגיעו 70 חניכים, חונכים ואנשי צוות מעמותת 'הגשמת חלום'.
עמותת 'הגשמת חלום' הוקמה בשנת 2015 במטרה להגשים חלומות לילדים בעלי צרכים מיוחדים ומחלות קשות במיוחד בניהן, ניוון שרירים, שיתוק מוחין, חולי סרטן ועוד. החזון של אנשי העמותה הוא לעזור ולשמח את הילדים המיוחדים מתוך רצון להקל ואפילו במקצת, על שיגרת חייהם הקשה והמורכבת.
פרויקט אחד למשל, הוא ״הגשמת חלום פרטית״ בו לאחד הילדים מוגשם החלום הגדול ביותר שלו: בין אם זה לפגוש זמר מסוים, לטוס בשמי הארץ או לעשות מסיבת יום הולדת לחברים. בנוסף מתקיימים אירועים רבים בהם הילדים נפגשים לערב כיף באחת מהאטרקציות הבולטת בארץ אליהן מצטרפים כוכבי ילדים, שחקני כדורגל ישראלים ועוד.
בשנים האחרונות העמותה החלה לעבוד גם עם נערים בסיכון במגוון פרויקטים בהם תוכנית מנהיגות בה נבחרים ילדים ממגוון פנימיות של נוער בסיכון ועוברים תהליך בו נחשפים הילדים לבוגרי פנימיות שניצחו את החיים. באתר העמותה נכתב: ״העמותה מאמינה בשילוב בוגרי התוכנית בהתנדבות בעמותה ולוקחת את מצטייני התוכנית להיות עוזרי מדריכים בפרויקטים אחרים בעמותה״.
כל אלה מתגמדים לעומת הפרויקטים הגדולים באמת של הגשמת חלום: משלחות של ילדים בעלי צרכים מיוחדים לאירועי ספורט גדולים בינלאומיים כמו הירו והמונדיאל. הפעם כאמור, זה יקרה עם משלחת בת 70 מדריכים, חניכים ואנשי צוות שייגעו למונדיאל בקטאר.
קטאר היא מדינה עמה אין לישראל יחסים, והסכמי אברהם לא שינו את היחסים המדיניים בין שתי המדינות, יחסים שידעו במהלך השנים עליות ומורדות. בשנים האחרונות דמויות בכירות מישראל ביקרו בקטאר ולמעשה מאחורי הקלעים יש העברת מסרים בין המדינות. משרדי ממשלה שונים מכירים את עבודת העמותה ונסיעתה למדינה המוסלמית, כך שמבחינת אבטחה אין כל בעיה.

״אנחנו עושים אירועים שהם וואו, אין פה חצי כוח״
המשמעות הגדולה של העמותה, והלב של ׳הגשמת חלום׳, באים לידי ביטוי ביכולת לקחת ילדים עם חיים באמת מורכבים, ולשמח אותם. לראות את הילדים שמחים זה סיפוק שאין רבים כמותו, ואת זה אני זוכר עוד מהשנתיים שהתנדבתי אני בעמותת ׳לב בנימין׳ עליה כתבתי כאן בגילוי דעת בעבר.
מנכ״ל העמותה הוא חנינה סיידל. בתחילת דרכו במקום, כך הוא מספר, ״אמרו לי – 'אנחנו עושים אירועים שהם וואו, אין פה חצי כוח. כל דבר הוא גרנדיוזי'. להקל על אורח חיים של הילדים אפילו במקצת, וכמובן גם למשפחות של הילדים״.
כל מי שהיה פעם מדריך בתנועת נוער וארגן טיול, יודע שזאת עבודה לא פשוטה. כמה זמן אתם מתכוננים לאירוע בסדר גודל שכזה?
״בעניין של תרומות וגיוסים תמיד אנחנו עם המחשבה ליעד הבא. העמותה מתכוננת ליציאה למונדיאל יותר מחצי שנה ברמה הלוגיסטית. בחודשיים האחרונים העבודה עלתה שלב. הרעיון הוא לא להגיע בדקה ה-90 עם משימות לא סגורות״. במהלך השיחה שלנו, מקבל חנינה שלוש פניות ממדריכים עם רעיונות והדרכות. ״כל היום זה עשיה״, ממשיך חנינה. ״זה לא רק אצלי, והיופי הוא שכולם עושים את זה בהתנדבות מלאה. אנשים מפסיקים את סדר יומם ומגיעים לעזור. המדריכים הם לב אחד ענק. כולם משקיעים את כל כולם למען ולטובת הילדים והעמותה. נותנים מיליון אחוז״.
עוזרי המדריכים במשלחות לחו"ל מגיעים ממשפחות שכולות, והם עוזרים בעניין הלוגיסטי. עד היום הם היו חניכים באותן עמותת שתומכות במשפחות שכולות והיום הם עוזרים למדריכים בעמותת הגשמת חלום.
איך מתנהלים באירוע עצמו?
״הצוות פה הולך שנים, כמו צוות בצבא. אנחנו כמובן דואגים שהמדריכים יכירו את החניכים לפני, אי אפשר לנסוע בלי להכיר את החניך וכל המשתמע מכך מבחינה רפואית של הילד״.
״עדכנתי עכשיו אימא שהילד שלה טס למונדיאל, אבל אני הדגשתי לה שלא תגלה לו כי מחר יגיע שחקן כדורגל לספר לילד שהוא טס. האימא שלחה לי הודעה – 'כמעט התעלפתי'.
מה תאכלו בקטאר?
״הכל מגיע מישראל. מרמת המזלג ועד לטוסטרים ומנגלים. יש אנשים טובים שתורמים לנו והכל מגיע מישראל״.
״הם עושים טוב וגורמים לילדים ולנערים להסתכל מעבר למגבלות שלהם״
נאור בן ה-18 הוא אוהד שרוף של ריאל מדריד, לומד במכינה הקדם צבאית 'אדרת', ולפני שש שנים טס לטורניר יורו 2016 שהתקיים בצרפת, ולפני כן נסע גם למונדיאל. בשיחה עם גילוי דעת הוא מספר על התחושות שלו כילד באירועים העצומים הללו: ״כשסיפרו שאני נוסע זו היתה ממש חוויה. אז עוד לא ממש אהבתי כדורגל אבל מאז היורו והמונדיאל יש לי אהבה מטורפת לכדורגל״.

איך זה להיות הרבה זמן מחוץ לבית? בלי אימא ואבא.
״תאמת שזה היה לי קל כי הייתי חניך בעמותה נוספת, הייתי רגיל למחנות. תמיד היה מי שיעזור לי. ההורים דואגים אבל הם יודעים שיש צוות אחראי שיודע להתמודד עם זה בצורה הכי טובה״. נאור מספר גם על הכנה מקדימה שנערכה למשלחת שיצאה ליורו: ״עשו לנו כמה הכנות לפני. יצאנו לישון חמישי-שבת במלון בבאר שבע ובמוצ״ש הלכנו למשחק גמר גביע המדינה. קיבלתי את החולצה של אחד השחקנים עם השם שלי״.

נאור מסכם: ״בעיני העמותה הזאת יודעת להגשים חלומות אפילו מעבר למשחקי כדורגל. אני יודע שהיא לקחה ילדים לצניחה חופשית והם עושים טוב וגורמים לילדים ולנערים להסתכל מעבר למגבלות שלהם. נותנים להם לחלום וגם להגשים, לכן קוראים לעמותה הגשמת חלום״. 

״שולחים את הנבחרת הכי אמיצה למונדיאל! – תורמים, מעודדים ומגשימים חלום לילדים מיוחדים״. בימים 15-17 בנובמבר יוצאת העמותה במבצע התרמה לקראת המונדיאל ומבקשת שתעזרו לה לשמח ילדים. 

עוד במדור זה

כתיבה וחתימה (טובה)

כתיבה וחתימה (טובה)

לומדי הדף היומי ובכלל תלמידי חכמי ישראל, למדו כי ישנה…
מנקים אשליות לפסח

מנקים אשליות לפסח

פסח מתקרב אלינו בצעדי ענק, וביחד איתו כל נשות ישראל…
״מילדים ועד לשר גדול בישראל – החיבה הייתה אותה חיבה״

״מילדים ועד לשר גדול בישראל – החיבה הייתה אותה חיבה״

בליל יום שני האחרון, נר שמיני של חנוכה, ניצחו אראלים…
את המציאות הזאת צריך לשנות

את המציאות הזאת צריך לשנות

ההסכמים הקואליציוניים הולכים ונסגרים, והממשלה צפויה לקום בעוד פחות משבועיים,…
"איפה כל הקצינים שישנים על האף?!"

"איפה כל הקצינים שישנים על האף?!"

בהילולת ל"ג בעומר בקבר רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון…
״המוגבלות לא הייתה מגבלה״

״המוגבלות לא הייתה מגבלה״

אמנון ודניאלה וייס הם זוג מוכר – בשומרון בפרט וברחבי…
נשות החיל

נשות החיל

כולנו נחשפנו לתמונת ׳נשות הקואליציה׳, שזכתה לפרסום רב בשל העובדה…
ניפוח מלאכותי של 1.5 מיליון

ניפוח מלאכותי של 1.5 מיליון

לרוב, את יהודה ושומרון אנחנו מזכירים בעניין תשתיות לקויות או…
״רבותיי, יש פה הפקרות״

״רבותיי, יש פה הפקרות״

במוצאי השבת האחרונה אירע פיגוע קשה בחברון שבו נרצח יהודי…
הכסף מועבר בשיטות מאוד מתוחכמות לעזה

הכסף מועבר בשיטות מאוד מתוחכמות לעזה

״אללה אסלאם״, ״איום דאעש״, ״היג’רה״, "דאעש: הדור הבא", "וידויים מדאע"ש",…
חלב פרווה אמיתי

חלב פרווה אמיתי

תעשיית המזון בעולם עומדת להשתנות בשנים הקרובות. זו לא שאלה…
אמת מה נהדר שחלק מחוכמתו ליראיו

אמת מה נהדר שחלק מחוכמתו ליראיו

הרב אברהם אלקנה כהנא שפירא זצ״ל, המוכר כ׳רב אברום׳, העמיד…
"אולי צריך להעריך דתיים-מבית יותר מחוזרים בתשובה"

"אולי צריך להעריך דתיים-מבית יותר מחוזרים בתשובה"

״הפעם הראשונה שבה שמרתי את יום כיפור וצמתי הייתה בגיל…
גם לסיום קשה יש התחלה חדשה

גם לסיום קשה יש התחלה חדשה

לקראת ראש השנה אנשים נוהגים לקבל על עצמם החלטות טובות,…
שגרירת ישראל האחרונה שפגשה את המלכה

שגרירת ישראל האחרונה שפגשה את המלכה

הממלכה המאוחדת של בריטניה הרכינה ראשה בשבוע שעבר, עת נודע…
תעריכו את הילדים שלכם

תעריכו את הילדים שלכם

זה היה יום רגיל של החופש הגדול. בשעות אחר הצהריים…
Scroll to Top
גלילה למעלה