הצלחה שכולה כשלון

אבינועם הרש - מחנך

אבינועם הרש - מחנך

קפה הפוך וחינוך סיפורים

 

קפה הפוך וחינוך הצלחה שכולה כשלון גילוי דעת 417

השבוע שמעתי על מנהל בית ספר יצירתי במיוחד בקריות שהחליט לארגן לתלמידים שלו 'ערב כישלונות' פרטי. מנהל בית ספר בכבודו ובעצמו הגיע לדבר ולהציג את הכישלונות המפוארים שלו, והוא גילה לתלמידים שמעבר להיותו תלמיד לא מקובל על גבול הדחוי הוא גם נדחה כמה וכמה פעמים מכל מיני מקומות עבודה שניסה להתקבל אליהם.
אחריו עלתה הסגנית וסיפרה על הכישלונות המפוארים שלה וכמה פעמים זרקו אותה בדייטים, ושיתפה בתחושות ההשפלה והתסכול, העצב והעלבון שנאלצה לעבור כתוצאה מכך. ואז הגיעה היועצת, שמצידה שיתפה בכל הכישלונות שחוותה בעשור האחרון, ולבסוף החלו להגיע בזו אחר זו מורות ומחנכות.

לאחר מכן עלו גם מחנכים ומורים, ובשורה התחתונה המסר של הערב המיוחד הזה היה פשוט וברור: כישלון אינו סוף העולם. החיים נמשכים אחר כך. מה שחשוב הוא לדעת להסיק את המסקנות הנכונות, לעבד את החוויות ולהתחיל מחדש נכון טוב ומדויק יותר.
עוד מעט מתחילה תקופת המבחנים בבתי הספר, ולתלמידי ו' תקופת הקבלה לחטיבה ולתיכון. אם יש אלמנט שמאפיין את התקופה הזו ושהתלמידים הולכים לשמוע שוב ושוב ושוב הוא ההצלחה והצורך הקמאי שלהם להתקבל ובאותה נשימה הפחד המצמית מהכישלון.
עד עכשיו אני זוכר איך הקאתי את נשמתי בשירותים כשקיבלתי מכתב דחייה כתלמיד בכיתה ו' שלא הצליח להתקבל לישיבה שחלם להגיע אליה.
חשבתי שהגעתי לסוף העולם. אתם אמיתיים איתי? אני באמת לא מספיק טוב? למה? בגלל הציונים שלי? זהו? זה מה שחשוב?
אם רק היו עושים לי הכנה בכיתה ו' ומדברים איתי על הצלחה וכישלונות, ואם רק היו מסבירים לי שלפעמים זה בכלל לא קשור אליי וליכולות שלי אלא למנגנון שלא תמיד פועל נכון וכשורה ויש גם כל מיני פרוטקציות והבן של ההוא והבת של ההיא, ואם רק הייתי יודע שבעצם בזה שדלת אחת נסגרת נפתחות דלתות אחרות וחלונות ומיליון הזדמנויות, אולי היו נחסכים ממני ימים של שביזות וצער ודמעות ומחשבות שנער בכיתה ו' לא אמור לחשוב, שקשורות לתפקיד שלי בעולם ומי בכלל צריך אותי.

טיפים להורים

אל תחכו שבית הספר של הילדים שלכם יארגן לילדים שלכם ערב כישלונות. לכו על זה בעצמכם. דברו על הכישלונות שלכם בארוחת הבוקר. דברו עליהם בארוחת הצהריים, שתפו אותם בארוחת הערב.
תסבירו לילדים היקרים שלכם איך הצלחתם לצאת מזה ואיך אנחנו צריכים להתייחס בחיים לכישלונות. ובהקשר הרלוונטי: לא הקבלה למוסד תקבע לילדים שלכם אם הם יצליחו בחיים, כמו שהציונים בתעודה לא משקפים את מידת הכישרון והנחיצות שלכם לעולם.
כישלונות הם נושא ענק, זה הזמן להתחיל ולדבר עליו.
מומלץ ביותר להראות גם לתלמידים את הסרטונים הנפלאים הנמצאים ביוטיוב על כישלונות של מפורסמים. לא תאמינו עד כמה הם ישפיעו עליהם וייגעו בהם.

להזמנת הרצאות לחדרי מורים ולנוער בנושא ההתמודדויות של דור ה-Z עם גיל ההתבגרות, מוזמנים לפנות לאבינועם הרש:
052-3273384,
avinoam811@gmail.com

שתפו

כתבות נוספות באותו נושא

הקרבה‭ ‬ללא‭ ‬גבול

‬4‬ הסעיפים‭ ‬הראשונים‭ ‬פורסמו‭ ‬לפני‭ ‬שנה‭. ‬בזמן‭ ‬איומי‭ ‬הסרבנות‭ ‬משמאל‭.

קריאת שם לבת

שאלה: שלום הרב,זוג מסורתי/חילוני שנולדה להם בת והם לא מתכוונים

כן המפקד!

01 לאחר‭ ‬פרשיות‭ ‬קודמות‭ ‬שבהן‭ ‬תוארה‭ ‬באופן‭ ‬תיאורטי‭ ‬מלאכת‭ ‬המשכן‭,

ורק חרבונא נעלם

01 שבת‭ ‬סגרירית‭ ‬עברה‭ ‬על‭ ‬כוחותינו‭. ‬עובדי‭ ‬העירייה‭ ‬החרוצים‭ ‬הספיקו‭

הברה בתפילה

שאלה: שלום הרב,יש לי כמה שאלות בנוגע להברה המקובלת בינינו

אשכוליות הפקר

שאלה: קיבלתי הודעה בקבוצה של שכנים: שכנים יקריםבריינס xx משפחת

Scroll to Top
גלילה למעלה