שליפות

הרב דורון פרץ

חייבים לעסוק בעידוד עליה לארץ. גלות זו גלות. לא המקום המיועד לעם היהודי. יחד עם זאת שרדנו באופן פלאי בגולה במשך אלפי שנים על ידי יצירת קהילות למופת. קצב העלייה איטי ולא כולם עולים בבת אחת, ולכן אסור לפגוע בחוסנן ובכוחן של מוסדות הקהילה המקומית אלא לחזק אותן על מנת שיוכלו לטפל במי שנשאר וחי בקהילה. צריך גם וגם – גם אהבת ארץ ישראל וגם אהבת עם ישראל.

אלעד הומינר

אלעד הומינר

הרב דורון פרץ, יו"ר המזרחי העולמי

אימא
גייל. דמות למופת ואמא מדהימה. הייתה גם אלופת דרום אפריקה בפינג-פונג. אשת חסד ממעלה ראשונה שעוזרת להמון אנשים מקרוב ומרחוק.
אבא
גיל. דמות למופת ואבא מסור . עלה עם הוריו בעליית יהדות מרוקו בשנות ה-50. הגיע לביקור בדרום אפריקה ונפגש עם האימא שלי והם התחתנו. ב-1967 התחיל כמהגר ובמרוצת הזמן נהיה מנכ״ל של חברת הצבעים הגדולה בדרום אפריקה (שמשך תקופה היו הבעלים של חברת טמבור בארץ) ואחר כך ניהל חברת בת של טמבור לאחר עלייתם לארץ לפני 32 שנה.
החצי השני
שלי. אמא מדהימה. חוגגים החודש את יום הנישואין ה-25 שלנו בע״ה. פיזיותרפיסטית במקצועה ומרפאה בחסד עליון עם ידיים של זהב שמטפלות בכאבים של פציינטים רבים. שותפה לדרך במלא מובן המילה.
המשפחה
התברכנו בארבע ילדים מקסימים, שני בנים ושתי בנות. שני הבנים גדולים כרגע משרתים בצבא. אחד קצין בצנחנים, והשני שריונר באמצע קורס קצינים. הבת הגדולה בשירות לאומי בתחום החינוכי, והצעירה בכיתה ט.
יד בנימין
מקום מאלף. ישוב תורני מגוון עם אנשים מדהימים ביותר. שמענו על המקום כשהיינו עוד בשליחות בדרום אפריקה וזכינו לעלות ולגור שם לפני שמונה שנים.
כפר הרא״ה
מקום מגורי הוריי ב-13 שנים האחרונות וכן של אחותי וגיסי ומשפחתם כמעט 25 שנה. הורי גיסי משפחת שפיגל, מוותיקי הכפר. מקום היסטורי בתולדות הציונית הדתית. הסבא וסבתא שלי קבורים בכפר לא רחוק מהרב נריה זצ״ל.
דרום אפריקה
זיכרונות חמים ביותר גדלתי במשפחה אוהבת וקהילה יהודית חמה ומאוגדת. נולדתי שם, וגדלתי שם עד גיל 18, ולפני בר המצווה הוריי התחזקו מבחינה דתית ובזכותם הפכנו ממשפחה מסורתית למשפחה תורנית. אחרי שעליתי בגיל 18, לאחר מספר שנים חזרתי לשליחות בקהילה בה נולדתי, שליחות בת 10 שנים, הפעם עם אשתי ובננו אז בן ארבעה חודשים בלבד.
משרד התפוצות
זו בשורה גדולה שמדינת ישראל מייעדת משרד ספציפי למען יהדות התפוצות. המשרד יחד עם המוסדות הלאומיים, שמו להם למטרה להגביר את יסוד הערבות ההדדית, והגברת מרכזיותה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי .
המגזר הסרוג
מגזר מדהים ומגוון שזכה לבנות תורת ארץ ישראל מיוחדת במינה, המשלבת בין קודש לחול, תורה ומדינה, ציונות ודתיות, ותורמת רבות לעולם היהודי בכלל ומדינת ישראל בפרט.
התבוללות
מכת הדור. תוצאה שלילית של דור השפע. יסוד אהבת ישראל שכל כך מודגשת בתורת מרן הרב קוק וממשיכי דרכו כמו הרב דרוקמן זצ״ל מחייבת אותנו לחוש את עומק הכאב ולעשות כל מה שנוכל עבור כל יהודי ויהודי.
גולה
חייבים לעסוק בעידוד עליה לארץ. גלות זו גלות. לא המקום המיועד לעם היהודי. יחד עם זאת שרדנו באופן פלאי בגולה במשך אלפי שנים על ידי יצירת קהילות למופת. קצב העלייה איטי ולא כולם עולים בבת אחת, ולכן אסור לפגוע בחוסנן ובכוחן של מוסדות הקהילה המקומית אלא לחזק אותן על מנת שיוכלו לטפל במי שנשאר וחי בקהילה. צריך גם וגם – גם אהבת ארץ ישראל וגם אהבת עם ישראל.
המרכז היהודי הגדול בעולם
העובדה שהיום הקהילה היהודית הגדולה בעולם נמצאת בארץ ישראל ומונה יותר משבעה מיליון יהודים היא נס וזכות היסטורית. זכות זו מחייבת אותנו כאן לפעול למענם ולתרום לחיזוק הזהות היהודית ובפרט לקהילות נזקקות.
סעיף הנכד
סוגיה מורכבת שצריך רגישות רבה בטיפול בה. החוק נחקק על מנת לאחד משפחות ולתת מקום מפלט לאלה שקשורים במידה מסוימת ליהדותם ולארץ. לצערנו יש משפחות שמנצלות את החוק למרות שהן כלל לא מזדהות כיהודיות ויש המנצלים את הזכויות שהם מקבלים מישראל ואז עוזבים את הארץ תוך שנה או שנתיים. לא זאת הייתה כוונת המחוקק. נדרש שינוי אך יש לעשות זאת עם הרבה חכמה ורגישות ולנסות לקבל כמה שיותר הסכמה על מנת שלא תגרום לפלגנות מיותרת.
ציונות
הצורה שלובשת גאולת ישראל במשך יותר מ-125 שנה. תנועה מכילה המאפשרת לכל יהודי להיות שותף פעיל בתהליך הגאולה.
הרב יצחק יעקב ריינס
מייסד תנועת המזרחי לפני 120 שנה. דמות מופת רבנית. תלמיד חכם עצום ואיש חזון ומעשה. בספרו ״שני המאורות הגדולים״ מדבר על שני מפעלי חייו – ישיבת תורה ודעת החדשנית ששילבה בין לימודי קודש ולימודי חול, ותנועת המזרחי המשלבת בין תורה ולאומיות יהודית למען עתידו של העם היהודי.
המזרחי העולמי
תנועה עולמית ותיקה שכעת מתחדשת בעשרות מדינות כאשר המרכז העולמי נמצא בליבה של ירושלים. זהו ארגון ישן-חדש. אנו מסורים להפיץ את תורת ארץ ישראל בכל קהילות התפוצות בשפה רלוונטית ולמצוא את המאחד בעולם שהרבה נמשכים לקצוות.
הסוכנות היהודית
ארגון היסטורי וחשוב, שמקשר את הממסד היהודי בארץ, עם הממסד היהודי בארצות הברית. יחד עם קרן היסוד, שממלאת תפקיד דומה עם שאר הקהילות היהודיות העולם, והצלע השלישית היא ההסתדרות הציונית העולמית. יחד כל אלו מהווים גופים היסטוריים וחשובים של חיבור בין הממסדים בארץ ובקהילות העולם.

שיר שמרגש אותך? 

״אוחילה לקל״ של הלל פלאי. יש משהוא פלאי בשיר זה שנוגע לנשמה.

מקום שאתה חוזר אליו בטבע?

כל מקום שיש בו מדשאות גדולות. דשא טרי וקצוץ נותן לי תחושה של רוגע, רווח ורעננות.

הספר האחרון שקראת?

‘״הן עם לבדד ישכון״ של ד״ר יעקב הרצוג.

שבת בשבילך

לסגור את המכשיר הסלולרי, לשנות ממודה של עשייה למודה של הוויה. לצאת מהדחוף אל החשוב.

איך אתה קובע עיתים לתורה

לגנוב זמן בתחילת היום ובסופו. נשמת היום.

שאיפה עתידית

להמשיך ולשאוף שתמיד אישאר במקום שאוכל להשפיע לטובה על עם ישראל, ולהעניק מכוחותיי באופן המירבי ביותר.

עוד במדור זה

שליפות

שליפות

אבא איש חינוך. אומרים שהקשר לאבא משתקף בקשר עם הקב״ה…
שליפות

שליפות

אבאג׳ק סיאלום. נולד בתוניס ובהמשך היגר בגיל שמונה לצרפת עם…
שליפות

שליפות

אבאגיבור. חושב עליו בכל יום. אבי ז״ל נפצע בקרב עם…
שליפות

שליפות

אבאאינטלקטואל, למדן.אימאהעוגן של המשפחה, מורה בנשמתה, מנהלת בית ספר, בשלנית.…
שליפות

שליפות

אבאזאב. פתח אותי לעולם הכלכלה. משתכנע מכל טיעוני הימין, אבל…
שליפות

שליפות

אבא האבא הכי טוב בחיים, רחמים טסה. אבא שלמדתי ממנו…
שליפות

שליפות

אבא תותח, דוגמה אישית, יציבות, ביטחון, אכפתיות, קשיחות, אהבה, השראה,…
שליפות

שליפות

ההוריםדוד ואסנת. בעלי תשובה, עלו מאוסטרליה מתוך ציונות ואהבה לארץ.…
שליפות

שליפות

אבא אבא עלה מדרום אפריקה בגיל 19-20 אחרי מלחמת ששת…
שליפות

שליפות

אבאאהרן, יליד העיר יזד בפרס. עלה לארץ בשנת 1958. חשמלאי…
שליפות

שליפות

אבאמשה, בן לחלוצי כפר פינס. חקלאי בנשמה.אימאמלי, שורדת שואה שהטביעה…
שליפות

שליפות

אבאאבי היקר משיח. יליד שכונת הבוכרים בירושלים של שנות ה-40,…
שליפות

שליפות

אבא אהרון. אימא שושנה. החצי השני שרית. המשפחה עלמה (9),…
שליפות

שליפות

אבאגדל במוסקבה ולמד אומנות. עלה לארץ בראשית שנות ה-90.אימאגדלה בברדיצ'ב,…
שליפות

שליפות

אבאהוא ההוכחה שעם הרבה אמונה וכח רצון אפשר להתגבר על…
שליפות

שליפות

אבא יהושע. גדול הדור שלי. ממנו ספגתי אהבה לעם, לארץ…
Scroll to Top
גלילה למעלה