צבי סוכות

כשאנחנו מנשימים את הטרור

צבי סוכות

צבי סוכות

עורך גילוי דעת

צבי סוכות

צבי סוכות

עורך גילוי דעת

עורך גילוי דעת

01
בשבוע שעבר פינה מסוק צה"ל את אחד מהמחבלים הפצועים בג'נין. זה לא במקרה. זו שיטה.
הגיע הזמן לדבר על אחת מההחלטות המשמעותיות ביותר של מדינת ישראל – הנשמת הרשות המושחתת בראשות אבו מאזן.
אחרי הפיגוע המזעזע בבר ה״אילקה״ בתל אביב התברר כי המחבל הינו בנו של קצין לשעבר בדרגת עקיד (מקביל לאלוף משנה בערך) ברשות הפלסטינית. מיד למחרת הרצח בתל אביב, התייצב האב מול מאות תומכים בפתח הבית בג׳נין ולעיני המצלמות הילל את בנו השהיד וקרא לצעירים להצטרף למאבק בישראל. כן כן, שעות לאחר שבנו נהרג בעקבות טבח שביצע ברחוב אקראי יוצא האבא ומהלל לעיני כולם את הבן.
זה רק התחיל. בכיר הפת״ח ומי שמשמש כנציג ג׳נין בפרלמנט הפלסטיני ג׳מאל חליל הילל גם הוא את השהידים האחרונים ותנועת הפת״ח ביריחו הוציאה כרוז ״לא נשאיר את ג׳נין לבד״. יו״ר תנועת הפת״ח היום הוא אבו מאזן.
ביום ראשון האחרון הגיעו כ-100 פורעים למתחם קבר יוסף וגרשו בקלות את שוטרי הרשות שהופקדו לשמור על המתחם. כשחזרו השוטרים למתחם הוא כבר הוצת, נבזז והמצבה הייתה מנותצת. תרשו לי להעריך שדמעה לא זלגה מעיניהם.
למחרת המקרה התרחש בשנית. כמה מדהים. שוב ״נאלצו״ השוטרים לברוח ושוב חולל הקבר על ידי גלויי פנים בשידור חי לדף הפייסבוק האזורי.
למרבה החוצפה עוד באותו היום פרסם מושל שכם איברהים רמדאן כי הם בעצמם יבצעו את שיפוץ הקבר וכי לא יאפשרו ליהודים לעשות זאת בשום אופן.
לילה למחרת על פי פרסום של העיתונאית כרמל דנגור בכאן חדשות הגיע שוטר פלסטיני בניידת, מדים ושכפ״צ לש״ג הישוב ורד יריחו במטרה להיכנס לישוב ולבצע פיגוע המוני. ערנותו של השומר בשער הרסה את התכנית, השוטר סב על עקבותיו, ירה מחסנית שלמה באוויר ונעצר על ידי חבריו לרשות.
02
נכון, הרשות הפלסטינית ככל הנראה באמת לא חושבת שטרור הוא הרעיון הכי טוב לקידום המטרות שלהם כרגע. במערכת הביטחון במשך שנים מספרים לנו על היתרונות בשיתוף הפעולה עם הרשות. מדובר בתיאום הדוק ויומיומי, כזה שמאפשר לצה״ל פעמים רבות למנוע הפרות סדר מרכזיות, לטפל בפשיעה ולבצע מעצרי מנע של מחבלים.
ככלל, הקשרים בין מנהל התיאום והקישור בצה״ל למנגנוני הביטחון הפלסטיניים די הדוקים והאחרונים מתאמצים בכנות למנוע טרור. לא מאהבת ישראל יתרה, אלו פשוט האינטרסים שלהם כרגע.
לנו כמדינת ישראל אין את היכולת והרצון לבצע פעולות שיטור ברחוב הערבי ביו״ש, הדוקטרינה הצה״לית מדברת על כך ששגרת חיים תקינה מורידה את המתח ובמילא הטרור פוחת גם הוא. לכן, סוברים בפיקוד הבכיר, קיום הרשות הפלסטינית הוא אינטרס ישראלי מובהק.
גם את מימון משכורות המחבלים וכיבוד השהידים תולים במערכת הביטחון ברצון של הרשות לקבל לגיטימציה ברחוב הפלסטיני. רצון שגם הוא אינטרס ישראלי.

03
אלא שפרק א׳ בתורת המשחקים מכיר בעובדה כי ככל והיריב יודע שאתה צריך אותו הוא ירשה לעצמו להגזים בלי סוף. הפחד להפסיד את כל הקופה הוא מצמית, אבל אין כמוהו משרת את האויב.
במערכת היחסים הרעילה שנוצרה בין מדינת ישראל לרשות, מותחים אבו מאזן ועושי דברו את החבל בכל יום עוד מעט. הם יודעים שכל עוד ישראל שולטת בשטח לא יזרקו אותם מהגגות כמו שזרקו את חבריהם בעזה כשישראל יצאה מהשטח. וכך, בעוד ממשלת ישראל מנשימה את הרשות כלכלית וביטחונית, משקיעה הרשות מיליארדים בהחלשת מעמדה של ישראל בעולם. מערכת קשרים והסברה משומנת שמתחזקת עלילות דם נגדנו בעולם כולו, תביעות בבתי הדין הבינלאומיים, פעילות מול אונסקו, בפיפ״א, באקדמיה ובתקשורת הבינלאומית.
באמצעות מימון המשכורות למחבלים, האדרת השהידים וההסתה הבלתי פוסקת משמשת הרשות בפועל כקטליזטור הגדול ביותר לשנאה לישראל. המסר פנימה עובר חלק – מותר וחשוב לרצוח יהודים, לא עכשיו.
מסר כזה אף פעם לא יחזיק מול הסתה אדירה כל כך. אין שום הפתעה בכך שאירועי הטרור האחרונים מגיעים דווקא מגזרת פעילי הרשות.
הגיע הזמן בו ברשות יבינו שמדינת ישראל מוכנה לוותר עליהם באמת ובתמים. הגיע הזמן שבכירי הרשות ישקשקו מהגגות הגבוהים ברמאללה. לא רק טרור הם צריכים לעצור, גם ההסתה האיומה נגד ישראל חייבת להיעצר. אחרת, שום דבר לא יעצור את הלופ.

עוד במדור זה

מבצע צפון השומרון תחילה

מבצע צפון השומרון תחילה

בשבוע האחרון ביקרתי ביישוב אבני חפץ שבצפון מערב השומרון. היישוב…
האמונה ניצחה

האמונה ניצחה

01ראש הממשלה האחרון לא היה סתם איש שמאל. לפני מספר…
לא טור פרידה

לא טור פרידה

01לפני שש שנים עזבתי את הישיבה לטובת החיים הציבוריים. זה…
זה דור לגאולה

זה דור לגאולה

הגעתי עם הבנות לעליות של תנועת נחלה בשבוע שעבר. סביבנו…
בין ויכוח לגיטימי לבין קמפיין הסתה

בין ויכוח לגיטימי לבין קמפיין הסתה

01שני חריגים יהיו בטור הזה: קודם כל הוא אישי, ובשונה…
חד ושנון: עידן חדש של ראש ממשלה

חד ושנון: עידן חדש של ראש ממשלה

01יאיר לפיד הוא אדם של מילים. חייל ב"במחנה", עיתונאי, פרשן,…
החיים הם לא כדורגל

החיים הם לא כדורגל

01חיי אף אחד לא ישתנו אם הכדור ייכנס לשער של…
"הארץ" השתמשו בי לנגח את צה"ל

"הארץ" השתמשו בי לנגח את צה"ל

01בתחילת השבוע הופנה מסע הציד העונתי כלפי מפקדי החטיבות ביהודה…
מצעד הענווה

מצעד הענווה

01שני מצעדים התקיימו בירושלים בתוך שלושה ימים. אחד אחרי השני…
עובדה – סכנה לדמוקרטיה

עובדה – סכנה לדמוקרטיה

גיל 16, שבת של בלגאן בחברון – תפילת ליל שבת…
הקרב על הדגל

הקרב על הדגל

גורמי השמאל בישראל מצאו להם עניין חדש בשבוע האחרון –…
ואם כהנא צדק

ואם כהנא צדק

בשבוע שעבר פרסם חבר הכנסת מתן כהנא, פוסט ברשת הפייסבוק…
כשהזיכרון הפך לתוכנית עבודה

כשהזיכרון הפך לתוכנית עבודה

סביר להניח שבעוד תקופה אף אחד לא יזכור את השם…
Scroll to Top
גלילה למעלה