חינוך וחברה

לו הבחירות היו נערכות היום

המפלגה לא מבינה את גודל האירוע, את המעמד, אולי את המציאות. צר לי שכך אני כותב אבל אלה הם פני הדברים

אלעד הומינר

אלעד הומינר

01
זה היה בלילה שבין שני לשלישי, 02:55 על השעון, הודעה לתקשורת של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "מברך את ראש הממשלה על הפעילות היזומה בעזה. מדובר בהתחלה יפה. הגיע הזמן לשינוי המדיניות בעזה". במה מדובר אתם שואלים? 41 דקות קודם לכן דובר צה"ל פרסם: "ראשוני: צה"ל תוקף כעת מטרות של הג'יהאד האיסלמי הפלשתיני ברצועת עזה. פרטים נוספים בהמשך". כך החל המבצע בעל השם המוזר 'מגן וחץ': בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ חוסלו שלושה מפקדים בכירים של הג'יהאד האסלאמי. בנוסף הותקפו אתרים לייצור אמצעי לחימה ומתחמים צבאיים של הארגון.
ביום שלישי בבוקר כתבה דפנה ליאל כי "בעוצמה יהודית מתדרכים שחידוש החיסולים הממוקדים הוא ניסיון של נתניהו לרצות את בן גביר לאחר שבירר מה ירצה אותו". חברי כנסת בליכוד הגיבו בגיחוך לדבר הזה.
בשעות אחר הצהריים של יום שלישי השבוע, התארח השר בן גביר ב'וועידת הביטחוניסטים', שם הוא חיזק את דבריו והבהיר אותם: "המבצע הזה הלילה קרה אחרי שבמשך ארבעה חודשים בתוך החדר, מחוץ לחדר, אני מדבר על סיכולים ממוקדים, אני מדבר על להחזיר לעצמנו את היוזמה. עוצמה יהודית מדברת ודורשת את הצעדים האלה". הוא הוסיף: "אני לא מחפש קרדיט, הסיפור כאן זה לא הקרדיט. אני שמח שהעמדה של עוצמה יהודית התקבלה, אני רק מקווה שמכאן והבא, המגמה של הממשלה תהיה מתקפה, יוזמה, חתירה למגע ולא הכלה ואיפוק".
דקות אחרי דבריו של השר בן גביר בוועידה, בסביבתו של חבר הכנסת אלמוג כהן אמרו ל'ישראל היום': "יש ניסיון לקחת קרדיט על החיסול בעזה. זה יוהרה להגיד דבר כזה. סיכול ממוקד תלוי בהבשלה מבצעית. כשיש תנאים וכשיש ידיעת זהב יוצאים לפעולה. מי שמספיק יהיר לחשוב שהשב"כ מביא ידיעת זהב בגללו – טועה".
אחרי שכתבתי דברים בשם אומרם והבאתי גאולה לעולם, אני מגיע לנקודה ולביקורת הבונה: התדרוכים של אותם גורמים בעוצמה יהודית לפיהם יש קשר בין המבצע הצבאי לרצון של ראש הממשלה נתניהו לרצות את השר לביטחון לאומי כדי לסיים את המשבר הפוליטי בין השניים, וגם דבריו של בן גביר עצמו בוועידה – כמעט הזויים בעיניי, ומוכיחים כי המפלגה בראשותו לא מבינה את גודל האירוע, את המעמד, אולי את המציאות. צר לי שכך אני כותב אבל אלה הם פני הדברים, ואני מקווה מאוד שיהיה שם שינוי כי בן גביר פועל כל כולו למען עם ישראל, זה ברור לי.
בבחירות האחרונות הצבעתי לבן גביר וסמוטריץ', בסדר הזה, כי אם לא היה איחוד בין השניים הקול שלי היה הולך לבן גביר. אם הבחירות היו נערכות היום או בשעה שאתם קוראים את הטור הזה, הקול שלי היה הולך לסמוטריץ', ולא לבן גביר.
02
נכון לכתיבת שורות אלה, זאת אומרת שלישי בערב, המבצע הוא די נקודתי. מניח שביום שישי כבר נדע יותר טוב מה היה בהמשכו. בכל אופן, כל הכבוד לראש הממשלה נתניהו ולשר הביטחון גלנט על החיסולים הממוקדים. מקווה ומתפלל שנחזור לצורת הפעולה הזו באופן רשמי ולא רק תחת מבצע 'מגן וחץ'.
03
זוכרים את ענת קם? השם מצלצל מוכר? "הורשעה במסגרת עסקת טיעון, בעבירות של ריגול חמור ומסירת ידיעה סודית ללא היתר, ונשאה עונש מאסר” – כך נכתב עליה בוויקיפדיה.
אז אותה ענת קם, שהיום היא עיתונאית ואושיית טוויטר לא קטנה, צייצה לאחר החיסולים בשלישי בבוקר: “להרוג מנהל של בית חולים. איזו בושה". אני בכלל לא נכנס לוויכוח אם חוסל רופא או לא, זה לא באמת מעניין אותי. ענת קם כתבה לי בתגובה לציוץ שלי על דבריה: "יש לך מענה ענייני חוץ מלהראות שאתה יודע לעשות גוגל?". אז ודאי שיש, פשוט קשה לי לקבל ביקורת על פעולות של מדינת ישראל ממי שהורשעה בעבירה חמורה, גם אם היא מודה שטעתה.
דבר שני, לפני כחודשיים וחצי הגיעו אנרכיסטים שמאלנים לביתה של חברת הכנסת טלי גוטליב, חסמו את פתח ביתה והודיע לה שהיא נשארת בבית. ענת כתבה בזמנו: "אפס אמפתיה לטלי גוטליב". לאחר שנשאלה מה עם הבת המיוחדת של גוטליב, השיבה: "כשחוטבים עצים עפים שבבים". אז היי ד"ר מעזה, היי ענת קם – "כשחוטבים עצים עפים שבבים".
שבת שלום. ■

עוד במדור זה

בחוסן הלאומי של המדינה יש שתי רגליים:<br>צה"ל והשירות הלאומי

בחוסן הלאומי של המדינה יש שתי רגליים:
צה"ל והשירות הלאומי

בכל מקום בשדה החברתי במדינת ישראל שזקוקים ללב אוהב וליד…
לוחמים מדברים

לוחמים מדברים

ברוך: העיקרון המאוד פשוט של המפגשים הוא שאפשר להגיד כל…
עקרונות או קולות?

עקרונות או קולות?

פוליטיקה היא מקום מסובך. במקרים לא מעטים עומד נבחר הציבור…
"דמוקרטיה לא מאבדים ביום אחד"

"דמוקרטיה לא מאבדים ביום אחד"

פרופסור אבי בל ״ההופתעתי מעוצמת ההתנגדות לרפורמה. אני חושב שהגנה…
"האם השב''כ יודע מה הוא אומר<br>או לא יודע מה הוא אומר?"

"האם השב''כ יודע מה הוא אומר
או לא יודע מה הוא אומר?"

מעצרים המנהליים עלו שוב לכותרות בעקבות ההתפרעויות בחווארה שהגיעו בתגובה…
״גם אני עשיתי טעויות״

״גם אני עשיתי טעויות״

רגע לפני ההצבעה הראשונה על הסעיפים הראשונים של הרפורמה במערכת…
"יש לנו המון השפעה"

"יש לנו המון השפעה"

למרות נוכחותם של חברי כנסת, כלכלנים בכירים והייטקיסטים במחאות נגד…
הרפורמה במערכת המשפט טובה ליהודים?

הרפורמה במערכת המשפט טובה ליהודים?

לוין סיכם את דבריו: ״כל השינויים האלה אי אפשר לבצע…
לא באתי להיות שר המים

לא באתי להיות שר המים

היום כשאתה צריך להתייעץ על נושא מסוים, אתה מתייעץ איתו?״אני…
אני מוכן לתת קרדיט לציונות הדתית ועוצמה יהודית

אני מוכן לתת קרדיט לציונות הדתית ועוצמה יהודית

ב-17 באוקטובר 2001, ל׳ בתשרי ה׳תשס״ב, בשעה 06:50 בבוקר סיים…
שיעור בגדולה

שיעור בגדולה

לפני כשבוע פרסמה ספריית 'שיבולת' מבית הוצאת 'סלע מאיר' הודעה…
הצעירים סובלים מתת ייצוג בכנסת

הצעירים סובלים מתת ייצוג בכנסת

צבי סוכות, נשוי לחיה ואב לחמש בנות, הוא תושב יצהר…
הכר את המועמד

הכר את המועמד

ד"ר מאיר סיידלר שם: ד"ר מאיר סיידלר בן 64, נשוי+6. 70…
הם הפילו את הממשלה

הם הפילו את הממשלה

למשרדים של מערכת גילוי דעת בירושלים מגיעים ארבעה חברים שכבר…
המאותרגים לטיס

המאותרגים לטיס

השבוע התרחשו עלינו שני אירועים פוליטיים משמעותיים המשלבים כיסאות: יאיר…
Scroll to Top
גלילה למעלה