טרור

איומים ברצח על חבר הכנסת צבי סוכות

ארגון הטרור 'כוחות הגליל' פרסם איום ברצח על חבר הכנסת מהציונות הדתית, לאחר שצעד עם דגל ישראל בחווארה, בעקבות פיגועי הטרור הרבים: "איומים והפחדות של טרוריסטים לא משפיעים עלי"

אלעד הומינר

אלעד הומינר

ארגון טרור לבנוני המזדהה בשם "כוחות הגליל" (קואת אל-ג'ליל) פרסם סרטון ובו איומים ברצח כלפי חבר הכנסת סוכות.
במהלך הסרטון מופיעות כתוביות בעברית – "אתה היעד הבא", "אתה תמות", "משתיק הקול מוכן" ועוד, כשברקע הסרטון סוכות צועד בחווארה כשכוונת מכוונת אליו.
בעקבות ההסתה מצד ארגון הטרור, תושבים ערבים בחווארה פרסמו סרטונים ובו הם מאשימים את סוכות בעידוד מתנחלים בפגיעות בכלי רכב בכפר, כשלטענתם יהודים שרפו עשרים בתים ושתי משאיות, ובנוסף חיילי צה"ל עצרו עשרה מתושבי הכפר – הכל מכיוון שחבר הכנסת סוכות דרש נוכחות צבאית ומשטרתית מוגברת במקום וצעדים קשים מול הטרור.
הסרטון והאיומים הגיע אחרי שביום ראשון השבוע צעד חבר הכנסת מהציונות הדתית עם דגלי ישראל בכביש הראשי החוצה את חווארה, מצומת יצהר הגדולה ועד כיכר עינאבוס, כמחאה על שלושת פיגועי הירי הרצחניים בכפר בחודש האחרון, בהם נרצחו האחים הלל ויגל יניב הי"ד, ונפצעו דייב שטרן ושני החיילים שאבטחו את הציר.
בסיום הצעדה הצטרף חבר הכנסת ללשכה של ראש מועצת שומרון יוסי דגן, שהוקמה בחווארה, בדרישה ממערכת הביטחון להגביר את המשילות בכפר כדי למנוע את הפיגועים. ללשכה הצטרפו גם ראשי הנהגת ישובי גב ההר ועשרות מתושבי המועצה. במהלך הקמת הלשכה עשרות רבות מתושבי הכפר ניסו לפגוע בתושבים, אך הם נהדפו בידי כוחות מג"ב גדולים שנכחו במקום.
בעקבות האיומים ברצח משמר הכנסת קיים הערכת מצב יחד עם משטרת ישראל בה נקבעה רמת האיום על חבר הכנסת, נקבעו נהלי אבטחה הכוללים מעקב במרכז השליטה הארצי של המשטרה והוספת ליווי בנסיעות לא שגרתיות באזור כדי לשמור על חייו של חבר הכנסת, תוך המשך המעקב אחרי איומים נוספים.
סוכות מסר: "לא יתכן שציר נסיעה ראשי ליישובי גב ההר יהפוך למטרה קבועה למחבלים. מערכת הביטחון חייבת להתעשת, להבין שאלו החיים של אלפי תושבי גב ההר ולהתחיל לפעול – בהגברת המשילות, השלכת המסיתים בכפר לכלא, סגירת חנויות המסחר ברחוב הראשי – וכמובן מבצע אכיפה נרחב של משטרת התנועה שיטפל ברכבים ערביים שגורמים לפקקי התנועה שגורמים לסכנת חיים של ממש".
על האיומים על חייו, אמר: "איומים והפחדות של טרוריסטים לא משפיעים עלי. אמשיך לעשות הכל כדי לדאוג לשמור על החיים של תושבי גב ההר".
נציין כי "כוחות הגליל" הוא ארגון הטרור שאחראי על המטען בכביש 65 סמוך לצומת מגידו, לפני כשבועיים וחצי, פיגוע שבו נפצע תושב הצפון, שרף א-דין ח'מאיסי, ותחילה הוצא על פרטיו צו איסור פרסום. רק כעבור מספר ימים הותר לפרסם כי מחבל לבנוני הוא זה שחדר לישראל והטמין את המטען. ובסיום מרדף ארוך כוחות שב"כ ימ"מ חיסלו אותו כשברשותו אמצעי לחימה וחגורת נפץ.

 

שיא של טרור בחווארה

ביום שני לקראת שעות הערב, עשרות מחבלים ערבים התפרעו במשך שעות ארוכות על הכביש הראשי בחווארה, ורגמו בזה אחר זה רכבי יהודים לאורך הכפר. פיגועי האבנים הגיעו לאחר שבכיכר עינאבוס, בהמשך הדרך, התקהלו ערבים וקיללו יהודים שעברו סמוך למקום הרצח של הלל ויגל יניב הי"ד והמקום בו נפצע בפיגוע ירי דויד שטרן מאיתמר. לפחות 10 רכבים נפגעו.
חמישה מתיישבים נעצרו לאחר אותם פיגועי טרור בחווארה. המתיישבים העידו כי נעצרו באלימות על ידי שוטרי מג"ב לאחר שמחו בפני הכוחות על ההפקרות הביטחונית, אחד מהם אף פונה לטיפול בבית החולים בילינסון. ■

עוד במדור זה

"אנחנו דואגים שהחקלאים לא יישארו לבד"

"אנחנו דואגים שהחקלאים לא יישארו לבד"

שבת כי תישא. "בשעה שתיים לפנות בוקר התקבל דיווח במוקד…
״זה לא כל כך פשוט להיות כאן ילד״

״זה לא כל כך פשוט להיות כאן ילד״

הפיגועים המזעזעים שאירעו בשבת האחרונה בירושלים הזכירו לרבים תקופות קשות…
צינור החמצן של ארגוני הטרור

צינור החמצן של ארגוני הטרור

המלחמה כנגד העברת הכספים של האיחוד האירופי לרשות הפלשתינית ולמחבלים…
40 אירועי שוד בשנה

40 אירועי שוד בשנה

הילדים נשארו לבד ברכב כשאחד הערבים נכנס לתוכו, הם מספרים…
3 צעדים פשוטים למיגור הנשק הלא חוקי

3 צעדים פשוטים למיגור הנשק הלא חוקי

חוק העונשין, שבבסיסו ובהגיונו עדיין עומד פקודת החוק הפלילי הבריטי…
מה עושים עם גל הטרור?

מה עושים עם גל הטרור?

ד״ר שמואל יעקובסון עם הטרור מדברים בערבית אי אפשר לנצח…
4 יהודים נרצחו בבאר שבע

4 יהודים נרצחו בבאר שבע

עם סגירת הגיליון התקבלו הידיעות על הפיגוע הרצחני בבאר שבע.…
איך עוצרים את טרור האבנים

איך עוצרים את טרור האבנים

זה אמור היה להיות יום כיף עם אמא לקראת בת…
Scroll to Top
גלילה למעלה