בחירות לחיים – כך תעשו זאת נכון

אבינועם הרש - מחנך

אבינועם הרש - מחנך

קפה הפוך וחינוך סיפורים

 נראה שאין זמן מתאים יותר לדבר על הבחירות שלנו לחיים דווקא עכשיו עם שוך הבחירות השלישיות. בן אדם עומד בצומת גורלי של קבלת החלטות: לאיזו ישיבה או אולפנה ללכת? איפה לעשות שירות לאומי? מכללה דתית או אוניברסיטה? שייטת או הסדר? ומה עם עבודה? דייטים? חתונה?
לאן שלא נלך אנחנו מוכרחים בכל יום לבחור מחדש. גם בחירות קטנות, יום-יומיות: איזו חולצה ללבוש? מה עדיף לאכול בארוחת הצוהריים, בשרי או חלבי? וגם בחירות משמעותיות יותר: ללכת לבוס ולבקשה העלאה?

בספרו 'מכתב מאליהו' נותן לנו הרב אליהו דסלר זצ"ל ב'קונטרס הבחירה' כלי מדהים שיעזור לנו לדייק ולייעל את קבלת ההחלטות שלנו. הרב דסלר מסביר שבגדול החיים שלנו מתחלקים לשתי נקודות בחירה עיקריות בחיים: נקודת בחירה פרטית ונקודת בחירה כללית.
מה ההבדל ביניהן? אתם עולים לאוטובוס לירושלים ולא מרוצים מהמושב שבחרתם כי מישהו לא מפסיק לחפור לידכם בקול, אז אתם מחליטים לקום ולעבור מושב. האם כיוון הנסיעה השתנה? לא ממש. האם אתם עדיין נוסעים לירושלים? בהחלט. זו נקודת בחירה פרטית. כלומר, משהו שהחיים שלכם לא הולכים לחטוף טוויסט עיקרי בגללו.
אבל תארו לעצמכם שקיבלתם כרטיס טיסה לאוסטרליה, ובטעות מרוב מהירות ולחץ התבלבלתם בטיסה ואתם מוצאים את עצמכם בטיסה ישירה לארצות הברית. זו כבר טעות גורלית יותר. בכל זאת ביקשתם להיות בחצי אחד של הגלובוס ואתם הולכים למצוא את עצמכם בחצי האחר. זו כבר נקודת בחירה כללית.
הרב דסלר מגלה לנו שהדרך הנכונה לקבל את ההחלטות החשובות ביותר שלנו בחיים ממקום מושכל ומדויק צריכה להיות קודם כול תהליך המיפוי הראשוני הזה: לדעת מול איזו נקודת בחירה אנחנו עומדים, כללית או פרטית.
אם היא פרטית, כמות המשאבים שנשקיע בקבלת ההחלטות תהיה נמוכה בהרבה מן הסתם משתהיה אם נגלה שאנחנו עומדים מול נקודת בחירה כללית. במקרה כזה אנחנו לא יכולים פשוט לקבל החלטה מהבטן ולסמוך על האינטואיציות שלנו אלא כדאי לנו להתייעץ, לשאול, לברר, לעשות רשימה של בעד ונגד ובעיקר להתפלל להרבה סייעתא דשמיא כדי שנדע שעשינו את כל ההשתדלות לקבלת ההחלטה הנכונה.
ומה לגבי הצבעה בבחירות הרביעיות: הבית היהודי? הימין החדש? הליכוד? מה באמת ההבדל ביניהן?
טוב, זה כבר מסוג הבחירות שמצריכות עוד לפני ההבחנה בין בחירה פרטית לכללית כדור חזק נגד כאב ראש ושאלוקים יעזור לנו, כי יש גם מקרים שאיך שלא נהפוך אותם לא נצא מהם ראש.

להזמנת הרצאות לחדרי מורים ולנוער בנושא ההתמודדויות של דור ה-Z עם גיל ההתבגרות, מוזמנים לפנות לאבינועם הרש:
052-3273384,
avinoam811@gmail.com

שתפו

כתבות נוספות באותו נושא

הקרבה‭ ‬ללא‭ ‬גבול

‬4‬ הסעיפים‭ ‬הראשונים‭ ‬פורסמו‭ ‬לפני‭ ‬שנה‭. ‬בזמן‭ ‬איומי‭ ‬הסרבנות‭ ‬משמאל‭.

קריאת שם לבת

שאלה: שלום הרב,זוג מסורתי/חילוני שנולדה להם בת והם לא מתכוונים

כן המפקד!

01 לאחר‭ ‬פרשיות‭ ‬קודמות‭ ‬שבהן‭ ‬תוארה‭ ‬באופן‭ ‬תיאורטי‭ ‬מלאכת‭ ‬המשכן‭,

ורק חרבונא נעלם

01 שבת‭ ‬סגרירית‭ ‬עברה‭ ‬על‭ ‬כוחותינו‭. ‬עובדי‭ ‬העירייה‭ ‬החרוצים‭ ‬הספיקו‭

הברה בתפילה

שאלה: שלום הרב,יש לי כמה שאלות בנוגע להברה המקובלת בינינו

אשכוליות הפקר

שאלה: קיבלתי הודעה בקבוצה של שכנים: שכנים יקריםבריינס xx משפחת

Scroll to Top
גלילה למעלה