הזהרו בבני עניים

אבינועם הרש - מחנך

אבינועם הרש - מחנך

קפה הפוך וחינוך סיפורים

אי אפשר לפתוח את המדור בלי להזכיר את אחד מהמסרים שהשאיר אחריו הרב שטיינזץ זצ"ל. שמעתי לאחרונה שהרב שטיינזלץ זצ"ל נולד בכלל בבית חילוני וחזר בתשובה בהיותו נער, וחשבתי: מעניין איזה מוסד לימודים לא היה מקבל אותו בגלל שחסר לו ייחוס או שהדם שלו לא מספיק כחול.
מעניין כמה תלמידים כאלו, שטיינזלצים קטנים כאלו, מסתובבים להם במרחב ומנסים להתקבל למוסד לימודים שיקבל ויבחן אותם לפי מי ומה שהם ולא לפי הייחוס או הקשרים שאין להם וכמה מנהלי מוסדות היו תופסים את הראש אילו היו יודעים שהנער הזה שהרגע מסרו לו תשובה שלילית עתיד להפוך יום אחד את העולם. 

וכמה צער יצטער המוסד הזה שהוא פספס את העילוי הבא רק בגלל שלאבא שלו לא היו הקשרים הנכונים.
היזהרו בבני עניים ובתלמידים מבתים חילוניים, שמהם תצא תורה.
***
מפה לשם חשבתי כמה אנחנו המבוגרים באמת מחנכים את הילדים שלנו להסתכל בקנקן ולא רק בעטיפה שלו ולשפוט את האדם בגלל מי ומה שהוא ולא רק לפי החליפה שלו. ונזכרתי שפעם אחת הגיע למדרשה שעבדתי בה בחור צעיר שכל החזות שלו הייתה ערסית לגמרי ורצה להתקבל לעבוד כמדריך.
הלסת נשמטה לי כשאמר לי שסיים תואר שני בטכניון, כי הרי איך יכול להיות שהבחור הזה שעונד שרשרת ומשדר משהו מאוד לא טכניוני יהיה בוגר של הטכניון? ואז פתאום הבנתי עד כמה אנחנו חייבים להיזהר לפני שאנחנו משחררים את פסק הדין שלנו על האדם שנמצא מולנו, ובטח ובטח כשמדובר בדיני נפשות.
***
כמה זהירות אנחנו המחנכים צריכים לנקוט לפני שאנחנו שופטים את ההורים של התלמידים שלנו, כמו בפעם ההיא שהגיע אליי הורה אחד שנראה לי במבט ראשון לא בדיוק טיפוס מהאינטליגנטים שפגשתי, ואז התברר לי שהוא בכלל ראש צוות בכיר בחברת היי-טק מובילה. ופתאום הדברים שאמר לי נשמעו אחרת לגמרי, ואז גם הבנתי טוב מאוד שעד שאני מנסה לחנך את התלמידים שלי לקבל ולהכיל ולראות כל אחד בגלל מי ומה שהוא, כדאי שאתחיל קודם כול בעצמי.
***
אבל נראה לי שיותר מכול הסיפור של הרב שטיינזלץ מלמד אותנו שיעור בהלכות תנאי פתיחה: אתה לא צריך להיוולד דווקא בבית של רב גדול, ואתה אפילו לא צריך להיוולד לבית דתי. כל מה שאתה צריך זה רצון אמיתי וניצול של היכולות והמתנות שקיבלת מאלוהים בדרך להשפיע וליצור את אחת מהמהפכות הגדולות שידע העולם היהודי בעת האחרונה. מהפכה שבזכותה המוני בני ישראל קיבלו את המפתח לשערי התלמוד, שפתאום נהיו בהירים ונהירים גם להם.

להזמנת הרצאות לחדרי מורים ולנוער בנושא ההתמודדויות של דור ה-Z עם גיל ההתבגרות, מוזמנים לפנות לאבינועם הרש:
052-3273384,
avinoam811@gmail.com

שתפו

כתבות נוספות באותו נושא

הקרבה‭ ‬ללא‭ ‬גבול

‬4‬ הסעיפים‭ ‬הראשונים‭ ‬פורסמו‭ ‬לפני‭ ‬שנה‭. ‬בזמן‭ ‬איומי‭ ‬הסרבנות‭ ‬משמאל‭.

קריאת שם לבת

שאלה: שלום הרב,זוג מסורתי/חילוני שנולדה להם בת והם לא מתכוונים

כן המפקד!

01 לאחר‭ ‬פרשיות‭ ‬קודמות‭ ‬שבהן‭ ‬תוארה‭ ‬באופן‭ ‬תיאורטי‭ ‬מלאכת‭ ‬המשכן‭,

ורק חרבונא נעלם

01 שבת‭ ‬סגרירית‭ ‬עברה‭ ‬על‭ ‬כוחותינו‭. ‬עובדי‭ ‬העירייה‭ ‬החרוצים‭ ‬הספיקו‭

הברה בתפילה

שאלה: שלום הרב,יש לי כמה שאלות בנוגע להברה המקובלת בינינו

אשכוליות הפקר

שאלה: קיבלתי הודעה בקבוצה של שכנים: שכנים יקריםבריינס xx משפחת

Scroll to Top
גלילה למעלה